ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

Τηλεγυμνάσιο για τα παιδιά της Ψερίμου

 

Στον πράσινο πίνακα του μονοθέσιου σχολείου της ακριτικής Ψερίμου είναι ακόμα γραμμένο το μήνυμα της τελευταίας δασκάλας, της Χαράς: «Τρίτη 16 Ιουνίου 2009. Κάθε μαθητής και κάθε δάσκαλος έχει αφήσει μέσα σε αυτή την αίθουσα ένα κομμάτι από την ψυχή του... Τα κομμάτια αυτά φτιάχνουν μια γλυκιά ιστορία, που ελπίζω να μην ξεχαστεί», υπογραφή Χαρά και δίπλα το τηλέφωνό της.  

Το κουδούνι δεν ξαναχτύπησε με την αποφοίτηση της τελευταίας μαθήτριας του Δημοτικού, της Άννας Μαύρου. Η δασκάλα διορίστηκε στην Κέρκυρα και τα 3 από τα 7 παιδιά της οικογένειας Μαύρου έμειναν ορφανά από εκπαίδευση. Τα 4 μεγαλύτερα παιδιά της οικογένειας δουλεύουν.  

Η Άννα, ο Παντελής και η Σεβαστή με τη μάνα στο χωριό. Διψούν για μάθηση, αλλά δεν υπάρχει τρόπος. Το μήνυμα της δασκάλας, και την επιθυμία των μαθητών, καθώς και των ενηλίκων της Ψερίμου να παρακολουθήσουν γυμνασιακές σπουδές, υιοθέτησαν η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δωδεκανήσου και η έπαρχος Καλύμνου Χρυσούλα Σιφουνιού. Έτσι προχθές αντιπροσωπεία του Επαρχείου Καλύμνου μετέβη στην Ψέριμο και τοποθέτησε εξοπλισμό τηλεμάθησης. Το πρόγραμμα είναι πιλοτικό για τα παιδιά και τους πολίτες της Ψερίμου. Θα υλοποιηθεί με τη συνεργασία του Πανεπιστημίου Αιγαίου και έχει εγκριθεί από το υπουργείο Παιδείας.  

Οι μαθητές θα βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή με το Γυμνάσιο της Καλύμνου, από όπου και θα πάρουν απολυτήριο.  

Ήδη το Πανεπιστήμιο Αιγαίου επεξεργάζεται το πρόγραμμα για την κατάρτιση των παιδιών και των εκπαιδευτικών επί της τηλεμάθησης. Όσο για το κουδούνι της σχολικής περιόδου 2010 -2011, αυτό θα ηχήσει μέσα από την οθόνη ενός υπολογιστή.

 

Εφημερίδα Ελευθεροτυπία 16 /04/2010 2010

http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=16/04/2010&id=152159

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

 

Α.1. Να συντάξετε περίληψη του κειμένου σε εβδομήντα (70) περίπου λέξεις.

Πριν γράψετε την περίληψη φροντίστε να απαντήσετε στα παρακάτω ερωτήματα:

α) ποιο είναι το θέμα του κειμένου;

β) ποια είναι η άποψη της συγγραφέα;

γ) για ποιο λόγο γράφει το κείμενο;

δ) τι είδος κειμένου είναι;

(Μονάδες 25)

 

Β.1. «Οι μαθητές θα βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή με το Γυμνάσιο της Καλύμνου».

α) Πώς φαντάζεστε την κατάσταση στο Γυμνάσιο Καλύμνου και στην Ψέριμο;

β) Οι μαθητές στην Ψέριμο θα μπορούσαν να παρακολουθούν μια «κανονική» τάξη στην οποία θα έχουν τοποθετηθεί κάμερες;

(Μονάδες 12)

 

Β.2. Ξαναδιαβάστε προσεκτικά το μήνυμα της τελευταίας δασκάλας και προσπαθήστε να περιγράψετε την ψυχολογία της. (60-70 λέξεις)

(Μονάδες 6)

 

Β.3. Διαβάστε το σύντομο κείμενο για την Ψέριμο και σκεφτείτε ποια είναι η σημασία της λειτουργίας του δημοτικού σχολείου σ’ ένα τέτοιο νησί;

(Μονάδες 7)

 

Β.4. Να αποδώσετε κυριολεκτικά τη σημασία των παρακάτω μεταφορικών φράσεων του κειμένου: α) φτιάχνουν μια γλυκιά ιστορία, β) έμειναν ορφανά από εκπαίδευση, γ) Διψούν για μάθηση, δ) Το πρόγραμμα είναι πιλοτικό, ε) θα βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή.

(Μονάδες 5)

 

Β.5. Από τα δεύτερα συνθετικά των παρακάτω λέξεων να φτιάξετε μια νέα σύνθετη λέξη: αποφοίτηση, επιθυμία, υιοθέτησαν, πρόγραμμα, απολυτήριο.

(Μονάδες 5)

 

Γ. Η τηλεκπαίδευση φαίνεται να είναι λύση για περιπτώσεις μαθητών που δε μπορούν να παρακολουθήσουν κανονικά (με φυσική παρουσία) το σχολείο. Γράφετε ένα κείμενο όπου αναπτύσσετε τον προβληματισμό σας για δυο ζητήματα. Πρώτα, σχετικά με τα μειονεκτήματα που έχει κάτι τέτοιο για τους μαθητές. Επίσης, κατά πόσο θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος παρακολούθησης που θα μπορούσαν να επιλέξουν όλοι οι μαθητές. (555 λέξεις)

(Μονάδες 40)

 

 

 

[Η Ψέριμος είναι νησί του Αιγαίου με 130 κατοίκους (απογραφή 2001) και βρίσκεται Βόρια της Κω και νοτιοανατολικά της Καλύμνου. Η επιφάνεια του νησιού είναι 14,8 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Πρωτεύουσα του νησιού είναι τα Αυλάκια. Διοικητικά ανήκει στον δήμο Καλύμνου.

Η κύρια ασχολία των κατοίκων της Ψερίμου είναι η κτηνοτροφία. Ακτοπλοϊκή σύνδεση υπάρχει μόνο με το νησί της Καλύμνου, η απόσταση από την οποία είναι 7,3 ναυτικά μίλια.

Στην Ψέριμο υπάρχει δημοτική κατασκήνωση 5 στρεμμάτων, που φιλοξενεί εκεί ομάδες Προσκόπων από όλη την Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ λειτουργεί και δημοτικό σχολείο.]

(Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια)

 

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Κυριακή, 08 Μαρτίου 2015.