Δια…δικτυακά! Πως το διαδίκτυο επηρεάζει την ψυχολογία μας

Θεματική: Ζω καλύτερα -Ευ ζην
Υποθεματική: Ψυχική και συναισθηματική υγεία και πρόληψη

Κατά την διάρκεια της θεματικής ενισχύθηκαν οι δεξιότητες που είχαν στοχευθεί εξαρχής δηλαδή οι δεξιότητες μάθησης 4Cs (επικοινωνία, κριτική σκέψη, συνεργασία, δημιουργικότητα), όπως και οι δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου. Υπάρχουν συνολικά τρία παραγόμενα από τους μαθητές. Το πρώτο  παραγόμενο είναι ψηφιακά Poster για τις ψευδείς ειδήσεις και την υπερβολική ενασχόληση στο διαδίκτυο που δημιουργήθηκαν με την εφαρμογή canva από τους μαθητές στο εργαστήριο πληροφορικής. Το δεύτερο παραγόμενο είναι ένας δεκάλογος για την χρήση παιχνιδιών που έγινε ομαδοσυνεργατικά στην τάξη και καταγράφηκε στον πίνακα.  Το τρίτο παραγόμενο είναι μία ομαδική εργασία σχετική με το πως πρέπει να φέρεται το θύμα, ο θύτης ή ο παρατηρητής όταν υφίσταται μία παρενόχληση. Καταγράφηκαν οι απαντήσεις στο χαρτί και οι μαθητές προσπάθησαν να παίξουν τους παραπάνω ρόλους. Η αποτίμηση των εργαστηρίων έγινε από τους ίδιους τους μαθητές μέσω ψηφιακού πίνακα linoit και εκεί ο κάθε μαθητής έγραψε την άποψή του για τις ενότητες που πραγματοποιήθηκαν.

Το βασικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε είναι ο οδηγός «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» από το saferinternet. 

https://saferinternet4kids.gr/wpcontent/uploads/2020/09/%CE%95-%CE%A3%CE%A4-%CE%9C%CE%91%CE%98%CE%97%CE%A4%CE%95%CE%A3-.pdf

Εργαστήριο 1 – Γνωριμία με το θέμα και εμπλοκή της ομάδας

Εργαστήριο 2 – Υπερβολική ενασχόληση

https://edutv.minedu.gov.gr/index.php/documentaries/ethismos-sto-internet

https://edutv.minedu.gov.gr/index.php/documentaries/seminario-ethismos-diadiktio

Εργασίες-συζήτηση  από τον οδηγό σελ 26- 27

Εργαστήριο 3 – Ψευδείς Ειδήσεις 

https://edutv.minedu.gov.gr/index.php/documentaries/fake-news

https://saferinternet4kids.gr/fake-news/

Εργασίες-συζήτηση  από τον οδηγό σελ 14-15

Poster από τους μαθητές στο postermywall για τις ψευδείς ειδήσεις και για την υπερβολική ενασχόληση. 

 

Εργαστήριο 4 – Online gaming

https://saferinternet4kids.gr/wp-content/uploads/2019/05/online-gaming.pdf

Εργασίες-συζήτηση  από τον οδηγό σελ 29-30

Σύστημα ταξινόμησης παιχνιδιών  PEGI

https://saferinternet4kids.gr/hot-topics-ef/pegi/

https://www.youtube.com/watch?v=TgVClc-_jNU

Quiz στην τάξη

https://saferinternet4kids.gr/quiz-saferinternet4kids/back-to-school-19-20-quiz-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-gaming/

Πίνακας στην τάξη

Ο δεκάλογος του παιχνιδιού

Εργαστήριο 5 – Διαδικτυακός εκφοβισμός

https://edutv.minedu.gov.gr/index.php/documentaries/diadiktyakos-ekfovismos

Εργασίες-συζήτηση  από τον οδηγό σελ 31-32

Ομαδική εργασία: Οι μαθητές απαντούν ανά ομάδες στις ερωτήσεις της σελ 32

  1. Πώς μπορεί να νιώθει ένα παιδί-θύμα διαδικτυακού εκφοβισμού;
  2. Τι θα το συμβουλεύατε να κάνει;
  3. Πώς μπορεί να νιώθει ένα παιδί θύτης;
  4. Αν διαπιστώσετε ότι κάποιος φίλος σας είναι θύμα διαδικτυακού εκφοβισμού πως θα
    συμπεριφερόσασταν; Τι θα τον συμβουλεύατε;

Οι απαντήσεις των μαθητών εδώ

Ερωτήσεις – Απαντήσεις

Εργαστήριο 6 – Προσωπικά δεδομένα και Πνευματικά δικαιώματα

https://edutv.minedu.gov.gr/index.php/documentaries/mathainw-gia-ta-proswpika-dedomena

Παιχνίδια για τα πνευματικά δικαιώματα

https://www.copyrightschool.gr/games/game2/el/play

https://www.copyrightschool.gr/index.php/pupils-elementary

https://edutv.minedu.gov.gr/index.php/profil-menu

Εργαστήριο 7 – Αποτίμηση

Τα παιδιά των τάξεων έγραψαν στον ψηφιακό πίνακα τι τους άρεσε κατά την διάρκεια του εργαστηρίου. 

linoit E1

linoit E2