Bibliography - Links

 

  • Rigby, K. (2002) “ New Perspectives on Bullying”.  Jessica Kingsley Publishers.

  • Slavin, R. E. (1983), “Cooperative Learning”, New York: Longman.

  • Slavin,R. E. (1995),”Cooperative Learning Theory”, Research and Practice. (2nd ed.) Boston: Allyn & Bacon.

  • Whitson, S. (2014) “8 Keys to END Bullying”. W. W. Norton & Company.

  • Haralambus, N (2000). “Cooperative Learning, from Theory into Practice”. Two-day Scientific Symposium: “The application of Team centered Teaching- Trends and applications”.

  • Sanders, C. E. and Phye, G. D. “Bullying: Implications for the Classroom”.

  • Rosenberg, M. (2003) “ Nonviolent Communication”. PuddleDancer Press. https://www.youtube.com/watch?v=YzlSBgR6b1o

  • Smith P. K., Morita,Y.,  Junger-Yas, J., Olweus, D., Catalano, R. and Slee, P.  Routledge Publications.

https://books.google.gr/books?id=Fj6i8AHNT5AC&pg=PA22&lpg=PA22&dq=farsta+method+theory&source=bl&ots=agHPSB-0CC&sig=HSJzjGWaeyqYIGcWCP9pIbKTVCE&hl=el&sa=X&ved=0ahUKEwiOttjq-MLMAhWCKJoKHYAXDnwQ6AEILTAB

  • Smith, P.K. “Violence in Schools, The Response in Europe”. Routledge-Falmer Publications.

https://books.google.gr/books?id=7Qd0qD0gip0C&pg=PA192&lpg=PA192&dq=farsta+method+theory&source=bl&ots=pXd76CPMrT&sig=IKAGcL9jSwDU_Bruq6T8eynb2xw&hl=el&sa=X&ved=0ahUKEwiOttjq-MLMAhWCKJoKHYAXDnwQ6AEIOTAD

 

PSYCHOLOGY AND ART

 

  • Αγγελοπούλου, Β. (2010). “Καινοτόμες δράσεις μουσειακής και εικαστικής αγωγής στην προσχολική ηλικία. (Η λαϊκή μορφή τέχνης του Θεάτρου Σκιών πλαισιωμένη από σύγχρονες εικαστικές και μουσειακές πρακτικές)”. Αδημοσίευτη Μεταπτυχιακή Εργασία, Πανεπιστήμιο Πατρών, ΠΤΝΕ
  • Χαραλάμπους, Α. (2002). “Η αισθητική παιδεία στις μικρές ηλικίες, Ελληνική  παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα”, Πανελλήνιο Συνέδριο, Αθήνα: Παιδαγωγική Εταιρεία

 

PSYCHOLOGY AND DRAMA

  • Αρχοντάκη Ζ. Φιλίππου, Δ. (2003). 205 Βιωματικές Ασκήσεις για Εμψύχωση Ομάδων Ψυχοθεραπείας, Κοινωνικής Εργασίας, Εκπαίδευσης, Αθήνα: Καστανιώτη.
  • Γιόγιακα, Α. (2014). Ψυχόδραμα: Jacob Moreno, Αδημοσίευτη Πτυχιακή Εργασία ΠΕΣΥΠ – ΑΣΠΑΙΤΕ, Αθήνα: ΑΣΠΑΙΤΕ
  • Δαφέρμος, Μ. (2010). “Πολιτισμική – ιστορική Ψυχολογία και Δραματική Τέχνη”, Τετράδια Ψυχιατρικής, 112, 32-28.
  • Huffman, K. (2008), Psychology in Action, John Wiley & Sons, 9th Edition
  • Moreno, J. L. (1947). The Theatre of Spontaneity. Beacon House.
  • Moreno, J. L. (1959). Psychodrama Volume 2: Foundations of Psychodrama. Beacon Moreno, Moreno, J. L. (1969). Psychodrama Volume 3: Action Therapy and Principles of Practice. Beacon House.
  • Ρήγα, Β. (2009) Ψυχολογία της Τέχνης, Αθήνα: Πεδίο.
  • Vygotski, L. S (1934/1986). Thought and language. Cambridge, MA: MIT Press.

