"MAGNA GRAECIA"
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Αγγελάκος Κ., Διαθεματικές
Προσεγγίσεις
της Γνώσης στο
Ελληνικό
Σχολείο, εκδ. Μεταίχμιο,
Αθήνα 2003.
Ally, M. (2004). Foundations of educational theory for online learning, in T. Anderson and E. Fathi (Eds.), Theory and Practice of Online Learning, Athabasca University.
Anderson T.
(2002). Toward a theory of online
learning, in T. Anderson and E. Fathi, (Eds.), Theory and Practice of Online
Learning, Athabasca University.
Beane
J., Curriculum
Intergration,. Teachers’ College, New York 1997.
Belanger,F.,
and, Jordan, H.D., (2000). Evaluation and
implementation of distance learning –Technologies, tools and techniques,
USA: Idea Gropu Publishing
Βεργίδης Δ., Λιοναράκης Α., Λυκουργιώτης Α., Μακράκης Β., Ματραλής Χ., «Ανοικτή και εξ αποστάσεως Εκπαίδευση – Θεσμοί και Λειτουργίες», Τόμος Α, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα 1998, σελ. 176 – 179Βεργίδης Δ., Λιοναράκης Α., Λυκουργιώτης Α., Μακράκης Β., Ματραλής Χ., «Ανοικτή και εξ αποστάσεως Εκπαίδευση – Θεσμοί και Λειτουργίες», Τόμος Α, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα 1998, σελ. 176 – 179.
Bischoff W R, Bisconer S W, Kooker B M, και Woods L C, ‘Transactional distance and interactive television in the distance education of health professionals’, The American Journal of Distance Education 10 (3) 4 – 19, 1996.
Bloom
B., Krathwohl
D., Ταξινομία
Διδακτικών
Στόχων, τομ. Β΄,
Θεσσαλονίκη 1991.
Bourdeau, J. and Bates, A. (1996). Instructional Design for Distance Learning, Journal of Science Education and Technology, 5, 4, 267-283.
Βρεττός Ι.,
Διαθεματική –Διεπιστημονική
προσέγγιση
της
Διδασκαλίας,
Φακ. Μαθήματος,
Ειδική
Διδακτική του
Μαθήματος των
Θρησκευτικών,
Αθήνα 2002.
Broady, E. (1996). Learner Attitudes towards self-direction, in E. Broady and M.M. Kenning (eds.), Promoting Learner Autonomy in University Language Teaching, London: CILT, 215-236.
Bruner,
J. S.,
The Act
of Discovery,
Harvard Educational
Review, 1961, 31, 21-32.
Bruner,
J. S., Learning
from learning. A Conference Report. U.S.1966. Departement of Health,
Education, and Welfare, Cooperative Research Monograph No 15, 205.
Carswell
L., Thomas P., Petre M., Price B., Richards M.,
‘Distance education via the Internet: the student experience’, British
Journal of Educational Technology, Vol 31, No 1 2000.
Clark,
R. E., (1983). Reconsidering research on learning from media, Review
of Educational Research, 53(4), 445 – 459
Collison,
G., Elbaum, B., Haavind, S., and Tinker, R. (2000). Facilitating
On-line Learning: Effective Strategies of Moderarots, Madison: WI Atwood
Daniel
D.,
‘Can you get my hard nose in focus? Universities, mass education and
appropriate technology’ in Eisenstadt M. and Vincent T., ‘The
knowledge Web’, Kogan Page, London, 21 – 29 1998.
Daniel,
J. (1998). Distance Education and National Level, in Developing Distance
Education, Oslo: International Council for Distance Education.
Dede
C., ‘The
evolution of distance education: emerging technologies and distributed
learning’, The American Journal of Distance Education, 10, (2) 4-36, 1996.
Δεληκωσταντής
Κ., Ειδική
Διδακτική του
μαθήματος των
Θρησκευτικών,
Αθήνα 2002.
Eigler,
G., Εκπαίδευση
εκπαιδευτών:
αυτόνομα
οργανωμένη
μάθηση με τη
βοήθεια των
νέων μέσων,
μτφρ. Κ.
