Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣhttp://users.sch.gr/kontaxis |
|||
|
Οδηγός για τον εκφοβισμό στο σχολείο Μια ενδιαφέρουσα προσπάθεια κωδικοποίησης των θεμάτων του Εκφοβισμού στα Σχολεία και των τρόπων αντιμετώπισής του, επιχειρείται με τον "Οδηγό - Εγχειρίδιο Αντιμετώπισης του Σχολικού Εκφοβισμού", (40 σελίδων) που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Κέντρου Διαπολιτισμικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών και περιλαμβάνει καινοτόμες, μη τιμωρητικές μεθόδους διαχείρισης περιστατικών βίας και εκφοβισμού. Επισημαίνουμε βεβαίως ότι το θέμα του εκφοβισμού δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με μόνη τη χρήση ενός εγχειριδίου καθώς έχει ευρύτερες κοινωνικές και παιδαγωγικές διαστάσεις. Ωστόσο, το παρόν εγχειρίδιο μπορεί να βοηθήσει αποφασιστικά και κυρίως να αναδείξει τις τεράστιες ανάγκες σε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Τα περιεχόμενα του Οδηγού είναι τα παρακάτω:
Πρόλογος.....................................................................................................................3
1. Γενικές πληροφορίες για το σχολικό εκφοβισμό 1.1 Ορισμός: τι είναι και τι δεν είναι εκφοβισμός………………………........................4 1.2 Μορφές της βίας στον εκφοβισμό…………………………………………..............5 1.3 Συνέπειες του εκφοβισμού σε θύτες και θύματα........................................................6 1.4 Παράγοντες κινδύνου του εκφοβισμού: σχολείο, οικογένεια, κοινότητα..................9 1.5 Ατομικά χαρακτηριστικά θυτών και θυμάτων..........................................................11 1.6 Ο ρόλος των θεατών στον εκφοβισμό
2. Χαρακτηριστικά του σχολικού εκφοβισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση 2.1 Ο ρόλος του σχολικού κλίματος στον εκφοβισμό....................................................13 2.2 Η κρυμμένη κουλτούρα του εκφοβισμού.................................................................14 2.3 Εφηβεία, σχέσεις συνομηλίκων και εκφοβισμός......................................................15 2.4 Έκταση και ένταση του εκφοβισμού........................................................................16
3. Αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού 3.1 Ολοκληρωμένη σχολική πολιτική σε επίπεδο σχολείου, τάξης και κοινότητας......17 3.2 Οδηγίες αντιμετώπισης του εκφοβισμού για τους γονείς........................................19 3.3 Συμπεριφορές εκπαιδευτικών στη διαχείριση τάξης................................................20 3.4 Άμεση παρέμβαση εκπαιδευτικού σε περιστατικό εκφοβισμού..............................23 3.4.1 Λεκτική επικοινωνία εκπαιδευτικού – θύτη.................................................24 3.4.2 Μη λεκτική επικοινωνία εκπαιδευτικού – θύτη...........................................25 3.4.3 Αντιμετώπιση απειλών από τους θύτες........................................................25 3.5 Οι ποινές ως μέθοδος αντιμετώπισης του εκφοβισμού............................................26 3.6 Μη τιμωρητικές μέθοδοι διαχείρισης περιστατικών εκφοβισμού............................27 3.6.1 Μέθοδος «Ομάδας υποστήριξης».................................................................28 3.6.2 Μέθοδος Πίκας.............................................................................................33 3.6.3 Μέθοδος «Επανορθωτική δικαιοσύνη»........................................................34
Επίλογος...................................................................................................................36 Κατεβάστε τον οδηγό από τη διεύθυνση: http://www.keda.gr/eclass/courses/TED118 Δείτε επίσης: Δράσεις φορέων κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού Εισηγήσεις για τον εκφοβισμό στην ιστοσελίδα του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Δ΄ Αθήνας http://dide-d-ath.att.sch.gr/symvstd/sxoliki_via.htm
Εισήγηση : Η διαμεσολάβηση συνομηλίκων ως μέσον ειρηνικής
επίλυσης των συγκρούσεων και πρόληψης της βίας στο σχολείο Θέματα εκφοβισμού και ρατσισμού στα σχολεία από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ στην Αθήνα http://www.unhcr.gr/1againstracism Η βραβευμένη, από το συνήγορο του παιδιού, ταινία του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας, βοηθάει στην κατανόηση των φόβων των μαθητών ενός πολυ-πολιτισμικού σχολείου, ενός σχολείου δηλαδή παρόμοιου με τα περισσότερα τεχνικά σχολεία. Περισσότερα... Οδηγός Υπηρεσιών Συμβουλευτικής, Ψυχολογικής και Κοινωνικής Υποστήριξης Κατά τις επισκέψεις στα σχολεία, προβάλλεται συχνά από τους εκπαιδευτικούς η ανάγκη βοήθειας για θέματα Συμβουλευτικής, Ψυχολογικής και Κοινωνικής Υποστήριξης των μαθητών. Σαν πρώτο βήμα παρουσιάζουμε διάφορες υπηρεσίες που μπορούν να υποστηρίξουν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και βρίσκονται στην περιοχή ευθύνης του Σχολικού Σύμβουλου Αθανάσιου Κονταξή. Περισσότερα... Παιδαγωγική ενθάρρυνση των μαθητών σε συνθήκες κρίσης Η παιδαγωγική ενθάρρυνση αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για πολλούς μαθητές των επαγγελματικών σχολείων ώστε να ενταχθούν στην διδακτική πράξη. Οι σημερινές συνθήκες απαιτούν ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια από τα σχολεία. Μέθοδοι ενθάρρυνσης και παραδείγματα, με έμφαση στις ειδικότητες των μηχανολόγων. Περισσότερα... Δείτε περισσότερα Παιδαγωγικά θέματα
|
|