Facebook Like Box


..Οδηγός Πλοήγησης..



Σεμινάριο: Εκπαιδευτικός και μαθητής στη σύγχρονη κοινωνία

Το Πανεπιστήμιο Πειραιώς προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα το συγκεκριμένο μάθημα εξ’ αποστάσεως. Αφορά  όλους τους εκπαιδευτικούς σε όλες τις βαθμίδες. Αναγνωρίζεται από το Ελληνικό δημόσιο και έχει τρίμηνη διάρκεια.

Σας ενημερώνουμε ότι για τη συγκεκριμένο μάθημα δεν παρέχονται εκπτώσεις.

Δε μιλάμε γενικά για μια κρίση στη σύγχρονη κοινωνία μας, μιλάμε ειδικά γι’ αυτή τη κρίση και τις συνέπειές της πάνω στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού. Το πρώτο λοιπόν ερώτημα που θα μας απασχολήσει, είναι, τι το ιδιαίτερο έχει αυτή η κρίση σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη κρίση που μπορεί να έχει διανύσει η σύγχρονη κοινωνία μας.

Σε αυτό το μάθημα θα δούμε αρχικά τι σημαίνει η αποσταθεροποίηση του οικογενειακού περιβάλλοντος ενός μαθητή μέσα σε αυτή τη κρίση και κατόπιν γιατί αυτή η κρίση στις δομές και τη συμπεριφορά των μαθητών φαίνεται αδιαπέραστη ώστε να μπορεί να διορθωθεί με τις έως τώρα γνωστές μεθόδους διδασκαλίας. Το πρόβλημα, αυτής της κρίσης και η δυσκολία διαχείρισής του, είναι ακριβώς, αυτό που δε φαίνεται. Η σύγχρονη οικονομική κρίση προκάλεσε βαθιές συνέπειες στις δύο ψυχικές δομές του ανθρώπου. Τη νεύρωση και την ψύχωση. Θα εξετάσουμε πως αυτές οι δύο δομές λειτουργούν στους μαθητές και πως εξυπηρετούν ή παρεμποδίζουν τις μαθησιακές λειτουργίες τους. Επίσης θα διερευνήσουμε την αναγκαιότητα αναγνώρισης των δέκα διαταραχών της προσωπικότητας. Κάθε προσωπικότητα από τις δέκα μπορεί εξίσου να ανήκει είτε στη μία δομή της ψύχωσης είτε στην άλλη της νεύρωσης. Μέσα στη κρίση υπάρχουν σίγουρα και οι ευκαιρίες για ανάπτυξη. Πρέπει να τις δει κανείς και να κινηθεί προς αυτές. Ένα σύγχρονο δημόσιο ή ιδιωτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον με πιο σταθεροποιημένους μαθητές και ακόμη περισσότερο αφυπνισμένους διδασκάλους – θα κάνει τη διαφορά.

Σκοπιμότητα διεξαγωγής του μαθήματος.

Το παρόν μάθημα απευθύνεται σε ένα κοινό που απαρτίζεται από εκπαιδευτικούς με ανάγκη κατάρτισης και πιστοποίησης πάνω στην ανθρώπινη συμπεριφορά και τη διαδραστικότητα μεταξύ εκπαίδευσης, μαθητή και κοινωνίας. Αγγίζοντας όλες τις αποχρώσεις μιας εκπαίδευσης (βρεφοκόμος – νηπιαγωγός – δάσκαλος – καθηγητής) το μάθημα αυτό επιχειρεί να απαντήσει σύγχρονα θέματα με στόχο την γνώση της εξέλιξης ενός μωρού και παιδιού σε ενήλικα μέσα στους κόλπους του σύγχρονου εκπαιδευτικού γίγνεσθαι. Αυτό που βλέπουμε καθημερινά σα πρόβλημα μέσα στον επαγγελματικό μας χώρο ως εκπαιδευτικοί, είναι η κορυφή του παγόβουνου. Οι λύσεις και οι απαντήσεις βρίσκονται κάτω από την επιφάνεια, εκεί που εδρεύουν οι αλήθειες της οικογένειας του κάθε μαθητή που με την συμπεριφορά του, τις μαρτυρά. Στόχος αυτού του μαθήματος είναι η κατεύθυνση από την άγνοια στη γνώση και την επίγνωση ώστε το επάγγελμα του εκπαιδευτικού να αναδείξει την πραγματική του αξία. Δηλαδή, τη διαμόρφωση των μικρών ανεκπαίδευτων παιδιών σε μελλοντικούς ώριμους ενήλικες μέσα στους κόλπους μιας κοινωνίας που τελεί υπό κρίση.

 

Διάρκεια

Τρεις μήνες  (12 βδομάδες)

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης είναι το ακόλουθο:

1η – 3η εβδομάδα :    ΕΝΟΤΗΤΑ 1-2-3

4η – 6η εβδομάδα :    ΕΝΟΤΗΤΑ 4-5-6

7η – 9η εβδομάδα :     ΕΝΟΤΗΤΑ 7-8-9

10η – 12η εβδομάδα:  ΕΝΟΤΗΤΑ 10-11

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Πηγή: Πανεπιστήμιο Πειραιώς


Όλγα Παΐζη © 2012 - 2022

Σχεδιασμός - Ανάπτυξη: Όλγα Παΐζη

Η ιστοσελίδα φιλοξενείται από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Τελευταία Ενημέρωση: 30 Mαΐου 2022