Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

ΑΝΑΠΤΥΞΗ  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ  ΕΝΟΤΗΤΑ

Σκοπός της δραστηριότητας Ενότητα είναι η παρουσίαση του μαθήματος με έναν ευέλικτο τρόπο που να προκαλεί το ενδιαφέρον. Η κάθε Ενότητα αποτελείται από πολλές σελίδες. Στο τέλος κάθε σελίδας υπάρχει προαιρετικά μια ερώτηση με κάποιες πιθανές απαντήσεις. Ανάλογα με την απάντηση του εκπαιδευόμενου η πλοήγηση είτε θα συνεχίσει στην επόμενη σελίδα είτε θα επιστρέψει πίσω σε μια προηγούμενη σελίδα. Η πλοήγηση μέσω της Ενότητας μπορεί να είναι απλή ή σύνθετη και εξαρτάται κατά ένα μεγάλο μέρος από τη δομή παρουσίασης του υλικού.

1 Δημιουργία Ενότητας

Επιλέγοντας «Ενότητα» από την προσθήκη δραστηριοτήτων (Εικόνα 1) εμφανίζεται η φόρμα εισαγωγής, που φαίνεται στην Εικόνα 1 και στην Εικόνα 2. Στη φόρμα αυτή συμπληρώστε τα πεδία και στη συνέχεια αποθηκεύστε.

 

'Ονομα: Γράψτε τον τίτλο που θέλετε να δώσετε στην Ενότητα σας.

Χρονικό Όριο (λεπτά): Μπορείτε αν θέλετε να ενεργοποιήσετε ένα χρονικό όριο εντός του οποίου οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να ολοκληρώσουν την εκτέλεση της Ενότητας που δημιουργείτε. Αν ενεργοποιήσετε το χρονικό όριο τότε κατά την εκτέλεση της Ενότητας θα εμφανίζεται στους εκπαιδευόμενους ένας χρονομετρητής σεναρίου Javascript και η ώρα θα καταχωρείται στη βάση δεδομένων. Εξαιτίας της φύσης της Javascript, ο χρονομετρητής δεν απορρίπτει έναν εκπαιδευόμενο όταν ο χρόνος τελειώνει, αλλά μια ερώτηση που απαντάται μετά από το χρονικό όριο δε λαμβάνεται υπόψη. Η ώρα στη βάση δεδομένων ελέγχεται κάθε φορά που ο εκπαιδευόμενος καταχωρεί μια ερώτηση.

 

Μέγιστος αριθμός απαντήσεων/διακλαδώσεων: Αυτή η τιμή προσδιορίζει το μέγιστο αριθμό απαντήσεων που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο εκπαιδευτής.

 

Μάθημα για εξάσκηση: Αν ορίσετε την Ενότητα ως «Μάθημα για εξάσκηση» τότε αυτή δε θα εμφανίζεται στη σελίδα των βαθμών.

 

Ατομικός τρόπος βαθμολόγησης: Αυτή η επιλογή σας επιτρέπει να βάλετε ένα αριθμητικό βαθμό σε κάθε απάντηση. Η βαθμολογία μπορεί να έχει αρνητικές ή θετικές τιμές. Στις εισαγόμενες ερωτήσεις θα οριστεί αυτόματα 1 μονάδα για την σωστή απάντηση και 0 για τις λανθασμένες, αν και μπορείτε να αλλάξετε την βαθμολογία μετά από την εισαγωγή.

 

Μέγιστος βαθμός: Επιλέξτε το μέγιστο βαθμό που μπορεί να απονεμηθεί στην Ενότητα από 0 έως 100. Αυτή η αξία μπορεί να αλλάξει οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια της Ενότητας. Οποιαδήποτε αλλαγή έχει άμεση επίδραση στη σελίδα βαθμών και στους βαθμούς που παρουσιάζονται στους εκπαιδευόμενους.

 

Σπουδαστής μπορεί να το ξανακάνει: Αυτή η ρύθμιση ορίζει εάν οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν ή να επαναλάβουν μια Ενότητα παραπάνω από μία φορά.

 

Χειρισμός επανασυμπληρώσεων: Αν επιτρέπεται στους εκπαιδευόμενους η παρακολούθηση της Ενότητας για περισσότερες από μια φορά τότε θα πρέπει να ορίσετε και τον τρόπο με τον οποίο θα προκύπτει η τελική βαθμολογία της Ενότητας για το εκπαιδευόμενο. Η τελική βαθμολογία μπορεί να ισούται είτε με το μέσο όρο της βαθμολογίας στις διαφορετικές παρακολουθήσεις της Ενότητας είτε να ισούται με τη μεγαλύτερη βαθμολογία από το σύνολο των παρακολουθήσεων της Ενότητας.

 

Εμφάνιση τρέχοντος βαθμού: Εάν ενεργοποιήσετε αυτή την επιλογή, κάθε σελίδα θα εμφανίζει την τρέχουσα βαθμολογία του εκπαιδευόμενου σε σχέση με το μέγιστο.

 

Να επιτρέπεται η αναθεώρηση από μαθητή: Αυτή η επιλογή θα επιτρέψει στους εκπαιδευόμενους την πλοήγηση πίσω μέσα στο μάθημα για να διορθώσουν τις απαντήσεις τους.

 

Εμφάνιση κουμπιού αναθεώρησης: Αυτή η επιλογή θα προβάλει ένα κουμπί έπειτα από μια λανθασμένη απαντημένη ερώτηση, επιτρέποντας στο εκπαιδευόμενο να ξαναπροσπαθήσει.

 

Μέγιστος αριθμός προσπαθειών: Η τιμή της επιλογής αυτής καθορίζει το μέγιστο αριθμό προσπαθειών που μπορεί να κάνει ένας εκπαιδευόμενος για να απαντήσει σε οποιαδήποτε ερώτηση. Σε περίπτωση ερωτήσεων που δεν περιλαμβάνουν απαντήσεις απλά μεταφέρεται στην επόμενη σελίδα του μαθήματος. Η δυνατότητα λίγων προσπαθειών μπορούν να αποθαρρύνουν τον εκπαιδευόμενο να σκεφτεί για την απάντηση, αλλά και οι πολλές προσπάθειες μπορούν να οδηγήσουν τον εκπαιδευόμενο σε απογοήτευση. Ορίζοντας την τιμή της επιλογής αυτής στον αριθμό «1» δίνεται στον εκπαιδευόμενο μόνο μια φορά τη δυνατότητα να απαντήσει σε κάθε ερώτηση. Σημειώστε ότι η αξία αυτή αποτελεί γενική παράμετρο κι ισχύει για όλες τις ερωτήσεις στην Ενότητα ανεξάρτητα από τον τύπο τους.

 

Ενέργεια μετά από σωστή απάντηση: Επιλέξτε τη μορφή που θα ακολουθεί η Ενότητα μετά από κάθε σωστή απάντηση.

  • Κανονικό - Ακολουθήστε τη διαδρομή της ενότητας: Κανονική μορφή κατά την οποία ακολουθείται η πορεία της Ενότητας. Η συνηθισμένη δράση είναι να ακολουθηθεί η ροή όπως διευκρινίζεται στην απάντηση. Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτό θα οδηγήσει πιθανώς στην επόμενη σελίδα της Ενότητας. Αυτό σημαίνει ότι ο εκπαιδευόμενος ακολουθεί τη λογική ροή της Ενότητας, δηλαδή ξεκινάει από την αρχή και τερματίζει στο τέλος.
  • Εμφάνιση μιας σελίδας που δεν έχει εμφανιστεί: Παρουσίαση σελίδας που δεν έχει ξαναχρησιμοποιηθεί. Δεν παρουσιάζει ποτέ την ίδια σελίδα δύο φορές ακόμα κι αν ο εκπαιδευόμενος δεν απάντησε στην ερώτηση.
  • Εμφάνιση μιας μη απαντημένης σελίδας: Παρουσίαση σελίδας που δεν έχει απαντηθεί. Η επιλογή αυτή επιτρέπει στον εκπαιδευόμενο να δει τις σελίδες που μπορεί να είχαν εμφανιστεί πριν αλλά απαντήθηκαν λανθασμένα ή δεν απαντήθηκαν καθόλου.

Εμφάνιση προκαθορισμένης ανάδρασης: Εάν επιλέξετε «Ναι», όταν δεν υπάρχει ανατροφοδότηση για μια συγκεκριμένη ερώτηση, θα χρησιμοποιούνται οι προκαθορισμένες ανατροφοδοτήσεις «Αυτή είναι η σωστή απάντηση» και «Αυτή είναι η λάθος απάντηση». Εάν επιλέξετε «Όχι», όταν δεν υπάρχει ανατροφοδότηση για μια συγκεκριμένη ερώτηση, δε θα εμφανίζεται ανατροφοδότηση. Ο εκπαιδευόμενος απλώς κατευθύνεται στην επόμενη σελίδα της Ενότητας.

 

Ελάχιστος αριθμός ερωτήσεων: Η παράμετρος αυτή ορίζει τον ελάχιστο αριθμό ερωτήσεων που ένας εκπαιδευόμενος καλείται να απαντήσει. Η βαθμολογία του εκπαιδευόμενου επηρεάζεται από την τιμή που θα δώσετε στην παράμετρο αυτή. Για παράδειγμα αν θέσετε την τιμή 10 και ο εκπαιδευόμενος απαντήσει σε 5 ερωτήσεις από τις 20 της Ενότητας τότε η βαθμολογία του θα είναι 50%.

