.                                 

                                                                          "MAGNA GRAECIA"

      ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

eTwinning 

MAGNA GRAECIA

ΝΕΑ-ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ

Αγγελάκος Κ., Διαθεματικές Προσεγγίσεις της Γνώσης στο Ελληνικό Σχολείο, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα 2003.  

Ally, M. (2004). Foundations of educational theory for online learning, in T. Anderson and E. Fathi (Eds.), Theory and Practice of Online Learning, Athabasca University. 

Anderson T. (2002). Toward a theory of online learning, in T. Anderson and E. Fathi, (Eds.), Theory and Practice of Online Learning, Athabasca University.

Beane J., Curriculum Intergration,. Teachers’ College, New York 1997.  

Belanger,F., and, Jordan, H.D., (2000). Evaluation and implementation of distance learning –Technologies, tools and techniques, USA: Idea Gropu Publishing

Βεργίδης Δ., Λιοναράκης Α., Λυκουργιώτης Α., Μακράκης Β., Ματραλής Χ., «Ανοικτή και εξ αποστάσεως Εκπαίδευση – Θεσμοί και Λειτουργίες», Τόμος Α, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα 1998, σελ. 176 – 179Βεργίδης Δ., Λιοναράκης Α., Λυκουργιώτης Α., Μακράκης Β., Ματραλής Χ., «Ανοικτή και εξ αποστάσεως Εκπαίδευση – Θεσμοί και Λειτουργίες», Τόμος Α, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα 1998, σελ. 176 – 179.

Bischoff W R, Bisconer S W, Kooker B M, και Woods L C, ‘Transactional distance and interactive television in the distance education of health professionals’, The American Journal of Distance Education 10 (3) 4 – 19,   1996.

Bloom B., Krathwohl D.,  Ταξινομία Διδακτικών Στόχων, τομ. Β΄, Θεσσαλονίκη 1991.

Bourdeau, J. and Bates, A. (1996). Instructional Design for Distance Learning, Journal of Science Education and Technology, 5, 4, 267-283.

Βρεττός Ι., Διαθεματική –Διεπιστημονική προσέγγιση της Διδασκαλίας, Φακ. Μαθήματος, Ειδική Διδακτική του Μαθήματος των Θρησκευτικών, Αθήνα 2002.  

Broady, E. (1996). Learner Attitudes towards self-direction, in E. Broady and M.M. Kenning (eds.), Promoting Learner Autonomy in University Language Teaching, London: CILT, 215-236.

Bruner, J. S., The Act of Discovery, Harvard Educational Review, 1961, 31, 21-32.

Bruner, J. S., Learning from learning. A Conference Report. U.S.1966. Departement of Health, Education, and Welfare, Cooperative Research Monograph No 15, 205.  

Carswell L., Thomas P., Petre M., Price B., Richards M., ‘Distance education via the Internet: the student experience’, British Journal of Educational Technology, Vol 31, No 1 2000.  

Clark, R. E., (1983). Reconsidering research on learning from media, Review of Educational Research, 53(4), 445 – 459

Collison, G., Elbaum, B., Haavind, S., and Tinker, R. (2000). Facilitating On-line Learning: Effective Strategies of Moderarots, Madison: WI Atwood

Daniel D., ‘Can you get my hard nose in focus? Universities, mass education and appropriate technology’ in  Eisenstadt M. and Vincent T., ‘The knowledge Web’, Kogan Page, London, 21 – 29  1998.  

Daniel, J. (1998). Distance Education and National Level, in Developing Distance Education, Oslo: International Council for Distance Education.

Dede C., ‘The evolution of distance education: emerging technologies and distributed learning’, The American Journal of Distance Education, 10, (2) 4-36, 1996.

Δεληκωσταντής Κ., Ειδική Διδακτική του μαθήματος των Θρησκευτικών, Αθήνα 2002.

