Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ      

http://users.sch.gr/kontaxis

 

Τα μαθήματα


Αγορά Εργασίας 

 

Παιδαγωγικά Θέματα

 

Ευκαιρίες

Νέα από τα σχολεία

Εκδηλώσεις

Εργαστήρια

Τεχνικός Πολιτισμός

Χρήσιμες Συνδέσεις

  Θέματα ενεργητικής μάθησης και αξιοποίησης της Ομάδας στη σχολική τάξη

Ενδιαφέρον υλικό για όλα τα μαθήματα αλλά κυρίως για τις Ερευνητικές Εργασίες (Project) που προέρχεται από τη "Μείζονα Επιμόρφωση" και αναφέρεται σε θεωρητικά αλλά και πρακτικά θέματα ομαδοσυνεργατικής, δημοσιεύθηκε στο διαδίκτυο www.epimorfosi.edu.gr.

Στον Δ τόμο περιλαμβάνονται τα κυρίως θέματα που ενδιαφέρουν την Ομαδοσυνεργατική και τις Ερευνητικές Εργασίες αλλά ανιχνεύσαμε και άλλα θέματα τα οποία μπορούν να φανούν χρήσιμα, τόσο για την ομαδοσυνεργατική όσο και γενικότερα για τις Μηχανολογικές ειδικότητες και  είναι τα παρακάτω:

Τόμος Α: Αναφέρεται σε εισαγωγικά θέματα παιδαγωγικής και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Τόμος Β - ΠΕ04 : Αναφέρεται κυρίως στη διδακτική των φυσικών επιστημών και περιλαμβάνει ενδιαφέροντα παραδείγματα που μπορούν να αξιοποιηθούν ανάλογα και στα τεχνικά μαθήματα.  

Ειδικότερα:

  • Η αναγκαιότητα της επαγωγικής μεθόδου και της διερεύνησης σελ . 4

  • Διεύρυνση των στόχων του μαθήματος, πέραν των μαθησιακών (να μάθουν τις φυσικές επιστήμες). Συγκεκριμένα τίθενται στόχοι Μαθησιακοί, Γνωστικής ανάπτυξης, Συναισθηματικοί, Κοινωνικοί, Ψυχοκινητικοί

  • Σχεδιάζοντας Διδακτικά Σενάρια και Φύλλα Εργασίας μαθητών (σελίδα 14)

  • Παιδαγωγικό πλαίσιο και προϋποθέσεις για  επιτυχή εφαρμογή συνεργατικής μάθησης σελ. 19 

  • Θεωρίες μάθησης για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών σελ. 25

  •  Σενάριο – Σχέδιο διδασκαλίας: Ηλεκτρομαγνητική επαγωγή σελ.34

  • Σενάριο – Σχέδιο διδασκαλίας: Άνωση σελ. 49

  • Σενάριο – Σχέδιο διδασκαλίας: Οξέα – Βάσεις σελ. 63

  • Σενάριο – Σχέδιο διδασκαλίας: Βιολογία – Φωτοσύνθεση σελ. 71

Τόμος Γ – Αξιοποίηση των τεχνών στην εκπαίδευση

Αναφέρεται σε Κινηματογράφο, Λογοτεχνία, Θέατρο, Μουσική κλπ

Τόμος Δ – Θέματα αξιοποίησης της Ομάδας στην τάξη
http://www.epimorfosi.edu.gr/images/stories/ebook-epimorfotes/sxeseis/sxeseis_sxolikh_taxh.pdf

 Ειδικότερα αναφέρεται στα εξής θέματα:

  • Προσεγγίζοντας την εκπαιδευτική ομάδα σελ. 7

  • Φροντίζοντας τη διαμόρφωση της ομάδας των παιδιών στην τάξη σελ. 20

  •  Η διεργασία συμβολαίου για τις σχέσεις στη σχολική τάξη σελ. 42

  • Διαμορφώνοντας πυξίδα για την αξιοποίηση του άξονα «σχέσεις και ομάδα» στο διδακτικό σχέδιο σε. 49

  • Τα πολλά επίπεδα κατανόησης της διεργασίας στο χώρο του σχολείου σελ. 60

  • «Ρόλοι στη σχολική τάξη»: Μια (βιωματική) άσκηση για την κατανόηση της διεργασίας ομάδας

  • Στοιχεία Πυξίδας για την Αξιοποίηση της Δυσκολίας σε ομάδες της σχολικής κοινότητας σελ. 80

 Β2. Η σημασία της σχέσης για την αλλαγή, τη μάθηση, την αντιμετώπιση της διαφορετικότητας και της δυσκολίας

  •  Η αλλαγή μέσα από τη σχέση – Ένα Διεπιστημονικό μοντέλο για την αξιοποίηση της ομάδας στην Εκπαίδευση σελ. 87

  • Η διαφορετικότητα στο σχολείο σελ. 97 Αναφέρεται κυρίως στα επικοινωνιακά στοιχεία διαχείρισης της διαφορετικότητας

Δείτε και το παρακάτω άρθρο το οποίο περιλαμβάνει πιο πρακτικές συμβουλές και  παραδείγματα, κυρίως για τις  Μηχανολογικές Ειδικότητες

Ενεργητική μάθηση και Ομαδοσυνεργατικές πρακτικές στα Τεχνολογικά Μαθήματα

Δείτε περισσότερα Παιδαγωγικά θέματα