| |
Στη σελίδα αυτή θα δημοσιεύονται διάφορες έρευνες, σχετικές με την εκπ/ση και ειδικότερα με την ΤΕΕ. Επίσης θα οργανωθούν ανάλογες δημοσκοπήσεις.
ΕΡΕΥΝΑ ΑΣΚΗΣΕΩΝ
"Χαρτογράφηση των αναγκών του Μηχανολογικού Τομέα των ΤΕΕ"
(Απρίλιος 2003)
http://pi-schools.gr/download/lessons/tee/mechanical/xartographisi.doc
"Ζήτηση μηχανολογικών ειδικοτήτων μέσω των μικρών αγγελιών
- ενδεικτική έρευνα"(Ιούλιος 2002)
http://pi-schools.gr/download/lessons/tee/mechanical/aggelies.doc
ΕΡΕΥΝΑ Π.Ι ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΣΤΗ Τ.Ε.Ε
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
ΤΜΗΜΑ ΤΕΕ
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Ολύμπιος Δαφέρμος, Σύμβουλος ΠΙ
Αγ.
Παρασκευή 28 Ιουνίου 2005
ΟΙ
ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΤΕΕ
ΣΤΑ ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
1.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ
ΕΡΕΥΝΑΣ
Στην έρευνα πήραν μέρος 402 μαθητές
της ΤΕΕ.
Από αυτούς οι 381 ήταν μαθητές της Α΄ τάξης ΤΕΕ και 21 μαθητές της
Β΄ τάξης.
Προέρχονται από πέντε ΤΕΕ.
Το 1ο ΤΕΕ Αθήνας (115 μαθητές), το 9ο ΤΕΕ Αθήνας (32
μαθητές) το 4ο ΤΕΕ Χαλανδρίου (27 μαθητές), το 1ο ΤΕΕ
Ρόδου (172 μαθητές) και το 3ο ΤΕΕ Ρόδου (56 μαθητές).
Από τους 402 μαθητές που διανεμήθηκε το ερωτηματολόγιο 33 δεν απάντησαν σε
καμία ερώτηση και για αυτό δεν συμπεριλήφθηκαν στον υπολογισμό των
αποτελεσμάτων.
Το ερωτηματολόγιο κατάρτισε ο Ολ. Δαφέρμος, σύμβουλος ΠΙ, την διανομή και
συγκέντρωση των ερωτηματολογίων στα σχολεία έκαναν οι σχολικοί σύμβουλοι Ε.
Κακάρογλου και Ν. Σκοταράς και η συμπλήρωση τους έγινε με ευθύνη των διδασκόντων
καθηγητών.
Την επεξεργασία των αποτελεσμάτων έκανε ο Μ. Στραβοπόδης.
Η έρευνα διεξήχθη το διάστημα Απριλίου-Μαΐου 2005.
2. ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Η
έρευνα αποσκοπεί στην αποτίμηση του επιπέδου γνώσεων των μαθητών της ΤΕΕ, κυρίως
της Α΄ τάξης, στα απλά μαθηματικά.
Οι γνώσεις αυτές, είναι μεγάλης σημασίας και απολύτως απαραίτητες, τόσο για την
παρακολούθηση των Μαθηματικών και των μαθημάτων ειδικότητας μέσα στα ΤΕΕ, όσο
και για την επιτυχή ένταξή τους στη σύγχρονη επαγγελματική και κοινωνική ζωή.
Το σύνολο σχεδόν των ασκήσεων του τεστ προέρχεται από το βιβλίο των Μαθηματικών
της α΄ τάξης του Γυμνασίου. Επελέγησαν οι πιο απλές ασκήσεις κάθε ενότητας.
Εκτός από τις ερωτήσεις 4 και 11 οι υπόλοιπες απαιτούν, αποκλειστικά, γνώσεις
δημοτικού σχολείου, τα βιβλία του οποίου περιλαμβάνουν ασκήσεις αρκετά
δυσκολότερες από αυτές του παρόντος τεστ.
3. ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΕΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΝΑ ΕΡΩΤΗΣΗ
(Π.Σ.Α.=Ποσοστά Σωστών
Απαντήσεων)
1.
Να υπολογίσετε τα αθροίσματα:
α)
84,7 + 19,5
Π.Σ.Α. 86,72%
β)
1,009 + 1,76
Π.Σ.Α. 83,20%
2.
Να υπολογίσετε τις διαφορές:
α)
5,8 – 1,9
Π.Σ.Α. 86,18%
β)
42,6 – 17,7
Π.Σ.Α. 78,86%
3.
Να υπολογίσετε τα γινόμενα:
α)
7,5
×
2,7
Π.Σ.Α. 68,02%
β) 8,5
×
100
Π.Σ.Α. 78,05%
γ)
7,09
×
1,3
Π.Σ.Α. 64,13%
δ) 630
×
0,1
Π.Σ.Α. 72,90%
4.
Να υπολογίσετε τις δυνάμεις:
α)
131
Π.Σ.Α.
96,92% β) 23
Π.Σ.Α.
76,15%
γ) 0,12
Π.Σ.Α. 45,38%
5.
Να γίνουν οι διαιρέσεις:
α)
9,1 : 2,5
Π.Σ.Α. 59,67%
β)
98 : 1,2
Π.Σ.Α. 58,31%
6)
Να συγκρίνετε με το 1 καθένα από τα κλάσματα:
α)
1/3
Π.Σ.Α.
46,88% β) Π.Σ.Α.
45,26%
γ) Π.Σ.Α.
42,28% δ)
Π.Σ.Α.
45,53%
ε) Π.Σ.Α.
56,37%
7)
Να βρείτε τα αθροίσματα:
α)
Π.Σ.Α.
76,15% β)
Π.Σ.Α.
40,65%
γ) Π.Σ.Α.
42,01%
8.
Να βρείτε τα γινόμενα:
α)
×
Π.Σ.Α. 13,04%
β) Π.Σ.Α.
14,95%
γ) Π.Σ.Α.
22,28% δ) Π.Σ.Α.
20,38%
(Σημείωση: Στην
ερώτηση αυτή σαν σωστές απαντήσεις θεωρήθηκαν εκείνες στις οποίες τα τελικά
κλάσματα ήταν απλοποιημένα)
9)
Τα παρακάτω κλάσματα να γραφούν ως δεκαδικοί αριθμοί:
α) Π.Σ.Α.
58,27% β) Π.Σ.Α.
63,69% γ) Π.Σ.Α.
62,60%
10) Σε ένα σχολείο φοιτούν
200 μαθητές και μαθήτριες. Οι μαθητές είναι
80 και οι μαθήτριες 120. Ποιο είναι το ποσοστό
α) των μαθητών Π.Σ.Α.
34,88%
β) των μαθητριών που φοιτούν στο σχολείο;
Π.Σ.Α. 34,06%
11)
Να λυθεί η εξίσωση:
10=
x
+7
Π.Σ.Α. 34,51%
3. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ |
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ |
ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΡΩΤΗΜ/ΛΟΓΙΩΝ |
Μ. Ο. ΑΡΙΘΜΟΥ ΣΩΣΤΩΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΣΤΙΣ 31 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ |
ΜΕΣΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΩΣΤΩΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ |
Α΄ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ |
4* |
14,00 |
45,16 |
Α΄ ΕΦΑΡ. ΤΕΧΝΩΝ |
30 |
14,50 |
46,77 |
Α' ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ |
38 |
14,66 |
47,28 |
Α΄ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ |
29 |
17,34 |
55,95 |
Α΄ ΠΛΗΡΟΦ/ΚΗΣ |
17 |
18,65 |
60,15 |
Α΄ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ |
85 |
19,71 |
63,57 |
B' ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ |
21 |
14,95 |
48,23 |
Α΄ ΤΑΞΗΣ
ΑΓΝΩΣΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ |
145 |
16,58 |
53,49 |
ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ |
33 |
|
|
ΣΥΝΟΛΟΥ |
402 |
16,95** |
54,67** |
*Ο μικρός αριθμός
απαντήσεων μειώνει την αξιοπιστία του αποτελέσματος
**Το αποτέλεσμα αυτό προέκυψε από τα 369 ερωτηματολόγια των μαθητών που
απάντησαν σε αυτά.
5.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
α) Επί
των αναλυτικών αποτελεσμάτων
1)
Οι ορθές απαντήσεις στις τέσσερις πράξεις της αριθμητικής με απλούς
δεκαδικούς αριθμούς (γνώσεις δημοτικού σχολείου), κυμαίνονται μεταξύ 58,31 και
86,72%.
Τα ποσοστά επιτυχίας αυτά, για αποφοίτους Γυμνασίου, δεν μπορούν, με κανένα
τρόπο, να θεωρηθούν ικανοποιητικά.
2)
Οι ασκήσεις σύγκρισης κλασμάτων με τη μονάδα (γνώσεις δημοτικού
σχολείου), έχουν ποσοστά επιτυχίας από 42,28 έως 56,37%. Επίσης αυτά τα ποσοστά
επιτυχίας δεν μπορούν θεωρηθούν ικανοποιητικά
3)
Η άθροιση δύο απλών ετερώνυμων κλασμάτων έχει ποσοστό επιτυχίας από
40,65 έως 42,01%. Η άθροιση δύο ομώνυμων κλασμάτων έχει ποσοστό επιτυχίας
76,15%.
Τα ποσοστά επιτυχίας αυτά δεν μπορούν να θεωρηθούν ικανοποιητικά.
4)
Οι ασκήσεις με γινόμενα δύο κλασμάτων έχουν ιδιαίτερα χαμηλά ποσοστά
επιτυχίας: από 13,04 έως 22,28%.
5)
Οι ασκήσεις με κλάσματα με παρονομαστή 10 και 100 που ζητήθηκε να γραφούν
ως δεκαδικοί αριθμοί, είχαν ποσοστό επιτυχίας 58,27% έως 63,69%.
6)
Οι απλές ασκήσεις δυνάμεων (0,12 και 23)
–γνώσεις γυμνασίου- είχαν ποσοστά επιτυχίας 45,38 και 76,15% αντίστοιχα. Ούτε
εδώ τα πράγματα είναι ικανοποιητικά. Μόνο η άσκηση 131 είχε
ικανοποιητικό ποσοστό επιτυχίας (96,92%).
7)
Το απλό πρόβλημα ποσοστών είχε επιτυχείς απαντήσεις γύρω στο 34%.
Συνθετότερα προβλήματα ποσοστών συμπεριλαμβάνονται στα εγχειρίδια του δημοτικού
σχολείου.
8)
Η απλή πρωτοβάθμια εξίσωση είχε 34,51% σωστές απαντήσεις. Ποσοστό επίσης
μη ικανοποιητικό.
β) Επί
των συγκεντρωτικών αποτελεσμάτων
1)
Εντύπωση προκαλούν οι πολύ χαμηλές επιδόσεις στο σύνολο των μαθητών της
έρευνας. Το ποσοστό σωστών απαντήσεων 54,67%, επί του συνόλου των απαντησάντων,
είναι πολύ χαμηλό για γνώσεις του δημοτικού σχολείου. Μια σε βάθος διερεύνηση
των αιτίων, στα οποία οι επιδόσεις αυτές οφείλονται, θα καταδείκνυε τις αλλαγές
που πρέπει να γίνουν ώστε η κατάσταση να βελτιωθεί.
2)
Παρατηρούνται αποκλίσεις στις επιδόσεις, ανάλογα με την ειδικότητα, που
φτάνουν τις 18 ποσοστιαίες μονάδες, με υψηλότερες των τομέων Οικονομίας (63,57%)
και Πληροφορικής (60,15%) και χαμηλότερες των τομέων Κατασκευών (45,16%) και
Εφαρμοσμένων Τεχνών (46,77%). Θα ήταν ενδιαφέρον να ερευνηθούν τα αίτια αυτών
των διαφορών, αναλυτικά.
3)
Συγκρίνοντας τα αποτελέσματα των Μηχανολόγων α΄ και β΄ τάξης,
παρατηρείται ότι η διαφορά των επιδόσεων τους μόλις κατά 0,95%, είναι πολύ
μικρή, αν και οι μαθητές της β΄ τάξης έχουν διδαχθεί στην α΄ τάξη Μαθηματικά
προχωρημένα σε σχέση με τις ασκήσεις του τεστ.
Γενικό συμπέρασμα: Οι γνώσεις των μαθητών της ΤΕΕ στα απλά
μαθηματικά επιπέδου δημοτικού σχολείου βρίσκεται, για απόφοιτους γυμνασίου, σε
πολύ χαμηλό επίπεδο.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
ΤΜΗΜΑ ΤΕΕ
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Υπεύθυνος: Ολύμπιος Δαφέρμος
Επεξεργασία στοιχείων: Μιχ. Στραβοπόδης
Αγία Παρασκευή 31-10-2005
ΟΙ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΟΝ
ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΤΩΝ ΤΕΕ ΤΑ ΤΡΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1.
ΓΕΝΙΚΑ
Στο site του ΥΠΕΠΘ,
www.ypepth.gr, υπάρχουν στατιστικά δεδομένα
για τον μαθητικό πληθυσμό των ΤΕΕ ανά Τομέα και ειδικότητα για τα τρία τελευταία
σχολικά έτη. Αυτά τα στοιχεία, προκειμένου να είναι
χρήσιμα για κάποιον φορέα ή μελετητή έχουν υποστεί επεξεργασία και μαζί με
κάποια βασικά σχόλια, παρατίθενται στην συνέχεια.