Αριθμός σελίδων (καρτών) προς εμφάνιση: Πρόκειται για τον αριθμό σελίδων της Ενότητας που πρόκειται να εμφανίζονται στους εκπαιδευόμενους. Αυτή η παράμετρος χρησιμοποιείται μόνο στις Ενότητες τύπου «flash card». Η προκαθορισμένη τιμή είναι μηδέν που σημαίνει ότι όλες οι σελίδες της Ενότητας θα παρουσιαστούν στους εκπαιδευόμενους.

 

Μορφοποίηση Ενότητας: Στην περιοχή αυτή μπορείτε να ενεργοποιήσετε την προβολή της Ενότητας σαν προβολή παρουσίασης.

  • Παρουσίαση: Το μάθημα θα προβληθεί σαν έκθεση διαφανειών με σταθερή τιμή πλάτους, ύψους και χρώματος. Θα εμφανίζεται μπάρα κύλισης σε περίπτωση που το μήκος ή πλάτος της διαφάνειας ξεπερνά αυτό του παραθύρου. Θα υπάρχουν κουμπιά «Επόμενη» και «Προηγούμενη» σελίδα.
  • Πλάτος Παρουσίασης: Ο αριθμός των εικονοστοιχείων (pixel) για το πλάτος της διαφάνειας.
  • Ύψος Παρουσίασης: Ο αριθμός των εικονοστοιχείων (pixel) για το ύψος της διαφάνειας.
  • Χρώμα φόντου παρουσίασης: Δεκαεξαδικός κωδικός 6 γραμμάτων για το χρώμα της διαφάνειας.
  • Εμφάνιση αριστερού μενού: Θα εμφανίζει μια λίστα με τις σελίδες του μαθήματος.
    • Μπάρα προόδου: Εμφανίζει μια μπάρα προόδου στην κάτω πλευρά της σελίδας. Η μπάρα είναι πιο ακριβείς όταν το μάθημα είναι γραμμικό.

Η ενότητα προστατεύεται με κωδικό: Αν επιλέξετε «Ναι» τότε η πρόσβαση σε εκπαιδευόμενους που δε γνωρίζουν τον κωδικό για τη συγκεκριμένη Ενότητα δε θα επιτρέπεται.

Κωδικός: Αν επιλέξατε «Ναι» στην προηγούμενη παράμετρο τότε εδώ δώστε τον κωδικό που επιθυμείτε.

Διαθέσιμο από: Επιλέξτε από πότε η Ενότητα θα είναι διαθέσιμη στους εκπαιδευόμενους.

Προθεσμία: Ημερομηνία λήξης της Ενότητας, δηλαδή μέχρι πότε θα μπορούν οι εκπαιδευόμενοι να πάρουν μέρος στη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

 

Εξαρτάται από: Αυτή η ρύθμιση επιτρέπει στην τρέχουσα Ενότητα να είναι εξαρτημένη από την απόδοση των εκπαιδευόμενων σε μία άλλη Ενότητα που ανήκει στο ίδιο μάθημα. Εάν η απόδοση που έχει τεθεί σαν προαπαίτηση δεν καλύπτεται, τότε ο εκπαιδευόμενος δε θα είναι σε θέση να έχει πρόσβαση σε αυτή την Ενότητα.

 

Οι όροι για την εξάρτηση περιλαμβάνουν:

  • Χρόνος που πέρασε (σε λεπτά): ο εκπαιδευόμενος πρέπει να ξοδέψει το καθορισμένο αυτό χρονικό διάστημα στην προαπαιτούμενη Ενότητα.
  • Ολοκληρώθηκε: ο εκπαιδευόμενος πρέπει να ολοκληρώσει την προαπαιτούμενη Ενότητα.
  • Βαθμός καλύτερος από (%): ο εκπαιδευόμενος πρέπει να πετύχει ένα βαθμό στην προαπαιτούμενη Ενότητα που να είναι καλύτερος από αυτόν που διευκρινίζεται εδώ.

Οποιοσδήποτε συνδυασμός των ανωτέρω μπορεί να χρησιμοποιηθεί εάν είναι απαραίτητο.

Άνοιγμα αναδυόμενου παραθύρου σε αρχείο ή ιστοσελίδα: Αυτό θα δημιουργήσει ένα pop-up παράθυρο όταν αρχίζει η Ενότητα σε ένα αρχείο (π.χ.: ένα mp3 αρχείο) ή σε μία ιστοσελίδα. Επίσης, ένας σύνδεσμος θα τυπωθεί σε όλες τις σελίδες της Ενότητας ώστε να μπορεί να ανοιχτεί πάλι το pop-up παράθυρο αν είναι αναγκαίο. Προαιρετικά μπορείτε να δημιουργείτε ένα κουμπί «κλείσιμο παραθύρου» στο κάτω μέρους του pop-up παραθύρου, επίσης το ύψος και πλάτος του παραθύρου μπορεί να τροποποιηθεί.

