Φυγ? μαθητών

Γιάννενα 9-10-2005

Φυγ? μαθητών από τα δωρεάν«Σχολικά Φροντιστ?ρια» στα…ιδιωτικά με τις ευλογίες του ?ΠΕΠΘ

Εκατοντάδες μαθητές Λυκείου και Γυμνασίου, καταφεύγουν και φέτος στα ιδιωτικά φροντιστ?ρια,

επιβαρύνοντας οικονομικά τις οικογένειες τους, αφού τα μοναδικά προγράμματα του «κράτους πρόνοιας» στη Δευτεροβάθμια Εκπεύδευση είτε ακόμη δεν έχουν αρχίσει (Πρόσθετη Διδακτικ? Στ?ριξη στα Λύκεια ), είτε σιωπηρά έχει δρομολογηθεί η κατάργηση τους (Ενισχυτικ? διδασκαλία στα Γυμνάσια ) , προς …όφελος όπως πάντα της παραπαιδείας!!!
 ΕΝΙΣΧ??ΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ στα Γυμνάσια Θεσμός που καθιερώθηκε για να στηρίξει την μορφωτικ? προσπάθεια των μαθητών του Γυμνασίου που συναντούν μαθησιακές δυσκολίες και συνεπώς να αμβλύνει τις έντονες μορφωτικές ανισότητες στην ?ποχρεωτικ? εκπαίδευση.
?ο «πάγωμα» του προγράμματος από τη περυσιν? σχολικ? χρονιά, όπως όλα δείχνουν, οδηγεί στη κατάργηση του θεσμού.
Εύλογη λοιπόν η απορία, πώς αυτ? η εξέλιξη ,συμβαδίζει με τις κυβερνητικές εξαγγελίες για «προτεραιότητα στην παιδεία και τον πολιτισμό»;
 ΠΡΟΣΘΕ?Η ΔΙΔΑΚ?ΙΚΗ Σ?ΗΡΙΞΗ στα Λύκεια :
Πρόγραμμα με την μεγαλύτερη ίσως κοινωνικ? απ?χηση τα τελευταία έξι χρόνια. Δημιουργ?θηκε για να …μειωθεί το φαινόμενο της παραπαιδείας και να ελαττωθεί η οικονομικ? αιμορραγία των οικογενειών, ιδιαίτερα των λαϊκών στρωμάτων.
Πέρυσι με τη δικαιολογία της οικονομικ?ς στενότητας , το ?πουργείο Παιδείας καθυστέρησε τόσο πολύ την έναρξη του προγράμματος , ώστε ένα ποσοστό 40% και πάνω των μαθητών να οδηγηθούν στα ιδιωτικά φροντιστ?ρια.
Ό τρόπος επιλογ?ς του διδακτικού προσωπικού που ακολουθ?θηκε πέρυσι ( εξυπηρέτηση ημετέρων και όχι των ικανών ) και η «σκόπιμη» φέτος καθυστέρηση στην έναρξη του προγράμματος , σταθεροποιεί πλέον τους μαθητές …στα ιδιωτικά φροντιστ?ρια, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τον προϋπολογισμό των οικογενειών τους.
Η πλειοψηφία των μαθητών που στ?ριξαν την προετοιμασία τους για τις εξετάσεις , στο πρόγραμμα της Πρόσθετης Διδακτικ?ς Στ?ριξης, προφανώς προέρχονταν από τα πιο φτωχά λαϊκά στρώματα.
Ενδεικτικά το πρόγραμμα το 2003-04 παρακολούθησαν πάνω από εκατό χιλιάδες (100.000) μαθητές.
?ο πρόγραμμα οφείλω να τονίσω ότι στηρίχθηκε από την πλειοψηφία των Συναδέλφων εκπαιδευτικών, μονίμων και ωρομισθίων, παρά τη μεγάλη καθυστέρηση καταβολ?ς των δεδουλευμένων. ( Για τη λειτουργία του περυσινού προγράμματος το ?πουργείο ακόμη δεν έχει καταβάλλει ούτε…δεκάρα!)
Αντί λοιπόν η νέα ηγεσία του ?πουργείου Παιδείας να βελτιώσει και να ενισχύσει ένα θεσμό με έντονες τις κοινωνικές του διαστάσεις , δυστυχώς με διάφορα τερτίπια φουντώνει την παραπαιδεία ,προσθέτοντας ένα ακόμη οικονομικό φορτίο στις φτωχότερες τάξεις του ελληνικού λαού.
Οι μεγαλόστομες διακηρύξεις στη Βουλ? των Ελλ?νων, από τον Πρωθυπουργό κ. Καραμανλ?, για «σταδιακ?» αύξηση των δαπανών για τη παιδεία στο 5% του ΑΕΠ και για αναβάθμιση της εκπαίδευσης, αποδεικνύονται. λόγια του αέρα.
?ο «κοινωνικά ευαίσθητο» ?πουργείο Παιδείας πρέπει να γνωρίζει ότι η αποδυνάμωση του «Κράτους Πρόνοιας» με παράλληλη αύξηση της ανεργίας, δημιουργούν ένα κοινωνικό περιβάλλον που ευνοεί την αποχ? από την εκπαιδευτικ? διαδικασία και τελικά πετυχαίνει την μορφωτικ? καθ?λωση των παιδιών που προέρχονται από τα λαϊκά στρώματα.
Αν ο στόχος του ?πουργείου παιδείας και της κυβέρνησης, είναι η καθ?λωση των λαϊκών στρωμάτων , θα πρέπει να θυμίσουμε στους κυβερνώντες ότι « ο ……. και ο ψεύτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται ».

Γ. Ντούρος , Αιρετός ΑΠ?ΣΔΕ ΗΠΕΙΡΟ?

Leave a Reply