Εκπαίδευση και νέες προοπτικές

Η εκπαίδευση καλείται να ανταποκριθεί σε αυτές τις προκλήσεις καινοτομώντας. Και μπορεί να καινοτομήσει μόνο αν συμπράξει με τις επιχειρήσεις, με την κυβέρνηση και με την τεχνολογία. Αυτό δε σημαίνει ότι θα εγκαταλειφθούν οι θεωρητικές επιστήμες. Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας και οι θεωρητικές επιστήμες αποτελούν το πεδίο ανάπτυξης πολλών από τις ζητούμενες δεξιότητες. Παράλληλα,είναι σημαντική η καλλιέργεια των θετικών επιστημών, διότι από αυτές προκύπτει η καινοτομία.(Υπουργείο Παιδείας)

Όταν μιλάμε για δεξιότητες του 21ου αιώνα αναφερόμαστε σε

  • τρόπους σκέψης: δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, λήψη αποφάσεων και μάθηση
  • τρόπους εργασίας: επικοινωνία και συνεργασία
  • εργαλεία εργασίας: ΤΠΕ και ψηφιακός γραμματισμός
  • δεξιότητες για τη διαβίωση στον κόσμο: σύγχρονες γλώσσες, διαπολιτισμικότητα, ιδιότητα παγκόσμιου πολίτη, υπευθυνότητα για τη ζωή, την καριέρα, την κοινωνία, αλλά και τον ίδιο τον εαυτό μας. Η τεχνολογία είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και την προετοιμασία των νέων για την αγορά εργασίας. Το κλειδί όμως δεν είναι η ίδια η τεχνολογία, αλλά ο τρόπος που χρησιμοποιείται. Κρίσιμοι παράγοντες στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση είναι η υποστήριξη των εκπαιδευτικών, η σύνδεση του σπιτιού, του σχολείου και της κοινότητας μέσω της τεχνολογίας, αλλά και η σύνδεση με τη βιομηχανία, την έρευνα και την πρακτική. Εκείνο που απαιτούν οι καιροί, είναι την ενεργοποίηση των ακόλουθων επιταχυντικών παραμέτρων: α) εκπαίδευση εκπαιδευτικών, ώστε να υλοποιήσουν με επιτυχία προγράμματα επιχειρηματικότητας, β) έγκαιρη αλληλεπίδραση των νέων με την αγορά εργασίας, γ) συνεργασίες με κοινωνικούς εταίρους που μπορούν να προσφέρουν πόρους και τεχνογνωσία, που δε διαθέτει το ίδιο το σύστημα και δ) ανάδειξη και προβολή μέσω των ΜΜΕ επιχειρηματικών προτύπων, επιστημόνων, μηχανικών κ.ά

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *