Θεωρία
Ασκήσεις
Στις παρακάτω περιόδους να χωρίσετε τις προτάσεις και να αναγνωρίσετε από συντακτική άποψη τις δευτερεύουσες ονοματικές ειδικές προτάσεις
Όλες οι ερωτήσεις
←
→
α. Καὶ ἔλεγον οἱ Ἀθηναῖοι ταῦτα, ὅτι οὐκ ὁρθῶς αἱ σπονδαὶ γένοιντο
: δευτερεύουσα είναι η
Καὶ ἔλεγον οἱ Ἀθηναῖοι ταῦτα,
ὅτι οὐκ ὁρθῶς αἱ σπονδαὶ γένοιντο.
α. Καὶ ἔλεγον οἱ Ἀθηναῖοι ταῦτα, ὅτι οὐκ ὁρθῶς αἱ σπονδαὶ γένοιντο
: εκφέρεται με:
οριστική
δυνητική οριστική
δυνητική ευκτική
ευκτική του πλαγίου λόγου
α. Καὶ ἔλεγον οἱ Ἀθηναῖοι ταῦτα, ὅτι οὐκ ὁρθῶς αἱ σπονδαὶ γένοιντο
: λειτουργεί ως
υποκείμενο
αντικείμενο
επεξήγηση
β. Λέγουσιν οἱ σοφισταὶ ὡς οὐδὲν δέονται χρημάτων.
: δευτερεύουσα είναι η
Λέγουσιν οἱ σοφισταὶ
ὡς οὐδὲν δέονται χρημάτων.
β. Λέγουσιν οἱ σοφισταὶ ὡς οὐδὲν δέονται χρημάτων.
: εκφέρεται με:
οριστική
δυνητική οριστική
δυνητική ευκτική
ευκτική του πλαγίου λόγου
β. Λέγουσιν οἱ σοφισταὶ ὡς οὐδὲν δέονται χρημάτων.
: λειτουργεί ως
υποκείμενο
αντικείμενο
επεξήγηση
γ. Σεύθης λέγει ὅτι οὐδενὶ ἂν ἀπιστῆσαι Ἀθηναίων
: δευτερεύουσα είναι η
Σεύθης λέγει
ὅτι οὐδενὶ ἂν ἀπιστῆσαι Ἀθηναίων
γ. Σεύθης λέγει ὅτι οὐδενὶ ἂν ἀπιστῆσαι Ἀθηναίων
: εκφέρεται με:
οριστική
δυνητική οριστική
δυνητική ευκτική
ευκτική του πλαγίου λόγου
γ. Σεύθης λέγει ὅτι οὐδενὶ ἂν ἀπιστῆσαι Ἀθηναίων
: λειτουργεί ως
υποκείμενο
αντικείμενο
επεξήγηση
δ. Παρὰ πάντων ὁμολογεῖται ὡς τὰ βέλτιστα εἰπὼν ἄδικα πάσχει
: δευτερεύουσα είναι η
Παρὰ πάντων ὁμολογεῖται
ὡς τὰ βέλτιστα εἰπὼν ἄδικα πάσχει
δ. Παρὰ πάντων ὁμολογεῖται ὡς τὰ βέλτιστα εἰπὼν ἄδικα πάσχει
: εκφέρεται με:
οριστική
δυνητική οριστική
δυνητική ευκτική
ευκτική του πλαγίου λόγου
δ. Παρὰ πάντων ὁμολογεῖται ὡς τὰ βέλτιστα εἰπὼν ἄδικα πάσχει
: λειτουργεί ως
υποκείμενο
αντικείμενο
επεξήγηση
ε. Γιγνώσκεις ὅτι σὺ εἶ ὁ μωρός;
: δευτερεύουσα είναι η
Γιγνώσκεις
ὅτι σὺ εἶ ὁ μωρός;
ε. Γιγνώσκεις ὅτι σὺ εἶ ὁ μωρός;
: εκφέρεται με:
οριστική
δυνητική οριστική
δυνητική ευκτική
ευκτική του πλαγίου λόγου
ε. Γιγνώσκεις ὅτι σὺ εἶ ὁ μωρός;
: λειτουργεί ως
υποκείμενο
αντικείμενο
επεξήγηση
ΕΝΤΑΞΕΙ
ΕΞΟΔΟΣ
Επανάληψη
© Γιάννης Παπαθανασίου - Ελληνικός Πολιτισμός