Facebook Like Box


..Οδηγός Πλοήγησης..



“ Προκήρυξη Διαγωνισμού Αναγνωστικών Δεξιοτήτων για μαθητές των Γυμνασίων αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄Αθήνας

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας επιδιώκοντας να συμβάλει στην ανάπτυξη της αναγνωστικής δεξιότητας των μαθητών, σε συνεργασία με τις Σχολικές Συμβούλους Φιλολόγων και με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής(Ι.Ε.Π.), διοργανώνει  «Διαγωνισμό Αναγνωστικών Δεξιοτήτων».

    Ο Διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄τάξης Γυμνασίου  και η συμμετοχή σε αυτόν είναι προαιρετική.

       Στο πλαίσιο του εν λόγω διαγωνισμού, οι μαθητές θα κληθούν να επεξεργαστούν  σε δυο ώρες έως τρία  σύντομα κείμενα και να απαντήσουν  σε τέσσερις, ανά κείμενο, ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας. Τα κείμενα θα είναι μονοτροπικά  ή /και πολυτροπικά με κοινό θεματικό άξονα.

Οι τρεις μαθητές που θα συγκεντρώσουν τη μεγαλύτερη βαθμολογία θα βραβευτούν.

       Οι μαθητές, που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, θα πρέπει να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στο σχολείο έως την  Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014. Στη συνέχεια, κάθε σχολείο θα στείλει συγκεντρωτική κατάσταση με τα στοιχεία των συμμετεχόντων στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Τμήματος των Εκπαιδευτικών Θεμάτων της  Διεύθυνσης, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ,  μέχρι την Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014.

       Ο Διαγωνισμός θα διενεργηθεί το Σάββατο 5 Απριλίου 2014 σε σχολική μονάδα που θα οριστεί από τη Διεύθυνση ως εξεταστικό κέντρο και η στελέχωσή του θα γίνει από εθελοντές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα απασχοληθούν χωρίς δαπάνη για το δημόσιο.

 Επίσης, μπορείτε να επικοινωνείτε με το Τμήμα Εκπαιδευτικών Θεμάτων στο τηλ. 2106015475 (κ.κ. Κουτούση Μαρία, Νικολή Θώμη).

                  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) της Ελληνικής Γλώσσας για το Γυμνάσιο «σκοπός της γλωσσικής διδασκαλίας είναι να κατακτήσουν οι μαθητές το βασικό όργανο επικοινωνίας της γλωσσικής τους κοινότητας, ώστε να αναπτυχθούν διανοητικά και συναισθηματικά. Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία του λόγου για τη συμμετοχή στην κοινωνική ζωή, ώστε είτε ως πομποί είτε ως δέκτες του λόγου να μετέχουν στα κοινά ως ελεύθεροι δημοκρατικοί πολίτες με κριτική και υπεύθυνη στάση».

Ειδικότερα, με τη γλωσσική διδασκαλία,  ως επιμέρους στόχοι μεταξύ άλλων, επιδιώκεται οι μαθητές:

  • «Να αναγνωρίζουν με ευχέρεια τα μηνύματα από γραπτούς κώδικες και σήματα επικοινωνίας εντοπίζοντας τις προθέσεις του πομπού.
    • Να αναγνωρίζουν τις διαφορές ανάμεσα στα κειμενικά είδη, να εντοπίζουν τον τρόπο οργάνωσης και το ύφος τους και να αξιολογούν την αποτελεσματικότητά τους, ανάλογα με την περίσταση επικοινωνίας.»

        Από τους  στόχους της διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας ξεχωρίζουμε τις δεξιότητες ανάγνωσης, καθώς οι αλλαγές που συντελέστηκαν στην κοινωνία τα τελευταία χρόνια επέφεραν  αλλαγές στα είδη των γραπτών, προφορικών και ψηφιακών κειμένων που παράγονται. Αυτές οι αλλαγές στην κοινωνία και στα κείμενα ανέδειξαν και άλλες γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις στο πλαίσιο των οποίων δημιουργήθηκαν και νέοι όροι όπως εγγραμματισμός, πολυτροπικότητα. Με τον όρο εγγραμματισμός δεν εννοείται μόνο η ικανότητα των μαθητών να διαβάζουν και να γράφουν, αλλά να κατανοούν και να χειρίζονται αποτελεσματικά το γραπτό λόγο και γενικότερα να αξιοποιούν τις γνώσεις που απόκτησαν στο σχολείο για να ανταποκρίνονται στις μελλοντικές τους ανάγκες.