Περιλαμβάνονται:
1) Πίνακες, που παρουσιάζουν τους αριθμούς και τα ποσοστά των μαθητών, ανά
Τομέα και Ειδικότητα, για τα τρία τελευταία σχολικά έτη, καθώς και τις σχετικές
μεταβολές μεταξύ των ετών 2002-03 και 2004-05.
Στο τέλος κάθε πίνακα ομαδοποιούνται οι συναφείς ειδικότητες Α και Β κύκλου και
οι πληθυσμοί τους παρουσιάζονται αθροιστικά.
2) Παρατηρήσεις που προκύπτουν από τους προηγούμενους πίνακες.
2.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
ΠΙΝΑΚΑΣ Ι
ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ -ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΚΥΚΛΩΝ- ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΤΕΕ
ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ |
|
|
2002-03 |
2003-04 |
2004-05 |
ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ 02-03 και 04-05 |
Αυξομείωση του ποσοστού στην συνολική "πίτα" της ΤΕΕ |
|
ΤΟΜΕΑΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ (α/α ως προς τον πληθυσμό) |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Σε απόλυτο αριθμό |
Ποσοστό % |
|
1 |
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΣ (1) |
27.095 |
21,82 |
26.477 |
22,38 |
21.364 |
23,76 |
-5.731 |
-21,15 |
+1,94 |
2 |
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ (7) |
6.739 |
5,43 |
6.325 |
5,35 |
4.518 |
5,03 |
-2.221 |
-32,96 |
-0,40 |
3 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ (5) |
13.125 |
10,57 |
12.844 |
10,85 |
10.041 |
11,17 |
-3.084 |
-23,50 |
+0,60 |
4 |
ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ (9) |
3.163 |
2,55 |
2.734 |
2,31 |
1.906 |
2,12 |
-1.257 |
-39,74 |
-0,43 |
5 |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (8) |
3.655 |
2,94 |
3.401 |
2,87 |
2.392 |
2,66 |
-1.263 |
-34,56 |
-0,28 |
6 |
ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ (13) |
82 |
0,07 |
77 |
0,07 |
31 |
0,03 |
-51 |
-62,20 |
-0,03 |
7 |
ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ (10) |
2.649 |
2,13 |
2.363 |
2,00 |
1.699 |
1,89 |
-950 |
-35,86 |
-0,24 |
8 |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ - ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (6) |
15.869 |
12,78 |
14.251 |
12,04 |
9.208 |
10,24 |
-6.661 |
-41,97 |
-2,54 |
9 |
ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ (3) |
16.437 |
13,24 |
15.452 |
13,06 |
11.657 |
12,97 |
-4.780 |
-29,08 |
-0,27 |
10 |
ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΣ (11) |
568 |
0,46 |
601 |
0,51 |
623 |
0,69 |
+55 |
+9,68 |
+0,24 |
11 |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (2) |
21.743 |
17,51 |
20.752 |
17,54 |
15.424 |
17,16 |
-6.319 |
-29,06 |
-0,36 |
12 |
ΧΗΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ (12) |
210 |
0,17 |
168 |
0,14 |
145 |
0,16 |
-65 |
-30,95 |
-0,01 |
13 |
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ - ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ (4) |
12.815 |
10,32 |
12.882 |
10,89 |
10.901 |
12,12 |
-1.914 |
-14,94 |
+1,80 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
124.150 |
100,00 |
118.327 |
100,00 |
89.909 |
100,00 |
-34.241 |
-27,58 |
|
Από
τα δεδομένα του ΠΙΝΑΚΑ Ι παρατηρείται:
1) Μεγάλη μείωση του μαθητικού πληθυσμού της ΤΕΕ μεταξύ των ετών 2002-03 και
2004-05. Φτάνει τους 34.241 μαθητές, σε σύνολο 124.150, ή ποσοστό -27,58%.
Αποδίδεται κατά κύριο λόγο, στη στροφή των μαθητών προς τα Ενιαία Λύκεια και
δευτερευόντως, στην γενικότερη μείωση του μαθητικού δυναμικού από χρονιά σε
χρονιά.
2) Ποσοστιαία, τη μεγαλύτερη μείωση έχουν οι τομείς Κλωστοϋφαντουργίας -62%,
Οικονομίας και Διοίκησης -42%, Κατασκευών -40%, Γεωπονίας -35% και Εφαρμοσμένων
Τεχνών -34%, όταν η μέση μείωση, για όλη την ΤΕΕ, είναι -27,58%.
3) Τη μεγαλύτερη μείωση, σε απόλυτους αριθμούς, έχουν υποστεί οι τομείς
Οικονομίας και Διοίκησης, Πληροφορικής και Μηχανολογικός, που είναι και οι
πολυπληθέστεροι. Η μείωση αυτή είναι της τάξης των 6.000 μαθητών ανά
τομέα.
4)
Αύξηση +10% εμφανίζεται στο Ναυτικό-Ναυτιλιακό τομέα, ενώ μείωση πολύ μικρότερη
της γενικής, -15%, έχει ο τομέας
Αισθητικής-Κομμωτικής.
5) Το μεγαλύτερο
αριθμό μαθητών προσελκύει ο Μηχανολογικός τομέας με ποσοστό 23,76% -επί του
συνόλου των μαθητών της ΤΕΕ- ή 21.000 μαθητές και ο τομέας Πληροφορικής με
ποσοστό 17,16% και 15.000 μαθητές. Ακολουθούν οι Υγείας-Πρόνοιας, Αισθητικής
Κομμωτικής, Ηλεκτρολόγων και Οικονομίας-Διοίκησης με ποσοστά 11-13% και
10-12.000
μαθητές.
6) Οι πλέον ολιγάριθμοι τομείς είναι
οι Κλωστοϋφαντουργίας (31μαθητές), Χημικών Εργαστηρίων (145 μαθητές) και ο
Ναυτικός-Ναυτιλιακός (623 μαθητές).
