|
|
Εμπειρικές και άλλες διαπιστώσεις για τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στο γυμνάσιο
Βασίλης Συμεωνίδης, Σωτήρης Γκαρμπούνης, φιλόλογοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Αφετηρία αυτού του κειμένου είναι η ανάγκη μας να μιλήσουμε για τη γλωσσική πραγματικότητα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα για τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στο γυμνάσιο σε άμεση συσχέτιση με την επίδρασή της στη διδασκαλία της νεοελληνικής.
Αυτοί που επωμίζονται το βάρος της γλωσσικής διδασκαλίας, οι φιλόλογοι, παραμένουμε σιωπηλοί. Παλεύουμε να διεκπεραιώσουμε το έργο μας εγκλωβισμένοι ανάμεσα στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και στην καθημερινή πραγματικότητα της σχολικής αίθουσας. Τα πρώτα θεωρούν την αρχαιογλωσσία προϋπόθεση της αρχαιογνωσίας και συνυφασμένη με τη νεοελληνική γλώσσα· αντίθετα, καθημερινά διαπιστώνουμε τη ματαιότητα των παραπάνω στόχων. Ο μαθητής όχι μόνο δε βλέπει κάποια γλωσσική βελτίωση, αλλά επιπλέον καταναλώνεται στη μηχανιστική αποστήθιση γραμματικοσυντακτικών φαινομένων χωρίς κανένα αρχαιογνωστικό αντίκρισμα και ενδιαφέρον.
όλη η
εισήγηση εδώ και
σε .pdf εδώ |
|