Papers/ Άρθρα
-
Chatzipanteli, A., Gorozidis, G.S. (2024). Developing Young Children’s Physical Literacy Through Picturebooks. Early Childhood Education Journal. https://doi.org/10.1007/s10643-024-01652-6
-
Gorozidis, G.S, Papaioannou, A.G., Christodoulidis, T. (2021). Measuring teacher perceptions of their task-initiated achievement goals. International Journal of Educational Research, 110, 101866. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2021.101866
-
Gorozidis, G.S., Tzioumakis, Y.S., Krommidas, C., & Papaioannou, A.G. (2020). Facebook group PETCoN (Physical Education Teacher Collaborative Network). An innovative approach to PE teacher in-service training: A self-determination theory perspective. Teaching and Teacher Education, 96. https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103184
- Gorozidis, G., & Papaioannou, A. (2011). Teachers’ self-efficacy, achievement goals, attitudes and intentions to implement the new Greek physical education curriculum. European Physical Education Review, 17(2), 231-253. http://dx.doi.org/10.1177/1356336×11413654
Ελληνικά – Greek
- Γοροζίδης, Γ., & Παπαϊωάννου, Α. (2011). Η σημασία του αυτό-καθορισμού των εκπαιδευτικών στα προγράμματα επιμόρφωσής τους: Η περίπτωση των Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 17, 273-298. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Αθήνα.
- Γοροζίδης, Γ., Παπαϊωάννου, Α. & Διγγελίδης, Ν. (2012). Αυτό-αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής στην εφαρμογή του νέου προγράμματος σπουδών για το «Νέο Σχολείο – Σχολείο 21ου αιώνα». Aναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 10(2), 91-101.
- Gorozidis, G., Papaioannou, A., & Diggelidis, N. (2012). Physical Educators Self-efficacy in the Implementation of the New Curriculum for the “New School- the School of the 21st century”. Inquiries in Sport & Physical Education, 10(2), 91-101.
- Λαζαρίδης, Α., & Γοροζίδης, Γ., (2012). Η επίδραση της ανατροφοδότησης με αυτοπαρατήρηση στη μάθηση του σέρβις στην πετοσφαίριση, στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Aναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό,10(2), 103-113.
- Lazaridis, A., & Gorozidis, G. (2012). The Effect of Feedback with Self-modeling on Learning the Volleyball Service, in Physical Education Classes. Inquiries in Sport & Physical Education, 10(2),103-113.
- Πέτσος, Κ. & Γοροζίδης, Γ. (2023). Διαπροσωπικές σχέσεις καθηγητών-μαθητών/τριων στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Μέντορας, 20, 199-219 (ISSN 2529-1211). ΙΕΠ, Αθήνα. Μέντορας, Τέυχος 20, 2023 (ISSN 2529-1211). ΙΕΠ, Αθήνα.
Conference Proceedings/ Πρακτικά Συνέδριων
Short papers
- Γοροζίδης, Γ., Παπαϊωάννου, Α. & Διγγελίδης, Ν. (2012). Αυτό-αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής στην εφαρμογή του νέου προγράμματος σπουδών για το «Νέο Σχολείο – Σχολείο 21ου αιώνα». Φυσική Αγωγή & Αθλητισμός, 35(1), 217-219.
Oral Presentations/ Προφορικές Παρουσιάσεις
- Gorozidis G., Tzioumakis Y., Krommidas C., Papaioannou A. (2019, June). Description and preliminary group insights of an innovative Physical Education teacher informal training program using Facebook.Abstract book of the AIESEP 2019 International Conference “Building Bridges for Physical Activity and Sport” (p. 115), Adelphi University, NY, USA.
- Tzioumakis Y., Gorozidis G., Krommidas C., Papaioannou A. (2019, June). Initial validation of Basic Needs Satisfaction Scale for Physical Education Teachers – Greek version. Abstract book of the AIESEP 2019 International Conference “Building Bridges for Physical Activity and Sport” (p. 443), Adelphi University, NY, USA.
- Gorozidis, G., Papaioannou, A. (2015, September). The Importance of Teachers’ Mastery Goal Orientation and Autonomous Motivations for Their Professional Development and Educational Innovation. Abstract book of the 3rd ISNITE 2015 International Symposium, “New Issues on Teacher Education”(p. 88), University of Thessaly, Volos-Greece.
