Facebook Like Box


..Οδηγός Πλοήγησης..



Αρχαία Ελληνική Γραμματεία

ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας

02-09-11 Οδηγίες για τη διδασκαλία των Θεωρητικών Μαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου για το σχ. έτος 2011-2012

Δραματική Ποίηση, Ευριπίδη - Ελένη

Στόχοι

Με τη διδασκαλία της δραματικής ποίησης, γενικότερα, επιδιώκεται οι μαθητές:

  • να παρ­ακολουθήσουν την εξέλιξη της ελληνικής σκέψης και λογοτεχνίας και παράλληλα να συνειδητοποιήσουν τη διαχρονική αξία των κειμένων της,
  • να συνειδητοποιήσουν ότι «η τραγωδία είναι παιδί της δημοκρατίας»,
  • να έχουν τη δυνατότητα, με μια ‘θεατρική ανάγνωση’ του κειμένου, να κατανοήσουν τις διαφορές της δραματικής ποίησης από τα άλλα είδη του λόγου, τις ιδιαιτερότητες του θεατρικού έργου, καθώς και τις δυνατότητες διαφορετικών σκηνικών ερμηνειών και παραστάσεων του ίδιου έργου.

Ειδικότερα, με τη διδασκαλία της τραγωδίας επιδιώκεται οι μαθητές:

  • να κατανοήσουν, διερευνώντας τον μύθο, τις καταστάσεις, τον στοχασμό, το ήθος και τον λόγο, και να αξιολογήσουν την προσπάθεια των ηρώων να καταλάβουν ποια είναι η θέση τους μέσα στον κόσμο και πώς μπορούν να την αλλάξουν με τη δράση τους, καθώς και ποια είναι η σχέση τους με τους θεούς,
  • να συνειδητοποιήσουν πού οφείλεται το ενδιαφέρον που παρουσιάζει η τραγωδία, έξω από τα όρια τόπου, χρόνου, μόρφωσης.

Βιβλίο Εκπαιδευτικού

Βιβλίο Μαθητή

Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας (Α-Β-Γ Γυμνασίου)

Προηγούμενο σχολικό βιβλίο: Ευριπίδη, Ελένη Γ' Γυμνασίου

Ηλεκτρονικό Βιβλίο

Ευριπίδη "Ελένη" (Δραματική Ποίηση Γ' Γυμνασίου) - Βιβλίο Μαθητή (Εμπλουτισμένο)

Ευριπίδη "Ελένη" ( Δραματική Ποίηση Γ' Γυμνασίου) - Βιβλίο Μαθητή

Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας (Α, Β, Γ Γυμνασίου)

Υποστηρικτικό Υλικό

«Με αφορμή τις εισαγωγές στο δράμα. Ή πώς μπορεί η θεωρία να γίνει εναργής. Διδακτική πρόταση με αφορμή το μάθημα του Αρχαίου Δράματος (Γ’ Γυμνασίου, Β’ Λυκείου)»

«Διερεύνηση της επιλογής από τον Ευριπίδη της συγκεκριμένης εκδοχής του μύθου της Ελένης»

Επιμορφωτικό Υλικό για την Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών των Πιλοτικών Σχολικών Μονάδων

Το αρχαίο θέατρο (Πρόταση διδασκαλίας, e-yliko)

Βιβλία διασκευασμένα και προσαρμοσμένα για αμβλύωπες μαθητές

Το σχολικό εγχειρίδιο σε επεξεργάσιμη ηλεκτρονική μορφή (αρχείο κειμένου) και με με μεγεθυσμένους χαρακτήρες.