Σύνδεση με μία δραστηριότητα: Στο τέλος της Ενότητας υπάρχει δυνατότητα να εμφανίζεται σύνδεσμος προς κάποια δραστηριότητα του μαθήματος που εσείς θεωρείτε καλό να ακολουθήσουν οι εκπαιδευόμενοι μετά το πέρας της Ενότητας.

Αριθμός υψηλών βαθμών προς εμφάνιση: Πληκτρολογήστε τον αριθμό που θα ορίζει πόσες από τις υψηλότερες βαθμολογίες θα επιδεικνύονται.

Χρήση των ρυθμίσεων της ενότητας ως προεπιλογές: Επιλέξτε «Ναι» πριν αποθηκεύσετε την Ενότητα, και οι ρυθμίσεις που έχετε επιλέξει για αυτή την Ενότητα θα είναι οι προεπιλεγμένες για την επόμενη φορά που θα δημιουργείτε μία Ενότητα για αυτό το μάθημα.

Οι ρυθμίσεις που ανήκουν στο πλαίσιο «Συχνές ρυθμίσεις ομάδας» είναι κοινές στις περισσότερες φόρμες δημιουργίας δραστηριότητας και έχουν ήδη σχολιαστεί στη φόρμα δημιουργίας της δραστηριότητας Συζήτηση.

Τέλος αποθηκεύστε τις επιλογές σας πατώντας στο κουμπί «Αποθήκευση και επιστροφή στο μάθημα» ή στο κουμπί «Αποθήκευση και προβολή». Αν επιλέξετε «Άκυρο» οι επιλογές σας θα αναιρεθούν.

Αν αργότερα θέλετε να επεξεργαστείτε την Ενότητα που μόλις δημιουργήσατε επιλέξτε «Τροποποίηση του/της: Ενότητα» (στο επάνω και δεξιά τμήμα της σελίδας στην Εικόνα 3) και θα εμφανιστεί πάλι η φόρμα δημιουργίας της Ενότητας, την οποία μπορείτε να τροποποιήσετε.

 

2 Διαχείριση Ενότητας

Αφού αποθηκεύσετε τις επιλογές δημιουργίας της Ενότητας αυτόματα θα μεταφερθείτε σε μια οθόνη όπως αυτή στην Εικόνα 3.

 

Από την καρτέλα «Edit» στην Εικόνα 3 μπορείτε να ξεκινήσετε την κατασκευή της Ενότητας επιλέγοντας ένα από τα ακόλουθα:

Εισαγωγή ερωτήσεων: Αυτή η λειτουργία σας επιτρέπει να εισάγετε ερωτήσεις από εξωτερικά αρχεία κειμένων. Υποστηρίζονται διάφορες μορφές αρχείων όπως:

[1] GIFT: Το GIFT είναι η καλύτερη διαθέσιμη μορφοποίηση για την εισαγωγή ερωτήσεων σε Moodle από αρχεία κειμένου. Έχει σκοπό να αποτελεί μια εύκολη μέθοδο για τους εκπαιδευτές που γράφουν τις ερωτήσεις σε αρχείο κειμένων. Υποστηρίζει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, σωστού-λάθους, σύντομης απάντησης, ταιριάσματος, αριθμητικές ερωτήσεις, καθώς και την εισαγωγή κενού για ερωτήσεις συμπλήρωσης κενών. Διάφοροι τύποι ερωτήσεων μπορούν να συνυπάρξουν σε μια άσκηση. Υποστηρίζονται επίσης γραμμές για σχόλια, τίτλοι ερωτήσεων, η ανατροφοδότηση και ποσοστά %.

  • Aiken: Η τυποποίηση Aiken είναι ένας πολύ απλός τρόπος για να δημιουργήσουμε ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών χρησιμοποιώντας μια πολύ ξεκάθαρη μορφοποίηση.
  • Μορφή Λέξης που λείπει: Αυτή η μορφή υποστηρίζει μόνο τις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Κάθε απάντηση έχει μπροστά το (~), και η σωστή απάντηση το (=).
  • AON: Πρόκειται για μορφή αντίστοιχη με τη «μορφή Λέξης που λείπει». Η διαφορά είναι ότι, μόλις εισάγουμε τις ερωτήσεις, όλες οι ερωτήσεις σύντομης απάντησης μετατρέπονται ανά τέσσερις σε ερωτήσεις ταιριάσματος. Επιπλέον, οι απαντήσεις των ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής τοποθετούνται τυχαία κατά τη διάρκεια της εισαγωγής.
  • Blackboard: Πρόκειται για μέθοδο εισαγωγής ερωτήσεων που έχουν εξαχθεί από την πλατφόρμα Blackboard. Στηρίζεται στις λειτουργίες XML που συντάσσονται μέσω PHP.