      Ιδιαίτερα, η Γ΄ Γυμνασίου αποτελεί την τελευταία τάξη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και γι’αυτό είναι αναγκαίο οι μαθητές να καλλιεργήσουν γλωσσικές δεξιότητες, οι οποίες θα τους βοηθήσουν να ζήσουν σ’έναν διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο, όπου τα κείμενα κάθε είδους παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ομαλή κοινωνικοποίηση και στην εξέλιξή τους ως πολιτών.

      Στο πλαίσιο των παραπάνω, το Τμήμα Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δ. Ε. Β΄Αθήνας θεωρεί ότι ο Διαγωνισμός θα συμβάλει στον αναγνωστικό εγγραμματισμό  των μαθητών.

              Κανονισμός Διεξαγωγής

 

       Ο Διαγωνισμός θα στηριχθεί σε θέματα και κειμενικά είδη ανάλογα με αυτά της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου και η διάρκειά του θα είναι δύο (2) ώρες.

      Τα κείμενα στα οποία  θα διαγωνιστούν οι συμμετέχοντες θα είναι μέχρι τρία, σύντομα,  μονοτροπικά ή  πολυτροπικά ή και συνδυασμός τους, με κοινό θεματικό άξονα, στα οποία θα στηρίζονται τέσσερις (4) ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας.

      Πιο συγκεκριμένα, τα κείμενα μπορεί να είναι α) συνεχή: αποτελούνται από προτάσεις οργανωμένες σε παραγράφους. Αυτές μπορεί να εντάσσονται σε ακόμη μεγαλύτερες δομές, όπως οι ενότητες, τα κεφάλαια και τα βιβλία (αφηγήσεις, εκθέσεις, περιγραφές, οδηγίες, έγγραφα, πρακτικά κλπ). β) μη συνεχή  κείμενα (πίνακες, διαγράμματα, σχηματικές απεικονίσεις,  χάρτες κλπ). γ) μεικτά κείμενα: αποτελούνται από συνεχή και μη συνεχή τμήματα (μια επεξηγητική παράγραφος συνεχούς κειμένου που περιλαμβάνει ένα γράφημα ή έναν πίνακα).

Ως προς το είδος, τα κείμενα μπορεί να είναι α) περιγραφικά  (π.χ. μια ταξιδιωτική αφήγηση, ένα ημερολόγιο, ένας γεωγραφικός χάρτης), β) αφηγηματικά (π.χ.  μυθιστορήματα,  νουβέλες,  θεατρικά έργα, κόμικς, βιογραφίες, ειδησεογραφία στις εφημερίδες), γ)  πραγματολογικά (π.χ. δοκίμια, πρακτικά συνεδρίων).

 

Οι  τέσσερις ερωτήσεις που θα συνοδεύουν τα κείμενα θα είναι:

1. Ερωτήσεις ανοικτού τύπου

α. που ζητούν σύντομες απαντήσεις

β. που ζητούν σχετικά  εκτεταμένες απαντήσεις και συχνά απαιτούν από τους μαθητές κάποια εξήγηση ή αιτιολόγηση.

2. Ερωτήσεις κλειστού τύπου/σύντομης απάντησης που ζητούν από τους μαθητές είτε να συντάξουν την απάντησή τους με πολύ αυστηρούς περιορισμούς είτε να γράψουν έναν αριθμό, μία λέξη ή μία σύντομη φράση ως απάντηση.

3. Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

α. όπου οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν μία (τη σωστή) από περισσότερες

     προτεινόμενες απαντήσεις

β. όπου οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν μία από δύο δυνατές απαντήσεις (ναι/όχι, σωστό/λάθος κ.ά.) σε μια σειρά από διαφορετικές προτάσεις.

