21/8/2017 Άλλη μια μεγάλη επιτυχία του
Σχολείου μας... Με "ετικέτα ποιότητας" από την Εθνική Υπηρεσία του
etwinning αξιολογήθηκε το πρόγραμμα "The
swallow is a refugee or an immigrant?" (Το
χελιδόνι είναι πρόσφυγας ή μετανάστης;) που πραγματοποίησε το σχολικό έτος 2016-2017 η
ΣΤ ΄τάξη του 2ου
Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών. Δείτε
την εδώ:
Final product of the project: "The swallow is a refugee or immigrant?"
eTwinning 2016-2017
“The swallow is a refugee or an immigrant?”
Με αφορμή το ότι η Ύπατη Αρμοστεία του Ο.Η.Ε. φέτος σε ξενοδοχεία
ορεινών κοινοτήτων των Γρεβενών φιλοξένησε περίπου 600 Σύριους πρόσφυγες
που στην πλειοψηφία τους ήταν μικρά παιδιά, η έκτη τάξη του 2ου
Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών με το δάσκαλό της Αργύρη Καραλιόλιο για
το σχολικό έτος 2016-2017 πραγματοποίησε έργο eTwinning με θέμα: «The
swallow is a refugee or an immigrant?», («Το χελιδόνι είναι πρόσφυγας ή
μετανάστης;»).
https://twinspace.etwinning.net/24900/home
http://2dim-greven.gre.sch.gr/The%20swallow%20is%20a%20refugee%20or%20an%20immigrant.htm
https://view.joomag.com/final-product-of-the-project-the-swallow-is-a-refugee-or-immigrant/0752153001497730133?preview
·
Στο έργο συμμετείχαν 13 σχολεία από την Ευρώπη, ένα από την Αφρική και
ένα από την
Ασία (175 Συνεργάτες: 15 Εκπαιδευτικοί, 158 Μαθητές και 2 Επισκέπτες).
Τα εξής:
Andriani Christodoulou, Primary School of Kition - Primary School of
Kition, Kiti
Anthi Papaioannou, Asgata Primary School - Asgata Primary School, Asgata
Cyprus (Role: Founder)
Argyrios Karaliolios, Second Primary School of Grevena Greece, Grevena
Greece (Role: Founder)
Aranzazu Iturrioz, IES Augusto González de Linares, Santander, Spain
Danuta Bartkowiak-SiekańskaSzkoła, Podstawowa nr 84 im. Tadeusza
Kościuszki, Poznan, Poland
Emna Khemakhem, Collège Pilote de Sfax, Sfax of Tunisia,
IKRA SEA, AdiyamanOzel Acibadem Ilkokulu, Istanbul Turkey,
IOANNA DOROS, Ethniki College «Petru Rares», Beclean Romania,
Magdalena GocZespół, Szkol Szkoła Podstawowa im. K Odnowiciela i
Gimnazjum b Pobiedziskach, Pobiedziska Poland
Maria Stylianou, Paphos School of Public Administration "Ag Spyridon" -
Elementary School 11 Paphos "Ag.Spyridonas", Cyprus
MARICA EMESE CÎMPEAN NATIONAL, "Petru Rares" College, Beclean Romania
Stavroula Lada, Private Primary School DDMN (Navy Logistic Command),
Chania, Crete
Tzika Thomai, 1st Primary School of Grevena, Grevena Greece
Σκοπός
του προγράμματος αυτού ήταν να ερευνήσουμε και να συγκρίνουμε το πώς
λειτουργούν τα ζώα και πώς οι άνθρωποι, σε φαινόμενα μετανάστευσης ή
προσφυγιάς, επιδιώκοντας ταυτόχρονα να μηδενίσουμε την ξενοφοβία και το
ρατσισμό.
Στα
πλαίσια αυτά δημιουργήσαμε εκδήλωση στο etwinning με θέμα: “Winter
clothing, school supplies and toys for young refugees in Grevena” (Χειμωνιάτικα
ρούχα, σχολικά είδη και παιχνίδια για τους νέους πρόσφυγες στα Γρεβενά).
Ήδη η εκδήλωση έχει μεγάλο αντίκτυπο καθώς 122 εκπαιδευτικοί (μέχρι
σήμερα) έχουν δηλώσει συμμετοχή σε αυτήν, ενώ έγιναν και πάρα πολλά
θετικά σχόλια από διάφορους παράγοντες και ΜΜΕ, καθώς επίσης δόθηκαν
πολλές συνεντεύξεις σε εφημερίδες, τηλεόραση, ίντερνετ και ραδιόφωνο,
όπως στο STAR
TV https://www.youtube.com/watch?v=WoeqcMyrd9I, στο
Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, στην ΕΡΑ Λάρισας, στο ραδιόφωνο της ΕΤ3,
στο Πορτοκαλί Ραδιόφωνο, στην Εφημερίδα των Συντακτών, στο ραδιόφωνο
της ΕΤ3 http://webtv.ert.gr/ert3/24okt2016-ego-ke-esi-mazi-ston-102-fm-tis-ert3/
(θα μας ακούσετε στο 12ο λεπτό...), στην τηλεόραση της ΕΤ3
http://webtv.ert.gr/ert3/11noe2016-kathimerina-ke-apla/ (θα
μας δείτε μας στο1:23:00), στην ΕΡΑ Κοζάνης, σε
πάρα πολλά site και
μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η
ανταπόκριση ήταν πολύ μεγάλη, καθώς καταφέραμε και συγκεντρώσαμε πάρα
πολλά ρούχα, σχολικά είδη, παιχνίδια και φάρμακα για τους μικρούς
πρόσφυγες των Γρεβενών. Ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας οι γονείς των
μαθητών, άλλοι κάτοικοι των Γρεβενών, σχολεία από τα Γρεβενά, την Κρήτη,
την Αθήνα, την Ισπανία, τη Ρουμανία, και την Ιταλία.
