8οbanner860x180

         

Τίτλος περίληψης για το 8ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

«Η τάξη μας με MouseLayers… και Pixels στον κόσμο της… φωτογραφίας»

 

2ο Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας

 

A/A

ΕΠΩΝΥΜΟ – ΟΝΟΜΑ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ

ΤΑΞΗ

Α/Α

ΕΠΩΝΥΜΟ – ΟΝΟΜΑ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ

ΤΑΞΗ

1

Χ. Θ.

ΣΤ

9

Σ. Σ. – Σ.

ΣΤ

2

Ν. Δ.

ΣΤ

10

Τ. Κ.

ΣΤ

3

Μ.Α.

ΣΤ

11

Τ.Ε.

ΣΤ

4

Ζ. Ν.

ΣΤ

12

Τ. Σ.

ΣΤ

5

Γ.Ά.

ΣΤ

13

Μ. Α.

ΣΤ

6

Δ.Α.

ΣΤ

14

Α.Μ.

ΣΤ

7

Σ. Β.

ΣΤ

15

Α. Ι.

ΣΤ

8

Σ.Ι.

ΣΤ

 

 

 

 

Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί

 

A/A

ΕΠΩΝΥΜΟ - ΟΝΟΜΑ

ΚΛΑΔΟΣ

EMAIL

1

Παβέλης Παναγιώτης

ΠΕ70

panpavelis@sch.gr

2

Παπαθεοδώρου Ελένη

ΠΕ70

elenipap@sch.gr

3

Στεργίου Σδράγκα Μαρίκα

ΠΕ70

marysdrag@gmail.com

Περίληψη

Στα πλαίσια αξιοποίησης των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία, ασχοληθήκαμε με την επεξεργασία της φωτογραφίας. Μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή ως εργαλείο αποτύπωσης φωτογραφιών και μερικοί υπολογιστές στην τάξη ήταν αρκετά για να ταξιδέψουμε στον κόσμο με τη φαντασία μας. Αφού πλοηγηθήκαμε στο διαδίκτυο βρήκαμε και αξιοποιήσαμε διάφορα προγράμματα επεξεργασίας εικόνων όπως το Pixlr, το PicMonkey, το Picfull, το Gimp το Pixect και άλλα λογισμικά Photoshop  με τα  οποία ταξιδέψαμε από την Κίνα στην Ευρώπη και από την Αφρική στους πόλους της γης. Με τα εργαλεία Brush tool, Crop Tool, Lasso Tool και αρκετά άλλα τα οποία διαθέτουν τα λογισμικά αυτά, καταφέραμε να δημιουργήσουμε με τεχνική Drag και Duplicate layers τους εαυτούς μας κλώνους και να τους εντάξουμε με αρκετή ακρίβεια στις φωτογραφίες που κάναμε download από το διαδίκτυο. Έτσι, γίναμε μια παρέα με τις πολικές αρκούδες, γνωρίσαμε τους ιθαγενείς της Αφρικής και ανεβήκαμε στο Σινικό τείχος. Στη μαθησιακή διαδικασία χρησιμοποιήσαμε τις τεχνικές αυτές φτιάχνοντας εικονογραφημένες ιστορίες και διαλόγους, καθώς προσφέρονται για το σύνολο διδασκαλίας των μαθημάτων.

Λέξεις κλειδιά:  Πληροφορική, Φωτογραφία,  Επεξεργασία      

 

Εισαγωγή

«Αυτός  ο αιώνας ανήκει στο φως. (…) Η γνώση της φωτογραφίας είναι ακριβώς τόσο σημαντική όσο αυτή του αλφάβητου.(…) Ο αναλφαβητισμός του μέλλοντος θα είναι η άγνοια, όχι της ανάγνωσης ή της γραφής, αλλά της φωτογραφίας.» Laszlo Moholy-Nagy (Ούγγρος φωτογράφος και θεωρητικός της τέχνης, 1895-1946)

Συμμετέχουμε στο 8ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής  προσπαθώντας να κατανοήσουμε τα περίεργα μυστικά της φωτογραφίας που με την απαραίτητη επεξεργασία μπορεί να μας ταξιδέψει σε άλλους χρόνους και σε άλλους τόπους. Η ευκαιρία μας δόθηκε, αφού όλα τα σύγχρονα social media δείχνουν φωτογραφίες από διάφορα μέρη του πλανήτη μας στα οποία θα θέλαμε να ταξιδέψουμε. Αξιοποιώντας τους υπολογιστές και τα λογισμικά επεξεργασίας εικόνων, μπορούσαμε να κάνουμε τα δικά μας φανταστικά ταξίδια.