Eigler, G., Εκπαίδευση εκπαιδευτών: αυτόνομα οργανωμένη μάθηση με τη βοήθεια των νέων μέσων, μτφρ. Κ. Μπίκου, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, τομ. 19, 1993, 221-237

E-Games for E-Learning, by Mary Frentzou, Heike Helen Weinbach, Ioanna Komminou, Klaus-Peter Neuendorf and Vera Wilfing, http://seminar.jura.uni-sb.de/seminar2004/ moodle_anon/library.  

European Commission (2000a) A Memorandum on Lifelong Learning. Brussels: Commission of the European Communities.

European Commission (2000b) Ε-Learning – Designing Tomorrow’s Education, COM (2000) 318 Final, Brussels.

European Commission (2002).eEurope 2005: An Information Society for All, COM 2002, 263.

European Commision (2003). Choosing to grow: Knowledge, innovation and jobs in a cohesive society, COM 2003, 5, Brussels

Evaldsson, A., Play, disputes and social order: Everyday life in two Swedish after-school centers. Linkoping, Sweden: Linkoping University,1993.

Ginsburg, L., Sabatini, J. and Wagner, D. A. (2000) Basic Skills in Adult Education and the Digital Divide. In Organisation for Economic Co-operation and Development, Learning to Bridge the Digital Divide. Paris: OECD Publications.

Goodyear, P. and Steeples, C. (1999). Asynchronous multimedia conference in continuing professional development: Issues in the representation of practice through user-created video-clips, Distance Education, 20, 1, 31/48

Goodwin, M.,  He-said-she-said: Talk as a social organization among black children. Bloomington1990,Indiana University Press.  

Hoadley, C., and Pea, R.D., (2002). Finding the ties and bind: Tools in support of knowledge - building community, in K.A. Renninger and W. Shumar (Eds), Building virtual communities: learning and change in cyberspace, Cambridge: University Press.

Keegan  Desmond, ‘Η εξ αποστάσεως πανεπιστημιακή εκπαίδευση στην Ευρώπη στην αυγή της τρίτης χιλιετίας’, στο βιβλίο  ‘Θέσεις και προβληματισμοί για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση’, Εκδ. Προπομπός, 2001.

Knowles, M. S. (1978). The Adult Learner: A neglected Species, (2nd ed.), Houston: Gulf.

Κούτρα, Χ., & Καστής, Ν. (2001). Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Ευρώπη: Μια θεματική επισκόπηση των πιλοτικών έργων του Ευρωπαϊκού προγράμματος Socrates ODL/MINERVA, στο A. Λιοναράκης, (Ed.), Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου για την Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Latchem, C. (2002), ICT-based Learning Networks and Communities of Practice, Media and Education, 8, National Institute of Multimedia Education (NIME), 1-13.

Ljungdahl, S. (2000) ICT, Equity and the Challenge of Lifelong Learning: The Swedish Approach. In Organisation for Economic Co-operation and Development, Learning to Bridge the Digital Divide. Paris: OECD Publications.

Λιοναράκης Α., «Εξ αποστάσεως και συμβατική εκπαίδευση: συγκλίνουσες ή αποκλίνουσες δυνάμεις;», στο βιβλίο «Η ανοικτή και εξ αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών», Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.), Αθήνα 1999.

Lionarakis A., Distance, but not distant educationThe first steps into the 21st century”, στο βιβλίο   MelangesLEnseignement a Distance a laube du troisieme millenaire”, Έκδοση του Εθνικού Κέντρου εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης της Γαλλίας (Centre National dEnseignement a DistanceCNED) Δεκέμβριος 1999.

Λιοναράκης, Α. (2001). Ποιοτικές προσεγγίσεις στον σχεδιασμό στο σχεδιασμό και στην παραγωγή εξ αποστάσεως πολυμορφικού εκπαιδευτικού υλικού, Στο Μακράκης (Επ.), Νέες τεχνολογίας στην εκπαίδευση και στην εκπαίδευση από απόσταση, Πρακτικά Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή, Ρέθυμνο: Αστραπός.

