- Christodoulidis, T., Tzioumakis, Y.S., Gorozidis, G.S, & Papaioannou, A.G. (2022). Teachers’ self-determined motivation in relation to non-teaching work tasks. European Journal of Education Studies, 9(12). http://dx.doi.org/10.46827/ejes.v9i12.4596
- Gorozidis, G.S, Papaioannou, A.G., Christodoulidis, T. (2021). Measuring teacher perceptions of their task-initiated achievement goals. International Journal of Educational Research, 110, 101866. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2021.101866
- Gorozidis, G.S., Tzioumakis, Y., Krommidas, C., & Papaioannou, A.G. (2020). Facebook group PETCoN (Physical Education Teacher Collaborative Network). An innovative approach to PE teacher in-service training: A self-determination theory perspective. Teaching and Teacher Education, 96. https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103184
- Gorozidis, G.S., Tzioumakis, Y., Krommidas, C., & Papaioannou, A.G. (2020). Capturing Teacher Basic Needs Satisfaction: Validation Evidence For The Greek Scale Measuring PE Teachers’ BNS. European Journal of Education Studies, 7(2), 1-17.
- Krommidas, C., Perkos, S., Syrmpas, I., Gorozidis, G. S., Vlahos, O., Brisimis, E., & Loules, G. (2020). Self-reported physical activity, enjoyment and well-being of Greek youth basketball players. European Journal of Physical Education & Sport Science, 6(3), 127-143. doi: 10.5281/zenodo.3748041
- Gorozidis, G.S, & Papaioannou, A.G. (2016). Teachers' achievement goals and self-determination to engage in work tasks promoting educational innovations. Learning and Individual Differences, 49, 46-58. http://dx.doi.org/10.1016/j.lindif.2016.05.014
- Gorozidis, G., & Papaioannou, A. (2014). Teachers' motivation to participate in training and to implement innovations. Teaching and Teacher Education, 39, 1-11. http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2013.12.001
- Gorozidis, G., & Papaioannou, A. (2011). Teachers' self-efficacy, achievement goals, attitudes and intentions to implement the new Greek physical education curriculum. European Physical Education Review, 17(2), 231-253. http://dx.doi.org/10.1177/1356336?11413654
- Γοροζίδης, Γ., & Παπαϊωάννου, Α. (2011). Η σημασία του αυτό-καθορισμού των εκπαιδευτικών στα προγράμματα επιμόρφωσής τους: Η περίπτωση των Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, 17, 273-298. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Αθήνα.
- Γοροζίδης, Γ., Παπαϊωάννου, Α. & Διγγελίδης, Ν. (2012). Αυτό-αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής στην εφαρμογή του νέου προγράμματος σπουδών για το «Νέο Σχολείο - Σχολείο 21ου αιώνα». Aναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 10(2), 91-101.
- Λαζαρίδης, Α., & Γοροζίδης, Γ., (2012). Η επίδραση της ανατροφοδότησης με αυτοπαρατήρηση στη μάθηση του σέρβις στην πετοσφαίριση, στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Aναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 10(2), 103-113.