Όλα αυτά
τα είδη που συγκεντρώσαμε, τα παραδώσαμε στις 24 Νοεμβρίου στον πρόεδρο
του Συλλόγου Δασκάλων κ. Κώστα Παλάσκα, ο οποίος με τη σειρά του τα
παρέδωσε στους πρόσφυγες.
Πραγματοποιήσαμε μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων διαγωνισμό για το
λογότυπο του έργου, ώστε η καλύτερη ζωγραφιά από όλα τα σχολεία να γίνει
το λογότυπο του προγράμματος.
https://www.youtube.com/watch?v=7zkLOf8Ijr4&feature=em-upload_owner
Η επιλογή
του λογότυπου έγινε με ζωντανή τηλεδιάσκεψη 11 σχολείων και ψηφοφορία
σαν αυτή που γίνεται στο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision.
Με αφορμή
την ενότητα στο μάθημα της γλώσσας "H ζωή σε άλλους τόπους", οι
μαθητές αναζήτησαν στο οικογενειακό τους περιβάλλον τις ρίζες τους. Τις
εργασίες τους τις παρουσίασαν στην τάξη και έτσι με έκπληξη διαπιστώσαμε
ότι πολλοί από τις μαθήτριες και μαθητές οι πρόγονοί τους ήταν πρόσφυγες
από την Μικρά Ασία ή μετανάστες.
Έγιναν
ομαδικές εργασίες των μαθητών για τα μεταναστευτικά πουλιά της Ελλάδας.
Πραγματοποιήσαμε διδακτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Πραμάντων όπου επισκεφθήκαμε
την έκθεση του ΚΠΕ για τους Ηπειρώτες μετανάστες του 1900 με θέμα: "Από
την Άπειρο χώρα στην Μεγάλη Ήπειρο", ενώ την επόμενη μέρα οι μαθητές
έγραψαν σκέφτομαι και γράφω με θέμα: "Μετανάστευση 1900 και σήμερα": https://www.youtube.com/watch?v=bQrHPDbIx0g
Στείλαμε
χριστουγεννιάτικες κάρτες στους συνεργάτες του έργου: https://www.youtube.com/watch?v=61XTj5NHQbw
Στείλαμε
για φιλοξενία στο δημοτικό σχολείο Ασγάτας Λεμεσού Κύπρου πέντε
πρόσφυγες για φιλοξενία. Πρόκειται για ζωγραφιές που δημιούργησαν οι
πέντε ομάδες των μαθητών της τάξης. Ενώ
μετά από λίγες μέρες το δημοτικό σχολείο Ασγάτας Λεμεσού Κύπρου μας
έστειλε έξη πρόσφυγες (ζωγραφιές) τις οποίες φιλοξενήσαμε στο σχολείο
και στα σπίτια μας.
Δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό παραμύθι με το 1ο δημοτικό σχολείο
Γρεβενών (εμείς το γράψαμε και εκείνοι έκαναν την εικονογράφηση και τη
μετάφραση στα αγγλικά και το αντίθετο) και μια συνεργατική ιστορία με το
2ο δημοτικό σχολείο Αθηνών (εμείς γράψαμε το τέλος της ιστορίας).
Επισκέφτηκαν την τάξη μας η Στέλλα και η Χρύσα από το Φορέα Διαχείρισης
Εθνικών Δρυμών Βίκου – Αώου και Πίνδου και πραγματοποίησαν την εκδήλωση
με τίτλο «χελιδονίσματα». Στην εκδήλωση οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον
Εθνικό Δρυμό Βίκου – Αώου και Πίνδου, για τα είδη χελιδονιών που
συναντώνται στην χώρα μας, για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στο
μεγάλο μεταναστευτικό τους ταξίδι, για την διαδικασία με την οποία
κατασκευάζουν την φωλιά τους και για την βοήθεια που μπορούν να τους
προσφέρουν οι άνθρωποι. Στο τέλος όλοι οι μαθητές έφτιαξαν φωλιές χελιδονιών
από πηλό.
Σε όλη τη
διάρκεια του προγράμματος έγιναν πολλές ζωντανές τηλεδιασκέψεις με τα
συνεργαζόμενα σχολεία στις οποίες οι μαθητές γνωρίστηκαν μεταξύ τους και
αντάλλαξαν πληροφορίες για το έργο και τον τόπο τους, παρακολουθήσαμε
ταινίες με σχετικό περιεχόμενο (η ζωή είναι ωραία, οι ριγέ μπιτζάμες,
κλπ), σχετικά βίντεο του ΟΗΕ, τραγουδήσαμε τραγούδια με ανάλογο
περιεχόμενο και πολλά άλλα...
