Θεωρία
Εδώ θα βρείτε σημειώσεις για όλα τα κεφάλαια του μαθήματος, οργανωμένα σε σχέδια μαθήματος. Για κάθε κεφάλαιο υπάρχουν προτεινόμενες ασκήσεις.
Διερμηνευτής Γλώσσας
classroom
Σενάριο
Βιβλίο
Εξεταστέα ύλη 2023-2024 για τα Ημερήσια Λύκεια
Α/Α |
Διδακτικά Εγχειρίδια [Ενότητες] |
Περιγραφή |
Προτειν όμενες | |
|
| |||
|
[ΒΙΒΛΙΟ 1] |
[ΒΙΒΛΙΟ 2] |
|
Ώρες |
1 |
Εισαγωγή |
---- |
Σύνδεση με πρότερες γνώσεις |
1 |
2 |
1.1, 1.2, 1.3, 1.4 |
---- |
Η έννοια πρόβλημα, Κατανόηση προβλήματος, Δομή προβλήματος, Καθορισμός απαιτήσεων |
2 |
3 |
2.1, 2.2, 2.3 |
---- |
Τι είναι αλγόριθμος, Σπουδαιότητα αλγορίθμων, Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων |
3 |
4 |
4.1 |
---- |
Ανάλυση προβλημάτων |
1 |
5 |
6.1, 6.4, 6.4.1, 6.4.2, 6.4.3 |
---- |
Η έννοια του προγράμματος, Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων, Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος, Τμηματικός προγραμματισμός, Δομημένος προγραμματισμός |
3 |
6 |
6.3 |
---- |
Φυσικές και τεχνητές γλώσσες |
1 |
7 |
6.7 |
---- |
Προγραμματιστικά περιβάλλοντα |
2 |
8 |
7.1, 7.2, 7.3, 7.4 |
---- |
Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ, Τύποι Δεδομένων, Σταθερές, Μεταβλητές |
3 |
9 |
7.5, 7.6, 7.7 |
---- |
Αριθμητικοί τελεστές, Συναρτήσεις, Αριθμητικές Εκφράσεις |
2 |
10 |
2.4.1, 7.8, 7.9, 7.10 |
---- |
Δομή ακολουθίας, Εντολή εκχώρησης, Εντολές εισόδου – εξόδου, Δομή προγράμματος |
3 |
11 |
2.4.2, 2.4.3, 2.4.4, 8.1, 8.1.1, 8.1.2 |
3.1, 3.1.1, 3.1.2 |
Δομή επιλογής, Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών, Εμφωλευμένες διαδικασίες, Εντολές επιλογής, Εντολή ΑΝ, Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ |
7 |
12 |
2.4.5, 8.2, 8.2.1 |
---- |
Δομή επανάληψης, Εντολές επανάληψης, Εντολή ΟΣΟ…ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ |
2 |
13 |
2.4.5, 8.2.2 |
---- |
Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ |
2 |
14 |
2.4.5, 8.2.3 |
---- |
Εντολή ΓΙΑ…ΑΠΟ…ΜΕΧΡΙ |
2 |
15 |
13.1 |
5.1 |
Κατηγορίες λαθών |
1 |
16 |
---- |
5.2.1, 5.2.2 |
Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επιλογής, Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στις δομές επανάληψης |
2 |
17 |
|
|
Μετατροπές από μία δομή επανάληψης σε άλλη |
3 |
18 |
|
|
Γενικές ασκήσεις εμπέδωσης μέχρι και τη δομή επανάληψης |
4 |
19 |
---- |
2.1 |
Μέθοδος διαίρει και βασίλευε (μόνο επαναληπτική και όχι αναδρομική προσέγγιση) |
4 |
20 |
3.1, 3.2 |
---- |
Δεδομένα, Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων = Προγράμματα |
