..Οδηγός Πλοήγησης..
Θεατρικές Παραστάσεις "Αντιγόνη" του Σοφοκλή και "Ελένη" του Ευριπίδη για μαθητές
- Λεπτομέρειες
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 21 Σεπτεμβρίου 2013 03:44
- Γράφτηκε από τον/την Όλγα Παΐζη
- Εμφανίσεις: 374
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
του Σοφοκλή
στο Θέατρο Προσκήνιο
Η Αντιγόνη του Σοφοκλή ανήκει στη διδακτέα ύλη του Λυκείου. Ανέβηκε για εκπαιδευτικούς λόγους και έχει διανύσει με επιτυχία την πορεία της, αφού την έχουν ήδη παρακολουθήσει χιλιάδες μαθητές. Μετά την παρότρυνση κοινού, εκπαιδευτικών και κριτικών παρουσιάζεται και φέτος με μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο Προσκήνιο, σε ειδικές πρωινές παραστάσεις για μαθητές.
Σημειώνουν οι συντελεστές της παράστασης: "Εικόνες σχηματισμένες στα σκυμμένα κεφάλια των μαθητών, σε αίθουσες διδασκαλίας, φράσεις αρχαίες, με νόημα που μόλις αχνοφαίνεται πίσω από τα πνεύματα και τις περισπωμένες, μεταφράσεις του φορτίου που έρχεται από το βάθος του χρόνου για να υπενθυμίσει το διαχρονικό των ζητημάτων που πραγματεύονται τα αρχαία κείμενα.
Αντιγόνη και Κρέοντας, Αίμονας και Ισμήνη, Αγγελιοφόροι και Χορός, Τειρεσίας και η σκιά του πεθαμένου Οιδίποδα, τροφή για τη νεανική φαντασία, τροφή για την παράσταση του μύθου, επιθυμία της παράστασης για επικοινωνία με τα παιδιά που θα φτιάξουν τη ζωή τους στη σύγχρονη Θήβα. Απορίες. Το παράνομο της ταφής, που παραβιάζει το νόμο του κράτους, το ιερόσυλο της κρατικής απαγόρευσης, που παραβιάζει το εθιμικό δίκαιο και τους θεϊκούς νόμους, το δικαίωμα της επιλογής, η υποχρέωση του ηγέτη να προστατεύει την επικράτειά του και να διατηρεί την πειθαρχεία. Ως πού φτάνουν τα όρια της ανθρώπινης ελευθερίας; Ως πού τολμούν οι πράξεις της αγάπης; Πού σταματά το καθήκον; Και τα πρόσωπα. Ενεργούν και παθαίνουν. Ο νομοθέτης και ο παραβάτης, ο Κρέοντας και η Αντιγόνη. Ή άραγε το ίδιο και το αυτό πρόσωπο; Ο συμμετέχων και ο απέχων, ο υποστηρικτής και ο ορθολογιστής, ο Αίμονας και η Ισμήνη. Ή μήπως η ίδια ανάγκη και προσφορά αγάπης; Ο λαός που παρακολουθεί, σιωπά και κρίνει θύματα ή θύτες;
Και ο στόχος. Όχι απόλυτα η απάντηση όλων των ερωτήσεων, όχι η ακριβής ενσάρκωση των προσώπων. Μα μια πρόταση, αυτή που προέκυψε από τις δικές μας απορίες, τη δική μας φαντασία, τη δική μας ανάγκη να αγγίξουμε ό,τι ποθούμε μα, γοητευτικά και τρομακτικά ταυτόχρονα, δεν καταφέρνουμε ποτέ να εξηγήσουμε πλήρως.
Πολλά ‘ναι τα θάματα
πιο θάμ’ απ’ τον άνθρωπο τίποτα. Αντιγόνη στ. 332-3"
Θέατρο Προσκήνιο, Καπνοκοπτηρίου 8 & Στουρνάρη, Αθήνα.
Ημέρες παραστάσεων: Δευτέρα έως και Παρασκευή, ώρα έναρξης: 10:00π.μ.
Υπεύθυνη για οργάνωση παραστάσεων: Σταματία Αντωνάτου, τηλ.: 697 4926755.
Τιμή εισιτηρίου: 10,00 €.
Ευχαριστούμε για την προσοχή και το ενδιαφέρον σας
ΕΛΕΝΗ
του Ευριπίδη
στο Θέατρο Προσκήνιο
Η Εταιρεία Θεάτρου Η ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ παρουσιάζει την τραγωδία Ελένη του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Άρη Μιχόπουλου, στο Θέατρο Προσκήνιο.
