Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

 

Άσκηση 10η

 

 

Ανίχνευση βλάβης σε πομπό Α.Μ.

 

 

Σκοπός

Ο μαθητής πρέπει να ελέγχει τις DC τάσεις πόλωσης των βαθμίδων. Να παρακολουθεί την πορεία του σήματος. Να ανιχνεύει τη βαθμίδα ή τις βαθμίδες, όπου υπάρχει το «πρόβλημα». Να αποκαθιστά τη βλάβη.

 

 

Όργανα– συσκευές και υλικά

 

Τροφοδοτικές διατάξεις

Παλμογράφος διπλής δέσμης

Γεννήτρια Χ.Σ.

Γεννήτρια Υ.Σ.

Πολύμετρο - Ηλεκτρονικό βολτόμετρο.

Υλικά πομπού, (Σχ.9.1.)

R17=ποτενσιόμετρο 10Κ γραμμικό , R18=47K, R19=4.7K, R20=10K

R21=1K, R22=100Ω, R23=4.7K, R24=1K, R25=4.7K,

R26=ποτενσιόμετρο 10Κ γραμμικό., R27=68K, R28=3.3K, R29=8.2K, R30=330Ω, R31=68K, R32=560K, R33=2.2M, R34=270Ω, R35=220Ω

R36=1Ω, R37=1Ω, R38=10Ω, R39=LED, R40=22Ω/2W, R41=100Ω τρίμερ

C13=100nf , C14=100nf, C15=10nf, C16=10nf, C17=330pf, C18=100nf

C19=470nf, C20=56nf, C21=10μf/16V, C22=820pf, C23=1000μf/16V

C24=220μf/25V, C25=1000μf/25V, C26=100nf, C27=330pf

L1=330μH

L2=M/Σ προσαρμογής.

L3=Μεταβλητό πηνίο

Μ=πυκνωτικό μικρόφωνο

D1.............D5=1N4001

Q3=Q4=2N2219

Q5=Q6=Q7=BC337

Q8=BD433

Q9=BD434

Q10=7812 (σταθεροποιητής τάσης) regulator.

Υλικά της 9ης άσκησης, που αφορούν τη βαθμίδα του σχ.10.1.

 

 

Σχ. 10.1. Πομπός Α.Μ.

Πορεία της άσκησης

 

  1.   Συνδεσμολογήστε το κύκλωμα του Σχ.10.1.(το ίδιο με το Σχ.9.1.)
  2.   Τροφοδοτήστε το κύκλωμα με DC τάση 14Vdc
  3.   Στην είσοδο Υ.Σ (RF) σημείο 30 τοποθετήστε σήμα από τη γεννήτρια Υ.Σ. συχνότητας 1ΜΗz και πλάτους 50mVpp. Να καταγράψετε το σήμα αυτό με τη βοήθεια του παλμογράφου.
  4.   Στην είσοδο Χ.Σ. (ΑF ) σημείο 39 τοποθετήστε σήμα από τη γεννήτρια Χ.Σ. συχνότητας 1000Ηz και πλάτους 4Vpp. Nα καταγράψετε το σήμα αυτό με τη βοήθεια του παλμογράφου.
  5.   Να συνδεσμολογήσετε τα σημεία 40 με 43 , τα σημεία 44 με 46 τα σημεία 36με 37 του σχ.10.1.
  6.   Ρυθμίστε τα R26 ,R17, ώστε να έχετε ένδειξη διαμορφωμένου σήματος 50% περίπου στο σημείο 44.
  7.   Βραχυκυκλώστε τον πυκνωτή C15 με πρόχειρο βραχυκύκλωμα.
  8.   Με τη βοήθεια του παλμογράφου, παρακολουθήστε στο σημείο 44 τη μορφή του σήματος.
  9.   Ελέγξτε στα διάφορα σημεία τη πορεία του σήματος, μέχρι να εντοπίσετε τη βλάβη. Δικαιολογήστε την απάντηση σας. Να αποκαταστήσετε τη βλάβη.
  10. Αφαιρέστε την σύνδεση μεταξύ των σημείων 36,37.
  11. Ελέγχουμε το σήμα στο σημείο 44 με τη βοήθεια του παλμογράφου.
  12. Ελέγξτε στα διάφορα σημεία τη πορεία του σήματος μέχρι να εντοπίσετε τη βλάβη. Δικαιολογήστε την απάντηση σας. Να αποκαταστήσετε τη βλάβη.
  13. Διακοπή της παροχής του σήματος RF στο σημείο 30 .
  14. Με τη βοήθεια του παλμογράφου, παρακολουθείστε στο σημείο 44 τη μορφή του σήματος.
  15. Ελέγξτε στα διάφορα σημεία τη πορεία του σήματος, μέχρι να εντοπίσετε τη βλάβη. Δικαιολογήστε την απάντηση σας. Να αποκαταστήσετε τη βλάβη.
  16. Διακοπή της παροχής του σήματος AF στο σημείο 39.
  17. Ελέγχουμε το σήμα στο σημείο 44 με την βοήθεια του παλμογράφου.
  18. Ελέγξτε στα διάφορα σημεία τη πορεία του σήματος μέχρι να εντοπίσετε τη βλάβη. Δικαιολογήστε την απάντηση σας. Να αποκαταστήσετε τη βλάβη.

Ερωτήσεις

  1.   Ποιος ο ρόλος του πυκνωτή C14 του Σχ.10.1. ;
  2.   Γιατί είναι απαραίτητος ο πυκνωτής C18 του Σχ.10.1;
  3.   Εάν βολτομετρήσουμε το τρανζίστορ Q3 (χωρίς σήμα εισόδου ) , ποιες θα είναι οι τιμές των Vb, Vc, Ve;
  4.   Ποιος ο ρόλος του πηνίου L3 του Σχ.10.1. ;
  5.   Γιατί χρησιμοποιούμε πηνίο στον συλλέκτη του Q4 του Σχ.10.1. ;

 

 

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση