ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

Τα σύνορα άνοιξαν τις κλειστές πόρτες

Του Τακη Καμπυλη, Καθημερινή 16-02-08

 

Ο Αλμπάν Περλάλα είναι σήμερα 25 χρόνων. Στα 16 του γνώρισε τις ελληνικές φυλακές. Στις μαθητικές κινητοποιήσεις συνελήφθη με άλλους επτά Έλληνες συμμαθητές του. Οι επτά αφέθηκαν ελεύθεροι όχι όμως και ο Αλμπάν. Τότε κινητοποιήθηκε η ΕΛΜΕ Νίκαιας και οι καθηγητές συγκέντρωσαν την εγγύηση που απαιτήθηκε για την αποφυλάκισή του. Το δικαστήριο στο πρόσωπο του 16άρη είδε ενοχή. Ο Αλμπάν σταμάτησε το σχολείο αλλά δεν χάθηκε. Το πάθος του για τη χιπ χοπ μουσική ήταν η βάση για τη δημιουργία ενός συγκροτήματος, αποκλειστικά από μετανάστες. Ουκρανοί, Αλβανοί και Πολωνοί. Το συγκρότημα πήγαινε καλά, όχι όμως και ο Αλμπάν. Η εμπειρία του ήταν αυτό που περιέγραφε ο Καμύ: Μια ήττα.

Προσπάθησε για τελευταία φορά στα 20 του να τελειώσει το νυχτερινό σχολείο. Δεν τα κατάφερε. Το ρήγμα με την κοινωνία μας έγινε αδιέξοδο για τον Αλμπάν όταν του έγινε σαφές πως έτσι και περνούσε τα σύνορα για να συμμετάσχει σε μουσικό διαγωνισμό, στην επιστροφή θα τα έβρισκε κλειστά.

Τότε το αποφάσισε... Πριν από δύο χρόνια γνώρισε στην Αθήνα μια κοπέλα από τη Σουηδία. Αποφάσισε να γίνει μετανάστης για δεύτερη φορά στη ζωή του. Και δικαιώθηκε. Στη Σουηδία βρήκε ένα άλλο κράτος. Με επίδομα για τους πρώτους δύσκολους μήνες, με μάθημα σουηδικών και με μια κρατική υπηρεσία που παρακολουθούσε προσεκτικά την πορεία του στη σουηδική κοινωνία.

Ο Αλμπάν είναι σήμερα ευτυχισμένος. Παρακολουθεί στενά τα ελληνικά πράγματα μέσω Ιnternet, μερικές φορές σχολιάζει σε blog και ετοιμάζει πυρετωδώς δίσκο. Η οικογένειά του έχει μείνει στην Αθήνα, αλλά ο Αλμπάν ούτε να το ακούσει να επιστρέψει. Είναι τόσο βέβαιος ότι αδικήθηκε, κυρίως επειδή ουδείς εδώ ασχολήθηκε να τον πείσει για το αντίθετο. Και επειδή ήδη νιώθει ότι χρωστάει στη Σουηδία. Ο Αλμπάν έζησε τη σύγκριση...

 

ΘΕΜΑΤΑ

 

Α. Να συντάξετε περίληψη του κειμένου σε εξήντα (60) περίπου λέξεις.
Πριν γράψετε την περίληψη φροντίστε να απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα:
α) ποιο είναι το θέμα του κειμένου;
β) ποια είναι η άποψη του συγγραφέα; Πώς φαίνεται από τον τρόπο που εκφράζεται;
γ) για ποιο λόγο γράφει το κείμενο;
δ) τι είδος κειμένου είναι;

Β1. Εξηγήστε τη χρήση των αποσιωπητικών στην τρίτη και στην τέταρτη παράγραφο.
Β2. Πώς καταλαβαίνετε την παρακάτω φράση του κειμένου: «Το ρήγμα με την κοινωνία μας έγινε αδιέξοδο για τον Αλμπάν». Τι πετυχαίνεται με τη μεταφορική χρήση της γλώσσας;
Β2. Πώς εξηγείτε την ενασχόληση του Αλμπάν με την κατάσταση στην Ελλάδα;
Β3. Ποια είναι η στάση της Σουηδικής πολιτείας απέναντι στους ξένους; Πώς την εξηγείτε;
Β4. Πώς εξηγείτε την απόφαση των καθηγητών να συγκεντρώσουν χρήματα για την αποφυλάκιση του Αλμπάν;
Β5. Εξηγήστε την παρακάτω φράση του κειμένου: «να γίνει μετανάστης για δεύτερη φορά στη ζωή του».
Β6. Διαβάστε ξανά το απόσπασμα και απαντήστε στις ερωτήσεις που ακολουθούν: «Με επίδομα για τους πρώτους δύσκολους μήνες, με μάθημα σουηδικών και με μια κρατική υπηρεσία που παρακολουθούσε προσεκτικά την πορεία του στη σουηδική κοινωνία».
α. Γιατί το σουηδικό κράτος δίνει επίδομα (προφανώς χρηματικό) σ’ έναν μετανάστη;
β. Για ποιο λόγο φροντίζει το σουηδικό κράτος να μάθει ο Αλμπάν τη σουηδική γλώσσα;
γ. Τι είδους κρατική υπηρεσία παρακολουθεί τον Αλμπάν; για ποιο λόγο;
Β7. Πώς φαντάζεστε την επαφή του Αλμπάν με Έλληνες μετανάστες στη Σουηδία;
Β8. «επειδή ουδείς εδώ ασχολήθηκε να τον πείσει για το αντίθετο» δηλαδή;
Β9. Οι δύο πρώτες παράγραφοι δεν έχουν κόμματα (,). Συμπληρώστε τα.

Γ. Σ’ ένα κείμενο για τη μαθητική εφημερίδα γράφετε τις σκέψεις σας για τους αλλοδαπούς που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία. Από ποιους παράγοντες καθορίζεται η στάση των ελληνόπουλων απέναντί τους; (350 λέξεις)
 

 

Δείκτες Αναγνωσιμότητας του κειμένου, από το http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/foreign/tools/readability/index.html

Αριθμός προτάσεων 25

Αριθμός Λέξεων 282

Αριθμός συλλαβών 626

Λέξεις ανα πρόταση 11.28

Συλλαβές ανα λέξη 2.22

Δείκτης αναγνωσιμότητας Flesch 64.41 μέσο, Γ' Γυμνασίου - Α' Λυκείου

Δείκτης αναγνωσιμότητας SMOG 10.94 επίπεδο Γ' Γυμνασίου

Δείκτης αναγνωσιμότητας FOG 22.45 αρκετά εύκολο

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.