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΙ
ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ (Β+Γ ΤΑΞΗ 1ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ
και Α+Β ΤΑΞΗ 2ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ) |
|
|
|
2002-03 |
2003-04 |
2004-05 |
ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ 02-03 και 04-05 |
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ |
ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός
|
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Σε απόλυτο αριθμό |
Ποσοστό % |
1 |
Μηχανών και συσ/των αυτ/νήτου |
Α |
2.883 |
17,00 |
2.977 |
16,77 |
2.848 |
19,76 |
-35 |
-1,21 |
2 |
Βιομηχανικών εγκαταστάσεων |
Α |
701 |
4,13 |
651 |
3,67 |
442 |
3,07 |
-259 |
-36,95 |
3 |
Θερμικών και Υδραυλικών εγκ. |
Α |
2.121 |
12,51 |
2.357 |
13,28 |
2.185 |
15,16 |
64 |
3,02 |
4 |
Μηχανοσυνθετών α/φών |
Α |
51 |
0,30 |
50 |
0,28 |
43 |
0,30 |
-8 |
-15,69 |
5 |
Ψυκτικών εγκ. και κλιματισμού |
Α |
2.468 |
14,55 |
1.943 |
10,94 |
1.495 |
10,37 |
-973 |
-39,42 |
6 |
Αμαξωμάτων |
Α |
132 |
0,78 |
130 |
0,73 |
145 |
1,01 |
13 |
9,85 |
7 |
Μηχανών και συσ/των αυτ/νήτου |
Β |
2.709 |
15,97 |
3.531 |
19,89 |
2.726 |
18,92 |
17 |
0,63 |
8 |
Εργαλειομηχανών CNC |
Β |
641 |
3,78 |
751 |
4,23 |
499 |
3,46 |
-142 |
-22,15 |
9 |
Συντηρητών Κ. Θ. |
Β |
2.516 |
14,84 |
2.693 |
15,17 |
2.182 |
15,14 |
-334 |
-13,28 |
10 |
Μηχανοσυνθετών α/φών |
Β |
58 |
0,34 |
59 |
0,33 |
46 |
0,32 |
-12 |
-20,69 |
11 |
Ψυκτικών εγκ. και κλιματισμού |
Β |
2.679 |
15,80 |
2.612 |
14,71 |
1.800 |
12,49 |
-879 |
-32,81 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
16.959 |
100,00 |
17.754 |
100,00 |
14.411 |
100,00 |
-2548 |
-15,02 |
|
ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ Α+Β ΚΥΚΛΟΥ |
|
|
(1+5) Αυτοκινήτου |
Α+Β |
5.724 |
33,75 |
6.638 |
37,39 |
5.719 |
39,68 |
-5 |
-0,09 |
|
(2+7) Εργαλειομηχανών |
Α+Β |
1.342 |
7,91 |
1.402 |
7,90 |
941 |
6,53 |
-401 |
-29,88 |
|
(3+8) Θερμοϋδραυλικών |
Α+Β |
4.637 |
27,34 |
5.050 |
28,44 |
4.367 |
30,30 |
-270 |
-5,82 |
|
Μηχανοσυνθετών α/φών (4+10) |
Α+Β |
109 |
0,64 |
109 |
0,61 |
89 |
0,62 |
-20 |
-18,35 |
|
Ψυκτικών εγκ. και κλιματισμού (5+11) |
Α+Β |
5.147 |
30,35 |
4.555 |
25,66 |
3.295 |
22,86 |
-1852 |
-35,98 |
Από τα δεδομένα του ΠΙΝΑΚΑ ΙΙ παρατηρείται ότι:
1) Πολυπληθέστερη
ειδικότητα είναι του Αυτοκινήτου με ποσοστό 40% και μηδαμινή μείωση (-0,09%).
Ακολουθούν των Θερμοϋδραυλικών με ποσοστό 30% και μικρή μείωση (-5,82%)
και των Ψυκτικών με 26% και σοβαρή μείωση (-36%).
2) Η πιο ολιγάριθμη ειδικότητα είναι των Αεροσκαφών με 89 μαθητές.
3) Αρκετά μεγάλη είναι και η μείωση στην ειδικότητα των Εργαλειομηχανών (-30%).
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΙΙ
ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΟΜΕΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ (Β+Γ ΤΑΞΗ 1ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ
και Α+Β ΤΑΞΗ 2ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ) |
|
|
|
2002-03 |
2003-04 |
2004-05 |
ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ 02-03 και 04-05 |
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ |
ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Σε απόλυτο αριθμό |
Ποσοστό % |
1 |
Ηλεκτρονικός Συσκευών-Εγκαταστάσεων και Υπολογιστικών Μονάδων |
Α |
1.976 |
53,64 |
1.806 |
43,47 |
1.374 |
46,17 |
-602 |
-30,47 |
2 |
Ηλεκτρονικός Υπολογιστικών Συστημάτων και Δικτύων |
Β |
1.065 |
28,91 |
1.244 |
29,94 |
1.038 |
34,88 |
-27 |
-2,54 |
3 |
Ηλεκτρονικός Οπτικοακουστικών Συστημάτων |
Β |
643 |
17,45 |
1.105 |
26,59 |
564 |
18,95 |
-79 |
-12,29 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
3.684 |
100,00 |
4.155 |
100,00 |
2.976 |
100,00 |
-708 |
-19,22 |
Από τα δεδομένα του
ΠΙΝΑΚΑ ΙΙΙ παρατηρείται ότι:
Η ειδικότητα με
τη μεγαλύτερη ζήτηση στον Β΄ κύκλο είναι εκείνη των Η/Υ, με αμετάβλητο πρακτικά
πληθυσμό, και ακολουθεί των Οπτικ/κών μέσων με το μισό αριθμό μαθητών.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙV
ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ (Β+Γ ΤΑΞΗ 1ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ
και Α+Β ΤΑΞΗ 2ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ) |
|
|
|
2002-03 |
2003-04 |
2004-05 |
ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ 02-03 και 04-05 |
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ |
ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Σε απόλυτο αριθμό |
Ποσοστό % |
1 |
Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων Κτιρίων |
Α |
3.363 |
38,56 |
3.369 |
39,69 |
2.853 |
43,51 |
-510 |
-15,17 |
2 |
Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Αυτοκινήτου |
Α |
694 |
7,96 |
603 |
7,10 |
446 |
6,80 |
-248 |
-35,73 |
3 |
Εγκαταστάσεων Κτιρίων και Βιομηχανικών Χώρων |
Β |
3.726 |
42,72 |
3.792 |
44,67 |
2.771 |
42,26 |
-955 |
-25,63 |
4 |
Ηλεκτρομηχανικών Συστημάτων και Αυτοματισμού Αυτοκινήτου |
Β |
938 |
10,76 |
724 |
8,53 |
487 |
7,43 |
-451 |
-48,08 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
8.721 |
100,00 |
8.488 |
100,00 |
6.557 |
100,00 |
-2164 |
-24,81 |
|
ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ Α+Β ΚΥΚΛΟΥ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Εγκαταστάσεων (1+3) |
A+B |
7.089 |
81,29 |
7.161 |
84,37 |
5.624 |
85,77 |
-1465 |
-20,67 |
|
Ηλεκ/γία Αυτοκινήτου (2+4) |
A+B |
1.632 |
18,71 |
1.327 |
15,63 |
933 |
14,23 |
-699 |
-42,83 |
Από
τα δεδομένα του ΠΙΝΑΚΑ ΙV
παρατηρείται ότι:
Η ειδικότητα με
τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι εκείνη των Εγκαταστάσεων με ποσοστό 86% και μείωση
–20% .Ακολουθεί με μικρό ποσοστό (14%), της Ηλεκτρολογίας αυτοκινήτου όπου
παρατηρείται πολύ μεγάλη πτώση (-43%).
ΠΙΝΑΚΑΣ V
ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΟΜΕΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ (Β+Γ ΤΑΞΗ 1ΟΥ
ΚΥΚΛΟΥ και Α+Β ΤΑΞΗ 2ΟΥ
ΚΥΚΛΟΥ) |
|
|
|
2002-03 |
2003-04 |
2004-05 |
ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ 02-03 και 04-05 |
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ |
ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Σε απόλυτο αριθμό |
Ποσοστό % |
1 |
Σχεδιαστών τεχνικών έργων με χρήση Η/Υ |
Α |
490 |
24,43 |
409 |
22,82 |
218 |
17,03 |
-272 |
-55,51 |
2 |
Κτιριακών έργων |
Α |
518 |
25,82 |
515 |
28,74 |
329 |
25,70 |
-189 |
-36,49 |
3 |
Σχεδιαστών τεχνικών έργων με χρήση Η/Υ |
B |
470 |
23,43 |
477 |
26,62 |
332 |
25,94 |
-138 |
-29,36 |
4 |
Κτιριακών έργων |
Β |
528 |
26,32 |
391 |
21,82 |
401 |
31,33 |
-127 |
-24,05 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
2.006 |
100,00 |
1.792 |
100,00 |
1.280 |
100,00 |
-726 |
-36,19 |
|
ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ Α+Β ΚΥΚΛΟΥ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Σχεδιαστών τεχνικών έργων με χρήση Η/Υ (1+3) |
Α+Β |
960 |
47,86 |
886 |
49,44 |
550 |
42,97 |
-410 |
-42,71 |
|
Κτιριακών έργων (2+4) |
Α+Β |
1.046 |
52,14 |
906 |
50,56 |
730 |
57,03 |
-316 |
-30,21 |
Από τα
δεδομένα του ΠΙΝΑΚΑ
V
παρατηρείται ότι:
Οι σύο ειδικότητες βρίσκονται στα ίδιο περίπου επίπεδο από πλευράς μαθητών με
πολύ μεγάλα ποσοστά μείωσης του πληθυσμού τους, μεταξύ των δύο ετών σύγκρισης
(-42% και –30% την στιγμή που η μέση μείωση είναι –27.58%).
Η μεγάλη αυτή πτώση είναι ανησυχητική και χρειάζεται διερεύνηση.
ΠΙΝΑΚΑΣ VΙ
ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΟΜΕΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (Β+Γ ΤΑΞΗ 1ΟΥ
ΚΥΚΛΟΥ και Α+Β ΤΑΞΗ 2ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ) |
|
|
|
2002-03 |
2003-04 |
2004-05 |
ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ 02-03 και 04-05 |
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
|
ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Σε απόλυτο αριθμό |
Ποσοστό % |
1 |
Σχεδιασμού Εσωτερικών Χώρων |
Α |
416 |
17,82 |
429 |
19,72 |
299 |
18,82 |
-117 |
-28,13 |
2 |
Γραφικών Τεχνών |
Α |
508 |
21,77 |
490 |
22,53 |
364 |
22,91 |
-144 |
-28,35 |
3 |
Συντήρησης Έργων Τέχνης-Αποκατάστασης Επιπλοποιίας |
Α |
82 |
3,51 |
85 |
3,91 |
49 |
3,08 |
-33 |
-40,24 |
4 |
Επιπλοποιίας |
Α |
32 |
1,37 |
33 |
1,52 |
27 |
1,70 |
-5 |
-15,63 |
5 |
Κεραμικής-Πηλοπλαστικής |
Α |
4 |
0,17 |
3 |
0,14 |
5 |
0,31 |
+1 |
25,00 |
6 |
Ψηφιδογραφίας-Υαλογραφίας |
Α |
0 |
0,00 |
21 |
0,97 |
15 |
0,94 |
15 |
|
7 |
Αργυροχρυσοχοΐας |
Α |
71 |
3,04 |
48 |
2,21 |
3 |
0,19 |
-68 |
-95,77 |
8 |
Ωρολογοποΐας |
Α |
4 |
0,17 |
0 |
0,00 |
0 |
0,00 |
-4 |
-100,00 |
9 |
Σχεδιασμού Εσωτερικών Χώρων |
B |
414 |
17,74 |
390 |
17,93 |
271 |
17,05 |
-143 |
-34,54 |
10 |
Γραφικών Τεχνών |
B |
548 |
23,48 |
452 |
20,78 |
397 |
24,98 |
-151 |
-27,55 |
11 |
Συντήρησης Έργων Τέχνης-Αποκατάστασης Επιπλοποιίας |
B |
107 |
4,58 |
78 |
3,59 |
68 |
4,28 |
-39 |
-36,45 |
12 |
Επιπλοποιίας |
B |
34 |
1,46 |
34 |
1,56 |
38 |
2,39 |
4 |
11,76 |
13 |
Κεραμικής-Πηλοπλαστικής |
B |
4 |
0,17 |
4 |
0,18 |
0 |
0,00 |
-4 |
-100,00 |
14 |
Ψηφιδογραφίας-Υαλογραφίας |
B |
0 |
0,00 |
10 |
0,46 |
13 |
0,82 |
+13 |
|
15 |
Αργυροχρυσοχοΐας |
B |
110 |
4,71 |
95 |
4,37 |
40 |
2,52 |
-70 |
-63,64 |
16 |
Ωρολογοποΐας |
B |
0 |
0,00 |
3 |
0,14 |
0 |
0,00 |
0 |
|
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
2.334 |
100,00 |
2.175 |
100,00 |
1.589 |
100,00 |
-745 |
-31,92 |
|
ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ Α+Β ΚΥΚΛΟΥ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Σχεδιασμού Εσωτερικών Χώρων (1+9) |
A+B |
830 |
35,56 |
819 |
35,09 |
570 |
24,42 |
-260 |
-31,33 |
2 |
Γραφικών Τεχνών (2+10) |
A+B |
1.056 |
45,24 |
942 |
40,36 |
761 |
32,60 |
-295 |
-27,94 |
3 |
Συντήρησης Έργων Τέχνης-Αποκατάστασης Επιπλοποιίας (3+11) |
A+B |
189 |
8,10 |
163 |
6,98 |
117 |
5,01 |
-72 |
-38,10 |
4 |
Επιπλοποιίας (4+12) |
A+B |
66 |
2,83 |
67 |
2,87 |
65 |
2,78 |
-1 |
-1,52 |
5 |
Κεραμικής-Πηλοπλαστικής (5+13) |
A+B |
8 |
0,34 |
7 |
0,30 |
5 |
0,21 |
-3 |
-37,50 |
6 |
Ψηφιδογραφίας-Υαλογραφίας (6+14) |
A+B |
0 |
0,00 |
31 |
1,33 |
28 |
1,20 |
+28 |
|
7 |
Αργυροχρυσοχοΐας (7+15) |
A+B |
181 |
7,75 |
143 |
6,13 |
43 |
1,84 |
-138 |
-76,24 |
8 |
Ωρολογοποΐας (8+16) |
A+B |
4 |
0,17 |
3 |
0,13 |
0 |
0,00 |
-4 |
-100,00 |
Από
τα δεδομένα του ΠΙΝΑΚΑ
VΙ
παρατηρείται ότι:
1)
Πολυπληθέστερες ειδικότητες είναι η Γραφικών Τεχνών με 33% και η Εσωτερικών
Χώρων με 24%.
2) Στις υπόλοιπες οι μαθητές είναι πολύ λίγοι. Κάποιες ειδικότητες είναι στα
πρόθυρα της εξαφάνισης (Ωρ/ποιία, Κεραμική,Ψηφιδογραφία).
ΠΙΝΑΚΑΣ VIΙ
ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΟΜΕΑ ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ-ΕΝΔΥΣΗΣ (Β+Γ ΤΑΞΗ 1ΟΥ
ΚΥΚΛΟΥ και Α+Β ΤΑΞΗ 2ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ) |
|
|
|
2002-03 |
2003-04 |
2004-05 |
ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ 02-03 και 04-05 |
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
|
ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Σε απόλυτο αριθμό |
Ποσοστό % |
1 |
Υφάσματος/Ένδυσης |
Α |
25 |
42,37 |
24 |
52,17 |
10 |
37,04 |
-15 |
-60,00 |
2 |
Υφάσματος/Ένδυσης |
B |
34 |
57,63 |
22 |
47,83 |
17 |
62,96 |
-17 |
-50,00 |
|
ΣΥΝΟΛΟ (A+B) |
|
59 |
100,00 |
46 |
100,00 |
27 |
100,00 |
-32 |
-54,24 |
Από τα δεδομένα του ΠΙΝΑΚΑ
VΙΙ
παρατηρείται ότι:
Η ειδικότητα αυτή είναι υπό
εξαφάνιση. Έχει μόνο 27 μαθητές σε όλους τους κύκλους και μείωση –54%.
ΠΙΝΑΚΑΣ VΙII
ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΟΜΕΑ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ -ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (Β+Γ ΤΑΞΗ 1ΟΥ
ΚΥΚΛΟΥ και Α+Β ΤΑΞΗ 2ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ) |
|
|
|
2002-03 |
2003-04 |
2004-05 |
ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ 02-03 και 04-05 |
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
|
ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Σε απόλυτο αριθμό |
Ποσοστό % |
1 |
Επιχειρηματικής Γεωργίας |
Α |
367 |
23,02 |
354 |
23,68 |
229 |
19,83 |
-138 |
-37,60 |
2 |
Φυτοτεχνικών Επιχειρήσεων-Αρχιτεκτονικής Τοπίου |
Α |
202 |
12,67 |
225 |
15,05 |
183 |
15,84 |
-19 |
-9,41 |
3 |
Τεχνολογίας Τροφίμων και Εμπορίας (Marketing) Γεωργικών Προϊόντων |
Α |
107 |
6,71 |
113 |
7,56 |
86 |
7,45 |
-21 |
-19,63 |
4 |
Περιβάλλοντος και Αγροτουρισμού |
Α |
68 |
4,27 |
29 |
1,94 |
36 |
3,12 |
-32 |
-47,06 |
5 |
Φυτικής Παραγωγής |
Β |
479 |
30,05 |
391 |
26,15 |
287 |
24,85 |
-192 |
-40,08 |
6 |
Κηποτεχνίας |
Β |
170 |
10,66 |
196 |
13,11 |
148 |
12,81 |
-22 |
-12,94 |
7 |
Τεχνολογίας & Ελέγχου Τροφίμων |
Β |
201 |
12,61 |
120 |
8,03 |
148 |
12,81 |
-53 |
-26,37 |
8 |
Επιχειρήσεων Αγροτουρσμού & Αγροβιοτεχνίας |
Β |
0 |
0,00 |
67 |
4,48 |
38 |
3,29 |
38 |
|
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
1.594 |
100,00 |
1.495 |
100,00 |
1.155 |
100,00 |
-439 |
-27,54 |
|
ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ Α+Β ΚΥΚΛΟΥ |
|
|
Επιχειρηματικής Γεωργία Φυτικής Παραγωγής (1+5) |
A+B |
846 |
53,07 |
745 |
46,74 |
516 |
32,37 |
-330 |
-39,01 |
|
Φυτοτεχνικών Επιχειρήσεων Αρχιτεκτονικής Τοπίου Κηποτεχνίας (2+6) |
A+B |
372 |
23,34 |
421 |
26,41 |
331 |
20,77 |
-41 |
-11,02 |
|
Τεχνολογίας Τροφίμων (3+7) |
A+B |
308 |
19,32 |
233 |
14,62 |
234 |
14,68 |
-74 |
-24,03 |
|
Αγροτουρισμού (4+8) |
A+B |
68 |
4,27 |
96 |
6,02 |
74 |
4,64 |
+6 |
+8,82 |
Από τα δεδομένα του ΠΙΝΑΚΑ
VΙΙΙ
παρατηρείται ότι:
Η Τομέα περιλαμβάνει τέσσερις ομάδες ειδικοτήτων με
ισχυρότερη εκείνη της Φυτικής Παραγωγής (32%) και ασθενέστερη του Αγροτουρισμού
(4,64% μόνο 74 μαθητές), η οποία όμως έχει αυξανόμενη ζήτηση (+9%).
Οι άλλες δύο ειδικότητες βρίσκονται σε ικανοποιητικό επίπεδο από πλευράς αριθμού
μαθητών και ποσοστών μεταβολής πληθυσμού.
ΠΙΝΑΚΑΣ IX
ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΟΜΕΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Β+Γ ΤΑΞΗ 1ΟΥ
ΚΥΚΛΟΥ και Α+Β ΤΑΞΗ 2ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ) |
|
|
|
2002-03 |
2003-04 |
2004-05 |
ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ 02-03 και 04-05 |
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ |
ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Σε απόλυτο αριθμό |
Ποσοστό % |
1 |
Υπαλλήλων Οικονομικών Υπηρεσιών |
Α |
2.972 |
25,57 |
2.792 |
26,23 |
2.010 |
28,65 |
-962 |
-32,37 |
2 |
Υπαλλήλων Διοίκησης |
Α |
2.140 |
18,41 |
1.786 |
16,78 |
989 |
14,10 |
-1151 |
-53,79 |
3 |
Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων |
Α |
672 |
5,78 |
639 |
6,00 |
359 |
5,12 |
-313 |
-46,58 |
4 |
Υπαλλήλων Οικονομικών Υπηρεσιών |
Β |
2.942 |
25,31 |
2.782 |
26,14 |
1.936 |
27,60 |
-1006 |
-34,19 |
5 |
Υπαλλήλων Διοίκησης |
Β |
2.077 |
17,87 |
1.937 |
18,20 |
1.212 |
17,28 |
-865 |
-41,65 |
6 |
Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων |
Β |
820 |
7,05 |
707 |
6,64 |
509 |
7,26 |
-311 |
-37,93 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
11.623 |
100,00 |
10.643 |
100,00 |
7.015 |
100,00 |
-4608 |
-39,65 |
|
ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ Α+Β ΚΥΚΛΟΥ |
|
|
Υπαλλήλων Οικονομικών Υπηρεσιών (1+4) |
Α+Β |
5.914 |
50,88 |
5.574 |
52,37 |
3.946 |
56,25 |
-1968 |
-33,28 |
|
Υπαλλήλων Διοίκησης (2+5) |
Α+Β |
4.217 |
36,28 |
3.723 |
34,98 |
2.201 |
31,38 |
-2016 |
-47,81 |
|
Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων (3+6) |
Α+Β |
1.492 |
12,84 |
1.346 |
12,65 |
868 |
12,37 |
-624 |
-41,82 |
Από τα δεδομένα του ΠΙΝΑΚΑ
ΙΧ
παρατηρείται ότι:
Ο Τομέας περιλαμβάνει τρεις ειδικότητες. Πολυπληθέστερη
είναι εκείνη των λογιστών με ποσοστό 56% και σχετικά μεγάλη μείωση (–33%). Πολύ
μεγαλύτερες μειώσεις εμφανίζουν οι άλλες δύο ειδικότητες (–42%) και (-48%).
ΠΙΝΑΚΑΣ X
ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ (Β+Γ ΤΑΞΗ 1ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ
και Α+Β ΤΑΞΗ 2ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ) |
|
|
|
2002-03 |
2003-04 |
2004-05 |
ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ 02-03 και 04-05 |
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
|
ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Σε απόλυτο αριθμό |
Ποσοστό % |
1 |
Βοηθών Νοσηλευτών |
Α |
1.645 |
14,67 |
1.746 |
16,30 |
1.629 |
19,74 |
-16 |
-0,97 |
2 |
Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων |
Α |
1.380 |
12,31 |
1.258 |
11,74 |
973 |
11,79 |
-407 |
-29,49 |
3 |
Βοηθών Οδοντοτεχνιτών |
Α |
156 |
1,39 |
171 |
1,60 |
128 |
1,55 |
-28 |
-17,95 |
4 |
Βοηθών Ιατρικών-Βιολογικών-Ακτινολογικών Εργαστηρίων και Φαρμακείων |
Α |
611 |
5,45 |
651 |
6,08 |
556 |
6,74 |
-55 |
-9,00 |
5 |
Διατροφής Διαιτολογίας |
Α |
128 |
1,14 |
150 |
1,40 |
96 |
1,16 |
-32 |
-25,00 |
6 |
Βοηθών Φυσικοθεραπευτών |
Α |
603 |
5,38 |
547 |
5,11 |
355 |
4,30 |
-248 |
-41,13 |
7 |
Κοινωνικών Φροντιστών |
Α |
57 |
0,51 |
56 |
0,52 |
39 |
0,47 |
-18 |
-31,58 |
8 |
Βοηθών Νοσηλευτών |
Β |
3.286 |
29,30 |
3.162 |
29,52 |
2.356 |
28,55 |
-930 |
-28,30 |
9 |
Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων |
Β |
1.691 |
15,08 |
1.376 |
12,85 |
964 |
11,68 |
-727 |
-42,99 |
10 |
Βοηθών Οδοντοτεχνιτών |
Β |
178 |
1,59 |
128 |
1,20 |
132 |
1,60 |
-46 |
-25,84 |
11 |
Βοηθών Ιατρικών-Βιολογικών Εργαστηρίων |
Β |
604 |
5,39 |
617 |
5,76 |
446 |
5,40 |
-158 |
-26,16 |
12 |
Διατροφής Διαιτολογίας |
Β |
131 |
1,17 |
112 |
1,05 |
114 |
1,38 |
-17 |
-12,98 |
13 |
Βοηθών Φυσικοθεραπευτών |
Β |
636 |
5,67 |
618 |
5,77 |
420 |
5,09 |
-216 |
-33,96 |
14 |
Κοινωνικών Φροντιστών |
Β |
44 |
0,39 |
50 |
0,47 |
30 |
0,36 |
-14 |
-31,82 |
15 |
Βοηθών Ακτινολογικών Εργαστηρίων |
Β |
40 |
0,36 |
48 |
0,45 |
0 |
0,00 |
-40 |
-100,00 |
16 |
Βοηθών Φαρμακείων |
Β |
24 |
0,21 |
21 |
0,20 |
15 |
0,18 |
-9 |
-37,50 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
11.214 |
100,00 |
10.711 |
100,00 |
8.253 |
100,00 |
-2961 |
-26,40 |
|
ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ Α+Β ΚΥΚΛΟΥ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Βοηθών Νοσηλευτών (1+8) |
A+B |
4.931 |
43,97 |
4.908 |
45,82 |
3.985 |
48,29 |
-946 |
-19,18 |
|
Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων (2+9) |
A+B |
3.071 |
27,39 |
2.634 |
24,59 |
1937 |
23,47 |
-1134 |
-36,93 |
|
Βοηθών Οδοντοτεχνιτών (3+10) |
A+B |
334 |
2,98 |
299 |
2,79 |
260 |
3,15 |
-74 |
-22,16 |
|
Βοηθών Ιατρικών-Βιολογικών- Ακτινολογικών Εργαστηρίων και Φαρμακείων
(4+11+15+16) |
A+B |
1.279 |
11,41 |
1.337 |
12,48 |
1017 |
12,32 |
-262 |
-20,48 |
|
Διατροφής Διαιτολογίας(5+12) |
A+B |
259 |
2,31 |
262 |
2,45 |
210 |
2,54 |
-49 |
-18,92 |
|
Βοηθών Φυσικοθεραπευτών (6+13) |
A+B |
1.239 |
11,05 |
1.165 |
10,88 |
775 |
9,39 |
-464 |
-37,45 |
|
Κοινωνικών Φροντιστών (7+14) |
A+B |
101 |
0,90 |
106 |
0,99 |
69 |
0,84 |
-32 |
-31,68 |
Από τα δεδομένα του ΠΙΝΑΚΑ Χ
παρατηρείται ότι:
Οι
ειδικότητες του Τομέα μπορούν να ομαδοποιηθούν σε επτά κατηγορίες. Ισχυρότερη
είναι εκείνη των Νοσηλευτών που περιλαμβάνει το 48% των μαθητών. Ακολουθούν Βρεφ/κοι
με 23%, Βοηθοί-γενικώς με 12% και Φυσιοθ/τές με 9%.
Τη μικρότερη μείωση (η οποία μπορεί να θωρηθεί σαν αύξηση σε σύγκριση με το
–27,58% της γενικής μείωσης) υφίσταται η ειδικότητα της Διαιτολογίας
(-18,92%).
ΠΙΝΑΚΑΣ XI
ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΟΜΕΑ ΝΑΥΤΙΚΟΥ-ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΥ (Β+Γ ΤΑΞΗ 1ΟΥ
ΚΥΚΛΟΥ και Α+Β ΤΑΞΗ 2ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ) |
|
|
|
2002-03 |
2003-04 |
2004-05 |
ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ 02-03 και 04-05 |
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ |
ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Σε απόλυτο αριθμό |
Ποσοστό % |
1 |
Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού |
Α+B |
426 |
95,00 |
308 |
91,39 |
354 |
86,00 |
-72 |
-16,9 |
2 |
Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού |
Α+B |
20 |
5,00 |
29 |
8,61 |
58 |
14,00 |
+38 |
+190 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
446 |
100,00 |
337 |
100,00 |
412 |
100,00 |
-34 |
-7,6 |
Από τα δεδομένα του ΠΙΝΑΚΑ
ΧΙ
παρατηρείται ότι:
Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών παρακολουθεί την
ειδικότητα των Πλοιάρχων (85%), ενώ σε άνοδο βρίσκεται η ειδικότητα των
Μηχανικών (+190%). Το μικρό ποσοστό μείωσης των
μαθητών συνολικά, σε σύγκριση με το γενικό των ΤΕΕ, δείχνει ότι ο Τομέα
βρίσκεται σε άνοδο.
ΠΙΝΑΚΑΣ XII
ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΟΜΕΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (Β+Γ ΤΑΞΗ 1ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ και
Α+Β ΤΑΞΗ 2ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ) |
|
|
|
2002-03 |
2003-04 |
2004-05 |
ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ 02-03 και 04-05 |
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ |
ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Σε απόλυτο αριθμό |
Ποσοστό % |
1 |
Υποστήριξη Συστημάτων Υπολογιστών |
Α |
8.232 |
55,40 |
7.568 |
51,12 |
5.854 |
51,24 |
-2378 |
-28,89 |
2 |
Υποστήριξη Συστημάτων-Εφαρμογών και Δικτύων Υπολογιστών |
B |
6.626 |
44,60 |
7.236 |
48,88 |
5.571 |
48,76 |
-1055 |
-15,92 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
14.858 |
100,00 |
14.804 |
100,00 |
11.425 |
100,00 |
-3433 |
-23,11 |
Από
τα δεδομένα του ΠΙΝΑΚΑ
ΧΙΙ
παρατηρείται ότι:
Η ειδικότητα έχει
μεγάλο αριθμό μαθητών. Η μείωση του πληθυσμού της ( -23,11%) είναι μικρότερη από
τη μέση μείωση των ΤΕΕ (–27,58%).
ΠΙΝΑΚΑΣ XΙII
ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΟΜΕΑ ΧΗΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ (Β+Γ ΤΑΞΗ 1ΟΥ
ΚΥΚΛΟΥ και Α+Β ΤΑΞΗ 2ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ) |
|
|
|
2002-03 |
2003-04 |
2004-05 |
ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ 02-03 και 04-05 |
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ |
ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Σε απόλυτο αριθμό |
Ποσοστό % |
1 |
Χημικών Εργαστηρίων και Ποιοτικού Ελέγχου Υλικών |
Α |
50 |
42,37 |
44 |
46,81 |
48 |
48,98 |
-2 |
-4,00 |
2 |
Χημικών Εργαστηρίων και Ποιοτικού Ελέγχου Υλικών |
B |
68 |
57,63 |
50 |
53,19 |
50 |
51,02 |
-18 |
-26,47 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
118 |
100,00 |
94 |
100,00 |
98 |
100,00 |
-20 |
-16,95 |
Από
τα δεδομένα του ΠΙΝΑΚΑ
ΧΙΙΙ
παρατηρείται ότι:
Ο Τομέας είναι
ολιγομελής. Η πορεία του όμως δεν είναι φθίνουσα, αφού η μείωση του πληθυσμού
των μαθητών του είναι μικρότερη από την γενική μείωση των ΤΕΕ.
ΠΙΝΑΚΑΣ XIV
ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΟΜΕΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ-ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ (Β+Γ ΤΑΞΗ 1ΟΥ
ΚΥΚΛΟΥ και Α+Β ΤΑΞΗ 2ΟΥ ΚΥΚΛΟΥ) |
|
|
|
2002-03 |
2003-04 |
2004-05 |
ΔΙΑΦΟΡΑ μεταξύ 02-03 και 04-05 |
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ |
ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Πληθυσμός |
Ποσοστό % |
Σε απόλυτο αριθμό |
Ποσοστό % |
1 |
Αισθητικής Τέχνης |
Α |
732 |
9,16 |
928 |
9,16 |
674 |
9,75 |
-58 |
-7,92 |
2 |
Κομμωτικής Τέχνης |
Α |
2964 |
37,07 |
3.016 |
37,07 |
2.660 |
38,47 |
-304 |
-10,26 |
3 |
Αισθητικής Τέχνης |
Β |
734 |
9,18 |
843 |
9,18 |
962 |
13,91 |
+228 |
+31,06 |
4 |
Κομμωτικής Τέχνης |
Β |
3.565 |
44,59 |
3.389 |
44,59 |
2.619 |
37,87 |
-946 |
-26,54 |
|
ΣΥΝΟΛΟ |
|
7.995 |
100,00 |
8.176 |
100,00 |
6.915 |
100,00 |
-1080 |
-13,51 |
|
ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ Α+Β ΚΥΚΛΟΥ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Αισθητικής Τέχνης (1+3) |
Α+B |
1.466 |
18 |
1.771 |
18 |
1.636 |
24 |
+170 |
+11,59 |
|
Κομμωτικής Τέχνης (2+4) |
Α+B |
6.529 |
82 |
6.405 |
82 |
5.279 |
76 |
-1.250 |
-19,14 |
Από τα δεδομένα του ΠΙΝΑΚΑ
ΧΙV
παρατηρείται ότι:
Από τις δύο
ειδικότητες του Τομέα το μεγαλύτερο ποσοστό αντιστοιχεί στην Κομμωτική με 76%.
Μεγάλη ώθηση
παρουσίασε η Αισθητική τα τελευταία χρόνια (+11,59%).
Προβληματίζει η μεγάλη μείωση στους πληθυσμούς της Α τάξης από το 2003-04 στο
2004-05 και στις δύο ειδικότητες, η οποία μπορεί να επιφυλλάσει περαιτέρω
μεγάλες μειώσεις μελλοντικά.
|