- Γοροζίδης, Γ., Σύρμπας, Ι., Διγγελίδης, Ν., Παπαϊωάννου, Α. (2023, Μάιος). Ένα Εργαλείο Άμεσης Αξιολόγησης της Διδασκαλίας στη Φυσική Αγωγή. Αθλητική Ψυχολογία, Βιβλίο Περιλήψεων, σελ. 72 (ISSN: 2945-0810). Πρακτικά 16ου Διεθνούς Συνεδρίου Αθλητικής Ψυχολογίας, 26-28 Μάϊου 2023. ΕΕΨΑΑ, ΤΕΦΑΑ – ΠΘ, Τρίκαλα.
- Γοροζίδης, Γ., & Γρατσωνίδης, Α. (2011, Μάιος). Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών Εκπαιδευτικων Φυσικής Αγωγής. Προθέσεις και Στάσεις απέναντι στην επιμόρφωση. Πρακτικά Συνεδρίου Αθλητικής Επιστήμης ” Έρευνα και Εφαρμογές στην Αθλητική Επιστήμη” (σελ.90). Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών-ΤΕΦΑΑ.
Posters Presentations/ Αναρτημένες Παρουσιάσεις
- Krommidas C., Gorozidis G., Tzioumakis Y., Papaioannou A. (2019, July). Validation evidence of Basic Needs Frustration Scale for Teachers – Greek version. Poster presented at the15th FEPSAC European Congress of Sport & Exercise Psychology 2019, “Building the future of sport & exercise psychology” (p. 144), University of Münster, Münster, Germany.
- Γοροζίδης, Γ. (2018, Μάιος). Μαθαίνοντας ασκήσεις ενδυνάμωσης (Διδακτικό σενάριο). Παρουσιάστηκε στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικής Αγωγής με τίτλο: «Στρατηγικές ενίσχυσης του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής για την υγεία και την κοινωνική ένταξη στο σχολείο για όλους», ΙΕΠ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας-ΣΕΦΑΑ, Δήμος Βόλου, Βόλος.
- Gorozidis, G., Papaioannou, A. (2012, May). Initial validation of the “Work Tasks Motivation Scale for Teachers” – Greek version (WTMST-GR). Proceedings of the 20th International Conference of Physical Education and Sports, Democritus University of Thrace-D.P.E.S.S. (Section: Sports Psychology, p. 6), Komotini, Greece.
- Γοροζίδης, Γ., Παπαϊωάννου, Α. & Διγγελίδης, Ν. (2012, Μάρτιος). Αυτο-αποτελεσματικοτητα εκπαιδευτικων φυσικης αγωγης στην εφαρμογη του νεου προγραμματος σπουδων για το «Νεο Σχολειο – Σχολειο 21ου αιωνα». Πρακτικά 5ου Φόρουμ για τη Φυσική Αγωγή, Ελληνική Ακαδημία Φυσικής Αγωγής, Θεσσαλονικη.
- Gorozidis, G., Tzioumakis, Y., & Papaioannou, A. (2011, July). Utilizing the theories of planned behavior and self-efficacy, to explain physical education teachers’ behaviors and their intentions to implement a new curriculum. Poster presented at the 13th European Congress of Sport Psychology “Human Performance, Well being and Health” (Proceedings, pp. 279-280), Madeira, Portugal.
- Gorozidis, G., & Papaioannou, A. (2010, November). Physical educators’ achievement goals and self-efficacy in the implementation of the new greek national curriculum. Poster presented at the 11th International Conference of Sport Psychology “Promoting physical activity and psychological well being” & 6th ENYSSP Workshop 2010 (Proceedings, pp. 33-34), Trikala-Greece.
Book chapters
- Kitsantas, A., Kolovelonis, A., Gorozidis, G., Kosmidou, E. (2017). Connecting Self-Regulated Learning and Performance with High School Instruction in Health and Physical Education. In M. K. DiBenedetto (Ed.), Connecting Self-regulated Learning and Performance with Instruction Across High School Content Areas (pp. 351-373). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-90928-8_12.
Master Thesis/ Μεταπτυχιακή Διατριβή
PhD Dissertation/ Διδακτορική Διατριβή