Μετά τη λήξη του διαγωνισμού τα γραπτά και ο κατάλογος συμμετεχόντων παραδίδονται από τους επιτηρητές των αιθουσών στην επιτροπή του εξεταστικού κέντρου η οποία συγκεντρώνει και καταμετρά τα γραπτά κατά τάξη

Κάθε γραπτό αξιολογείται από δύο (2) βαθμολογητές. Η αξιολόγηση γίνεται με βάση την εκατονταβάθμια κλίμακα  (1 - 100). Σε περίπτωση διαφοράς βαθμολογίας μέχρι δεκαπέντε (15) μονάδων, βαθμός αξιολόγησης του γραπτού είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο βαθμολογητών. Σε περίπτωση διαφοράς βαθμολογίας μεγαλύτερης των δεκαπέντε (15) μονάδων διενεργείται  αναβαθμολόγηση από μέλος της  Επιστημονικής Επιτροπής και βαθμός αξιολόγησης του γραπτού είναι ο βαθμός της αναβαθμολόγησης.

Παραδείγματα θεμάτων μπορείτε να δείτε εδώ.

ΘΕΜΑ:«Συγκρότηση Επιτροπών της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης Β΄Αθήνας για τη διενέργεια του Διαγωνισμού Αναγνωστικών Δεξιοτήτων»

Έχοντας υπόψη:

1.Το με αρ. πρωτ.31750/Γ2/05-03-2014 έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ. « Έγκριση διεξαγωγής διαγωνισμού».

2. Το με αρ. πρωτ. 6508/07-03-2014 έγγραφο της Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας «Προκήρυξη Διαγωνισμού Αναγνωστικών Δεξιοτήτων για μαθητές των Γυμνασίων αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄Αθήνας»

 

                                              ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Τη συγκρότηση των παρακάτω Επιτροπών ως εξής:

1.   Οργανωτική Επιτροπή  :

  • κ. Φαλούκας Αθανάσιος (Διευθυντής Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας)
  • κ. Άνθη Αναστασία ( Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας)
  • κ. Κουτούση Μαρία (ΠΕ02, Εκπαιδευτικός Δ/θμιας Εκπαίδευσης)
  • κ. Κρίπα Ελισάβετ (ΠΕ05, Εκπαιδευτικός Π/θμιας Εκπαίδευσης)
  • κ. Μανώλη Σοφία (ΠΕ01, Εκπαιδευτικός Δ/θμιας Εκπαίδευσης)
  • κ. Νικολή Θώμη (ΠΕ05, Εκπαιδευτικός Δ/θμιας Εκπαίδευσης)
  • κ. Παπαναγιώτου Βιργινία (ΠΕ02, Εκπαιδευτικός Δ/θμιας Εκπαίδευσης)
  • κ. Περιβολάρη Κανέλλα (ΠΕ1  Διοικητικού)
  • κ. Σιγαλού Σοφία (ΠΕ05, Εκπαιδευτικός Δ/θμιας Εκπαίδευσης)
  • κ. Συργκάνη Κυριακή (ΠΕ02, Εκπαιδευτικός Δ/θμιας Εκπαίδευσης)
  • κ. Τσαγκογέωργα Δήμητρα (ΠΕ02, Εκπαιδευτικός Δ/θμιας Εκπαίδευσης)

 

 

         2. Επιστημονική Επιτροπή :

 

  • κ. Αλεξοπούλου Μαρία (Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων)
  • κ. Μπαλτά Βενετία (Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων)
  • κ. Χονδρίδου Σταυρούλα (Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων)
  • κ. Βεκρής   Ελευθέριος  (Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Δ/θμιας Εκπαίδευσης)
  • κ. Γιαννικόπουλος Γιώργος( φιλόλογος, αποσπασμένος στο Ι.Ε.Π.)
  • κ. Κουτούση Μαρία (Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Δ/θμιας Εκπαίδευσης)
  • κ. Λαλιώτου Ευσταθία (Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Δ/θμιας Εκπαίδευσης)
  • κ. Νάτσινα Χαρά (Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός Δ/θμιας Εκπαίδευσης)

 

 Πηγή: ΔΔΕ Β' Αθήνας

 


Όλγα Παΐζη © 2012 - 2022

Σχεδιασμός - Ανάπτυξη: Όλγα Παΐζη

Η ιστοσελίδα φιλοξενείται από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Τελευταία Ενημέρωση: 30 Mαΐου 2022