Η πορεία των κοινωνιών στο χρόνο και την ιστορία έχει αποδείξει, πως οι θεσμοί δεν κρίνονται από το νομικό περιεχόμενο και τις εξιδανικεύσεις που αυτοί περικλείουν, αλλά από το κατά πόσο αυτοί είναι ικανοί να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καιρών και στις προσδοκίες των μελών μιας κοινωνίας, για να μπορούν να είναι αποτελεσματικοί άξονες στήριξης. Αυτή η είναι η πρόκληση για την αξιολόγηση.
Beta3. Η δημιουργική παρέμβαση της συλλογικότητας
Μαζί με το κείμενο «Η κατά ΠΔ152 Αξιολόγηση: Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας αποτυχίας;» καταθέσαμε και μια πρόταση-εργαλείο για την αξιολόγηση, που κάθε αξιολογητής και αξιολογούμενος μπορεί να δοκιμάσει και να αξιοποιήσει σύμφωνα με τις ανάγκες του. Εδώ, Εδώ και Εδώ
Η πρόταση-εργαλείο αποτελεί μια δοκιμαστική έκδοση μόνο για τις κατηγορίες Ια, Ιβ, ΙΙβ και Vαα και Vββ, για τις ανάγκες αξιολόγησης των στελεχών, που θα αξιολογηθούν σύμφωνα με το ΑΠ 10940/201-10-14 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ. Από την στιγμή που η αξιολόγηση διενεργείται σε ορισμένες μόνο κατηγορίες, δεν είναι εφικτό, αυτή τη στιγμή, να εξαχθεί ένας γενικός βαθμός αξιολόγησης, όπως περιγράφει ο γενικός τύπος του ΠΔ152.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόταση εφαρμόστηκε στην πράξη, δοκιμαστικά, από πολλούς εκπαιδευτικούς και στελέχη και των δυο βαθμίδων σ? ολόκληρη την επικράτεια. Είναι δεκάδες οι συνάδελφοι, που επικοινώνησαν μαζί μας, για να αποτυπώσουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της και γι? αυτό τους ευχαριστούμε. Τα ιδιαίτερα θετικά σχόλια, η κριτική, οι παρατηρήσεις-επισημάνσεις, οι αντιπροτάσεις και η δημιουργική παρέμβαση της συλλογικότητας συνέβαλαν στην βελτίωση του εργαλείου και μας οδήγησαν στην beta3 έκδοση.
Όλοι οφείλουμε να έχουμε κατά νου πως «μέτρον πάντων άνθρωπος» και πως η αξιολόγηση δεν είναι κατηγορίες, κριτήρια, δείκτες και μονάδες ή ένα τελικό αριθμητικό εξαγόμενο. Μετά την πρώτη καταγραφή με το εργαλείο, ο αξιολογητής οφείλει να επεξεργαστεί περαιτέρω τα πληροφοριακά δεδομένα, που προκύπτουν και τις παραμέτρους που παράγει και αναδεικνύει το αυτοματοποιημένο μέρος, ώστε να αποτυπωθούν στην τελική ποιοτική και αριθμητική αξιολόγηση όλα τα εξατομικευμένα χαρακτηριστικά του κάθε εκπαιδευτικού, στοιχεία τα οποία δεν είναι δυνατόν να παραμετροποιηθούν και να ληφθούν υπόψη από ένα εργαλείο γενικής χρήσης.
Συνεχίζουμε και προσβλέπουμε στις γόνιμες προτάσεις και παρατηρήσεις συναδέλφων, που θα το αξιοποιήσουν.
Μπορείτε να επικοινωνείτε και να υποβάλετε παρατηρήσεις ή προτάσεις στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.">Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.»
Η Ομάδα Εργασίας
Γ. Κατσαρός, Γ. Κελεσίδης , Ε. Κελεσίδης και Ι. Μανάφη
Σχολικοί Σύμβουλοι
Για να κατεβάσετε την εφαρμογή (έκδοση beta3)
Σύνδεσμος_2 http://e-symvoulos.mysch.gr/
Σύνδεσμος_3 http://kaiexapostaseos.wordpress.com/
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ - ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
α) Μέχρι 10/11/2014 κάθε Διευθυντής σχολικής μονάδας ή Εργαστηριακού Κέντρου (πρώην Σ.Ε.Κ.) και κάθε Προϊστάμενος ολιγοθεσίου δημοτικού ή Προϊστάμενος νηπιαγωγείου καταχωρίζει και επιβεβαιώνει στην πλατφόρμα αξιολόγησης (https://www.iep.edu.gr/evaluation) τα στοιχεία της οικείας σχολικής μονάδας, του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης και των Σχολικών Συμβούλων από τους οποίους προβλέπεται να αξιολογηθούν, σύμφωνα με το Π.Δ. 152/2013. Μέσα στην ίδια προθεσμία οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καταχωρίζουν στην πλατφόρμα αξιολόγησης και επιβεβαιώνουν τους αξιολογουμένους και αξιολογητές των περιπτώσεων ι΄ έως ιθ΄, κ΄ και κα΄ της παρούσης εγκυκλίου, αφού προηγουμένως οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης έχουν ορίσει τους Σχολικούς Συμβούλους ? αξιολογητές της περίπτωσης ια? του άρθρου 4 του Π.Δ. 152/2013.
Εσωτερική Αξιολόγηση και προγραμματισμός του εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα. Επιμέλεια Ιωσήφ Σολομών. Τόμος 1 μέρος Γ
Εσωτερική Αξιολόγηση και προγραμματισμός του εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα. Επιμέλεια Ιωσήφ Σολομών. Τόμος 1 μέρος B.
Εσωτερική Αξιολόγηση και προγραμματισμός του εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα. Επιμέλεια Ιωσήφ Σολομών. Τόμος 1 μέρος Α.
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