H ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ KAI H ZΩΗ

Το διαδίκτυο βρίσκεται εδώ και χρόνια στη ζωή μας .
Όμως χρειάζεται προσοχή!!! Έτσι ώστε να είναι εργαλείο και όχι κίνδυνος στα χέρια μας .
Παρακάτω αναφέρονται κάποια σημεία που πρέπει να θυμόμαστε!
ΘETIKA ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ:
1)Εύκολη και οικονομική πρόσβαση στην παγκόσμια γνώση και πληροφόρηση
2)Άμεση Υποστήριξη και δυνατότητα έμμεσης επαφής με γνωστούς αλλά και Σύναψη διασικτυακών σχέσεων με νέους «φίλους», ανεξαρτήτως αποστάσεως, χρόνου και χώρου.
3)Δυνατότητα ψυχαγωγίας, εμπορικών καιεπαγγελματικών συναλλαγών χωρίς την αναγκαιότητα φυσικής παρουσίας σε συγκεκριμένο τόπο σε δεδομένο χρόνο.
Με μία φράση καταργεί τους χωροχρονικους περιορισμούς.

ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ:
1)Κίνδυνος παραπληροφορήσης και παραπλάνησης
2) Κίνδυνος Διαδικτυακού Εκφοβισμού και παραβίασης Ιδιωτικής Ζώής-Δεδομένων
3)Κίνδυνος Αποξένωσης από την πραγματική ζωή και τον κόσμο αλλά και Εθισμού
Εθισμός στο Διαδίκτυο
Εθισμός στο Διαδίκτυο μπορεί να προκύψει με την πολύωρη ενασχόληση ατόμων σε διαδικτυακές δραστηριότητες όπως είναι τα παιχνίδια, δωμάτια συζητήσεων, ηλεκτρονικός τζόγος και άλλα.
Ένα άτομο είναι εθισμένο όταν χαρακτηρίζεται από τουλάχιστο τρία από τα πιο κάτω:
? Χρήση του Διαδικτύου για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το προτιθέμενο
? Κατανάλωση υπερβολικού χρόνου ή/και χρήματος σε δραστηριότητες σχετικές με το Διαδίκτυο
? Συμπτώματα Συνδρόμου Απόσυρσης, όπως για παράδειγμα άγχος, έμμονη σκέψη για το Διαδίκτυο, όνειρα για το Διαδίκτυο
? Χρήση Διαδικτύου προκειμένου να αποφευχθούν συμπτώματα απόσυρσης
? Μείωση λειτουργικότητας του ατόμου. Συνήθως παραμελούν την προσωπική τους υγεία, γευματίζουν ανθυγιεινά, σταματούν τα αγαπημένα τους ενδιαφέροντα, εγκαταλείπουν το σχολείο, συγκρούονται έντονα στο σπίτι με τους γονείς τους, έχουν μεγάλη ένταση και θυμό που οδηγεί ακόμα και στη βία (Chakraborty, 2010)
? Συνέχιση χρήσης του Διαδικτύου παρά τη γνώση της παραπάνω δυσλειτουργίας
Χρησιμοποιούμε το Διαδίκτυο με μέτρο, συμπεριλαμβάνοντας στο πρόγραμμά μας εναλλακτικές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν ενασχόληση με ομαδικά αθλήματα, χορωδίες, χορό και άλλες.
Εθισμός σε διαδικτυακά παιχνίδια:WoW
? Ένα παιχνίδι που παίζεται στο Διαδίκτυο, το WoW (World of Warcraft), έχει δημιουργήσει εκατομμύρια φανατικούς φίλους σ? όλον τον κόσμο
? Οι ίδιοι οι φίλοι του παιχνιδιού παραδέχονται ότι το παιχνίδι έχει επηρεάσει τον τρόπο που ντύνονται, τον τρόπο που αστειεύονται, το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούν και την πολιτιστική τους ταυτότητα γενικότερα, με τον ίδιο τρόπο που επιδρούσαν σ? άλλες εποχές τα βιβλία, τα μουσικά γκρουπ και οι κινηματογραφικές ταινίες.
Εθισμός σε διαδικτυακά παιχνίδια: Second life
? Το λένε Second Life και δελεάζει όλους αυτούς που θα ήθελαν να έχουν μια δεύτερη ζωή, μια δεύτερη ευκαιρία. Για άλλους δρα απλώς ψυχαγωγικά τις λίγες ώρες και φορές που επιχειρούν την μετάβαση. Kαι τέλος, για κάποιους άλλους σαν μια ευκαιρία να βγάλουν λεφτά.
? Αυτός ο τρισδιάστατος παιχνιδόκοσμος έχει ελκύσει πάνω από τρία εκατομμύρια χρήστες μέχρι σήμερα που μέσω του πληκτρολογίου τους και του χάλκινου καλωδίου της τηλεφωνικής τους γραμμής μεταμορφώνονται σε avatar (είδωλα) και εγκαθίστανται ως κάτοικοι, ταξιδιώτες και πολίτες στον κόσμο της Second Life, κόσμος που αποτελείτε από μια ήπειρο (mainland) και εκατοντάδες νησιά (sims). Σε ώρες αιχμής υπάρχουν πάνω από τριάντα χιλιάδες avatar συνδεδεμένα σ? αυτή τη ψηφιακή ζωή.
? Εδώ μπορούν να κάνουν τα πάντα: Αγοράζουν γη, πουλάνε γη, χτίζουν σπίτια, οδηγούν αυτοκίνητα, πιλοτάρουν αεροπλάνα, χτυπάνε τατού σε κάθε μεριά του κορμιού τους, αλλάζουν κορμιά, χορεύουν, διαβάζουν, ακούνε μουσική, συζητάνε, βρίζουν, βοηθάνε, προκαλούν, κάνουν έρωτα, παντρεύονται, χωρίζουν, και κάνουν οικογένειες.

Προσοχή όμως (17 χρονος Μπέρδεψε το Εικονικό με το Πραγματικό)
Οι πολύώρες ενασχόλησης με τα τυχερά παιχνίδια στο Internet ? όπως το Second Life -έκαναν έναν 17χρονο να πιστέψει ότι ζούσε μέσα στο παιχνίδι , και όταν δεν μπορούσε να διακρίνει την πραγματικότητα βρέθηκε σε αδιέξοδο με αποτέλεσμα να κάνει απόπειρα αυτοκτονίας.
ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Αν πέσουμε θύμα του :
– Το αναφέρουμε σε κάποιον ενήλικά
– Δεν δίνουμε σημασία
– Δεν απαντάμε και αλλάζουμε τα στοιχεία μας
– Καταφεύγουμε στις αρχές μαζί με τους γονείς μας.
Με μία φράση το «νόμισμα» έχει δύο όψεις αν?ξεφύγουμε!

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