 

Περιγραφή

Το διαδίκτυο σήμερα προσφέρεται ως ένα μέσο γνωριμίας των ανθρώπων με άγνωστους τόπους αλλά και μέρη του πλανήτη τα οποία είναι πολύ όμορφα και όλοι θα ήθελαν να τα επισκεφτούν. Αξιοποιώντας τους υπολογιστές της τάξης μας και στηριζόμενοι στη βοήθεια των δασκάλων μας, σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε τις δικές μας επεξεργασμένες φωτογραφίες. Έπειτα από πολύωρη ανάλυση και επεξήγηση της χρησιμότητας των προγραμμάτων Photoshop από τους δασκάλους μας, εξοικειωθήκαμε με τον τρόπο επεξεργασίας των φωτογραφιών.

  Νέος%20φάκελος%20(5)/3-web-web-web.jpg 

 Ψάχνοντας στο διαδίκτυο βρήκαμε πολλές φωτογραφίες από τόπους στους οποίους θα θέλαμε να ταξιδέψουμε. Αφού κάναμε download αυτές τις εικόνες στους υπολογιστές, βρήκαμε και τα κατάλληλα λογισμικά επεξεργασίας εικόνων τα οποία μας δίνουν τη δυνατότητα να επεξεργαζόμαστε online και άλλα τα οποία λειτουργούν ως free προγράμματα.

 

Όταν συγκεντρώσαμε τις φωτογραφίες από το διαδίκτυο, έπρεπε να σκηνοθετήσουμε τους εαυτούς μας στις κατάλληλες πόζες έτσι ώστε να ταιριάζουν με το φόντο της εικόνας που θέλαμε να “μπούμε”. Με πολλές ώρες σκηνοθεσίας ( φωτογραφιζόμασταν στην τάξη, στο διάδρομο του σχολείου, στην αυλή, στην τσουλήθρα, στην παιδική χαρά),  πολλές συζητήσεις και διαφορετικές απόψεις, καταλήγαμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Οι φωτογραφίες που βγάζαμε με τη φωτογραφική μηχανή θα έπρεπε να επιλεγούν και να αποθηκευτούν στους υπολογιστές. Η επιλογή ήταν πολύ δύσκολη καθώς έπρεπε να βρούμε την κατάλληλη εκείνη φωτογραφία που “έδενε” με το φόντο της εικόνας. Μετά την τελική επιλογή, σειρά είχε η επεξεργασία στους υπολογιστές και στο διαδραστικό πίνακα. Χωρισμένοι σε ομάδες δουλεύαμε με ενθουσιασμό καθώς κάθε φορά βάζαμε τους εαυτούς μας να ταξιδεύουν σε διαφορετικά μέρη.

 

Με το Pixlr, το PicMonkey, το Picfull, το Gimp το Pixect και άλλα λογισμικά Photoshop ταξιδέψαμε από την Κίνα στην Ευρώπη και από την Αφρική στους πόλους της γης.

 

Με τα εργαλεία Brush tool, Crop Tool, Lasso Tool και αρκετά άλλα τα οποία διαθέτουν τα λογισμικά αυτά, καταφέραμε να δημιουργήσουμε με τεχνική Drag και Duplicate layers τους εαυτούς μας κλώνους και να τους εντάξουμε με αρκετή ακρίβεια στις φωτογραφίες που κάναμε download από το διαδίκτυο.

 

Σε πολλές φωτογραφίες βάλαμε λεζάντες, και κάναμε εικονογραφημένες ιστορίες, διαλόγους με άγνωστους ανθρώπους αλλά και με ζώα.