 

PSYCHOLOGY AND GAMES

  • Ι. Παρασκευόπουλος, Εξελικτική ψυχολογία, τόμος 1-2-3-4, Αθήνα,1985.
  • Γ. Βαμβαλή, Ξαναδιαβάζοντας τον Φρόυντ (Μια επανάληψη σε τριάντα απλά μαθήματα), εκδ. Επίκουρος
  • Freud, Εισαγωγή στην Ψυχανάλυση, εκδ. Γκοβόστης, Αθήνα 2005.
  • Phillips, John L. (1969). The Origin of Intellect: Piaget's Theory. San Francisco: W. H. Freeman.
  • Mayer, S. (2005). "The early evolution of Jean Piaget's clinical method". History of Psychology
  • Drewes, A.A. & Schaefer, C.E. (2010) “School – based Play Therapy”
    Part I: Play therapy: its therapeutic power and research effects

 

Links:

 

PSYCHOLOGY AND LITERATURE

  • Φρόυντ, Αυτοβιογραφία, Αθήνα, Επίκουρος, 1994
  • Χ. Μωρίκης, Η λογοτεχνία στο ντιβάνι, Αθήνα,Αρμός,20114
  • Φρουντ, Ψυχανάλυση και Λογοτεχνία, Αθήνα, Επίκουρος, 1994

Links:

  • PUBERTY Ι.Παρασκευόπουλος Εξελικτική ψυχολογία, Αθήνα,
  • Μ.Μαλικιώση,Λοιζου, Συμβουλευτική Ψυχολογία, Αθήνα, Πεδίο 2012.
  • R.Feldman, Εξελικτική Ψυχολογία Τόμος 2ο , Αθήνα, Τυπωθήτω.

 

 ART

 

BOOKS

  • Ghosn I.K. 2001. "Nurturing Emotional Intelligence through Literature", English Teaching Forum, Vol. 39, No 1.
  • Goleman, D. 1995. "Emotional intelligence", New York: Bantam Books.
  • Mullin Nancy L, M.ED, 2014. "Using Literature to Promote Cultural Competence - A Bullying Prevention Companion Bibliography", Center for Health Promotion and Disease Prevention. 

 

SONGS

Jeff Landauer and Joseph Rowlands (2001). Music. Retrieved May 03, 2015
from http://www.importanceofphilosophy.com/Esthetics_Music.html

 

FILMS

  • A Framework for Film Education in Europe (pdf format) http://www.mediaeducation.fi/a-framework-for-film-education-in-europe/
  • Mediakasvatusseura (Finnish Society on Media Education) http://www.mediaeducation.fi/

 

GAMES

  • http://www.sauchastie.org/pubs/docs/pub_file_59.pdf
  • Γκόβας, Ν. (2003) Για ένα Δημιουργικό, Νεανικό Θέατρο: « Παιχνίδια, Ασκήσεις, Τεχνικές». Εκδ. Μεταίχμιο
  • Νίκος Γκόβας. Ασκήσεις Θεάτρου-Παιχνίδια Ρόλων. (On line document)
  • Νίκος Γκόβας. Παιχνίδια-Ασκήσεις ΙΙ. (On line document)

 

ICE BREAKING GAMES

  • Вълчев, З. Интерактивни методи и групова работа в съвременното образование, Отворено  образование, 2006
  • Розенберг, М. Общуване без агресия, издателска къща Кръгозор, София, 2007

 

POEMS

  • Duff, A. and A.  Maley, 1989. ‘The Inward Ear. Poetry in the language classroom’. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Ghosn, I. K. 2001. ‘Nurturing Emotional Intelligence through Literature’. English Teaching Forum, Vol. 39, No 1.
  • Spiro, J. 2004. ‘Creative Poetry Writing’. Oxford: Oxford University Press.