Στο
twinspace
του έργου
ανέβηκαν 857 φωτογραφίες, 65 βίντεο και 35 άλλα αρχεία (.doc,
.pdf,
.pptx)
Δημιουργήσαμε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση και
καλύτερη εμπέδωση των στόχων του προγράμματος που συμπληρώθηκε από τους
μαθητές.
Παρουσιάσαμε τη δουλειά μας
στο 2ο Συνέδριο Μαθητών στα Γρεβενά με
το συνεργατικό παραμύθι
"Το κορίτσι με το χελιδόνι:
"https://www.youtube.com/watch?v=hkXEC615-TA”
Τέλος σε
μια ζωντανή τηλεδιάσκεψη με 8
σχολεία οι μαθητές έκαναν την αξιολόγηση του έργου και αντάλλαξαν
ευχές για τις καλοκαιρινές διακοπές. https://www.youtube.com/watch?v=ahMDl35wqJw
1. Με όλα
αυτά καταφέραμε ώστε να γνωρίσουμε καλύτερα τα χελιδόνια και τα άλλα ζώα
μεταναστεύουν.
2. Να
γνωρίσουμε καλύτερα τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι
μεταναστεύουν ή γίνονται πρόσφυγες και τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ
των προσφύγων και των μεταναστών.
3. Να
παρατηρούμε και να συγκρίνουμε τη συμπεριφορά των ζώων και των ανθρώπων
στα φαινόμενα της προσφυγιάς και της μετανάστευσης.
4.
Δημιουργήσαμε συναισθήματα φιλίας για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες
5. Μάθαμε
καλύτερα τις ξένες γλώσσες και τις νέες τεχνολογίες, ενώ γνωρίσαμε και
στοιχεία από τους πολιτισμούς άλλων χωρών.
6.
Διαπιστώσαμε ότι τελικά το χελιδόνι είναι μετανάστης, γιατί στον κόσμο
των ζώων δεν γίνονται ποτέ πόλεμοι.
Κλείνοντας θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε:
1. Όλους
τους μαθητές και δασκάλους από τα συνεργαζόμενα σχολεία.
2. Τον
Περιφερειακό Διευθυντή Π.Ε. & Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας, κ. Κωνσταντίνο
Κωνσταντόπουλο που στήριξε και προώθησε το έργο μας.
3. Τη
δασκάλα των αγγλικών του σχολείου μας κ. Λουκία Καραχάλιου
4. Τον
πρόεδρο του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών κ. Κώστα Παλάσκα
5. Τη
Στέλλα και τη Χρύσα και το Φορέα Διαχείρισης Εθνικών Δρυμών Βίκου – Αώου
και Πίνδου.
6. Όλους
όσους μας έστειλαν ρούχα, παιχνίδια και σχολικά είδη για τους πρόσφυγες.
Οι
μαθητές της τάξης Ο
δάσκαλος της τάξης
Αργύρης Καραλιόλιος
Δείτε εδώ
το τελικό προϊόν του έργου:
Final product of the project: "The swallow is a refugee or immigrant?"
9
Ιουνίου
2017 Παρουσίαση της δουλειάς μας
στο έργο «The swallow is a refugee or an
immigrant?» στο 2ο Συνέδριο Φοιτητών στα Γρεβενά
με το συνεργατικό παραμύθι
"Το
κορίτσι με το χελιδόνι."
https://www.youtube.com/watch?v=hkXEC615-TA
Ζωντανή τηλεδιάσκεψη με 8 σχολεία
για την αξιολόγηση του έργου «Χελιδόνι είναι πρόσφυγας ή μετανάστης;»
Και αποχαιρετισμός στους μαθητές με ευχές
για τις καλοκαιρινές διακοπές. https://www.youtube.com/watch?v=ahMDl35wqJw
14
Απριλίου2017
Επειδή το πρόγραμμα eTwinning: «The
swallow is a refugee or an immigrant?» πλησιάζει προς το
τέλος του δημιουργήσαμε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο που θα
συμπληρωθεί από τους μαθητές για την αξιολόγηση και καλύτερη εμπέδωση
των στόχων του προγράμματος. Θα το βρείτε στην υπερσύνδεση
https://b.socrative.com/login/student/
, μπαίνουμε στο Room Name
με τον κωδικό: GRF1JLEO, γράφουμε το όνομά μας
και συμπληρώνουμε το ερωτηματολόγιο. Είναι 10 ερωτήσεις πολλαπλής
επιλογής και 1 ερώτηση σωστού - λάθους.
5
Απριλίου2017
Φιλοξενήσαμε στην τάξη και μερικοί μαθητές και στα σπίτια
τους, 6 προσφυγόπουλα (ζωγραφιές) από το δημοτικό
σχολείο της Ασγάτα της Κύπρου. Μπορείτε να τους δείτε εδώ:
...1,
...2,
...3,
...4,
...5,
...6
28 Μαρτίου
2017 Συνεργατικό
παραμύθι για τους πρόσφυγες
Το παραμύθι έγραψαν οι μαθητές του 2ου δημοτικού σχολείου Γρεβενών,
την εικονογράφηση
και τη μετάφραση στα αγγλικά έκαναν οι μαθητές του 1ου
δημοτικού σχολείου Γρεβενών.
