Αρχική
Πρώτη δραστηριότητα
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γράφτηκε από τον/την Βάσω Καρακατσάνη
- Κατηγορία: Δραστηριότητες Νηπιαγωγείου
- Εμφανίσεις: 97
Κυρά Σαρακοστή
Η αγαπημένη μας Κυρα-Σαρακοστή δεν είναι τίποτα άλλο από ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο για να μετράμε τις μέρες της Σαρακοστής.
Συνήθως την φτιάχνουμε με χαρτί. Ζωγραφίζουμε μια γυναίκα με επτά πόδια, με σταυρωμένα τα χέρια, επειδή προσεύχεται και χωρίς στόμα ή με ένα μαντηλάκι με το οποίο καλύπτεται το στόμα-επειδή νηστεύει.
Κάθε βδομάδα μετά την Καθαρά Δευτέρα κόβουμε ένα ποδαράκι ώσπου να φτάσουμε στην Κυριακή του Πάσχα. Το τελευταίο πόδι το βάζουμε μέσα στο ψωμί του Πάσχα και όποιος το βρει, έχει τύχη. Μοιάζει λίγο με το φλουρί που βάζουμε στην βασιλόπιτα την Πρωτοχρονιά.
Μπορούμε ακόμα να τη φτιάξουμε με ζυμάρι. Ανακατεύουμε αλεύρι, νερό και λίγο αλάτι, απλώνουμε τη ζύμη και με ένα μαχαιράκι της δίνουμε το σχήμα γυναίκας. Πλάθουμε την Κυρα-Σαρακοστή σαν να είναι πλαστελίνη, βάζοντας τα χέρια, το πρόσωπο και τα επτά πόδια. Την ψήνουμε στον φούρνο ώσπου να σκληρύνει.
Η Κυρα-Σαρακοστή είναι ένα πολύ όμορφο έθιμο που σχετίζεται με το Πάσχα και θα ήταν πολύ καλό να συνεχιστεί από εμάς, από εσάς, από όλους, για να μην ξεχάσει.
Α, και να μην ξεχάσω! Στην Κυρά-Σαρακοστή δεν σχεδιάζουμε αυτιά. Ξέρετε γιατί; Για να μην ακούει κουτσομπολιά και άσχημα λόγια!!
Άντε! Πάμε να την φτιάξουμε και καλή μας επιτυχία!!!
Πρώτο Μάθημα- 1η Άσκηση
- Πληροφοριακά Στοιχεία
- Γράφτηκε από τον/την Βάσω Καρακατσάνη
- Κατηγορία: Πρώτο Μάθημα
- Εμφανίσεις: 67
Τα 18 συμπτώματα της Δυσλεξίας.
Η δυσλεξία μπορεί να μην είναι μεγάλο πρόβλημα, αλλά πρέπει να αντιμετωπιστεί. Πως θα καταλάβεις έγκαιρα όμως ότι το παιδί σου έχει πρόβλημα;
Ο παιδίατρος Σπύρος Μαζάνης σου δίνει τα συμπτώματα στον προφορικό και γραπτό λόγο του παιδιού και σου εξηγεί πως να το αντιμετωπίσεις!
Όλο και περισσότερα παιδιά παρουσιάζουν δυσλεξία. Πρόκειται για πάθηση του κεντρικού νευρικού συστήματος όπου ο εγκέφαλος παρουσιάζει δυσλειτουργία στους τομείς της ανάγνωσης, της γραφής και της ορθογραφίας.
Δυστυχώς ενώ το παιδί έχει τελείως φυσιολογική νοημοσύνη κατά την προσχολική ηλικία, εμφανίζει τα πρώτα συμπτώματα.
Οι γονείς μπορούν να καταλάβουν αν το παιδί τους έχει δυσλεξία από τον προφορικό και τον γραπτό λόγο.
Αν στον προφορικό λόγο?
1. Παραλείπει συλλαβές ή καταλήξεις.
2. Μιλάει κομπιαστά, αργά και ψάχνει να βρει τις κατάλληλες λέξεις.
3. Μπερδεύει την σειρά των γραμμάτων μέσα στη λέξη.
4. Δυσκολεύεται να διηγηθεί μια ιστορία με την σωστή σειρά τω γεγονότων.
5. Κατά την ανάγνωση δεν τηρεί τα σημεία στίξης.
Στο γραπτό λόγο?
1. Γράφει ακατάστατα και δυσανάγνωστα.
2. Παραλείπει, αντιμεταθέτει, προσθέτει γράμματα ή συλλαβές μέσα στη λέξη.
3. Κάνει λάθη στην αντιγραφή από τον πίνακα.
Εκτός από τον προφορικό και τον γραπτό λόγο, το παιδί μπορεί να ξεχνάει ονόματα, μέρες ή ακόμα να μπερδεύει το χθες με το αύριο. Τότε έχει πρόβλημα με τον χωροχρονικό προσανατολισμό, αλλά και με την μνήμη του. Ας δούμε τα σημάδια?
Χωροχρονικός προσανατολισμός:
- Μπερδεύει χωροχρονικές έννοιες όπως δεξί ? αριστερό, χθες ? αύριο.
- Δυσκολεύεται να μάθει τις μέρες της εβδομάδας, τους μήνες, τις ώρες