Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ      

http://users.sch.gr/kontaxis

 

Τα μαθήματα


Αγορά Εργασίας 

 

Παιδαγωγικά Θέματα

 

Ευκαιρίες

Νέα από τα σχολεία

Εκδηλώσεις

Εργαστήρια

Τεχνικός Πολιτισμός

Χρήσιμες Συνδέσεις

Ιδέες για εργασίες στο μάθημα Τεχνολογίας (ΕΠΑΛ, ΓΕΛ) 2-3-2009

 

Σύμφωνα και με την "Πρόταση Διδασκαλίας για τα Στοιχεία Τεχνολογίας της Α' ΕΠΑΛ και Τεχνολογία της Α΄ Γενικού Λυκείου" (20-9-2008), οι μαθητές θα πρέπει να ξεκινήσουν τις ατομικές τους εργασίες στο τέλος Φεβρουαρίου. (Αν κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν διαβάσει την πρόταση, είναι σκόπιμο να τη διαβάσουν). Ωστόσο, ορισμένοι από του μαθητές έχουν μια δυσκολία στο να επιλέξουν έγκαιρα εργασίες οι οποίες θα τους ενδιαφέρουν, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην περάτωσή τους.

Στο παρόν άρθρο προσπαθούμε να δώσουμε ορισμένες οδηγίες και παραδείγματα εργασιών ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν πρόσθετα εφόδια υποστήριξης αυτών των συγκεκριμένων μαθητών. Γενικά, δεν είναι σκόπιμο να προτείνει τα θέματα ο εκπαιδευτικός και αν γίνει κατορθωτό να εφαρμοστεί η διαδικασία που προτείνουμε στην Πρόταση Διδασκαλίας, οι μαθητές κανονικά θα πρέπει να έχουν ήδη εντοπίσει το θέμα τους.

α. Αν ακολουθήθηκε η πρόταση διδασκαλίας του μαθήματος, φυσιολογικά οι μαθητές θα πρέπει ήδη να έχουν συμμετάσχει σε κάποιες ομαδικές εργασίες. Το υλικό αυτών των εργασιών μπορεί κάλλιστα να αξιοποιηθεί ως εισαγωγικό για τις τελικές εργασίες, εφ’ όσον βέβαια οι ατομικές εργασίες έχουν κάποια σχέση με κάποιες από τις ομαδικές εργασίες που συμμετείχαν οι μαθητές το προηγούμενο διάστημα.

Επιπλέον, ο εκπαιδευτικός θα έχει διαγνώσει τις ιδιαιτερότητες (πχ πιάνουν τα χέρια του ή είναι περισσότερο θεωρητικός) και κυρίως τα ενδιαφέροντα του μαθητή (πχ τι επάγγελμα θέλει να ακολουθήσει ή τι χόμπι έχει), άρα θα μπορεί να τον καθοδηγήσει κατάλληλα.

β. Αν δεν ακολουθήθηκε η πρόταση διδασκαλίας, θα πρέπει ο εκπαιδευτικός να γνωρίζει τουλάχιστον ποια είναι τα επαγγελματικά ή άλλα ενδιαφέροντα του μαθητή, ώστε κατά το δυνατόν να επιλεγεί μια εργασία σχετική με αυτά.  Για το ΕΠΑΛ, ο εκπαιδευτικός θα πρέπει τουλάχιστον να γνωρίζει ποιον τομέα/ειδικότητα σκοπεύει να ακολουθήσει ο μαθητής.

 

Τι είδους ατομικές εργασίες οφείλει να εκπονήσει ο μαθητής.

Προφανώς, οι εργασίες θα πρέπει να προσαρμοστούν στον τρόπο που έγινε το μάθημα και στο τι διδάχθηκε όλη τη χρονιά, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του σχολείου, το επίπεδο των μαθητών, τα προβλήματα τα οποία αντιμετώπισε ο εκπαιδευτικός (πχ καθυστερημένη ανάληψη του μαθήματος, μη έγκαιρη ενημέρωση για τις οδηγίες – προτάσεις διδασκαλίας) κλπ.

Σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα και το Βιβλίο, οι εργασίες τις οποίες οφείλει να εκπονήσει ο μαθητής θα πρέπει να περιλαμβάνουν ερευνητική διαδικασία, υπόθεση, μεταβλητές κλπ.

Τα είδη των ερευνών τα οποία προτείνονται είναι τα εξής:

1. Πειραματική έρευνα. Η έρευνα αυτή περιλαμβάνει πείραμα στο οποίο εξετάζεται η σχέση μεταξύ δύο μεταβλητών. Πχ μια απλή τέτοια έρευνα θα μπορούσε να εξετάζει τη σχέση  ηλεκτρικού ρεύματος – αντίστασης (με σταθερή τάση). Προφανώς, μια τέτοια απλοϊκή έρευνα δεν μπορεί από μόνη της να στοιχειοθετήσει μια εργασία αλλά θα πρέπει τουλάχιστον να περιλαμβάνει την παρουσίαση της σημασίας της στις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, εφαρμογές κλπ.

2. Περιγραφική έρευνα. Η έρευνα αυτή δεν περιλαμβάνει πείραμα αλλά συνίσταται να περιλαμβάνει κάποιου είδους μέτρηση, έστω με τη μέθοδο της παρατήρησης. Πχ. Γίνεται η υπόθεση ότι η τιμή των κινητών τηλεφώνων εξαρτάται κυρίως από κάποια βασικά χαρακτηριστικά τους. Μια περιγραφική έρευνα μπορεί να περιλαμβάνει τη διερεύνηση μέσα από διαφημιστικά φυλλάδια των βασικών χαρακτηριστικών των κινητών και την επιβεβαίωση ή όχι αυτής της υπόθεσης.

Δεν συνίσταται η περιγραφική έρευνα να περιλαμβάνει μόνο βιβλιογραφική έρευνα και παρουσίαση στοιχείων άλλων ερευνών, όπως πολλές φορές γίνεται στα σχολεία.

3. Έρευνα Δημοσκόπησης. Μια έρευνα δημοσκόπησης μπορεί να αξιοποιηθεί, όταν περιλαμβάνει κάποια στοιχεία τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν για κάποιο σκοπό και όχι απλά για να αποτυπώσει μια κατάσταση. Όταν δηλαδή αξιοποιείται για τη δημιουργία ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.  Πχ δεν νομίζουμε ότι ενδιαφέρει το συγκεκριμένο μάθημα  μια έρευνα η οποία αποτυπώνει το είδος της μουσικής που προτιμούν οι μαθητές του σχολείου μας. Μια τέτοια έρευνα θα μπορούσε όμως να γίνει, με σκοπό να δημιουργηθεί μια ραδιοφωνική εκπομπή πχ σε cd ή στο Ιντερνετ, την οποία στη συνέχεια οι μαθητές θα κληθούν να την αξιολογήσουν με νέα έρευνα. Επίσης, για να αποφύγουμε τις δύο έρευνες, ο μαθητής θα μπορούσε να αντλήσει στοιχεία από παλαιότερες δημοσιευμένες έρευνες, με βάση αυτά να δημιουργήσει τη ραδιοφωνική  εκπομπή του και στη συνέχεια να κάνει την αποτίμησή της μέσω δημοσκόπησης.

Επαναλαμβάνουμε ότι οι παραπάνω απαιτήσεις μας από τους μαθητές, εξαρτώνται από το κατά πόσον πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς στην τάξη ανάλογες δραστηριότητες, όπως περιγράφονται στην πρόταση διδασκαλίας του μαθήματος.

 

Παραδείγματα ατομικών εργασιών (κυρίως για ΕΠΑΛ)

Προφανώς, οι παρακάτω έρευνες υποστηρίζουν κάποιες ευρύτερες εργασίες και συγκεκριμένες ερευνητικές υποθέσεις.

1. Πειραματικές έρευνες

Αντοχή σε θραύση (ή σε κάμψη κλπ) απλών υλικών ή καλύτερα υλικών που χρησιμοποιούνται στο αυτοκίνητο, ή στους υδραυλικούς, ή στην οικοδομή κλπ .

Ηλεκτρική αντίσταση υλικών που χρησιμοποιούνται στις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις

Συντελεστές τριβής μεταξύ διαφόρων τύπων ελαστικών (παλιά κομμάτια ελαστικών στα οποία τοποθετείται ένα βάρος και διερευνάται ο συντελεστής στατικής τριβής τους σε κεκλιμένο επίπεδο.

Θερμική αγωγιμότητα υλικών που χρησιμοποιούνται στην οικοδομή ή σε εγκαταστάσεις Κλιματισμού, θέρμανσης.

Επιβεβαίωση και διερεύνηση των βασικών τύπων της μετάδοσης θερμότητας με μεταφορά Q=mcΔθ, ή με συναγωγή Q=kAΔθ

Θεώρημα των Ροπών. Στη φωτογραφία παρουσιάζεται μια τέτοια απλή συσκευή όπου ο μαθητής μπορεί να μετρήσει τις αποστάσεις και να αξιοποιήσει δύο διαφορετικών διαμέτρων δίσκους ώστε να επιβεβαιώσει το θεώρημα των ροπών. Τα βάρη είναι σαφώς προσδιορισμένα και για αυτόν τον σκοπό μπορούν να αξιοποιηθούν τα βαρίδια του ψαρέματος.

 

 

Απλές συσκευές και παιχνίδια με τα οποία μπορούν να γίνουν πειραματικές έρευνες http://scitoys.com και ειδικότερα στη στη θερμοδυναμική  http://scitoys.com/scitoys/scitoys/thermo/thermo.html#heat

Αρχή ζυγοστάθμισης – Περιστρέφουμε μια ρόδα ποδηλάτου με τον άξονα να κρέμεται από δύο σχοινιά. Βάζουμε ένα βάρος και μετράμε την ταλάντωση. Ζυγοσταθμίζουμε με ένα αντίθετο βάρος στην ίδια ακτίνα. Βάζουμε ένα μεγαλύτερο βάρος σε μικρότερη ακτίνα κλπ.  

Σχέση ταχύτητας κοπής ή/και ταχύτητας πρόωσης με την τραχύτητα επιφανείας. Ο μαθητής μπορεί να πραγματοποιήσει οπές με τρυπάνια σε μαλακά υλικά με διαφορετικές ταχύτητες πρόωσης και περιστροφής και να διερευνήσει την ποιότητα της επιφάνειας. Ή να χρησιμοποιήσει μια συσκευή διαμόρφωσης πηλού από κάποιο εργαστήριο αγγειοπλαστικής ώστε να μελετήσει τα παραπάνω χαρακτηριστικά με πηλό ή κάποιο άλλο μαλακό υλικό.

Η εξάτμιση δημιουργεί  ψύξη – Η λειτουργία των πύργων ψύξης. Κατασκευή μιας πειραματικής συσκευής όπου ένα θερμόμετρο (κατά προτίμηση ψηφιακό – υπάρχει σε όλα τα εργαστήρια φυσικής) είναι τυλιγμένο με ένα βρεγμένο πανί στο οποίο φυσάει αέρα ένας ανεμιστήρας. Προφανώς το πείραμα μπορεί να γίνει περισσότερο σύνθετο, με τη μέτρηση ποσοτήτων αέρα και νερού, άρα να απαντηθεί και το ερώτημα πόση ψύξη δημιουργεί η εξάτμιση.

Αρχή λειτουργίας κιβωτίου ταχυτήτων – πχ Αξιοποίηση της ζάντας ενός ποδηλάτου με ταχύτητες, ως τροχαλίας με απόβαρο και μέτρηση της απαραίτητης δύναμης στο πετάλι για την ανύψωση ενός βάρους.  Ή ένα παλιό κιβώτιο ταχυτήτων που μπορεί να βρει κάποιος μαθητής, στο οποίο ελέγχει τις σχέσεις μετάδοσης μετρώντας στροφές πρωτεύοντα και δευτερεύοντα για κάθε ταχύτητα. Προφανώς, αν μετρήσουμε παράλληλα ροπές εισόδου/εξόδου προσαρμόζοντας στους δύο άξονες κάποιες τροχαλίες και βάρη, μπορεί από το πείραμα να εξαχθούν διάφορα συμπεράσματα και η συσκευή να αξιοποιηθεί από περισσότερους μαθητές.