Δείτε το σε μορφή βίντεο
και ηλεκτρονικού βιβλίου:
https://www.youtube.com/watch?v=8dFIONAkQ9A&feature=youtu.be
(αγγλικά)
https://www.joomag.com/magazine/the-girl-with-the-swallow/0472971001490644976
(αγγλικά)
https://www.youtube.com/watch?v=3kzMgzMpjQQ&feature=youtu.be
(ελληνικά)
https://www.joomag.com/magazine/%CE%A4%CE%BF-%CE%BA%CE%BF%CF%81%CE%AF%CF%84%CF%83%CE%B9-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CF%87%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%B4%CF%8C%CE%BD%CE%B9/0006023001490644407
(ελληνικά)
15 Μαρτίου
2017 Σήμερα 15 Μαρτίου, στα
πλαίσια του προγράμματος eTwinning: «The swallow is a refugee or an
immigrant?», επισκέφτηκαν την τάξη μας η Στέλλα και η Χρύσα από το Φορέα
Διαχείρισης Εθνικών Δρυμών Βίκου – Αώου και Πίνδου και πραγματοποίησαν
την εκδήλωση με τίτλο «χελιδονίσματα».
Στην εκδήλωση οι μαθητές ενημερώθηκαν
για τον Εθνικό Δρυμό Βίκου – Αώου και Πίνδου, για τα είδη χελιδονιών
που συναντώνται στην χώρα μας, για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στο
μεγάλο μεταναστευτικό τους ταξίδι, για την διαδικασία με την οποία
κατασκευάζουν την φωλιά τους και για την βοήθεια που μπορούν να τους
προσφέρουν οι άνθρωποι. Στο τέλος όλοι οι μαθητές έφτιαξαν φωλιές χελιδονιών
από πηλό οι οποίες μπορούν να τοποθετηθούν με την βοήθεια των δασκάλων
και των γονέων τους στο σχολείο ή στο σπίτι τους.
Ευχαριστούμε πολύ τη Στέλλα και τη
Χρύσα και το Φορέα Διαχείρισης Εθνικών Δρυμών Βίκου – Αώου και Πίνδου
για την πολύ όμορφη εκδήλωση.
Εδώ μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από
την εκδήλωση
...1,
...2,
...3,
...4,
...5,
...6,
...7,
...8,
...9,
...10,
...11,
...12,
..13,
..14 , εδώ βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=SPbshDWBLXg&feature=em-upload_owner και
εδώ την παρουσίαση.
14
Φεβρουαρίου
2017 Σήμερα
14 Φεβρουαρίου,
στα πλαίσια
του προγράμματος eTwinning:
«The swallow is a refugee or an immigrant?», στείλαμε για φιλοξενία
στο δημοτικό σχολείο Ασγάτας Λεμεσού Κύπρου πέντε πρόσφυγες για
φιλοξενία. Πρόκειται για ζωγραφιές που δημιούργησαν οι πέντε ομάδες των
μαθητών της τάξης. Δείτε τις εδώ:
Την ίδια μέρα διαβάσαμε και τα παραμύθια που έγραψαν
οι μαθητές, πάλι σε ομάδες, με θέμα: Το χελιδόνι είναι
πρόσφυγας ή μετανάστης;" Δείτε τα εδώ:
Από όλα τελικά επιλέξαμε να
στείλουμε στο 1o δημοτικό σχολείο Γρεβενών για εικονογράφηση και
μετάφραση στα αγγλικά το
παρακάτω παραμύθι της Ζάχου Κατερίνας:
(Εδώ
σε
powerpoint)
Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017
«Το κορίτσι με το
χελιδόνι»
Η μικρή Δήμητρα ήταν
μόλις 6 χρονών, όταν είδε το σπίτι της να καίγεται και τους
συγγενείς της να πέφτουν νεκροί από σφαίρες μπροστά της από τον
πόλεμο.
Έφυγε τρέχοντας. Στο
δρόμο βρήκε ένα τσούρμο προσφύγων και χώθηκε εκεί. Προσπάθησε να
βρει κάποιον γνωστό της, αλλά μάταια. Για μέρες περπατούσε στην
καυτή άμμο. Τα πόδια της είχαν πρηστεί. Το κεφάλι της πονούσε
φριχτά. Χωρίς αμφιβολία είχε κουραστεί πάρα πολύ.
Μετά από αρκετές
μέρες έφτασε επιτέλους σε ένα λιμάνι. Από εκεί πήρε ένα πλοίο και
μαζί με χιλιάδες ακόμα πρόσφυγες σάλπαρε για μια χώρα μακρινή. Μια
χώρα που θα είχε ειρήνη και ζωή καλή χωρίς φόβους.
