04 | 05 | 2024

Στοχαστικά Μαθηματικά

Στοχαστικά Μαθηματικά

Η θεματική ενότητα της Στατιστικής αναπτύσσεται σε τρεις τροχιές: δεδομένα, μέτρα θέσης και μεταβλητότητα.

  • Η πρώτη τροχιά «Δεδομένα» αναφέρεται στη συλλογή, οργάνωση, αναπαράσταση και ερμηνεία διαφορετικής ποιότητας δεδομένων και εξελίσσεται για να συμπεριλάβει:

    •  κατηγορικά δεδομένα (δηλαδή, δεδομένα που οι τιμές τους δεν είναι αριθμοί (π.χ. παιχνίδια, χρώματα κ.λπ., βλ. Α΄ Δημοτικού, δραστηριότητα ΣΔ1),

    • διακριτά ποσοτικά δεδομένα (δηλαδή, δεδομένα που οι τιμές τους είναι ακέραιοι αριθμοί π.χ. αριθμός δωματίων μιας κατοικίας, αριθμός παιδιών μιας οικογένειας, βλ. Β΄ Δημοτικού, δραστηριότητα ΣΔ1 ).

    • συνεχή ποσοτικά δεδομένα (δηλαδή, δεδομένα που οι τιμές τους δεν είναι μόνο ακέραιοι αριθμοί π.χ. ύψος, βλ. Ε΄ Δημοτικού, δραστηριότητα ΣΔ1).

  • Η δεύτερη τροχιά «Μέτρα θέσης» αφορά στη χρήση αριθμητικών εκφράσεων, οι οποίες επιτρέπουν τη συνοπτική περιγραφή δεδομένων και τη σύγκριση ομάδων δεδομένων. Τα μέτρα θέσης εισάγονται σταδιακά στο Β΄ κύκλο και είναι η επικρατούσα τιμή (Γ΄ Δημοτικού), η διάμεσος (Δ΄ Δημοτικού) και η μέση τιμή (Ε΄ Δημοτικού). Τα μέτρα θέσης, στην υποχρεωτική εκπαίδευση, υπολογίζονται μόνο για διακριτά ποσοτικά δεδομένα.

  • Η τρίτη τροχιά «Μεταβλητότητα» αναφέρεται σε αριθμητικές εκφράσεις που χαρακτηρίζουν τη διασπορά των δεδομένων. Στο Β΄ κύκλο εισάγεται το εύρος (Γ΄ Δημοτικού) και στο Γ΄ κύκλο η μέση απόλυτη απόκλιση (Γ΄ Γυμνασίου).

Οι μαθητές συλλέγουν δεδομένα και τα αναπαριστούν όπως δείχνει η δραστηριότητα στην επόμενη εικόνα:

Χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 3 επισκέπτες και κανένα μέλος

VCNT - Visitorcounter
Σήμερα0
Αυτό τον μήνα0

VCNT - Visitorcounter
Καιρός
Μάιος 2024
4
Σάββατο