2 |
21 14/12 |
3.3 |
---- |
Πίνακες |
2 |
22 |
9.1 |
---- |
Μονοδιάστατοι πίνακες |
2 |
23 |
---- |
5.2.3 |
Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στους πίνακες (α) |
1 |
24 |
3.6 |
---- |
Αναζήτηση |
6 |
25 |
3.7 |
---- |
Ταξινόμηση |
4 |
26 |
9.2 |
---- |
Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες |
1 |
27 |
---- |
5.2.3 |
Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στους πίνακες (β) |
1 |
28 |
9.3 |
---- |
Πολυδιάστατοι πίνακες |
6 |
29 25/1 |
9.4 |
---- |
Τυπικές επεξεργασίες πινάκων |
3 |
30 |
3.4 |
1.1, 1.1.1, 1.1.2 |
Στοίβα |
6 |
31 22/2 |
3.5 |
1.2, 1.2.1, 1.2.2 |
Ουρά |
8 |
32 |
|
|
Γενικές Ασκήσεις εμπέδωσης με πίνακες |
8 |
33 |
10.1, 10.2, 10.3, 10.4 |
---- |
Τμηματικός προγραμματισμός, Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων, Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού, Παράμετροι |
2 |
34 |
10.5, 10.5.1, 10.5.2, 10.5.3 |
---- |
Διαδικασίες και συναρτήσεις, Ορισμός και κλήση συναρτήσεων, Ορισμός και κλήση διαδικασιών, Πραγματικές και τυπικές παράμετροι |
8 |
35 21/3 |
10.6 |
---- |
Εμβέλεια μεταβλητών – σταθερών |
2 |
36 |
---- |
5.2.4 |
Εκσφαλμάτωση λογικών λαθών στα υποπρογράμματα |
2 |
37 |
|
|
Γενικές Ασκήσεις εμπέδωσης με διαδικασίες και συναρτήσεις |
10 |
38 |
13.2 |
5.2.5, 5.3 |
Εκσφαλμάτωση – Μέθοδος «Μαύρο Κουτί» |
3 |
39 |
---- |
1.3, 1.3.1 |
Άλλες δομές δεδομένων, Λίστες |
3 |
40 |
---- |
1.3.2 |
Δένδρα |
3 |
41 |
---- |
1.3.3 |
Γράφοι |
2 |
42 |
---- |
1.3.4 |
Ερωτήσεις εμπέδωσης δυναμικών δομών δεδομένων |
2 |
43 24/4 |
6.5 |
4.1 |
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός: ένας φυσικός τρόπος επίλυσης προβλημάτων 24/4 |
2 |
44 |
---- |
4.2 |
Χτίζοντας Αντικειμενοστραφή Προγράμματα |
4 |
45 |
---- |
4.3 |
Ομαδοποίηση Αντικειμένων σε Κλάσεις: Αφαιρετικότητα και Ενθυλάκωση |
2 |
46 |
---- |
4.4 |
Η Αντικειμενοστραφής «Οικογένεια»: Κλάσεις - Πρόγονοι, Κλάσεις - Απόγονοι |
3 |
47 |
---- |
4.5 |
Ορίζοντας την Κατάλληλη Συμπεριφορά: Πολυμορφισμός |
2 |
48 |
---- |
4.6 |
Ερωτήσεις εμπέδωσης στην αντικειμενοστραφή προσέγγιση |
2 |
|
|
|
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ |
150 |
Διαγωνίσματα
Διαγωνίσματα και τεστ στις δομές ακολουθίας επιλογής και επανάληψης κεφάλαια 1, 2, 7 & 8.
Διαγωνίσματα και τεστ στα κεφάλαια 3 & 9 "Πίνακες".
Διαγωνίσματα και τεστ στο κεφάλαιο 6 "Εισαγωγή στον προγραμματισμό".
Διαγωνίσματα και τεστ στο κεφάλαιο 10 "Τμηματικός προγραμματισμός".
OnLine Test
Ασκήσεις
Ασκήσεις μαθήματος.