Μόλις το καράβι
ξεκίνησε, είπε από μέσα της: «Άραγε θα ξαναδώ ποτέ την πατρίδα μου;»
Καθώς ήταν έτοιμη να κλάψει, ένοιωσε να πέφτει κάτι δίπλα της. Ήταν
ένα μικρό χελιδόνι. Το χελιδόνι είχε τραυματίσει το δεξιό του φτερό.
Τότε της είπε: «Βοήθησέ με, είμαι τραυματισμένο και κουρασμένο από
το ταξίδι. Σε παρακαλώ!»
Το κορίτσι
ευχαρίστως πήρε το χελιδονάκι στην αγκαλιά του. Ξαφνικά το καράβι
άρχισε να βουλιάζει. Όλοι πανικοβλημένοι άρχισαν να σπρώχνονται και
να φωνάζουν τρομαγμένοι. Η Δήμητρα είπε στο χελιδονάκι να μην
φοβάται. Όταν βούλιαξε το καράβι, η Δήμητρα πιάστηκε από μία
σπασμένη σανίδα και με αγκαλιά το χελιδονάκι άρχισε να κολυμπάει.
Αφού κολύμπησαν για
αρκετή ώρα, επιτέλους βγήκαν στην ακτή. Εκεί με ξύλα προσπάθησαν να
φτιάξουν μια μικρή καλύβα και να περάσουν τη νύχτα. Τότε κάποιοι
κακομούτσουνοι κύριοι τους έδιωξαν λέγοντας: «Αυτός είναι ιδιωτικός
χώρος. Δεν μπορούν να μένουν εδώ όποιοι και όποιοι. Εδώ μένουν μόνο
οι πιο πλούσιοι και οι πιο ισχυροί μεγιστάνες όλου του κόσμου.»
Το κορίτσι και το
χελιδόνι αναγκάστηκαν να φύγουν. Περπατούσαν για μέρες, ώσπου βρήκαν
ένα τσίρκο. Ρώτησαν αν θα μπορούσαν να μείνουν εκεί. Οι άνθρωποι του
τσίρκου τους είπαν ότι μπορούν να μείνουν, μόνο αν το χελιδονάκι
μπει στο κλουβί. Η μικρή αρνήθηκε με τη μία, χωρίς καν να το σκεφτεί.
Τότε δύο κλόουν με γιγάντια παπούτσια τους πήραν από τους ώμους και
τους έβγαλαν έξω από το τσίρκο.
Το χελιδονάκι εκείνη
τη στιγμή θυμήθηκε ότι κάθε καλοκαίρι όταν μεταναστεύει, βρίσκει
στην κορυφή ενός θεόρατου βουνού ένα γέροντα που πάντα το προσέχει
και το φιλοξενεί. Μόλις το άκουσε αυτό το κοριτσάκι, άρχισε να
τρέχει με όλη του τη δύναμη. Πέρασε μέσα από κάμπους και δάση, ώσπου
έφτασε στο πιο ψηλό βουνό, στην πιο ψηλή κορυφή. Εκεί ο γέροντας
τους φιλοξένησε και η Δήμητρα με το χελιδόνι έμειναν για πάντα εκεί!
Κατερίνα Ζάχου
Το παραμύθι όπως το
μετέφρασαν στα αγγλικά μαθητές του ολοήμερου τμήματος του 1ου
δημοτικού σχολείου Γρεβενών:
Tuesday,
February 14, 2017
"The girl
with the swallow"
Little
Dimitra was just 6 years old when she saw her house burn down and her
relatives to drop dead with bullets because of the war.
She ran
away. On the way she met a group of refugees and stayed with them. She
tried to find someone familiar to her, but in vain. For days
she was
walking on
the
hot sand. Her legs were swollen. Her head ached horribly.
Without doubt she was very tired.
After
several days, she finally arrived at a port. From there she took a ship
and together with thousands of refugees set sail for a distant country.
A country that would have peace and a good life without fears.
When the
ship sailed, she said of herself: "Will I ever see my country again?" As
she was about to cry, she felt something falling beside her. It was a
small swallow. The swallow had injured
its
right wing. The swallow said: "Help me, I'm injured and tired from the
journey. Please!"
The girl
gladly took the swallow in her hands. Suddenly the ship began to sink.
All got panic - stricken and began pushing and shouting in terror.
Dimitra told the swallow not to be afraid. When the ship sank, Dimitra
grasped a broken board and began to swim with the swallow in her arms.
After she swam for a long time, she finally reached the shore. There she
tried to build a small hut with sticks and both of them spend the night
in there. Then some ugly men dragged them out, saying: "This is a
private area. You cannot stay here. Only the richest and the most
powerful tycoons of the world can stay here?" The girl and the swallow
are forced to leave. They walked for days until they found a circus.
They asked if they could stay there. The people of the circus said they
could stay only if the swallow would get into the cage.
The little
girl refused this at once, without a second thought. Then two clowns
with giant shoes took them and pulled them out of the circus. The
swallow at that moment remembered that every summer when it migrates, it
finds on the top of an enormous mountain, an old man who always looks
after and accommodated it. When the girl listened to all these, she
started running very fast. The girl and the swallow passed through
plains and forests, until they reached the highest peak of the highest
mountain. There the old man offered them hospitality and Dimitra and the
swallow stayed there forever!
Katerina
Zachos
Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2016.
Ζωντανή τηλεδιάσκεψη 11 σχολείων. Ψηφοφορία για
το λογότυπο, τραγούδια και ευχές για τις διακοπές.Magdalena
Goc, Πολωνία & Σταυρούλα Λαδά, Ελλάδα & Μαρία Στυλιανού,
Κύπρος & Ανθή Παπαϊωάννου , Κύπρος & Αργύριος
Karaliolios, Ελλάδα & Βασιλική Πελεκούδα, Ελλάδα & Έλενα Blidari,
Μολδαβία, EMNA Khemakhem , Τυνησία & Θωμαή
Τζήκα, Ελλάδα & Aranzazu
Iturrioz, Ισπανία & Ανδριανή Χριστοδούλου, Κύπρος
https://www.youtube.com/watch?v=Au2dYUvYci0
14 Δεκεμβρίου
2016 Οι
χριστουγεννιάτικες κάρτες που στείλαμε στους συνεργάτες του έργου:
https://www.youtube.com/watch?v=61XTj5NHQbw
9 Δεκεμβρίου
2016 Με αφορμή τη
χθεσινή επίσκεψη στο ΚΠΕ Πραμάντων, σήμερα οι μαθητές έγραψαν σκέφτομαι
και γράφω με θέμα: "Μετανάστευση 1900 και σήμερα":
https://www.youtube.com/watch?v=bQrHPDbIx0g
8
Δεκεμβρίου
2016 Από τη διδακτική επίσκεψη της ΣΤ τάξης
του 2ου δημοτικού σχολείου Γρεβενών στο ΚΠΕ Πραμάντων "Από την Άπειρο
χώρα στην Μεγάλη Ήπειρο", στο Κάστρο Ιωαννίνων, στο Μουσείο
Αργυροτεχνίας και στην Αστερούπολη... 8/12/2016
4
Δεκεμβρίου
2016 Μερικά από τα
μεταναστευτικά πουλιά της Ελλάδας.
Ομαδική εργασία των μαθητών.
1
Δεκεμβρίου
2016
Τηλεδιάσκεψη με το 2ο δημοτικό σχολείο
Αθηνών:
https://www.youtube.com/watch?v=CKZLE0UNyLs
29 Νοεμβρίου 2016
Πήραμε τρία πακέτα από τον Andrea Menella "San
Filippo" Διεθνές Δημοτικό Σχολείο από την Ιταλία με είδη
για τους πρόσφυγες και δύο πακέτα από τη
Σταυρούλα Lada - Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο Σούδας
Χανίων. Τους ευχαριστούμε
πάρα πολύ!
29 Νοεμβρίου 2016
Έξη δημοτικά σχολεία και έξη
νηπιαγωγεία του Δήμου της Ούμπρια Ιταλίας στέλνουν 50 κιλά χειμωνιάτικα
ρούχα και 5 κιλά σχολικά είδη και παιχνίδια για τους μικρούς Σύριους
πρόσφυγες των Γρεβενών.
Πιο συγκεκριμένα: Στα πλαίσια του
eTwinning και της εκδήλωσης που διοργανώσαμε για τη συγκέντρωση
χειμωνιάτικων ρούχων, σχολικών ειδών και παιχνιδιών “Winter clothing,
school supplies and toys for young refugees in Grevena.”, με πρωτοβουλία
του συνεργάτη δασκάλου του δημοτικού σχολείου "San Filippo"
International Primary School, Andrea Μenella,
οι μαθητές από έξη δημοτικά σχολεία και έξη
νηπιαγωγεία του Δήμου της Ούμπρια Ιταλίας συγκέντρωσαν
και στέλνουν 50 κιλά χειμωνιάτικα ρούχα και 5 κιλά σχολικά
είδη και παιχνίδια για τους μικρούς Σύριους πρόσφυγες των Γρεβενών.
Να σημειώσουμε ότι με πρωτοβουλία του Andrea Μenella,
ήδη μας έχουν σταλεί 50 ευρώ με τα οποία αγοράσαμε φάρμακα που δόθηκαν
στους πρόσφυγες.
Τους ευχαριστούμε πάρα
πολύ!
Αυτό είναι το
email που μας έστειλαν:
Dearest Argyrios,
Our Warm Greetings To You, Your School, The Municipality Of
Grevena And The Representatives Of The Refugee Families.
We Are Very Glad To Communicate That,
Further To Our School Council's Decision And Our School
Director's Support,
Our Whole School Community * 6 PrePrimary And 6 Primary Schools *
Proceeded
In Solidarity With You All By Collecting 50 Kg Of Clothes Mainly
For Children Plus
Nearly 5 Kg Of School Supplies And Toys.
These Items Will Be Sent On Monday 27 November By FEDEX Company.
It Would Take About 10 Days For The Package To Arrive.
he FedEx Company Will Send me The Link For The Tracking And Then
I Will Send It To You So You Can Directly Check The Procedure.
Also On Behalf Of Our School Director Massimo Belardinelli,
Thanks For Inviting Us To Take Part In This Important Action Of
Solidarity,
Στην ενότητα και την ειρήνη
Andrea
!Mitakuye Oyasin!
