ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

Έναν χρόνο παράταση στον γολγοθά της παραπαιδείας

Δήμητρα Κογκίδου, Καθηγήτρια και Κοσμητόρισσα της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=264662

 

Ο «χάρτης» του νέου λυκείου που ανήγγειλε χθες η ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ αφορά άμεσα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αλλά έμμεσα και στην Τριτοβάθμια -αν και το νέο σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ αναμένεται να παρουσιαστεί έως τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους και θα ισχύσει πρώτη φορά το 2013-14. Μέχρι τώρα είναι σαφές ότι οι εξετάσεις θα διεξάγονται κεντρικά και με διαδικασίες που διασφαλίζουν το αδιάβλητο, θα αφορούν σε έναν μικρό αριθμό βασικών μαθημάτων και τα ΑΕΙ θα καθορίζουν το συντελεστή βαρύτητας των μαθημάτων αυτών, ώστε ουσιαστικά να συμμετέχουν τα ίδια στα κριτήρια επιλογής των μελλοντικών φοιτητών τους.

Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα εισάγονται στις σχολές και όχι στα τμήματα και κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους θα λαμβάνεται η απόφαση για τη συνέχιση ή μη των σπουδών τους και για το τμήμα στο οποίο θα φοιτήσουν. Τι σημαίνει αυτό; Περιορίζονται στην πραγματικότητα οι επιλογές των μαθητών, καθώς από πολύ πιο νωρίς πλέον καλούνται να επιλέξουν τι θα σπουδάσουν και σε ποια σχολή θα επιδιώξουν να εισέλθουν.

Ο γολγοθάς της παραπαιδείας παρατείνεται ακόμη ένα χρόνο, καθώς οι καθοριστικές εξετάσεις επιλογής και κατάταξης σε πανεπιστημιακό τμήμα μετατίθενται για το τέλος του πρώτου έτους σπουδών. Οι μηχανισμοί της παραπαιδείας θα εισέλθουν πιο δυναμικά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (υπάρχουν ήδη γραφεία συγγραφής διπλωματικών, μεταπτυχιακών... και διδακτορικών διατριβών) αυξάνοντας έτσι τις ιδιωτικές δαπάνες των οικογενειών για την παιδεία και οι πανεπιστημιακοί θα κληθούμε να παίξουμε και άλλο ρόλο. Μερικοί δε από εμάς θα βρουν μία ακόμα πηγή πρόσθετου εισοδήματος. Γενικότερα, προβλέπεται η ανάπτυξη και «νέων κατευθύνσεων» στην παραπαιδεία και με την παραγωγή ερευνητικών εργασιών και επιμήκυνσή τους σε «τετραετείς» αν για την πρόσβαση στα ΑΕΙ συνυπολογισθεί και ο βαθμός της Α' λυκείου.

Τέλος, διάχυτη είναι η αγωνία μου για την επόμενη μέρα της εφαρμογής του νόμου [...] Σε ποιες κτιριακές υποδομές θα φοιτήσουν κατά το πρώτο έτος; Με ποιο προσωπικό; Έτσι και αλλιώς, φοβάμαι ότι από την επόμενη κιόλας χρονιά πολλά επιλεγόμενα μαθήματα δεν θα γίνουν λόγω έλλειψης προσωπικού -είτε γιατί ένα τμήμα του θα συνταξιοδοτηθεί, είτε γιατί δεν θα υπάρξουν αρκετές θέσεις ειδικών επιστημόνων -έως και καθόλου. Από την άλλη, οι διορισμοί καθυστερούν και οι προκηρύξεις για προσωπικό όλων των κατηγοριών είναι ελάχιστες. Τι σχόλιο να κάνω και για τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών; Το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, η εκφρασμένη εκ μέρους του υπουργείου προσπάθεια εξορθολογισμού των αποσπάσεων κατέληξε σε μια παράλογη κατάσταση για τα Παιδαγωγικά Τμήματα.

 

 

1. Να συντάξεις περίληψη του κειμένου σε 100 περίπου λέξεις.
Πριν γράψεις την περίληψη φρόντισε να απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:
α) ποιο είναι το θέμα του κειμένου;
β) ποια είναι η άποψη του συγγραφέα;
γ) για ποιο λόγο γράφει το κείμενο;
δ) τι είδος κείμενο είναι;

2. Πώς καταλαβαίνεις την παρακάτω φράση του κειμένου; Τι προβλήματα νομίζεις ότι θα προκαλέσει κάτι τέτοιο; «κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους θα λαμβάνεται η απόφαση για τη συνέχιση ή μη των σπουδών τους».

3. Στην τρίτη (3) παράγραφο η συγγραφέας μιλά για την παραπαιδεία. Ποια είναι η θέση της; Πώς την τεκμηριώνει με βάση τη θεωρία πειθούς; Γιατί χρησιμοποιεί τον όρο «παραπαιδεία»;

4. Στην τέταρτη (4) παράγραφο η συγγραφέας εκφράζει τις επιφυλάξεις της. Πώς αιτιολογεί την οπτική της;

5. Να βρεις δυο εικονοπλαστικές εκφράσεις και να τις ερμηνεύσεις. Ποιον τρόπο πειθούς επικαλούνται;

6. Να εξηγήσεις τη χρήση εισαγωγικών στις παρακάτω περιπτώσεις: «νέων κατευθύνσεων», «τετραετείς».

7. Να βρεις λέξεις συνώνυμες που μπορούν να αντικαταστήσουν τις παρακάτω χωρίς να αλλάξει η σημασία του κειμένου: ισχύσει, επιδιώξουν, προβλέπεται, έλλειψης, εκφρασμένη.

8. Ο τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ είναι ένα από τα βασικά ζητήματα που σχολιάζει η συγγραφέας. Για ποιο λόγο νομίζεις ότι αυτό το ζήτημα είναι τόσο σημαντικό; Κατά πόσο επηρεάζει τη σχολική ζωή και την παρακολούθηση των μαθημάτων στο Λύκειο; Εσύ, πώς θα ήθελες να είναι τα τρία χρόνια του Λυκείου; Γράφεις κείμενο που θα σταλεί για δημοσίευση στην ίδια εφημερίδα. (400 λέξεις)
 

 

 

 

Δείκτες Αναγνωσιμότητας των κειμένων, από το http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/foreign/tools/readability/index.html

Αριθμός προτάσεων 15

Αριθμός Λέξεων 394

Αριθμός συλλαβών 894

Λέξεις ανα πρόταση 26.27

Συλλαβές ανα λέξη 2.27

Δείκτης αναγνωσιμότητας Flesch 46.30 δύσκολο, ΤΕΙ-ΑΕΙ

Δείκτης αναγνωσιμότητας SMOG 16.27 επίπεδο ΤΕΙ - ΑΕΙ

Δείκτης αναγνωσιμότητας FOG 43.27 δύσκολο

 

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.