Θεωρία

Εδώ θα βρείτε σημειώσεις για όλα τα κεφάλαια του μαθήματος, οργανωμένα σε σχέδια μαθήματος. Για κάθε κεφάλαιο υπάρχουν προτεινόμενες ασκήσεις.

Διερμηνευτής Γλώσσας

classroom
Σενάριο

Βιβλίο

Εξεταστέα ύλη 2023-2024 για τα Ημερήσια Λύκεια

 

Α/Α

Διδακτικά Εγχειρίδια [Ενότητες]

 

Περιγραφή

Προτειν όμενες

 

 

 

[ΒΙΒΛΙΟ 1]

[ΒΙΒΛΙΟ 2]

 

Ώρες

1

Εισαγωγή

----

Σύνδεση με πρότερες γνώσεις

1

2

1.1, 1.2, 1.3,

1.4

----

Η έννοια πρόβλημα, Κατανόηση προβλήματος,

Δομή προβλήματος, Καθορισμός απαιτήσεων

2

3

2.1, 2.2, 2.3

----

Τι είναι αλγόριθμος, Σπουδαιότητα αλγορίθμων,

Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων

3

4

4.1

----

Ανάλυση προβλημάτων

1

 

5

 

6.1, 6.4, 6.4.1,

6.4.2, 6.4.3

 

----

Η έννοια του προγράμματος, Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων, Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος, Τμηματικός προγραμματισμός, Δομημένος προγραμματισμός

 

3

6

6.3

----

Φυσικές και τεχνητές γλώσσες

1

7

6.7

----

Προγραμματιστικά περιβάλλοντα

2

 

8

7.1, 7.2, 7.3,

7.4

----

Το αλφάβητο   της   ΓΛΩΣΣΑΣ,   Τύποι   Δεδομένων,

Σταθερές, Μεταβλητές

3

9

7.5, 7.6, 7.7

----

Αριθμητικοί τελεστές,   Συναρτήσεις,   Αριθμητικές

Εκφράσεις

2

10

2.4.1, 7.8, 7.9,

7.10

----

Δομή ακολουθίας,   Εντολή   εκχώρησης,   Εντολές εισόδου – εξόδου, Δομή προγράμματος

3

 

11

2.4.2, 2.4.3,

2.4.4, 8.1,

8.1.1,

8.1.2

 

3.1, 3.1.1, 3.1.2

Δομή επιλογής, Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών, Εμφωλευμένες διαδικασίες, Εντολές επιλογής,

Εντολή ΑΝ, Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ

 

7

12

2.4.5, 8.2, 8.2.1

----

Δομή επανάληψης, Εντολές επανάληψης, Εντολή

ΟΣΟ…ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ

2

13

2.4.5, 8.2.2

----

Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ

2

14

2.4.5, 8.2.3

----

Εντολή ΓΙΑ…ΑΠΟ…ΜΕΧΡΙ

2

15

13.1

5.1

Κατηγορίες λαθών

1

 

16

 

----

 

5.2.1, 5.2.2

Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επιλογής,

Εκσφαλμάτωση             λογικών               λαθών   στις              δομές επανάληψης

 

2

17

 

 

Μετατροπές από μία δομή επανάληψης σε άλλη

3

18

 

 

Γενικές ασκήσεις εμπέδωσης μέχρι και τη δομή επανάληψης

4

19

----

2.1

Μέθοδος διαίρει και βασίλευε (μόνο επαναληπτική και όχι αναδρομική προσέγγιση)

4

20

3.1, 3.2

----

Δεδομένα, Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων =

Προγράμματα

2

21 14/12

3.3

----

Πίνακες 

2

22

9.1

----

Μονοδιάστατοι πίνακες

2

23

----

5.2.3

Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στους πίνακες (α)

1

24

3.6

----

Αναζήτηση

6

25

3.7

----

Ταξινόμηση

4

26

9.2

----

Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες

1

27

----

5.2.3

Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στους πίνακες (β)

1

28

9.3

----

Πολυδιάστατοι πίνακες

6

29 25/1

9.4

----

Τυπικές επεξεργασίες πινάκων 

3

30

3.4

1.1, 1.1.1, 1.1.2

Στοίβα

6

31 22/2

3.5

1.2, 1.2.1, 1.2.2

Ουρά 

8

32

 

 

Γενικές Ασκήσεις εμπέδωσης με πίνακες

8

 

33

10.1, 10.2,

10.3,

10.4

 

----

Τμηματικός προγραμματισμός, Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων, Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού, Παράμετροι

 

2

 

34

10.5, 10.5.1,

10.5.2, 10.5.3

 

----

Διαδικασίες και συναρτήσεις, Ορισμός και κλήση συναρτήσεων, Ορισμός και κλήση διαδικασιών,

Πραγματικές και τυπικές παράμετροι

 

8

35 21/3

10.6

----

Εμβέλεια μεταβλητών – σταθερών 

2

36

----

5.2.4

Εκσφαλμάτωση             λογικών               λαθών   στα υποπρογράμματα

2

37

 

 

Γενικές Ασκήσεις εμπέδωσης με διαδικασίες και συναρτήσεις

10

38

13.2

5.2.5, 5.3

Εκσφαλμάτωση – Μέθοδος «Μαύρο Κουτί»

3

39

----

1.3, 1.3.1

Άλλες δομές δεδομένων, Λίστες

3

40

----

1.3.2

Δένδρα

3

41

----

1.3.3

Γράφοι

2

42

----

1.3.4

Ερωτήσεις εμπέδωσης δυναμικών δομών δεδομένων

2

43 24/4

6.5

4.1

Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός: ένας φυσικός τρόπος επίλυσης προβλημάτων 24/4

2

44

----

4.2

Χτίζοντας Αντικειμενοστραφή Προγράμματα

4

45

----

4.3

Ομαδοποίηση Αντικειμένων σε Κλάσεις:

Αφαιρετικότητα και Ενθυλάκωση

2

46

----

4.4

Η Αντικειμενοστραφής «Οικογένεια»: Κλάσεις -

Πρόγονοι, Κλάσεις - Απόγονοι

3

47

----

4.5

Ορίζοντας την Κατάλληλη Συμπεριφορά:

Πολυμορφισμός

2

48

----

4.6

Ερωτήσεις εμπέδωσης στην αντικειμενοστραφή προσέγγιση

2

 

 

 

ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ

150

Διαγωνίσματα

Διαγωνίσματα και τεστ στις δομές ακολουθίας επιλογής και επανάληψης κεφάλαια 1, 2, 7 & 8.

Διαγωνίσματα και τεστ στα κεφάλαια 3 & 9 "Πίνακες".

Διαγωνίσματα και τεστ στο κεφάλαιο 6 "Εισαγωγή στον προγραμματισμό".

Διαγωνίσματα και τεστ στο κεφάλαιο 10 "Τμηματικός προγραμματισμός".

OnLine Test

Κεφάλαια 2, 7 & 8

Κεφάλαια 2, 7 & 8

Δομή ΟΣΟ...

Δομή ΓΙΑ...

Κεφάλαια 3 & 9

3.9 Άλλες δομές δεδομένων

Κεφάλαιο 10

Ασκήσεις

Ασκήσεις μαθήματος.

Επικοινωνία