"San Filippo" International Primary School
Together With Other European/International Schools and Institutions
Is Working For Adopting and Implementing a
PEACE CODE
and For Sharing Harmony, Unity, Brotherhood and Peace
within Our
Community and For Our Planet Earth".
Thanks For Your Precious Support
29
Νοεμβρίου 2016
"Το ταξίδι της φυγής", παιχνίδι προσομοίωσης από την
Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ
http://www.taxidifygis.org.cy/game_cy.html
29 Νοεμβρίου
2016
Σήμερα, με
αφορμή την ενότητα στο μάθημα της γλώσσας "H
ζωή σε άλλους τόπους", οι
μαθητές αναζήτησαν στο οικογενειακό τους περιβάλλον τις ρίζες τους. Τις
εργασίες τους τις παρουσίασαν στην τάξη και έτσι με έκπληξη διαπιστώσαμε
ότι πολλοί από τις μαθήτριες και μαθητές οι πρόγονοί τους ήταν πρόσφυγες
από την Μικρά Ασία ή μετανάστες.
24 Νοεμβρίου
2016 Σήμερα 24 Νοεμβρίου,
στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning:
«The swallow is a refugee or an immigrant?», («Το χελιδόνι είναι
πρόσφυγας ή μετανάστης;») παραδώσαμε στον πρόεδρο του Συλλόγου Δασκάλων
κ. Κώστα Παλάσκα τα χειμωνιάτικα ρούχα, σχολικά είδη και παιχνίδια που
συγκεντρώσαμε, για να τα παραδώσει στους πρόσφυγες που διαμένουν σε
ξενοδοχεία των ορεινών κοινοτήτων των Γρεβενών.
Ευχαριστούμε πολύ όλους όσους ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μας και
συμμετείχαν στη συγκέντρωση των προαναφερόμενων ειδών! Δείτε εδώ τρεις
φωτογραφίες ....1,
...2,
....3
12 Νοεμβρίου 2016 Στα πλαίσια
του προγράμματος eTwinning: «The swallow is a
refugee or an immigrant?», («Το χελιδόνι είναι πρόσφυγας ή μετανάστης;»),
δημιουργήσαμε εκδήλωση με θέμα: “Winter
clothing, school supplies and toys for young refugees in Grevena”
(Χειμωνιάτικα ρούχα, σχολικά είδη και παιχνίδια για τους νέους πρόσφυγες
στα Γρεβενά). Ήδη η εκδήλωση έχει μεγάλο αντίκτυπο καθώς 107
εκπαιδευτικοί (μέχρι σήμερα) έχουν δηλώσει συμμετοχή σε αυτήν, ενώ
έγιναν και πάρα πολλά θετικά σχόλια από διάφορους παράγοντες και ΜΜΕ,
καθώς επίσης δόθηκαν πολλές συνεντεύξεις σε εφημερίδες, τηλεόραση,
ίντερνετ και ραδιόφωνο, όπως στο STAR TV
https://www.youtube.com/watch?v=WoeqcMyrd9I,
στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, στην ΕΡΑ Λάρισας, στο ραδιόφωνο της
ΕΤ3, στο Πορτοκαλί Ραδιόφωνο,
στην Εφημερίδα των Συντακτών,
στο ραδιόφωνο της ΕΤ3
http://webtv.ert.gr/ert3/24okt2016-ego-ke-esi-mazi-ston-102-fm-tis-ert3/ (θα
μας ακούσετε στο 12ο λεπτό...), στην τηλεόραση
της ΕΤ3
http://webtv.ert.gr/ert3/11noe2016-kathimerina-ke-apla/ (θα μας
δείτε μας στο1:23:00), στην ΕΡΑ Κοζάνης, σε πάρα
πολλά site
και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
12 Νοεμβρίου 2016
Πήραμε ένα πακέτο από την Ισπανία, 50 ευρώ από την Ιταλία
(με τα οποία θα αγοράσουμε φάρμακα) και 4 πακέτα
από το 2ο δημοτικό σχολείο Αθηνών...
21 Οκτωβρίου
2016
Από την Ισπανία πήραμε το παρακάτω μήνυμα:
"Hello, Argirios!
Today we have sent a parcel to your school.
It weigths less than 6 kgr. but it's full of love and support for the
young refugees in Gravena. I didn't want to waste too much money,
either.
The parcel contains some winter clothing, some sweets, a bag of red
beans from Spain (really good) and, what it's more important, almost 50
messages from my pupils for the refugees in Gravena. All this week
(17th.-21st october) they have been writing their messages for your
event. I hope you like it.
I'd like that you could send me some pictures of the messages when they
reached the young refugees, if possible. At least, please, send us some
photos showing that our gifts have been received there.
This activity (we sending the parcel to you) is part of another
eTwinning project we're involved: Mr. Bean, Mrs. Lentil and their Tiny
Peas. We're sowing beans and working on food, nutrition and solidarity
too.
My email is: aiturrioz@educantabria.es
We'll be waiting for your news. Good luck!!