Εισαγωγή Powerpoint: Σας δίνεται η δυνατότητα να εισάγεται ένα αρχείο PowerPoint. Όλες οι διαφάνειες τύπου PowerPoint εισάγονται ως πίνακες διακλαδώσεων με επιλογές «Προηγούμενη» και «Επόμενη» σελίδα. Αν η παρουσίαση PowerPoint εμπεριείχε εικόνες, αυτές θα έχουν αποθηκευτεί ως αρχεία μαθήματος στη θέση moddata/XY (όπου X νοείται το όνομα της διδακτικής ενότητας που έχετε ορίσει, και όπου Y είναι ένας αριθμός, συνήθως το μηδέν). Για να εισάγετε ένα αρχείο PowerPoint ακολουθήστε τα βήματα:

  • Ανοίξτε το αρχείο τύπου PowerPoint.
  • Αποθηκεύστε το ως Ιστοσελίδα (Web Page) χωρίς ειδικές ρυθμίσεις.
  • Το αποτέλεσμα πρέπει να είναι η δημιουργία ενός αρχείου τύπου htm και ενός φακέλου που περιέχει όλες τις διαφάνειες σε μορφή ιστοσελίδων (μια ιστοσελίδα για κάθε διαφάνεια). Συμπιέστε μόνο αυτόν το φάκελο.
  • Πηγαίνετε στο Moodle και προσθέστε μια νέα Ενότητα.
  • Μόλις αποθηκεύσετε τις ρυθμίσεις της Ενότητας, θα δείτε τέσσερις επιλογές κάτω από τον τίτλο «Τι θέλετε να κάνετε σε πρώτη φάση;» Επιλέξτε «Εισαγωγή από PowerPoint».
  • Χρησιμοποιήστε την «Αναζήτηση...», και βρείτε το συμπιεσμένο αρχείο που πριν λίγο δημιουργήσατε. Στη συνέχεια επιλέξτε «Φόρτωση αυτού του αρχείου».
  • Αν όλα έχουν πάει καλά, το επόμενο παράθυρο θα έχει απλώς ένα κουμπί με την ένδειξη «Συνέχεια».

Προσθήκη ενός πίνακα διακλαδώσεων: Οι πίνακες διακλαδώσεων είναι απλά σελίδες που έχουν ένα σύνολο συνδέσεων προς άλλες σελίδες στην Ενότητα. Μια Ενότητα μπορεί να αρχίζει με έναν πίνακα διακλαδώσεων που ενεργεί ως πίνακας περιεχομένων. Για να προσθέσετε έναν πίνακα διακλαδώσεων θα πρέπει να συμπληρώσετε τη φόρμα εισαγωγής στην Εικόνα 7.11.4. Κάθε σύνδεση σε έναν πίνακα διακλαδώσεων έχει δύο συστατικά, μια περιγραφή και τον τίτλο της σελίδας μεταπήδησης. Ανάλογα με την περιγραφή του πίνακα διακλαδώσεων που θα επιλέγει ο εκπαιδευόμενος θα μεταφέρεται στην αντίστοιχη σελίδα μεταπήδησης που μπορεί να είναι η επόμενη σελίδα της Ενότητας, η προηγούμενη, η τελευταία ή οποιαδήποτε άλλη. Για να επαναφέρετε τον εκπαιδευόμενο πίσω σε έναν προηγούμενο πίνακα διακλαδώσεων μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια σελίδα «Τέλος διακλάδωσης». Πρόκειται για ειδική σελίδα που επαναφέρει τον εκπαιδευόμενο στον τελευταίο πίνακα κλάδο. Μπορείτε να επεξεργαστείτε τη σελίδα «Τέλος διακλάδωσης», ώστε ο εκπαιδευόμενος να επιστρέφει όχι στον τελευταίο πίνακα κλάδο αλλά σε κάποιον από τους προηγούμενους.

