Οδηγίες για τη διδασκαλία του Γραμμικού Σχεδίου στη Γ΄ ΓΕΛ

 

για το σχολικό έτος 2017 – 2018

Σχετ.: Το με αρ. πρωτ. εισ. ΥΠ.Π.Ε.Θ. 164573/03-10-2017 έγγραφο
Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 37/21-09-2017 του
Δ.Σ.) σας αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες για τη διδασκαλία του Ελεύθερου Σχεδίου και του
Γραμμικού Σχεδίου στη Γ΄ τάξη Ημερήσιου Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2017 – 2018.

Σκοπός του μαθήματος είναι οι μαθητές/τριες να ανακαλύψουν τη λειτουργία του Γραμμικού
Σχεδίου, να αποκωδικοποιήσουν τους κανόνες και τις συμβάσεις του, να οικειοποιηθούν τους
μηχανισμούς του και να προετοιμαστούν γίνεται για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Στο πρώτο μέρος του μαθήματος η έννοια του χώρου τίθεται ως κεντρικό αντικείμενο.
Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν την ευκαιρία να εμβαθύνουν
τις γνώσεις και να εμπεδώσουν τις δεξιότητές τους στο γραμμικό σχέδιο με περισσότερα θεωρητικά
στοιχεία, καθώς και να ασκηθούν πιο συγκροτημένα ολοκληρώνοντας ένα εύρος σχεδιαστικών
θεμάτων.
Διαβάστε περισσότερα «Οδηγίες για τη διδασκαλία του Γραμμικού Σχεδίου στη Γ΄ ΓΕΛ»

ΜΙΚΡΟ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΜΕ ΚΥΛΙΚΕΙΟ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Πρόκειται για μικρό υπαίθριο αμφιθέατρο σε συνέχεια με διώροφο κτίσμα
που περιλαμβάνει κυλικείο στον όροφο και βοηθητικούς χώρους στο
ισόγειο.
Το αμφιθέατρο περιλαμβάνει σκηνή και οκτώ (8) σειρές καθισμάτων που
εδράζονται σε κερκίδες.
Το κυλικείο περιλαμβάνει ένα χώρο παρασκευής με μικρό χώρο υγιεινής
(W.C.), έναν πάγκο πώλησης και έναν ημιυπαίθριο χώρο με
τραπεζοκαθίσματα σε άμεση επικοινωνία με το αμφιθέατρο. Ο χώρος
παρασκευής έχει ανεξάρτητη είσοδο με σκάλα.
Επιμέρους στοιχεία:
– Το πάχος των εξωτερικών τοίχων του κυλικείου είναι 0,30 μ.
– Το πάχος των εσωτερικών τοίχων του κυλικείου είναι 0,10 μ.
– Το πάχος των κτιστών προστατευτικών στηθαίων είναι 0,20 μ.
– Η διατομή της κουπαστής του γυάλινου προστατευτικού στηθαίου
μεταξύ του ημιυπαίθριου χώρου του κυλικείου (στάθμη +2,90 μ.) και
των κερκίδων του αμφιθεάτρου είναι 0,05 μ. Χ 0,05 μ.
– Οι κάσες των παραθύρων έχουν διατομή 0,05 μ. Χ 0,10 μ. και είναι
τοποθετημένες αξονικά στο πάχος των τοίχων. Το πλαίσιο των φύλλων
τους είναι διατομής 0,05 μ. Χ 0,05 μ. Το παράθυρο στον χώρο του
κυλικείου έχει δύο όμοια φύλλα, όπως φαίνεται στο σχέδιο όψη-τομή Α-
Α του υποδείγματος.
– Οι κάσες των θυρών έχουν πλάτος 0,05 μ. και μήκος όσο το πλάτος
των τοίχων. Το μήκος της κάσας της πόρτας του κυλικείου προς τον
ημιυπαίθριο χώρο είναι 0,30 μ. Το πάχος των φύλλων των θυρών είναι
0,05 μ.
– Τα δύο τεταρτοκύκλια της σκηνής του αμφιθεάτρου είναι όμοια και
έχουν ακτίνα 1,00 μ.
– Η σκηνή έχει διαγράμμιση ανά 0,10 μ.

Διαβάστε περισσότερα «ΜΙΚΡΟ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΜΕ ΚΥΛΙΚΕΙΟ»

ΑΡΧΕΣ ΓΡΑΜΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ (Α΄ τάξη Ημερήσιου και Εσπερινού ΕΠΑ.Λ.)

Βιβλίο

«Γραμμικό Σχέδιο», Β΄ τάξη Ενιαίου Λυκείου Συγγραφείς: Μονεμβασίτου Α., Παυλίδης Γ, Παυλίδου Α.

Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών

( ΑΠΣ ): 

  • ΦΕΚ 131/τ.Β’/07.02.2002 (ΑΠΣ για το μάθημα «Γραμμικό Σχέδιο», σελ. 1381)
  • ΦΕΚ 2322/τ.Β’/31.12.1999 (ΑΠΣ για το μάθημα «Αρχιτεκτονικό Σχέδιο», σελ. 30510)

Το σύνολο των ωρών ανά σχολικό έτος διαμορφώνεται ως εξής: 2 ώρες Χ 28 εβδομάδες = 56 ώρες.

Διδακτέα Ύλη (Προτείνεται η ακόλουθη σειρά στη διδασκαλία των ενοτήτων)

  • Κεφάλαιο 1– Εισαγωγή
  • Κεφάλαιο 9 – Προβολές : Ενότητες, 9.1, 9.3.1, 9.3.3, 9.3.6 σε συνδυασμό με την ενότητα 4.2 του Κεφαλαίου 4.
  • Κεφάλαιο 2 – Υλικά μέσα και όργανα σχεδίασης
  • Κεφάλαιο 4 – Γραμμές
  • Κεφάλαιο 5 – Γράμματα και αριθμοί
  • Κεφάλαιο 7 – Κλίμακα σχεδίασης
  • Κεφάλαιο 8 – Διαστασιολόγηση
  • Κεφάλαιο 10 – Προβολές στο Αρχιτεκτονικό σχέδιο σε συνδυασμό με το
  • Κεφάλαιο 6 – Γεωμετρικές κατασκευές (Ενότητες της επιλογής του διδάσκοντος) και το
  • Κεφάλαιο 3 – Οργάνωση – παρουσίαση πίνακα.

Διαβάστε περισσότερα «ΑΡΧΕΣ ΓΡΑΜΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ (Α΄ τάξη Ημερήσιου και Εσπερινού ΕΠΑ.Λ.)»