Μπίκου,
Παιδαγωγική
Επιθεώρηση,
τομ. 19, 1993, 221-237
E-Games
for E-Learning, by
Mary Frentzou, Heike Helen Weinbach, Ioanna Komminou, Klaus-Peter
Neuendorf and Vera Wilfing, http://seminar.jura.uni-sb.de/seminar2004/
moodle_anon/library.
European
Commission (2000a) A Memorandum on Lifelong
Learning. Brussels: Commission of the European Communities.
European
Commission (2000b) Ε-Learning – Designing Tomorrow’s Education, COM
(2000) 318 Final, Brussels.
European
Commission (2002).eEurope 2005: An Information Society for All, COM 2002,
263.
European Commision
(2003). Choosing to grow: Knowledge,
innovation and jobs in a cohesive society, COM 2003, 5, Brussels
Evaldsson,
A., Play, disputes
and social order: Everyday life in two Swedish after-school centers.
Linkoping, Sweden: Linkoping University,1993.
Ginsburg,
L., Sabatini, J. and Wagner, D. A. (2000) Basic Skills in Adult Education
and the Digital Divide. In Organisation for Economic Co-operation and
Development, Learning to Bridge the Digital Divide.
Paris: OECD Publications.
Goodyear,
P. and Steeples, C. (1999). Asynchronous multimedia conference in continuing
professional development: Issues in the representation of practice through
user-created video-clips, Distance Education,
20, 1, 31/48
Goodwin,
M., He-said-she-said:
Talk as a social organization among black children.
Bloomington1990,Indiana University Press.
Hoadley, C., and Pea, R.D., (2002). Finding the ties and bind: Tools in support of knowledge - building community, in K.A. Renninger and W. Shumar (Eds), Building virtual communities: learning and change in cyberspace, Cambridge: University Press.
Keegan Desmond, ‘Η εξ αποστάσεως πανεπιστημιακή εκπαίδευση στην Ευρώπη στην αυγή της τρίτης χιλιετίας’, στο βιβλίο ‘Θέσεις και προβληματισμοί για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση’, Εκδ. Προπομπός, 2001.
Knowles, M. S. (1978). The Adult Learner: A neglected Species, (2nd ed.), Houston: Gulf.
Κούτρα, Χ., & Καστής, Ν. (2001). Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Ευρώπη: Μια θεματική επισκόπηση των πιλοτικών έργων του Ευρωπαϊκού προγράμματος Socrates ODL/MINERVA, στο A. Λιοναράκης, (Ed.), Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου για την Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Latchem,
C. (2002), ICT-based Learning Networks and Communities of Practice, Media
and Education, 8, National Institute of Multimedia Education (NIME), 1-13.
Ljungdahl, S. (2000) ICT, Equity and the Challenge of Lifelong Learning: The Swedish Approach. In Organisation for Economic Co-operation and Development, Learning to Bridge the Digital Divide. Paris: OECD Publications.
Λιοναράκης Α., «Εξ αποστάσεως και συμβατική εκπαίδευση: συγκλίνουσες ή αποκλίνουσες δυνάμεις;», στο βιβλίο «Η ανοικτή και εξ αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών», Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.), Αθήνα 1999.
Lionarakis A., “Distance, but not distant education – The first steps into the 21st century”, στο βιβλίο “Melanges – L’ Enseignement a Distance a l’ aube du troisieme millenaire”, Έκδοση του Εθνικού Κέντρου εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης της Γαλλίας (Centre National d’ Enseignement a Distance – CNED) Δεκέμβριος 1999.
Λιοναράκης, Α. (2001). Ποιοτικές προσεγγίσεις στον σχεδιασμό στο σχεδιασμό και στην παραγωγή εξ αποστάσεως πολυμορφικού εκπαιδευτικού υλικού, Στο Μακράκης (Επ.), Νέες τεχνολογίας στην εκπαίδευση και στην εκπαίδευση από απόσταση, Πρακτικά Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή, Ρέθυμνο: Αστραπός.
McDonald
J., and Czerniak,
“Developing Interdisciplinary Units”, School Science and Mathematics,
vol. 94(1), 1994.