 

Προσθήκη σελίδας ερωτήσεων. Κάθε Ενότητα αποτελείται από διάφορες σελίδες. Κάθε σελίδα περιέχει κάποιο περιεχόμενο και προαιρετικά τελειώνει με μια ερώτηση. Για να προσθέσετε μια σελίδα στην Ενότητα θα πρέπει να συμπληρώσετε τη φόρμα που φαίνεται στην Εικόνα 7.11.5. Δώστε ένα τίτλο για τη σελίδα σας και στο πλαίσιο «Περιεχόμενα σελίδας» καταγράψτε το περιεχόμενο αυτής. Σε κάθε σελίδα μπορεί να υπάρχει διαφορετικός τύπος ερώτησης (πολλαπλής επιλογής, σωστό/ λάθος κτλ.) και διαφορετικός αριθμός απαντήσεων. Κάθε απάντηση έχει ένα σύντομο κείμενο και κάθε απάντηση συνδέεται με μια μετακίνηση που μπορεί να είναι στην επόμενη σελίδα της Ενότητας, στην προηγούμενη, στην τελευταία ή σε οποιαδήποτε άλλη. Η μετακίνηση αυτή ορίζεται από τον εκπαιδευτή και φανερώνει αν η ερώτηση απαντήθηκε σωστά ή όχι. Αν θέλετε απλά να παρουσιάσετε ένα κείμενο στην Ενότητα ή να προσθέσετε ένα μήνυμα ανάμεσα σε κάποιες σελίδες είναι δυνατό να δημιουργηθεί μια σελίδα χωρίς να έχει απαντήσεις. Απλά αφήστε τα πεδία των απαντήσεων κενά.

Εξ ορισμού, η σωστή απάντηση οδηγεί στην επόμενη σελίδα της Ενότητας. Οι λάθος απαντήσεις οδηγούν στην ίδια σελίδα. Η επόμενη σελίδα καθορίζεται από τη λογική σειρά της Ενότητας, δηλαδή τη σειρά των σελίδων όπως την καθορίζει ο εκπαιδευτής. Η σειρά αυτή μπορεί να αλλάξει με την κίνηση των σελίδων μέσα στην Ενότητα. Η Ενότητα έχει επίσης μια σειρά πλοήγησης που φαίνεται από τους εκπαιδευόμενους. Η σειρά αυτή καθορίζεται από τις μετακινήσεις που επηρεάζονται από τις μεμονωμένες απαντήσεις και μπορεί να είναι πολύ διαφορετική από τη λογική σειρά.

Κατά τη βαθμολόγηση σωστές απαντήσεις είναι αυτές που οδηγούν στην επόμενη κατά σειρά σελίδα. Λανθασμένες είναι οι απαντήσεις που οδηγούν ξανά στην ίδια σελίδα ή σε κάποια προηγούμενη. Μια ερώτηση μπορεί να έχει και περισσότερες από μια σωστές απαντήσεις. Στην οθόνη του εκπαιδευτή οι σωστές απαντήσεις είναι υπογραμμισμένες.

Για κάθε εκπαιδευόμενο η Ενότητα ολοκληρώνεται όταν τελειώσουν όλες οι σελίδες και ένα συγχαρητήριο μήνυμα εμφανίζεται με το βαθμό που πήρε ο εκπαιδευόμενος. Σε περίπτωση που ο εκπαιδευόμενος δεν ολοκληρώσει την Ενότητα μπορεί να επιστρέψει και είτε να ξαναρχίσει από την αρχή είτε να συνεχίσει από την τελευταία σωστή απάντηση.

 

 

 

Οι τύποι ερώτησης που μπορείτε να προσθέσετε είναι:

