Φέτος (2017-18) στα δημοτικά σχολεία 26ο και 29ο Αχαρνών για πρώτη φορά δίδαξα στα παιδιά κυρίως της έκτης, το πως μπορούμε να διαβάζουμε με τον υπολογιστή και ένα μικροελεγκτή, το γνωστό arduino uno, διάφορους αισθητήρες και ανάλογα να ενεργούμε η στο πρόγραμμα scratch for arduino (s4a) στον υπολογιστή η αλλάζοντας την κατάσταση κάποιας συσκευής (μοτερ, λυχνία).
Έτσι φτιάξαμε ένα κύκλωμα ανίχνευσης φωτισμού που άναβε μια λυχνία όταν έβηναν τα φώτα στο εργαστήριο, ένα δεύτερο που το έφτιαξαν και τα παιδία χωρισμένα σε 6 ομάδες που απλά ανίχνευε ένα διακόπτη και αναβόσβυνε ένα led. Επίσης ένα φανάρι διάβασης πεζών που όταν πατούσαν το πλήκτρο άναβε πορτοκαλί και μετά κόκκινο με συγκεκριμένη καθυστέρηση και μετά πάλι πράσινο, ταυτόχρονα στην οθόνη του υπολογιστή ένα αυτοκίνητο που κινούταν σταμάταγε στο φανάρι. Τέλος έναν ανιχνευτή εγγύτητας που χτυπούσε συναγερμό (ήχο από την κάρτα του PC) όταν κάποιος πλησίαζε την έδρα.
Μπορώ να πω πως αρκετοί μαθητές βρήκαν το θέμα ενδιαφέρων και θέλησαν να καταλάβουν πως λειτουργούν οι διατάξεις και σίγουρα όλοι θέλησαν να "παίξουν" με τους αισθητήρες να δούν αν θα χτυπήσει ο συναγερμός η αν θα γίνει κόκκινο το φανάρι.
GLOSS - ΕΝΑΣ ΑΚΟΜΑ ΔΙΕΡΜΗΝΕΥΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ
(για το μάθημα ΑΕΠΠ)
Άλλο ένα από τα προγράμματα στο scratch που εισάγει τα παιδιά στον προγραμματισμό του υπολογιστή.
Μια από τις εργασίες που κάναμε την σχολική περίοδο 2013-14 με τα παιδιά της έκτης του 2ου Δημοτικού Πόρτο Ράφτη.