Aranzazu Iturrioz
Santander-Spain"
Thank you very much Aranzazu Iturrioz
17 Οκτωβρίου
2016 «Συγχαρητήρια
επιστολή για την πρωτοβουλία της ΣΤ΄ Τάξης του 2ου
Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών για τους πρόσφυγες ».
Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Γρεβενών και συγκεκριμένα η ΣΤ΄
Τάξη, με αφορμή τη φιλοξενία 600 Συρίων προσφύγων σε ξενοδοχεία των
ορεινών κοινοτήτων των Γρεβενών και λαμβάνοντας υπόψη, ότι η πλειοψηφία
αυτών είναι μικρά παιδιά, έλαβε τη συγκινητική πρωτοβουλία να
πραγματοποιήσει έργο eTwinning(ηλεκτρονικής αδελφοποίησης) με θέμα «The
swallow is a refugee or an immigrant?», («Το χελιδόνι είναι πρόσφυγας ή
μετανάστης;»).
Ο Περιφερειακός
Διευθυντής Π.Ε. & Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας, κ. Κωνσταντίνος
Κωνσταντόπουλος, συγχαίρει το Δ/ντή του Σχολείου, το Δάσκαλο της ΣΤ΄
Τάξης κ. Αργύρη Καραλιόλιο, τους εκπαιδευτικούς και κυρίως τους μαθητές
της ΣΤ΄ Τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών, για την εξαιρετική
αυτή πρωτοβουλία, που έχει ως στόχο μέσα από τη σύγκριση ζώων και
ανθρώπων, να ερευνήσουν τα φαινόμενα μετανάστευσης ή προσφυγιάς και έτσι
να περιορίσουν τα φαινόμενα της ξενοφοβίας και του ρατσισμού.
Μέσα στα πλαίσια του
συγκεκριμένου προγράμματος, γίνεται προσπάθεια συγκέντρωσης
χειμωνιάτικων ρούχων, σχολικών ειδών και παιχνιδιών, για τους μικρούς
πρόσφυγες των Γρεβενών, με μεγάλη ανταπόκριση από την τοπική κοινότητα
και τη συνδρομή της Μητρόπολης Γρεβενών.
Η ευαισθησία και ο
ανθρωπισμός τόσο των εκπαιδευτικών, όσο και των μαθητών, μας συγκινεί
και αισιοδοξούμε για το μέλλον, καθώς οι μικροί μαθητές, ως αυριανοί
πολίτες, θα είναι απαλλαγμένοι από τα σύνδρομα του ρατσισμού και της
ξενοφοβίας.
Τον ευχαριστούμε πάρα
πολύ!
15 Οκτωβρίου
2016 Με αφορμή το ότι σύμφωνα με την Ύπατη Αρμοστεία
του Ο.Η.Ε. φέτος σε ξενοδοχεία ορεινών κοινοτήτων των Γρεβενών θα
φιλοξενηθούν περίπου 600 Σύριοι πρόσφυγες που στην πλειοψηφία τους είναι
μικρά παιδιά, η έκτη τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γρεβενών για το
σχολικό έτος 2016-2017 θα πραγματοποιήσει έργο eTwinning (ηλεκτρονικής
αδελφοποίησης) με θέμα: «The swallow is a refugee or an immigrant?»,
(«Το χελιδόνι είναι πρόσφυγας ή μετανάστης;»).
https://twinspace.etwinning.net/24900/home
Σκοπός του προγράμματος αυτού είναι να ερευνήσουμε και να
συγκρίνουμε το πώς λειτουργούν τα ζώα και πώς οι άνθρωποι, σε φαινόμενα
μετανάστευσης ή προσφυγιάς, επιδιώκοντας ταυτόχρονα να μηδενίσουμε την
ξενοφοβία και το ρατσισμό.
Ήδη στα πλαίσια αυτού του προγράμματος δημιουργήσαμε εκδήλωση
στο eTwinning για να συγκεντρώσουμε
χειμωνιάτικα ρούχα, σχολικά είδη και παιχνίδια, για τους μικρούς
πρόσφυγες των Γρεβενών. Μέχρι στιγμής η ανταπόκριση είναι πολύ μεγάλη,
καθώς έχουν δηλώσει συμμετοχή 78 σχολεία από διάφορες χώρες της Ευρώπης.
Τα χειμωνιάτικα ρούχα, σχολικά είδη και παιχνίδια που θα συγκεντρωθούν
θα τα παραδώσουμε στη Μητρόπολη Γρεβενών για να τα παραδώσει στους
πρόσφυγες.
Ολοκληρώθηκαν οι ζωγραφιές των μαθητών με θέμα: "The swallow is a refugee or an immigrant?".
Η καλύτερη ζωγραφιά από όλα τα σχολεία θα γίνει ο λογότυπος του
προγράμματος. Δείτε τις εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=7zkLOf8Ijr4&feature=em-upload_owner
Σήμερα η τάξη μας
αποφάσισε για το φετινό σχολικό έτος να ασχοληθούμε στα πλαίσια
των σχολικών δραστηριοτήτων και του eTwinning με
το έργο με θέμα: "Το χελιδόνι είναι πρόσφυγας ή
μετανάστης;". "The swallow is a refugee or an immigrant?"