  • Πολλαπλή επιλογή: Η πολλαπλή επιλογή αποτελεί την προκαθορισμένη επιλογή, καθώς οι ερωτήσεις αυτού του τύπου είναι οι πιο συνήθεις και ο εκπαιδευόμενος καλείται να επιλέξει μια απάντηση από μια ομάδα εναλλακτικών απαντήσεων. Η σωστή απάντηση οδηγεί τον εκπαιδευόμενο στη συνέχεια της Ενότητας σε αντίθεση με τη λάθος απάντηση. Η χρησιμότητα των πολλαπλών επιλογών έγκειται κυρίως στη δυνατότητα των λάθος επιλογών να «παρασύρουν» τον εκπαιδευόμενο παρά στην ποιότητα των ερωτήσεων. Κάθε επιλογή μπορεί να έχει προαιρετικά και μια ανατροφοδότηση. Εάν δεν εισαχθεί κάποια ανατροφοδότηση, τότε η προκαθορισμένη που θα εμφανίζεται θα είναι «αυτή είναι η σωστή επιλογή» ή «αυτή είναι η λάθος επιλογή». Είναι, βέβαια, δυνατό να υπάρξουν περισσότερες από μια σωστές επιλογές σε μία τέτοια ερώτηση. Οι διαφορετικές μάλιστα επιλογές μπορούν να οδηγούν τον εκπαιδευόμενο σε διαφορετικές σελίδες χωρίς να υπάρχει διαφοροποίηση στο βαθμό (εφόσον βέβαια οι επιλογές αυτές είναι εξίσου σωστές). Υπάρχει μια ειδικότερη κατηγορία των πολλαπλών επιλογών, οι γνωστές ως «πολλαπλής επιλογής πολλαπλής απάντησης». Αυτές απαιτούν από τον εκπαιδευόμενο να επιλέξει όλες τις σωστές απαντήσεις από το σύνολο των απαντήσεων. Η ερώτηση μπορεί να προειδοποιεί τον εκπαιδευόμενο ότι είναι δυνατές περισσότερες απαντήσεις ή όχι. Εξυπακούεται ότι και εδώ οι σωστές απαντήσεις οδηγούν σε επόμενες σελίδες ενώ οι λάθος σε προηγούμενες. Εφόσον υπάρχουν περισσότερες από μια σωστές απαντήσεις, τότε όλες πρέπει να οδηγούν στην ίδια σελίδα.
  • Σωστό/ Λάθος: Η απάντηση σε αυτό το είδος ερώτησης έχει δύο επιλογές, σωστό ή λάθος. Ο εκπαιδευόμενος καλείται να επιλέξει τη σωστή απάντηση. Στην ουσία αποτελεί πολλαπλή επιλογή με δύο μόνο επιλογές.
  • Σύντομη απάντηση: Ο εκπαιδευόμενος καλείται να συντάξει ένα σύντομο κείμενο, το οποίο και ελέγχεται εάν ταιριάζει με μία ή περισσότερες απαντήσεις. Κάθε πιθανή απάντηση μπορεί να έχει προαιρετικά και μια ανατροφοδότηση. Εάν δεν εισαχθεί κάποια ανατροφοδότηση, τότε η προκαθορισμένη που θα εμφανίζεται θα είναι «αυτή είναι η σωστή επιλογή» ή «αυτή είναι η λάθος επιλογή». Υπάρχει η επιλογή να καταστούν οι συγκρίσεις ευαίσθητες σε περιπτώσεις όπως ο αστερίσκος *, ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως «Τζόκερ», καθώς αντικαθιστά πολλούς ή οποιουσδήποτε χαρακτήρες. Παραδείγματος χάρη η απάντηση «Long*» ταιριάζει με τις απαντήσεις «longer», «longest» ή «long».
  • Αριθμητικό: Αυτός ο τύπος ερώτησης απαιτεί έναν αριθμό για απάντηση. Στην πιο απλή μορφή αρκεί ένας αριθμός για απάντηση. Όμως είναι καλύτερο να προσδιοριστεί κλίμακα σωστών απαντήσεων ώστε να αποφευχθούν τα λάθη κατά την καταμέτρηση. Π.χ. στην ερώτηση «πόσο μας κάνει 10 δια 3» είναι απαραίτητο να δοθεί ως απάντηση η αξία «Minimum:Maximum» δηλαδή 3.33:3.34 (= από 3,33 έως 3,34) ώστε να θεωρηθεί σωστή οποιαδήποτε απάντηση μεταξύ 3,3 και 3,4. (π.χ. 3.33, 3.333, 3.3333). Επίσης είναι δυνατό να επιτρέπονται περισσότερες από μία απαντήσεις ή ζεύγος απαντήσεων. Π.χ. στην ερώτηση πότε γεννήθηκε ο Χ, η σωστή απάντηση μπορεί να είναι είτε το 1823 είτε οποιαδήποτε αξία μεταξύ 1820 έως 1829 και η οποία θα τίθεται ως: 1820:1829. Σε αυτή την περίπτωση η επιλογή 1823 θα έχει ως απάντηση «είναι εντελώς σωστό» ενώ η επιλογή 1820:1829 θα φέρει την αντίδραση «αρκετά καλά, είναι η σωστή δεκαετία».
  • Αντιστοιχούν: Αυτές οι ερωτήσεις είναι ιδιαίτερα δυναμικές και ευέλικτες. Αποτελούνται από μια λίστα με ονόματα ή δηλώσεις που πρέπει να ταιριάξουν απόλυτα με μία άλλη λίστα με ονόματα ή δηλώσεις, π.χ. «ταιριάξτε τη χώρα με την πρωτεύουσα». Όταν σχεδιάζετε τις ερωτήσεις, τα στοιχεία για την πρώτη λίστα εισάγονται στα κελιά «Απάντηση» ενώ τα στοιχεία της δεύτερης λίστας εισάγονται στα κελιά «Ταιριάζει με την απάντηση». Στο τέλος αναφέρεται στον εκπαιδευόμενο πόσοι συνδυασμοί απαντήσεων είναι σωστοί. Σε αντίθεση με τις ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών όπου οι επιλογές εμφανίζονται με τυχαία σειρά εδώ τα στοιχεία της αριστερής στήλης εμφανίζονται με τη σειρά εισαγωγής τους.