Η Ελένη του Ευριπίδη ανήκει στη διδακτέα ύλη του Γυμνασίου. Ανέβηκε για εκπαιδευτικούς λόγους και έχει διανύσει με επιτυχία την πορεία της, αφού την έχουν ήδη παρακολουθήσει χιλιάδες μαθητές. Μετά την παρότρυνση κοινού, εκπαιδευτικών και κριτικών παρουσιάζεται και φέτος με μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο Προσκήνιο, σε ειδικές πρωινές παραστάσεις για μαθητές.
Σημειώνουν οι συντελεστές της παράστασης: "Εκείνο που, ίσως, γοητεύει περισσότερο σε αυτό το έργο είναι ο μετασχηματισμός. Μοιάζει ο ίδιος ο μύθος να κοιτάζεται στον καθρέφτη και να βλέπει τον εαυτό του, χαμογελώντας, ίσως ειρωνικά, ίσως με πίκρα. Ο Ευριπίδης παίρνει την ιστορία που διδαχτήκαμε πρώτη από όλες τις άλλες στα γυμνασιακά βιβλία, εκείνη της αρπαγής της Ωραίας Ελένης, και, χωρίς να αλλάξει κάτι από το πραγματικό αντικείμενο, διαστρεβλώνει με τρόπο ποιητικό και υπαινικτικό το καθρεφτιζόμενο είδωλό του.
Το όνομα ολούθε πάει, όχι το σώμα (Ελένη στ. 588). Και αν το όνομα χρωματίστηκε με τα πιο μελανά χρώματα, ως αιτία ενός αιματηρού πολέμου, το αντικείμενο του πόθου, η ενσάρκωση της απόλυτης ομορφιάς, πέταξε σα νεφέλη στην χώρα του Νείλου. Εκεί τοποθετεί και ο ποιητής τη δράση του έργου του, την Ελένη με τις ακόλουθές της, τη συνάντηση και την επανένωση της με το Μενέλαο, τη Θεονόη που κρατά στα χέρια της τη λύση του δράματος, το Θεοκλύμενο που ποθεί να κάνει δική του τη γυναίκα που λέγεται πως έφερε τόσο πόνο με την ομορφιά της σε Έλληνες και Τρώες.
Όμως …«Τ’ αηδόνια δε σε αφήνουνε να κοιμηθείς στις Πλάτρες». Γιατί μπορεί οι αιτίες να παρουσιάζονται διαφορετικά, το σώμα να αντικαθίσταται από το είδωλο, αλλά τα γεγονότα παραμένουν, καθώς και τα αποτελέσματά τους. Καθώς και η διαχρονικότητά τους. Σε κανέναν πόλεμο οι νεκροί δε γυρίζουν πίσω. Και ποτέ οι άνθρωποι δε διδάσκονται από το θάνατο το πόσο μάταιο είναι να κυνηγούν ίσκιους με όχημα τη βία και τον εγωισμό. Δεν πρόκειται για την αποκατάσταση του ονόματος και της φήμης μιας ηρωίδας, αλλά για το σαρκασμό εκείνων που χρησιμοποίησαν αυτό το όνομα για να δώσουν μια δικαιολογία στην εμμονή τους να κυνηγούν αδειανά πουκάμισα για να ικανοποιήσουν πόθους προσωπικούς.
Καθρέφτες, σκιές και είδωλα. Υλικά της παράστασης όλα αυτά που δεν μπορεί κανείς να αγγίξει, που είναι αντανακλάσεις και όχι τα ίδια τα αντικείμενα. Στόχος να φανούν τελικά εκείνα που μας αγγίζουν περισσότερο, που μας κάνουν να τρομάζουμε ή να νιώθουμε ντροπή. Ο καθρέφτης που μας δείχνει όχι το είδωλο, μα τον πραγματικό μας εαυτό."
Σύντομα θα λάβετε ηλεκτρονικά και το πλήρες θεατρικό πρόγραμμα της παράστασης στο e-mail του σχολείου σας.
Θέατρο Προσκήνιο, Καπνοκοπτηρίου 8 & Στουρνάρη, Αθήνα.
Ημέρες παραστάσεων: Δευτέρα έως και Παρασκευή, ώρα έναρξης: 10:00π.μ.
Υπεύθυνη για οργάνωση παραστάσεων: Σταματία Αντωνάτου.
Τηλ.: 697 4926755.
Τιμή εισιτηρίου: 10,00 €.
Ευχαριστούμε για την προσοχή και το ενδιαφέρον σας