Αξιολόγηση
ιστοσελίδων
Εργασίες
-
Aξιολογήστε
με βάση τα κριτήρια που αναφέρονται πιο
κάτω και τη φόρμα
αξιολόγησης τουλάχιστον 10
ιστοσελίδες (Web sites), ανάλογα με τα
ενδιαφέροντά και το αντικείμενό σας.
-
Φτιάξτε
ένα σενάριο μαθήματος (πρότυπο του οποίου
παρατίθεται εδώ) με
χρήση συγκεκριμένων ιστοσελίδων
(Web sites). Εξηγήστε πώς και σε ποιο
βαθμό εξυπηρετεί κάποιο μέρος από την ύλη
που διδάσκετε και πως συμπληρώνει τα
συμβατικά μέσα πληροφόρησης και
επικοινωνίας (βιβλία, χάρτες, φωτογραφίες
κ.τ.λ.). Ενημερωτικά παρατίθενται στο Παράρτημα
ΙΙ ιδέες και προτάσεις, που έχουν
βρεθεί στο διαδίκτυο, για το
σχεδιασμό μαθημάτων.
Ποια
παρουσίαση στο Διαδίκτυο μπορούμε να
χαρακτηρίσουμε “Αξιόλογη”;
Το Διαδίκτυο
αποτελεί ένα νέο βοήθημα για τον
εκπαιδευτικό.Εμπλουτίζει τις γνώσεις
του και τη διδασκαλία του μαθήματός του.
Όμως η δυναμική αυτού του νέου βοηθήματος
είναι κάτι το πρωτόγνωρο για τον
εκπαιδευτικό κόσμο.
Η αφθονία
διευθύνσεων στο Internet συχνά αποθαρρύνει τον
εκπαιδευτικό από το να αναζητήσει
πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν. Η
αποδοτική αναζήτηση προϋποθέτει ένα σύστημα καθοδήγησης για την
αξιολόγηση ιστοσελίδων. Ενδεικτικά
αναφέρουμε τα ακόλουθα κριτήρια
αξιολόγησης:
-
Είναι
το περιεχόμενο της ιστοσελίδας κατάλληλο
και έγκυρο για τα άτομα στα οποία
απευθύνεται; Η γλώσσα που
χρησιμοποιείται είναι κατάλληλη;
-
Είναι
εύκολη για τον οποιοδήποτε χρήστη η
πλοήγηση στις σελίδες; Τα αποτελέσματα
της πλοήγησης είναι κατανοητά;
-
Είναι
η παρουσίαση ευχάριστη, ενδιαφέρουσα,
σωστά δομημένη;
-
Θα
επισκεπτόσαστε την παρουσίαση ξανά;
-
Αισθάνεστε
ότι πετύχατε κάτι με την επίσκεψή σας
στην παρουσίαση αυτή;
-
Υπάρχει
η δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών; (π.χ.
εναπόθεση δικών σας εγγράφων, αποθήκευση
εγγράφων της σελίδας στο δίσκο σας,
υποβολή ερωτήσεων, κ.λπ.); Αν δεν σας
δίνετε η δυνατότητα ανταλλαγής
πληροφοριών, η παρουσίαση συνεχίζει να
είναι ενδιαφέρουσα;
-
Είναι
τα μηνύματα φιλικά;
-
Υπάρχουν
προβλήματα παρουσίασης σε διαφορετικά
περιβάλλοντα και browsers; Ο χρόνος εμφάνισης
της παρουσίασης είναι ικανοποιητικός;
-
Πιστεύετε
ότι επιπλέον χαρακτηριστικά σε μία
παρουσίαση όπως ήχος, video, γραφικά κάνουν
την παρουσίαση περισσότερο ενδιαφέρουσα;
Τα
επιπρόσθετα αυτά χαρακτηριστικά ενισχύουν
τη διαδικασία της μάθησης; Τα γραφικά και το
video έχουν το κατάλληλο μέγεθος για Web
παρουσιάσεις; Η ποιότητα του ήχου είναι
καλή;
Είναι
τα γραφικά και τo video κατάλληλα για την
συγκεκριμένη παρουσίαση; Πιστεύετε ότι όλα
τα επιπλέον χαρακτηριστικά της παρουσίασης
συνεργάζονται μεταξύ τους ή κάποιο από αυτά
λειτουργεί σε βάρος των άλλων;
Για την
αξιολόγηση των ιστοσελίδων (Web sites), μπορείτε
να χρησιμοποιήσετε την ακόλουθη συνοπτική
λίστα κριτηρίων:
-
Περιεχόμενο:
Πόσο κατάλληλο είναι το περιεχόμενο της
παρουσίασης όσον αφορά το αναλυτικό
πρόγραμμα, το επίπεδο της γλώσσας, τη
χρησιμότητα των γραφικών, ήχων, κ.λπ.
Είναι το περιεχόμενο απαλλαγμένο από
εθνικά, φυλετικά ή άλλα στερεότυπα;
Ποιους εκπαιδευτικούς στόχους καλύπτει;
Πόσο έγκυρες είναι οι πληροφορίες;
Αναφέρονται πηγές (π.χ. βιβλιογραφία, κ.λπ.);
Πόσο καινοτόμα/ενδιαφέρουσα είναι η
δουλειά που παρουσιάζεται;
-
Χαρακτηριστικά
Αλληλεπίδρασης:
Τι είδος/βαθμό αλληλεπίδρασης προσφέρει;
Π.χ.: χαμηλή: εμφάνιση σελίδας για
ανάγνωση, μέτρια: δυνατότητα επιλογής
μέσω κουμπιών, υψηλή: δυνατότητα
συμπλήρωσης ερωτήσεων επιλογής και
ειδικών οθονών, δυνατότητα e-mail
επικοινωνίας, δυνατότητα συζητήσεων,
δυνατότητα αποστολής σχολίων και
ερωτήσεων, κ.λπ.
<-----
Αρχική
|