Κατανάλωση συσκευών ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους ή τον τρόπο χρήσης τους. Πχ έρευνα με διάφορα είδη λαμπτήρων συνδεδεμένων με κάποιους παλιούς μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας της ΔΕΗ που διαθέτετε ή μπορείτε εύκολα να βρείτε. Συνδυάστε το και με κάποια applets και άλλα πολυμέσα από διάφορες εκστρατείες για το περιβάλλον  πχ http://ec.europa.eu/clima/sites/campaign/control/switchoff_el.htm  ή υπολογίστε την ενέργεια που καταναλώνετε (ενεργειακό αποτύπωμα) από τις δραστηριότητές σας στο σπίτι  http://www.wwf.gr/footprint/

Μετρήσεις του επαγγέλματος που θα ακολουθήσω. Εφ όσον έχει γίνει κάποια ομαδική εργασία για τις μετρήσεις που κάνουν οι επαγγελματίες πχ δομικοί, ψυκτικοί κλπ, όπως περιγράφεται στην Πρόταση Διδασκαλίας του Μαθήματος, τότε μπορούν οι μαθητές να κάνουν διάφορες πειραματικές μετρήσεις – προσομοιώσεις των επαγγελματικών μετρήσεων. Πχ με αλφαδολάστιχο να διερευνήσουν γιατί το σχολείο τους πλημμυρίζει όταν βρέχει, ή να μετρήσουν τις θερμοκρασίες αέρα ενός κλιματιστικού σε σχέση με την ταχύτητα του ανεμιστήρα του, την παροχή νερού ανάλογα με την πίεση (αξιοποιώντας ένα ανοικτό δοχείο το οποίο μπορεί να αλλάζει ύψος, την πίεση σε αεραγωγό  κλπ. Επισημαίνουμε ότι ανάλογα μετρητικά όργανα υπάρχουν στα περισσότερα ΣΕΚ ή στα εργαστήρια Φυσικής αλλά επίσης είναι πάμφθηνα ή μπορεί ο μαθητής να τα δανειστεί από κάποιον επαγγελματία.

Βιοκλιματικό σπίτι. Ένα απλό δωμάτιο με ηλεκτρονικό θερμόμετρο, κατασκευασμένο με υλικό μακέτας στο οποίο προστίθενται και αφαιρούνται ορισμένα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά ή έστω απλή μόνωση με έναν προβολέα ο οποίος προσθέτει θερμότητα εξωτερικά ή μία λάμπα η οποία προσθέτει θερμότητα εσωτερικά, μπορεί να αποτελέσει μια τέλεια πειραματική διάσταση  για έρευνα πειραματισμό σε διάφορα επίπεδα (θέματα μόνωσης, βιοκλιματικών εφαρμογών, ψυκτικών φορτίων, ισχύος φωτισμού και κατανάλωσης κλπ ).

Ψυκτικά φορτία και χρώματα. Μία από τις πλέον απλές πειραματικές διατάξεις εμφανίζεται στο δίπλα σχήμα, όπου ο μαθητής αφού έχει διερευνήσει τη σχέση χρώματος και ψυκτικών φορτίων, μπορεί να επιβεβαιώσει πειραματικά τα συμπεράσματά του. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με την προηγούμενη διάταξη του βιοκλιματικού σπιτιού. Πηγή και περισσότερες ιδέες στο: http://www.need.org/energyfair.php

 

Περισσότερες ιδέες για πειραματικές έρευνες, δείτε στο:

Αξιοποίηση του εργαστηρίου φυσικής στα Τεχνολογικά μαθήματα http://users.sch.gr/kontaxis/SEK/ergastiriaFysikis.htm

Διάφορες απλές συσκευές και παιγνίδια, κατάλληλα για διερεύνηση επιστημονικών – τεχνικών θεμάτων που προτείνονται από την Unesco.
 http://www.unesco.org/education/educprog/ste/teaching%20materials/teachers/teaching.htm

 

2. Περιγραφικές έρευνες

Διερεύνηση των βασικών χαρακτηριστικών κάποιων συσκευών πχ κινητά, γυαλιά ηλίου, ρολόϊ κατάταξή τους και εύρεση της σχέσης τιμής / λειτουργικότητας (ωφελιμότητας).

Διερεύνηση της εφαρμογής κάποιων συγκεκριμένων μέτρων ασφαλείας σε χώρους εργασίας (πχ συνεργεία αυτοκινήτων) στην περιοχή του σχολείου και δημιουργία φυλλαδίου ενημέρωσης των επαγγελματιών.

Διερεύνηση του  κόστους ή της καταλληλότητας κάποιου υλικού ή συσκευής σε σχέση με κάποιο ή κάποια χαρακτηριστικά του πχ μόνωση, δομικό υλικό, σωλήνας, εργαλείο τεχνίτη, κινητό, μηχάνημα ήχου, κλιματιστικό, λέβητας, δράπανο κλπ

Για τους μαθητές που δεν καταφέραμε να τους αναπτύξουμε κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον και δηλώνουν ότι τους ενδιαφέρει μόνο η ποδοσφαιρική ομάδα τους, δίνουμε το εξής ενδεικτικό παράδειγμα. Να βρουν τα τελευταία 10 χρόνια πόσους ξένους παίκτες είχε η ομάδα τους (ή το κόστος του συμβολαίου τους) και να το συσχετίσουν με τη βαθμολογία που πήρε στο πρωτάθλημα.

 

3. Δημοσκόπηση

Διερεύνηση (δημοσκόπηση ή περιγραφική μέσω δημοσιευμένων ερευνών) των προτιμήσεων των μαθητών για ένα θέμα. Πχ εμφάνιση κινητού, σοκολάτα, κέικ, ποδήλατο, μουσική κλπ και δημιουργία ενός μοντέλου, ή πραγματικού προϊόντος ή μιας ραδιοφωνικής μουσικής εκπομπής, ενός video clip  κλπ. Δεύτερη έρευνα για την αποτίμηση του τελικού «προϊόντος».

Ποιο είναι τα βασικά κριτήρια με τα οποία επιλέγουν οι πολίτες κινητό, γυαλιά ηλίου, ρολόϊ, κλιματιστικό, ζάντες αλουμινίου, σύστημα θέρμανσης, μόνωση κλπ και κατά πόσον αυτό ανταποκρίνεται στη σχέση ωφέλους/κόστους (ή πιο απλά, κατά πόσον αυτό το κριτήριο είναι σωστό από τεχνική άποψη).

Διερεύνηση των προτιμήσεων των μαθητών για τις πληροφορίες που επιθυμούν για την ομάδα τους, δημιουργία ιστοσελίδας και στη συνέχεια αποτίμηση μέσω δημοσκόπησης κατά πόσον αυτή ανταποκρίνεται στις αρχικές προτιμήσεις τους.

 

4. Χρήση του Ιντερνετ για εργασίες έρευνας – πειραματισμού

Στην περίπτωση που δεν καταφέρουμε να πείσουμε τους μαθητές να αναλάβουν μία από τις παραπάνω εργασίες, τότε, ως λύση ανάγκης, μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα applets τα οποία υπάρχουν στο Ιντερνετ και μέσω αυτών μπορούμε να διερευνήσουμε διάφορα θέματα. Ωστόσο, αυτό δεν ανταποκρίνεται πλήρως στο χαρακτήρα του μαθήματος καθώς οι μαθητές θα είναι σκόπιμο να δημιουργήσουν μόνοι τους μια διάταξη έρευνας και όχι να αξιοποιήσουν έτοιμες εφαρμογές που μας δίνει το διαδίκτυο.
Καλύτερο θα είναι να πάρουν ιδέες από τα
applets και να προσπαθήσουν να "κατασκευάσουν" αντίστοιχες απλές πειραματικές διατάξεις, να κάνουν μετρήσεις και να τις συγκρίνουν με τις "ηλεκτρονικές" εφαρμογές τους.

Ενδεικτικά παραδείγματα

Επιβεβαίωση του νόμου Boyle Marriot ή του Charles http://www.chem.iastate.edu/group/Greenbowe/sections/projectfolder/flashfiles/gaslaw/boyles_law.swf  καθώς και στη διεύθυνση http://jersey.uoregon.edu/Piston/index.html

Διερεύνηση κεκλιμένου επιπέδου, τριβής κλπ. http://www.engr.umd.edu/HAMLET/index.html

 

 

 

 

  

Διερεύνηση ισορροπίας δυνάμεων http://www.spin.gr/static/sections/applets/equilibrium/index.html

Διερεύνηση δικτυώματος http://www.jhu.edu/~virtlab/bridge-designer

Θέματα αντοχής υλικών http://web.umr.edu/~mecmovie/index.html

Θέματα ηλεκτρολόγων http://micro.magnet.fsu.edu/electromag/java/capacitor/index.html

 

Περισσότερες ιδέες:

Χριστουγεννιάτικα δώρα με το μάθημα της Τεχνολογίας

Μια καλή ιδέα από το δίκτυο Science in School που μπορεί να κινητοποιήσει ορισμένους μαθητές που ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει την ατομική εργασία τους στην Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου ή Α΄ Λυκείου και Α΄ ΕΠΑΛ. Περισσότερα...

 

Για περισσότερες ιδέες θεμάτων στο Ιντερνετ ή ιδέες για άλλες εργασίες δείτε:  Οδηγός Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Θεμάτων στο Ιντερνετ  http://users.sch.gr/kontaxis/LINKS/SMALLGUIDE.htm

Συνολική προσέγγιση του μαθήματος από τον συν. Ι. Τζωρτζάκη, ΠΕ12 Πολ. Μηχ. «Η διδασκαλία του μαθήματος της Τεχνολογίας στο Λύκειο», Εισήγηση σε επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών που διοργάνωσαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ12  του Πειραιά, στις 22-2-2008. http://users.att.sch.gr/kontaxis/mathimata/texnologia_files/TzortzakisTechLykeio.pdf   

Ιδέες από εργασίες μαθητών της συναδέλφου Αν. Διακουμίδου, ΠΕ12 Μηχ. Ηλ. Κατεβάστε τα παρακάτω 2 αρχεία:

 «Αξιοποίηση του μαθήματος της Τεχνολογίας για ευαισθητοποίηση των μαθητών σε  κοινωνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα.  Η εμπειρία από ένα Λύκειο»  - Εισήγηση στην ημερίδα για την Τεχνολογία    της Δ΄ Αθήνας και του Πειραιά (αρχείο word)  http://users.sch.gr/kontaxis/ekdiloseis/technology/diakoumidou_%20light.doc   

Σημειώσεις για τους μαθητές Α΄Λυκείου "Έρευνα και Πειραματισμός" , http://users.sch.gr/kontaxis/mathimata/texnologia_files/ereunapeirama.doc

 

 "Πρόταση Διδασκαλίας για τα Στοιχεία Τεχνολογίας της Α' ΕΠΑΛ και Τεχνολογία της Α΄ Γενικού Λυκείου" (20-9-2008)
Η Πρόταση περιλαμβάνει τα εξής:

Γενικά ………………………………………………………………………...σελ.   1

Η πρόταση για τη διδασκαλία του μαθήματος…………………………….σελ.   3

Να γνωρίσουμε τους μαθητές μας………………………………...σελ.   3

Δημιουργώντας ερευνητές…………………………………………σελ.   5

Η εκπόνηση της εργασίας…………………………………………σελ.   8

Παρουσιάσεις………………………………………………………σελ. 10

Η αξιολόγηση………………………………………………………………....σελ. 10

Παραδείγματα ενδεικτικών εργασιών……………………………………...σελ.  12

Η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων… .σελ. 15

Βιβλιογραφία – Πηγές για περισσότερες πληροφορίες………………..…..σελ. 18

Κατεβάστε την Πρόταση από: http://users.sch.gr/kontaxis/mathimata/ataxi/0809odigiesStoixTech.doc

Καλή δύναμη και ευπρόσδεκτες παρατηρήσεις - νέες ιδέες!

Αθανάσιος Κονταξής

Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12

Μηχανολόγος Μηχανικός