Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣhttp://users.sch.gr/kontaxise-mail: kontaxis@sch.gr |
||
|
Βοήθημα για τις προφορικές εξετάσεις μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες
Δείτε επίσης Ένας σημαντικός αριθμός μαθητών των ΤΕΕ εξετάζονται με
προφορική εξέταση, καθώς υπάρχει επίσημη διάγνωση ότι έχουν Μαθησιακές
Δυσκολίες. Βεβαίως η «ιδιαιτερότητα» των μαθητών με ΜΔ θα πρέπει
να λαμβάνεται υπόψη καθ’ όλη τη διαδικασία της εκπαίδευσής τους. Ωστόσο,
πιστεύουμε ότι έχει κάποια αξία, ενόψει των εξετάσεων να επισημάνουμε κάποια
θέματα. Επισημαίνουμε ότι η συνήθης αντιμετώπιση, να αξιολογούμε με
επιείκεια τους μαθητές, είναι μεν σωστή αλλά δεν επαρκεί, ενώ δεν βοηθάει
όταν εκλαμβάνεται από τους συγκεκριμένους μαθητές σαν χαριστική αντιμετώπιση.
«ΠΕΡΝΑΝΕ ΜΕ ΤΟ ΣΠΑΘΙ ΤΟΥΣ» Το παρόν κείμενο βασίζεται σε πρόσφατο επιμορφωτικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ καθώς και στο βιβλίο «Οι Μαθησιακές Δυσκολίες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση» το οποίο εκδόθηκε από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με επιμέλεια των: Σουζάνας Παντελιάδου, Αντωνίας Πατσιοδήμου, Γιώργου Μπότσα. Λίγα λόγια για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες Τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι αυξημένα και αφορούν τόσο στο γνωστικό όσο και στο συναισθηματικοκοινωνικό τομέα. Αν και τα πιο συχνά και σοβαρά προβλήματα αφορούν στην κατανόηση και στην παραγωγή του γραπτού λόγου, δυσκολίες εμφανίζονται επίσης στα μαθηματικά και στην κατανόηση των εννοιών στις φυσικές επιστήμες και βέβαια στα τεχνολογικά μαθήματα. Η σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη διακηρύσσει ότι η μάθηση δεν είναι μια παθητική διαδικασία πρόσληψης πληροφοριών αλλά μια ενεργητική προσπάθεια κατανόησης, ερμηνείας και διαμόρφωσης της πραγματικότητας. Οι μαθητές με ΜΔ αντιμετωπίζουν προβλήματα σε όλη τη γνωστική διαδικασία, από την πρόσληψη μέχρι την ταξινόμηση και χρησιμοποίηση της γνώσης. Όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί «Κατά τη διάρκεια της σχολικής ζωής ένας μαθητής με ΜΔ αισθάνεται στην κυριολεξία «να ανοίξει η γη να τον καταπιεί» καθώς δεν μπορεί να ανταποκριθεί, άρα να καταξιωθεί στην κοινωνική ομάδα στην οποία βρίσκεται». Στη συνέχεια, αν δεν υπάρξει ολοκληρωμένη και συνεχής αντιμετώπιση, είναι πολύ πιθανό ο μαθητής να κάνει προσπάθειες να «δικαιολογήσει» την αδυναμία του με ανάρμοστη συμπεριφορά, επιδεικτική αγνόηση του μαθήματος ή ακόμη και «καραγκιοζιλίκια», τα οποία αποτελούν επίσης έναν αποτελεσματικό τρόπο για να βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της κοινωνικής του ομάδας. Αυτά που θέλουμε να επισημάνουμε είναι ότι:
Πώς να αντιμετωπίσουμε τις προφορικές εξετάσεις (Επισημαίνουμε για άλλη μια φορά ότι οι οδηγίες είναι απλουστευτικές και δεν αντιμετωπίζουν ολοκληρωμένα το θέμα, αλλά αποτελούν ένα πρώτο βοήθημα) Επειδή ο μαθητής με ΜΔ είναι πολύ πιθανόν να μην είναι σε θέση να αντιληφθούν ολοκληρωμένα αυτά που διαβάζουν ή ακούν, θα πρέπει να του ζητάμε:
Ο καθηγητής από τη μεριά του είναι σκόπιμο να προσπαθήσει:
Σημείωση: ΒΑΣΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ Πανελλαδικές εξετάσεις μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες Στην εγκύκλιο της 8-5-2015 με θέμα: "Πανελλαδικές Εξετάσεις υποψηφίων ΕΠΑΛ (Ομάδα Α’) και μαθημάτων ειδικότητας (Ομάδα Β’) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έτους 2015", υπάρχουν σημαντικές οδηγίες για τον τρόπο εξέτασης μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Περισσότερα... Υπ. Απ. 23519/Γ2/1-3-2010 - Ενδοσχολικές (προαγωγικές, πτυχιακές/απολυτήριες) εξετάσεις, ενδιάμεσες γραπτές εξετάσεις κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθητών των ΕΠΑ.Λ. , των ΕΠΑ.Σ. με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Κατεβάστε το από: http://kesyp.flo.sch.gr/www/images/stories/documents/epaleksetash_anapiria2010.doc Υ.Α.28722/Γ2 12/03/2010 - Εξέταση μαθητών Ημερήσιων και Εσπερινών Γυμνασίων, με αναπηρία και ε.ε.α.
Ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο Εξέτασης Δυσλεξικών Μαθητών Οδηγίες για μαθητές ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες Οι οδηγίες για μαθητές με ειδικές Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και Αναπηρίες που περιλαμβάνονται στο έγγραφο ΥΠΕΠΘ/Δνση Σπουδών/Τμήμα Β/Αριθ. Πρωτ. 130065/Γ2/ 21- 10 – 09. Περισσότερα..
Περισσότερες πληροφορίες: Υλικό για μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες από το e-Yliko http://www.epyna.gr/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=89
Αθανάσιος Κονταξής
|