  

Ταξιδέψαμε στη Νέα Υόρκη και στην Αφρική παρέα με τους Ιθαγενείς, γνωρίσαμε τους πιγκουίνους και πήγαμε στην έρημο, μπήκαμε σε ιγκλού και φέραμε τα άγρια ζώα στην Κρύα Βρύση.

  erimos 

Γίναμε όλοι μια ομάδα, συνεργαστήκαμε και διασκεδάσαμε πολύ αφήνοντας τη φαντασία μας να φύγει μακριά, εκεί όπου αδυνατούμε να ταξιδέψουμε στην πραγματικότητα.

   

Συμπεράσματα.

Μέσα από αυτή την προσπάθεια  καταφέραμε αρκετά: Συνεργαστήκαμε και νιώσαμε τη χαρά της δημιουργίας με βάση τις Νέες Τεχνολογίες. Μάθαμε να ψάχνουμε στο διαδίκτυο, να αντλούμε και να συλλέγουμε χρήσιμες πληροφορίες, να χρησιμοποιούμε τις μηχανές αναζήτησης, το word και  άλλους κειμενογράφους, καθώς γράφαμε τις εντυπώσεις μας από  τα φανταστικά ταξίδια. Μάθαμε για την ιστορία της φωτογραφίας, τις τεχνικές φωτογράφησης και  να δουλεύουμε ομαδικά ψάχνοντας το επιθυμητό αποτέλεσμα.

 

Αντιμετωπίσαμε όμως και πολλές δυσκολίες σχετικά με τη λειτουργία και τη χρήση των λογισμικών Photoshop, τις οποίες ξεπεράσαμε με τη βοήθεια και την καθοδήγηση των δασκάλων μας. Κατανοήσαμε τον τρόπο που γίνεται η επεξεργασία των φωτογραφιών που πολλές φορές προβάλλονται από τα social media και οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα αλλά είναι προϊόντα φωτομοντάζ. Με το flash maker κάναμε τις φωτογραφίες μας slideshow. Με το Xara Web Designer κάναμε την ιστοσελίδα της εργασίας μας και τη δημοσιεύσαμε στο διαδίκτυο  http://users.sch.gr/panpavelis/sinedrio_2016/sinedrio_2016.htm.  Στο μάθημα της Γεωγραφίας ταξιδέψαμε και «ζήσαμε» σε άλλα μέρη με διαφορετικούς ανθρώπους.

 

Με το λογισμικό Ulead video σχεδιάσαμε το βίντεο της εργασίας και το αναρτήσαμε ως εκπαιδευτικό βίντεο στο youtube σαν slideshow. Οι φωτογραφίες που επιλέξαμε για το βίντεο ήταν μερικές μόνο από τις πολλές  που “τραβήξαμε” για τις ανάγκες της εργασίας (συνολικά “βγάλαμε” 1324 φωτογραφίες) και με το PowerPoint ετοιμάσαμε την εργασία μας για παρουσίαση.

Επίλογος

Με την προσπάθεια αυτή μείναμε ενθουσιασμένοι, χαρήκαμε, διασκεδάσαμε κυρίως κάνοντας τους εαυτούς μας κλώνους. Ήταν μια ευχάριστη παρένθεση μέσα στα στερεότυπα διδακτικά μοντέλα. Η εμπειρία μας θα μας μείνει αξέχαστη όπως και η παρέα και συνεργασία μας.

 

Θα μας βρείτε  στις παρακάτω ιστοσελίδες:

http://users.sch.gr/elenipap/                     

http://users.sch.gr/panpavelis/  

http://users.sch.gr/elenipap/micro/sinergates_sti_mathisi//  

Η εργασία μας έχει αναρτηθεί: http://users.sch.gr/panpavelis/sinedrio_2016/sinedrio_2016.htm   

  πρασινη%20παραλια

Ευχαριστίες

Ευχαριστούμε τους δασκάλους μας κ. Παβέλη Παναγιώτη, κα  Παπαθεοδώρου Ελένη και κα Στεργίου Σδράγκα Μαρία  που μας έδωσαν την ευκαιρία  να συμμετάσχουμε στο 8ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής καθώς και τους γονείς μας για την αμέριστη βοήθεια.