Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ      

http://users.sch.gr/kontaxis

Τα μαθήματα


Αγορά Εργασίας 

Παιδαγωγικά Θέματα

Ευκαιρίες

Νέα από τα σχολεία

Εκδηλώσεις

Εργαστήρια

Τεχνικός Πολιτισμός

Χρήσιμες Συνδέσεις

Αξιολόγηση μαθητών ΕΠΑΛ (Ανανέωση 3-4-2017)

Τρόπος αξιολόγησης μαθημάτων ΕΠΑΛ 2016-17 3-4-2017

ΠΡΟΣΟΧΗ! Δημοσιεύθηκαν οδηγιες για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών των ΕΠΑΛ (Φ4/56637/Δ4/31-3-2017). Αφορά όλα τα μαθήματα για το σχολικό έτος 2016-17. Περισσότερα...

Το βασικό θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης των μαθητών ΕΠΑΛ προβλέπεται από το ΠΔ 56/2016/ ΦΕΚ 91A/19-5-2016 . Η μόνη επίσημη έκδοση είναι από το Εθνικό Τυπογραφείο

Για την ενημέρωσή σας μπορείτε να το κατεβάσετε από τη ΔΔΕ Φλώρινας http://dide.flo.sch.gr/site/?p=12834

Σημαντικά σημεία του νέου Προεδρικού διατάγματος 56/2016

Το νέο ΠΔ 56/2016 επεκτείνει τις δυνατότητες εναλλακτικών τρόπων αξιολόγησης (άρα και προσέγγισης) της γνώσης σε σχέση με αυτές του παλαιοτέρου ΠΔ. Ειδικότερα αναφέρεται:

"Ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών εξαρτάται από τους στόχους και το περιεχόμενο του εξεταζόμενου γνωστικού αντικειμένου. Γενικά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο οι παραδοσιακοί όσο και οι σύγχρονοι τρόποι αξιολόγησης. Για να διαπιστωθεί ο βαθμός και η έκταση, τόσο της επίτευξης των διδακτικών στόχων όσο και της συμμετοχής και της δραστηριοποίησης των μαθητών, υπάρχουν ποικίλες τεχνικές. Ενδεικτικά αναφέρονται:

α. Η προφορική εξέταση. Γίνεται συνήθως με ερωτήσεις που απαιτούν σύντομη (όχι μονολεκτική) ή ελεύθερη απάντηση,

β. Η γραπτή εξέταση. Σημειώνεται ότι οι ερωτήσεις πρέπει να είναι ιεραρχημένες ως προς το βαθμό δυσκολίας και προσαρμοσμένες στις ανάγκες των μαθητών κάθε σχολείου. Πάντως, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια ποικιλία ερωτήσεων, όπως:

  • Ελεύθερης ανάπτυξης,

  • Επιλογής σωστού - λάθους,

  • Πολλαπλής επιλογής,

  •  Σύντομης απάντησης,

  • Ερμηνείας γραφικών παραστάσεων κ.τ.λ.

γ. Η συμμετοχή του μαθητή στο μάθημα. Συμμετοχή του μαθητή τόσο κατά τη διεξαγωγή της διδασκαλίας, όσο και στις δραστηριότητες που γίνονται στο πλαίσιο του μαθήματος. Επιπλέον, η ικανότητα του μαθητή για επικοινωνία και συνεργασία στην τάξη (συμμετοχή στη συζήτηση, κανόνες διαλόγου, ανταλλαγή απόψεων και έκφραση συναισθημάτων και εμπειριών, διαπραγματευτική ικανότητα κ.ά.).

δ. Οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες. Δίνονται εργασίες είτε ατομικές είτε ομαδικές για διάφορα, συνήθως επίκαιρα, κοινωνικά-πολιτικά-οικονομικά ζητήματα.

ε. Η εκπόνηση συνθετικών εργασιών (project). Εργασίες για τη διαπίστωση της δημιουργικής και κριτικής ικανότητας των μαθητών (αναζήτηση και επιλογή πληροφοριών, χρήση ποικίλων πηγών, πρωτότυπη σύλλη- ψη και παρουσίαση εργασιών κτλ). Η βαθμολογία των εργασιών μπορεί να γίνεται είτε από τον εκπαιδευτικό είτε από την ομάδα, συνολικά ή από κάθε μέλος της και είναι ανάλογη με την ποιότητα της εργασίας, λαμβάνο- ντας υπόψη την πρωτοτυπία, την δημιουργική φαντασία, την αναλυτική και συνθετική ικανότητα, την δυσκολία, καθώς και τον τρόπο παρουσίασης.

 στ.Το ενδιαφέρον και οι δραστηριότητες του μαθητή. Το εν λόγω ενδιαφέρον αναφέρεται σε ζητήματα του σχολείου (ανάληψη εργασιών, οργάνωση επισκέψεων και εκδηλώσεων κτλ.), αλλά και γενικότερα σε θέματα σχετικά με το μάθημα,

ζ. Η αυτοαξιολόγηση του μαθητή. Ζητείται από τον μαθητή να αξιολογήσει τη συμμετοχή του στο μάθημα, τις εργασίες του, την προφορική ή γραπτή εξέταση του κτλ., με τρόπο αντικειμενικό, χωρίς υποεκτίμηση ή υπερεκτίμηση,

η. Το Ατομικό Δελτίο Εργασιών και ο φάκελος του μαθητή. Περιλαμβάνει τις εργασίες και τις δραστηριότητες του μαθητή."

 

 

Δείτε πως μπορείτε να το αξιοποιήσετε τις εργασίες του μαθητή στο άρθρο: Εργασίες και Δραστηριότητες μαθητών ως  εναλλακτικοί τρόποι προσέγγισης - αξιολόγησης γνώσης

 

Σχετικό θέμα: "Βοήθημα για προφορικές εξετάσεις μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες (ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες)"

Σχετικό θέμα: Ενδεικτική εξεταστέα ύλη για τις ενδοσχολικές εξετάσεις ΕΠΑΛ 2015-16

Επισημαίνουμε ότι είναι χρήσιμο οι εκπαιδευτικοί να συμβουλευτούν τις Οδηγίες και Συμβουλές για τα  μαθήματα . Για αρκετά μαθήματα υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες ή συμβουλές για ανάθεση εργασιών εναλλακτικής προσέγγισης και αξιολόγησης της γνώσης, ανά διδακτική ενότητα

ΠΔ 61/2012/ΦΕΚ 112 Α΄  που αφορά κυρίως στην αξιολόγηση της Ερευνητικής Εργασίας καθώς και στην αξιολόγηση των Υποστηρικτικών Μαθημάτων.

  

            Παλαιότερα έγγραφα

H  αξιολόγηση των μαθητών για το σχολικό έτος 2015-16 ρυθμιζόταν από την εγκύκλιο Αριθ. Πρωτ. Φ4/59791/Δ4/8-4-2016 "Οδηγίες για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθημάτων όλων των τάξεων Ημερησίων και Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων για το σχολικό έτος 2015-2016" Κατεβάστε την 

ΠΔ 50/2008/ΦΕΚ 81 Α/8-5-2008  "Φοίτηση και αξιολόγηση μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ)".

Κατεβάστε το ΠΔ 50/2008/ΦΕΚ 81Α/8-5-2008 από την ιστοσελίδα της ΔΔΕ Φλώρινας με όλες τις τροποποιήσεις του
http://dide.flo.sch.gr/web/wp-content/uploads/2013/05/DIDEFlorinas-PD50_2008_FEK81A_Me_Oles_Tis_Allages.pdf

 

Σύμφωνα με το ΠΔ 50.2008:

“O μαθητής αξιολογείται από:

1. Τη συμμετοχή του στην καθημερινή εργασία της τάξης και τη συνολική δραστηριότητά του μέσα στο σχολείο.

2. Τα αποτελέσματα της επίδοσής του στις γραπτές δοκιμασίες αξιολόγησης κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, οι οποίες διακρίνονται σε:

α) ενδιάμεσες, οι οποίες διεξάγονται κατά τη διάρκεια των δύο τετραμήνων και

β) τελικές, στο τέλος του διδακτικού έτους.

3. Τις ατομικές και ομαδικές συνθετικές – δημιουργικές εργασίες, όταν αυτές του ανατίθενται.

4. Τον φάκελο εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων του μαθητή όπου αυτός τηρείται.”

 

 

Είναι αξιοσημείωτο ότι για τους μαθητές των ΕΠΑΛ προβλέπονται εναλλακτικοί τρόποι προσέγγισης και αξιολόγησης της γνώσης μέσα από τις ατομικές και ομαδικές συνθετικές - δημιουργικές εργασίες και το φάκελο εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων του μαθητή. Ορίζει μάλιστα ως υποχρεωτική τη διεξαγωγή τουλάχιστον μίας τέτοιας εργασίας για κάθε μαθητή στην Α και Β τάξη των ΕΠΑΛ.

Εγκύκλιος Φ4/66645/Δ4/29-4-2015  Οδηγίες για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθημάτων Α΄ και Β΄ τάξεων Ημερησίων και Α΄ και Β΄ τάξεων Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων για το σχολικό έτος 2014-2015

Η εγκύκλιος επαναβεβαιώνει την αξιολόγηση με βάση το ΠΔ 50/2008 (και τις σχετικές τροποιήσεις του και περιγράφει επιμέρους θέματα (εξεταστέα ύλη, διαβάθμιση δυσκολίας θεμάτων κλπ). Δεν έχει ειδικές αλλαγές για τον τρόπο αξιολόγησης των Μηχανολογικών μαθημάτων και γενικότερα μαθημάτων προσανατολισμού,  τομέων και ειδικοτήτων  Κατεβάστε την από τη ΔΔΕ Φθιώτιδας