Ανθολόγιο Φιλοσοφικών Κειμένων

Στόχοι

Με τη διδασκαλία του Ανθολογίου φιλοσοφικών κειμένων επιδιώκεται οι μαθητές:­

  • να αποκτήσουν βασικές γνώσεις για την ιστορία της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφικής σκέψης και να προβληματιστούν γύρω από τα ζητήματα που αυτή έθεσε σε σχέση με τον κόσμο και τον άνθρωπο,
  • να βοηθηθούν, μέσα από τη γνωριμία τους με τον φιλοσοφικό λόγο, στην κατανόηση του αρχαίου ελληνικού κόσμου αλλά και της επίδρασης που άσκησε στη νεότερη εποχή,
  • να μάθουν να οργανώνουν λογικά τη σκέψη τους και να χρησιμοποιούν τεκμηριωμένα και λογικά επιχειρήματα για τη θεμελίωσή της,
  • να αντιληφθούν τη διαχρονικότητα και τη διαλεκτικότητα της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφικής σκέψης.

Βιβλίο Εκπαιδευτικού

Βιβλίο Μαθητή

Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας (Α-Β-Γ Γυμνασίου)

Παροράματα Βιβλίων

Ηλεκτρονικό Βιβλίο

Ανθολόγιο Φιλοσοφικών Κειμένων (Γ Γυμνασίου) - Βιβλίο Μαθητή (Εμπλουτισμένο)

Ανθολόγιο Φιλοσοφικών Κειμένων (Γ Γυμνασίου) - Βιβλίο Μαθητή

Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας (Α, Β, Γ Γυμνασίου)

Υποστηρικτικό Υλικό

Φιλοσοφικά Κείμενα: Αρχαίοι Έλληνες Φιλόσοφοι (Συνοδευτικό Λογισμικό Σχολικών εγχειριδίων για μεταφόρτωση)­

Φιλοσοφικά Κείμενα: Αρχαίοι Έλληνες Φιλόσοφοι (Εφαρμογή σε μορφή λογισμικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας). Το συνοδευτικό εγχειρίδιο χρήσης μπορείτε να το δείτε εδώ.

Διάλογος (Λογισμικό)

Κεφάλαιο τρίτο: Σωκράτης και Πλάτων

Σωκράτης

Πλάτωνας

Δραματική Ποίηση, Αριστοφάνη 'Ορνιθες

Στόχοι

Τα αρχαία κείμενα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντιμετωπίζονται συνήθως ισοπεδωτικά ως «Αρχαία», με συνέπεια να τίθενται στην ίδια μοίρα κείμενα που ανήκουν σε διαφορετικά είδη και εποχές και που θα απαιτούσαν διαφορετική­ διδακτική προσέγγιση. Ως αντίδοτο σ' αυτή την ισοπέδωση θα ήταν, πιστεύουμε, σκόπιμο, τώρα που οι μαθητές, έχοντας διδαχθεί έπος, έρχονται πρώτη φορά σε επαφή με το δράμα και το αρχαίο θέατρο, να υπογραμμίζει κανείς με έμφαση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του δράματος και του αρχαίου θεάτρου και να υπενθυμίζει ότι τα έργα του Αριστοφάνη, όσο και αν στη μακραίωνη διαδρομή τους λειτούργησαν κυρίως ως κείμενα και αναγνώσματα, έχουν συλληφθεί και γραφτεί για το θέατρο, ακριβέστερα: για τη μία και μοναδική παράσταση στο πλαίσιο των Μεγάλων Διονυσίων ή των Ληναίων στην Αθήνα του τέλους του 5ου και των αρχών του 4ου αιώνα.

Βιβλίο Εκπαιδευτικού

Βιβλίο Μαθητή

Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας (Α-Β-Γ Γυμνασίου)

Προηγούμενο σχολικό βιβλίο: Αριστοφάνη, Όρνιθες

Υποστηρικτικό Υλικό

Βιβλία διασκευασμένα και προσαρμοσμένα για αμβλύωπες μαθητές

Το σχολικό εγχειρίδιο σε επεξεργάσιμη ηλεκτρονική μορφή (αρχείο κειμένου) και με με μεγεθυσμένους χαρακτήρες.

Πηγή: Ψηφιακό Σχολείο


Όλγα Παΐζη © 2012 - 2022

Σχεδιασμός - Ανάπτυξη: Όλγα Παΐζη

Η ιστοσελίδα φιλοξενείται από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Τελευταία Ενημέρωση: 30 Mαΐου 2022