|
|
για το πανεπιστήμιο απόσπασμα από προφορική εισήγηση του Γεράσιμου Βώκου (Σεπτέμβριος 2011, δήμος Καλαμαριάς) […] Κυρίες και κύριοι, ως τώρα απευθύνθηκα σε όλους, τώρα θα απευθυνθώ στον καθένα από σας προσωπικά. Το πανεπιστήμιο βάλλεται, το πανεπιστήμιο περνάει μια από τις πιο δυσάρεστες φάσεις της ιστορίας του, όταν από επίσημα χείλη βάλλεται. Κυρίες και κύριοι, είμαι μέλος του πανεπιστημίου τριάντα τέσσερα χρόνια τώρα και το υπηρετώ. Ξέρω πολλούς, πάρα πολλούς – σχεδόν όλους τους συναδέλφους μου – μπορώ να σας βεβαιώσω ότι το πανεπιστήμιο δεν είναι αυτό του οποίου πασχίζουν σήμερα να δώσουν μία εικόνα ούτως ώστε να το καταβάλλουν στη συνείδηση του ελληνικού πληθυσμού. Στο πανεπιστήμιο προσπαθούμε, στο πανεπιστήμιο έχουμε δυσκολίες, το πανεπιστήμιο βεβαίως και αντικατοπτρίζει την κρίση την πολυποίκιλη από την οποία περνάει η ελληνική κοινωνία. Δεν είναι λόγος αυτός να το καταρρακώσουμε. Πάντως, και από δω, και ως πρόεδρος τμήματος πολιτικών επιστημών και εκφράζοντας και τους συναδέλφους μου, μπορώ να σας βεβαιώσω ότι θα κάνουμε όλες τις προσπάθειες για να διδάξουμε, για να ερευνήσουμε και για να ετοιμάσουμε τους φοιτητές μας για σκέψη. […]
εναλλακτικά, μπορείτε να παρακολουθήσετε στο γιουτιούμπ το βίντεο από το παρακάτω λινκ (ομιλία Βώκου, 3 Σεπτεμβρίου 201)1 http://youtu.be/dSLzvPkTgrQ όλη η εισήγηση εδώ
Α1. Απαντήστε σύντομα με μια φράση 10-15 λέξεων στις παρακάτω ερωτήσεις: α) ποιο είναι το θέμα του ομιλητή; β) ποια είναι η άποψη του; Πώς φαίνεται η θέση του; γ) σε ποιους απευθύνεται; δ) τι είδος κείμενο είναι; μονάδες __
Α2. Ποιο είναι το βασικό πρόβλημα του πανεπιστημίου, κάτι που γίνεται αφορμή για να ειπωθούν οι συγκεκριμένες σκέψεις; μονάδες __
Α3. Η άποψη του ομιλητή είναι ότι το πανεπιστήμιο λειτουργεί με ιδανικό τρόπο; Δικαιολογήστε την απάντησή σας. μονάδες __
Α4. Ποιος είναι ο βασικός σκοπός που έχει ο ομιλητής ως πανεπιστημιακός δάσκαλος; μονάδες __
Α5. (Ξανα)διαβάστε το κείμενο του Σπ. Ράση και απαντήστε: Με ποιους πανεπιστημιακούς δασκάλους νομίζετε ότι ταυτίζεται ο Γεράσιμος Βώκος; μονάδες __
Β1. Βρείτε τουλάχιστον δύο σημεία που δείχνουν τον προφορικό χαρακτήρα του κειμένου. μονάδες __
Β2. Για ποιο λόγο ο ομιλητής επιλέγει να μιλήσει κυρίως στο α΄ ενικό και στο α΄ πληθυντικό πρόσωπο; μονάδες __
Β3. Με ποιον τρόπο προσπαθεί ο ομιλητής να κερδίσει την προσοχή του ακροατηρίου; μονάδες __
Β4. Ποιους τρόπους πειθούς αναγνωρίζετε στο απόσπασμα που διαβάσατε; Τεκμηριώστε. μονάδες __
Γ1. Καθώς είστε στην Γ΄ λυκείου και προσπαθείτε να συνεχίσετε την ενασχόλησή σας με τα γράμματα έχετε κάποια εικόνα για το πανεπιστήμιο. Μπορείτε να δώσετε στοιχεία αυτής της εικόνας; (τόσο από την άποψη χώρων όσο και σχετικά με ζητήματα λειτουργίας του Πανεπιστημίου). Χωρίς όριο λέξεων. μονάδες __
Γ2. Γράφετε κείμενο για τη σχολική εφημερίδα. Περιγράφετε το πορτρέτο του καθηγητή που περιμένετε να συναντήσετε στο πανεπιστήμιο. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεστε στα θετικά χαρακτηριστικά που προσδοκάτε να έχει και στον τρόπο που φαντάζεστε ότι θα σας αντιμετωπίζει ως/σαν φοιτητή/ -τρια. Ποιες απαιτήσεις θα έχει από εσάς; Κατά πόσο θα ανταποκρίνεται στις δικές σας απαιτήσεις; Κατά πόσο θα ενδιαφέρετε για τις δυσκολίες σας στα πλαίσια της πανεπιστημιακής σχολής ή και της φοιτητικής σας ζωής. (500 λέξεις) μονάδες __
δείτε και το κείμενο του Ράση εδώ:
Β. Παρακολουθήστε και άλλες ομιλίες από το γιουτιουμπ και εστιάστε στον τρόπο με τον οποίο οι ομιλητές προσπαθούν να κερδίσουν την προσοχή του ακροατηρίου. Σταθείτε κυρίως στην αρχή της ομιλίας και προσπαθήστε να εξηγήσετε τις επιλογές των ομιλητών.
Αυγουστίνος Ζενάκος http://www.youtube.com/watch?v=xxRz_6Vdaho&feature=relmfu Νικόλας Σεβαστάκης http://www.youtube.com/watch?v=rhsZqwuhecM&feature=relmfu Γιάννης Σταυρακάκης http://www.youtube.com/watch?v=i3Z-0ip0G6o&feature=relmfu Δημήτρης Τζιόβας http://www.youtube.com/watch?v=SY-Op4CBiY4&feature=relmfu Anna Dezeuze http://www.youtube.com/watch?v=V5QpYXxxAY8&feature=relmfu στο 10ο λεπτό
Δείκτες Αναγνωσιμότητας των κειμένων, από το http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/foreign/tools/readability/index.html Αριθμός προτάσεων 7 Αριθμός Λέξεων 160 Αριθμός συλλαβών 362 Λέξεις ανα πρόταση 22.86 Συλλαβές ανα λέξη 2.26 Δείκτης αναγνωσιμότητας Flesch 50.15 αρκετά δύσκολο, Β'-Γ' Λυκείου Δείκτης αναγνωσιμότητας SMOG 14.83 επίπεδο ΤΕΙ - ΑΕΙ Δείκτης αναγνωσιμότητας FOG 39.42 αρκετά δύσκολο |
|