Έκθεση: Σε αυτή την περίπτωση ο εκπαιδευόμενος απλά καλείται σε ένα πλαίσιο κειμένου να εισάγει την απάντησή του. Η βαθμολόγηση της απάντησης θα γίνει αργότερα από τον εκπαιδευτή.

Μετά την πρώτη εισαγωγή δεδομένων στην Ενότητα η καρτέλα «edit» θα έχει τη μορφή που φαίνεται στην Εικόνα 6. Από εδώ πλέον μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το αναδυόμενο μενού κάτω από την ετικέτα Δράσεις για να εισάγετε τα δεδομένα που θέλετε στην Ενότητα π.χ. μια σελίδα ερωτήσεων ή έναν πίνακα διακλάδωσης.

 

 

Εκτός από την καρτέλα «Edit», η λειτουργία της οποίας σχολιάστηκε ήδη, ως εκπαιδευτής έχετε στη διάθεσή σας την καρτέλα «Προεπισκόπηση» από όπου μπορείτε να βλέπετε την Ενότητα που έχετε δημιουργήσει ακριβώς όπως αυτή θα παρουσιάζεται στους εκπαιδευόμενους. Ακόμη, στην καρτέλα «Αναφορές» θα βρείτε χρήσιμα στατιστικά για τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων σας στη συγκεκριμένη Ενότητα (Εικόνα 7). Τέλος από την καρτέλα «Βαθμολόγηση Εκθέσεων» μπορείτε να βαθμολογείτε και να σχολιάζετε τις απαντήσεις-εκθέσεις των εκπαιδευομένων σε ερωτήσεις τύπου Έκθεσης, εφόσον βέβαια έχετε περιλάβει κάποια ερώτηση αυτού του τύπου στην Ενότητα που δημιουργήσατε (Εικόνα 8).

 

 

 

 

3 Συμμετοχή του εκπαιδευόμενου

Για να μεταβείτε σε μια Ενότητα, επιλέξτε «Ενότητες» από το μπλοκ Δραστηριότητες. Από τη λίστα με τις Ενότητες που εμφανίζεται επιλέξτε τον τίτλο της Ενότητας στην οποία θέλετε να μεταβείτε. Αμέσως εμφανίζεται η αρχική σελίδα της Ενότητας, η οποία περιέχει εκπαιδευτικό υλικό και ίσως μια ερώτηση στο τέλος. Αφού μελετήσετε το εκπαιδευτικό υλικό της σελίδας και εάν στο τέλος της σελίδας δεν υπάρχει ερώτηση, θα πρέπει να πατήσετε στο κουμπί «Συνέχεια» για να μεταβείτε στην επόμενη σελίδα της Ενότητας (Εικόνα 9). Αν υπάρχει ερώτηση, καλείστε να απαντήσετε στη συγκεκριμένη ερώτηση, επιλέγοντας την απάντηση που θέλετε. Πατώντας στο κουμπί «Παρακαλώ, επιλέξτε μια απάντηση» ελέγχεται η απάντησή σας (Εικόνα 10).

Όταν καλείστε να απαντήσετε σε μια ερώτηση και η απάντησή σας είναι σωστή, τότε εμφανίζεται η σελίδα που φαίνεται στην Εικόνα 11, στην οποία παρουσιάζεται συγκεντρωτικά η ερώτηση και η απάντηση σας, καθώς και ένα σχετικό μήνυμα από τον εκπαιδευτή. Επιλέγοντας το κουμπί «Συνέχεια», θα συνεχίσετε σε επόμενη σελίδα της Ενότητας. Αν απαντήσετε λανθασμένα στην ερώτηση, θα εμφανιστεί και πάλι ένα μήνυμα, που θα σας ενημερώνει ότι έχετε απαντήσει λανθασμένα. Πατώντας στο κουμπί «Συνέχεια», επιστρέφετε ξανά στην προηγούμενη σελίδα ή σε μια άλλη σελίδα (ανάλογα με τις ρυθμίσεις του εκπαιδευτή) για να διαβάσετε εκπαιδευτικό υλικό σχετικό με την ερώτηση.

Για κάθε εκπαιδευόμενο, η δραστηριότητα Ενότητα ολοκληρώνεται, όταν τελειώσουν όλες οι σελίδες. Στο τέλος της Ενότητας στην οποία συμμετείχατε, εμφανίζεται μια σελίδα που αναφέρει το σύνολο των σωστών ή λανθασμένων απαντήσεών σας, καθώς και τη συνολική σας βαθμολογία (Εικόνα 12). Επιπλέον, στην Εικόνα 12 μπορείτε να πατήσετε στο κουμπί «Προβολή βαθμών» για να δείτε τη βαθμολογία σας στις δραστηριότητες του μαθήματος.

 

 

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση