Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣhttp://users.sch.gr/kontaxis |
|||
|
Αξιολόγηση μαθητών ΕΠΑΛ (Ανανέωση 3-4-2017) Τρόπος αξιολόγησης μαθημάτων ΕΠΑΛ 2016-17 3-4-2017 ΠΡΟΣΟΧΗ! Δημοσιεύθηκαν οδηγιες για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών των ΕΠΑΛ (Φ4/56637/Δ4/31-3-2017). Αφορά όλα τα μαθήματα για το σχολικό έτος 2016-17. Περισσότερα... Το βασικό θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης των μαθητών ΕΠΑΛ προβλέπεται από το ΠΔ 56/2016/ ΦΕΚ 91A/19-5-2016 . Η μόνη επίσημη έκδοση είναι από το Εθνικό Τυπογραφείο Για την ενημέρωσή σας μπορείτε να το κατεβάσετε από τη ΔΔΕ Φλώρινας http://dide.flo.sch.gr/site/?p=12834 Σημαντικά σημεία του νέου Προεδρικού διατάγματος 56/2016 Το νέο ΠΔ 56/2016 επεκτείνει τις δυνατότητες εναλλακτικών τρόπων αξιολόγησης (άρα και προσέγγισης) της γνώσης σε σχέση με αυτές του παλαιοτέρου ΠΔ. Ειδικότερα αναφέρεται: "Ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών εξαρτάται από τους στόχους και το περιεχόμενο του εξεταζόμενου γνωστικού αντικειμένου. Γενικά, μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο οι παραδοσιακοί όσο και οι σύγχρονοι τρόποι αξιολόγησης. Για να διαπιστωθεί ο βαθμός και η έκταση, τόσο της επίτευξης των διδακτικών στόχων όσο και της συμμετοχής και της δραστηριοποίησης των μαθητών, υπάρχουν ποικίλες τεχνικές. Ενδεικτικά αναφέρονται: α. Η προφορική εξέταση. Γίνεται συνήθως με ερωτήσεις που απαιτούν σύντομη (όχι μονολεκτική) ή ελεύθερη απάντηση, β. Η γραπτή εξέταση. Σημειώνεται ότι οι ερωτήσεις πρέπει να είναι ιεραρχημένες ως προς το βαθμό δυσκολίας και προσαρμοσμένες στις ανάγκες των μαθητών κάθε σχολείου. Πάντως, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια ποικιλία ερωτήσεων, όπως:
γ. Η συμμετοχή του μαθητή στο μάθημα. Συμμετοχή του μαθητή τόσο κατά τη διεξαγωγή της διδασκαλίας, όσο και στις δραστηριότητες που γίνονται στο πλαίσιο του μαθήματος. Επιπλέον, η ικανότητα του μαθητή για επικοινωνία και συνεργασία στην τάξη (συμμετοχή στη συζήτηση, κανόνες διαλόγου, ανταλλαγή απόψεων και έκφραση συναισθημάτων και εμπειριών, διαπραγματευτική ικανότητα κ.ά.). δ. Οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες. Δίνονται εργασίες είτε ατομικές είτε ομαδικές για διάφορα, συνήθως επίκαιρα, κοινωνικά-πολιτικά-οικονομικά ζητήματα. ε. Η εκπόνηση συνθετικών εργασιών (project). Εργασίες για τη διαπίστωση της δημιουργικής και κριτικής ικανότητας των μαθητών (αναζήτηση και επιλογή πληροφοριών, χρήση ποικίλων πηγών, πρωτότυπη σύλλη- ψη και παρουσίαση εργασιών κτλ). Η βαθμολογία των εργασιών μπορεί να γίνεται είτε από τον εκπαιδευτικό είτε από την ομάδα, συνολικά ή από κάθε μέλος της και είναι ανάλογη με την ποιότητα της εργασίας, λαμβάνο- ντας υπόψη την πρωτοτυπία, την δημιουργική φαντασία, την αναλυτική και συνθετική ικανότητα, την δυσκολία, καθώς και τον τρόπο παρουσίασης. στ.Το ενδιαφέρον και οι δραστηριότητες του μαθητή. Το εν λόγω ενδιαφέρον αναφέρεται σε ζητήματα του σχολείου (ανάληψη εργασιών, οργάνωση επισκέψεων και εκδηλώσεων κτλ.), αλλά και γενικότερα σε θέματα σχετικά με το μάθημα, ζ. Η αυτοαξιολόγηση του μαθητή. Ζητείται από τον μαθητή να αξιολογήσει τη συμμετοχή του στο μάθημα, τις εργασίες του, την προφορική ή γραπτή εξέταση του κτλ., με τρόπο αντικειμενικό, χωρίς υποεκτίμηση ή υπερεκτίμηση, η. Το Ατομικό Δελτίο Εργασιών και ο φάκελος του μαθητή. Περιλαμβάνει τις εργασίες και τις δραστηριότητες του μαθητή."
Δείτε πως μπορείτε να το αξιοποιήσετε τις εργασίες του μαθητή στο άρθρο: Εργασίες και Δραστηριότητες μαθητών ως εναλλακτικοί τρόποι προσέγγισης - αξιολόγησης γνώσης
Σχετικό θέμα: |