ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΘΕΩΡΙΑΣ
ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
|
Μετά το τέλος του κεφαλαίου, οι μαθητές/μαθήτριες θα:
- αναγνωρίζουν την ύπαρξη ζωνών αγωγιμότητας και σθένους
- δηλώνουν τις διαφορές μεταξύ των ημιαγωγών τύπου Ν και τύπου Ρ
- περιγράφουν την επίδραση του εμπλουτισμού με προσμίξεις στον τύπο αγωγιμότητας των ημιαγωγών
- περιγράφουν την επίδραση της θερμοκρασίας και του φωτός στους ημιαγωγούς
- διακρίνουν τις έννοιες δότες και αποδέκτες για το σχηματισμό κρυστάλλων τύπου Ρ και Ν
- διακρίνουν τις γραμμικές από τις μη γραμμικές αντιστάσεις και τα χαρακτηριστικά των μη γραμμικών αντιστάσεων
- διακρίνουν τους ημιαγωγούς από τους αγωγούς και τους μονωτές
- εξηγούν την ηλεκτρονική συμπεριφορά της ύλης και τη σημασία της κρυσταλλικής δομής στο ηλεκτρονικά δομικά στοιχεία
- διασαφηνίζουν ότι στους ημιαγωγούς το ηλεκτρικό ρεύμα οφείλεται σε δυο φορείς, τα ηλεκτρόνια και τις οπές
- αιτιολογούν την επίδραση της θερμοκρασίας και του φωτός στους ημιαγωγούς
|
ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΔΙΟΔΟΙ |
Μετά το τέλος του κεφαλαίου, οι μαθητές/μαθήτριες θα:
- ορίζουν την περιοχή απογύμνωσης
- αναγνωρίζουν τα σύμβολα των απλών διόδων Ρ-Ν και των διόδων led, φωτοδιόδων, υγρών κρυστάλλων, ηλιακών στοιχείων, Varicap, Schottky και Ζener
- αναγνωρίζουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των απλών διόδων και των διόδων led, φωτοδιόδων, υγρών κρυστάλλων, ηλιακών στοιχείων, Varicap, Schottky και Ζener, σε φυλλάδια των κατασκευαστών
- εξηγούν το φαινόμενο Zener
- περιγράφουν το μηχανισμό διάχυσης οπών και ηλεκτρονίων σε μια επαφή Ρ-Ν
- περιγράφουν τη λειτουργία των απλών διόδων Ρ-Ν και των διόδων led, φωτοδιόδων, υγρών κρυστάλλων, ηλιακών στοιχείων, Varicap, Schottky και Ζener
- εφαρμόζουν, διαχειρίζονται και ελέγχουν κυκλώματα με απλές διόδους Ρ-Ν, διόδους led, φωτοδιόδους, υγρών κρυστάλλων, ηλιακών στοιχείων, Varicap, Schottky και Ζener
- σχεδιάζουν τη χαρακτηριστική καμπύλη της απλής διόδου και της διόδου Ζener
- χρησιμοποιούν κατάλληλα τη δίοδο Zener σε κυκλώματα σταθεροποίησης τάσης
- χρησιμοποιούν κατάλληλα τις απλές διόδους Ρ-Ν, διόδους led, φωτοδιόδους, υγρών κρυστάλλων, ηλιακών στοιχείων, Varicap, Schottky και Ζener σε κυκλώματα
- υπολογίζουν τα ηλεκτρικά μεγέθη της διόδου υπολογιστικά και γραφικά
- διακρίνουν τη δίοδο LED, από τη φωτοδίοδο
- ερμηνεύουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των απλών διόδων και των διόδων led, φωτοδιόδων, υγρών κρυστάλλων, ηλιακών στοιχείων, Varicap, Schottky και Ζener, σε φυλλάδια των κατασκευαστών
- συγκρίνουν και αντιπαραβάλλουν τις απλές διόδους Ρ-Ν, διόδους led, φωτοδιόδους, υγρών κρυστάλλων, ηλιακών στοιχείων, Varicap, Schottky και Ζener και θα αναφέρουν τη χρήση της κάθε μιας
- διακρίνουν την συμπεριφορά της διόδου κατά την ορθή και κατά την ανάστροφη πόλωση
- αιτιολογούν την συμπεριφορά της επαφής Ν-Ρ
- ερμηνεύουν τη μορφή της χαρακτηριστικής των απλών διόδων Ρ-Ν και των διόδων Zener
- αποφασίζουν για απλά τεχνικά προβλήματα που απαιτούν τη χρήση απλών διόδων Ρ-Ν, διόδων led, φωτοδιόδων, υγρών κρυστάλλων, ηλιακών στοιχείων, Varicap, Schottky και Ζener.
|
ΘΥΡΙΣΤΟΡ |
Μετά το τέλος του κεφαλαίου, οι μαθητές/μαθήτριες θα:
- ορίζουν πως ενεργοποιείται ένα SCR
- αναγνωρίζουν τα σύμβολα των SCR, Diac και Triac
- αναγνωρίζουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των SCR, Diac και Triac σε φυλλάδια των κατασκευαστών
- χρησιμοποιούν κατάλληλα τα SCR, Diac και Triac σε κυκλώματα
- περιγράφουν τη δομή και τη λειτουργία της διόδου τεσσάρων στρώσεων (Schockley)
- περιγράφουν τη δομή και τη λειτουργία των SCR, Diac και Triac
- εφαρμόζουν, χειρίζονται και ελέγχουν κυκλώματα με SCR, Diac και Triac
- διακρίνουν τις διαφορές στα SCR, Diac και Triac
- συγκρίνουν και θα αντιπαραβάλλουν τα SCR, Diac και Triac και θα αναφέρουν τη χρήση τους
- αποφασίζουν για απλά τεχνικά προβλήματα που απαιτούν τη χρήση SCR, Diac και Triac.
|