McDonald J., and Czerniak, “Developing Interdisciplinary Units”, School Science and Mathematics, vol. 94(1), 1994.

Μαραγκός, Κ & Γρηγοριάδου Μ., Διερεύνηση των χαρακτηριστικών των κινήτρων και της δυναμικής χρήσης των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στη μαθησιακή διαδικασία 4ο Συνέδριο ΕΤΠΕ, 29/09-03/10/2004

Μαριδάκη –Κασσωτάκη Α., Θέματα Γνωστικής Ψυχολογίας, Αθήνα 1994.

Ματσαγγούρας Η., Η Διαθεματικότητα στη Σχολική Γνώση, εκδ. Γρηγόρη, Αθήνα 2002.  

McNair, S. (2000) The Emerging Policy Agenda. In Organisation for Economic Co-operation and Development, Learning to Bridge the Digital Divide. Paris: OECD Publications.

Moskal P, Martin B, και Foshee N, ‘Educational Technology and Distance Education in Central Florida: an assessment of capabilities’, The American Journal of Distance Education 11 (1) 6 – 22, 1997.

National Grid for Learning (1997) Preparing for the Information Age. London: NgfL.

Organisation for Economic Co-operation and Development (2000a) Learning to Bridge the Digital Divide. Paris: OECD Publications.

Organisation for Economic Co-operation and Development (2000b) Where are the Resources for Lifelong Learning? Paris: OECD Publications.

Organisation for Economic Co-operation and Development (2003) Beyond Rhetoric: Adult Learning Policies and Practices. Paris: OECD Publications.

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών, ΦΕΚ 1366, τχ. Β., 18-10-2001.

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Δημοτικού, Γυμνασίου, ΦΕΚ 303 τχ. Β., 13-3-2003.  

Palloff, R.M. and Pratt, K., (1999). Building Learning Communities in Cyberspace: Effective Strategies for the on line Classroom, San Francisco: Jossey Bass

 Piaget J., Ψυχολογία και Παιδαγωγική, (μτφρ. Α. Βερβερίδη) εκδ. Νέα Σύνορα, Αθήνα 1979.

Παπαδόπουλος Ν., Ψυχολογία, Αθήνα 1993.

Πόρποδας Κ., Η Διαδικασία της Μάθησης, τομ.1, Αθήνα 1993.  

Santos, J., Ritzema, R., Sakamoto, T., Muller, R. and Kangasniemi, J. (2000) Other National Approaches: Portugal, the United Kingdom, Japan, the United States, Finland. In Organisation for Economic Co-operation and Development, Learning to Bridge the Digital Divide. Paris: OECD Publications.

Schramm, W. (1977) ‘Big Media, little media’, Beverly Hills, CA: Sage.

Στελλάκου κ.ά., (2004) ΚΕΕ, Αρχική κατάρτιση και πρόσληψη εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ε΄ Πανελλήνιο Συνέδριο του ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αθηνών, Μάθηση και Διδασκαλία στην Κοινωνία της γνώσης. Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Tchudi S. and Lafer S., The interdisciplinary Teacher’s Handbook. Portsmouth, NH: Heinemann 1996  

Titmus C., ‘Strategies for Adult Education – Practices in Western Europe’, The Open University Press, Series in Adult and Continuing Education, 1981.

UNESCO (1997), vol. XXV, no. 2, p. 147–74.

West Berkshire Education Business Partnership (1997) Rural Communities Project. Newbury: WBEBP. 

Χατζηγεωργίου Ι., Γνώθι το curriculum, εκδ. Ατραπός, Αθήνα 1999.

 

 


Revised: Δεκεμβρίου 01, 2005 .

              

                                                                                                                                           Επιστροφή στην αρχή της σελίδας