Μαραγκός, Κ
& Γρηγοριάδου
Μ.,
Διερεύνηση
των
χαρακτηριστικών
των κινήτρων
και της
δυναμικής
χρήσης των
ηλεκτρονικών
παιχνιδιών
στη μαθησιακή
διαδικασία 4ο Συνέδριο
ΕΤΠΕ, 29/09-03/10/2004
Μαριδάκη –Κασσωτάκη
Α., Θέματα
Γνωστικής
Ψυχολογίας,
Αθήνα 1994.
Ματσαγγούρας
Η., Η
Διαθεματικότητα
στη Σχολική
Γνώση, εκδ.
Γρηγόρη, Αθήνα
2002.
McNair, S. (2000) The Emerging Policy Agenda. In Organisation for Economic Co-operation and Development, Learning to Bridge the Digital Divide. Paris: OECD Publications.
Moskal P, Martin B, και Foshee N, ‘Educational Technology and Distance Education in Central Florida: an assessment of capabilities’, The American Journal of Distance Education 11 (1) 6 – 22, 1997.
National
Grid for Learning (1997) Preparing for the
Information Age. London: NgfL.
Organisation
for Economic Co-operation and Development (2000a) Learning
to Bridge the Digital Divide. Paris: OECD Publications.
Organisation
for Economic Co-operation and Development (2000b) Where
are the Resources for Lifelong Learning? Paris: OECD Publications.
Organisation
for Economic Co-operation and Development (2003) Beyond Rhetoric: Adult
Learning Policies and Practices. Paris: OECD Publications.
Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο, Διαθεματικό
Ενιαίο
Πλαίσιο
Προγραμμάτων
Σπουδών, ΦΕΚ 1366,
τχ. Β., 18-10-2001.
Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο, Διαθεματικό
Ενιαίο
Πλαίσιο
Προγραμμάτων
Σπουδών και
Αναλυτικά
Προγράμματα
Σπουδών
Δημοτικού,
Γυμνασίου, ΦΕΚ
303 τχ. Β., 13-3-2003.
Palloff, R.M. and Pratt, K., (1999). Building Learning Communities in Cyberspace: Effective Strategies for the on line Classroom, San Francisco: Jossey Bass
Piaget J., Ψυχολογία
και
Παιδαγωγική, (μτφρ.
Α. Βερβερίδη)
εκδ. Νέα
Σύνορα, Αθήνα 1979.
Παπαδόπουλος
Ν., Ψυχολογία,
Αθήνα 1993.
Πόρποδας Κ.,
Η Διαδικασία
της Μάθησης,
τομ.1, Αθήνα 1993.
Santos,
J., Ritzema, R., Sakamoto, T., Muller, R. and Kangasniemi, J. (2000) Other
National Approaches: Portugal, the United Kingdom, Japan, the United States,
Finland. In Organisation for Economic Co-operation and Development, Learning
to Bridge the Digital Divide. Paris: OECD Publications.
Schramm, W. (1977) ‘Big Media, little media’, Beverly Hills, CA: Sage.
Στελλάκου
κ.ά.,
(2004) ΚΕΕ, Αρχική
κατάρτιση και
πρόσληψη
εκπαιδευτικών
στη
Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση. Ε΄
Πανελλήνιο
Συνέδριο του
ΠΤΔΕ
Πανεπιστημίου
Αθηνών, Μάθηση
και Διδασκαλία
στην Κοινωνία
της γνώσης. Αθήνα:
Πανεπιστήμιο
Αθηνών.
Tchudi
S. and Lafer
S., The interdisciplinary Teacher’s Handbook. Portsmouth, NH:
Heinemann 1996
Titmus C., ‘Strategies for Adult Education – Practices in Western Europe’, The Open University Press, Series in Adult and Continuing Education, 1981.
UNESCO (1997), vol. XXV, no. 2, p. 147–74.West Berkshire Education Business Partnership (1997) Rural Communities Project. Newbury: WBEBP.
Χατζηγεωργίου Ι., Γνώθι το curriculum, εκδ. Ατραπός, Αθήνα 1999.
Επιστροφή στην αρχή της σελίδας