Οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση

Η Διεθνής Επιτροπή για την Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα προτείνει τέσσερις (4) πυλώνες της εκπαίδευσης και της γνώσης:

Το άτομο να μάθει:

  • να μαθαίνει
  • να ενεργεί
  • να ζει και να συνεργάζεται με τους άλλους και
  • να υπάρχει.

Η εφαρμογή αυτών των πυλώνων, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για ένα βιώσιμο μέλλον προϋποθέτει συνεργατικές διερευνητικές διδακτικές προσεγγίσεις, οι οποίες εκπορεύονται από κοινωνικές και κριτικές εποικοδομητικές θεωρητικές προσεγγίσεις και τις αντίστοιχες αρχές τους. Οι κοινωνικο-πολιτισμικές θεωρίες έχουν επηρεάσει και αλλάξει τον προσανατολισμό για τη θέση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μονάδες ανάλυσης παύουν να είναι αποκλειστικά ο υπολογιστής και το εκπαιδευτικό λογισμικό που τον συνοδεύει και νέες μονάδες ανάλυσης προστίθενται, όπως το δίκτυο υπολογιστών με την ποικιλία των εφαρμογών που διαθέτει και τις πολλαπλές δραστηριότητες που μπορεί να υποστηρίζει.

Οι ΤΠΕ και η Αγγλική Γλώσσα

Πηγή: http://aesop.iep.edu.gr/node/11779

Στον Ιστότοπο Aesope (Advanced Electronic Senarios Operating Platform) μπορεί ο εκπαιδευτικός να βρει μια ποικιλία ψηφιακών σεναρίων φτιαγμένα ΚΑΙ για την ξενόγλωσση τάξη. Το παραπάνω link οδηγεί στο ψηφιακό διδακτικό σενάριο με θέμα ‘Saving our planet’.

Από επιστημονικής πλευράς

Προετοιμασία του Σχολείου της Κοινωνία; της Πληροφορίας. Προς ένα Ολοκληρωμένο Μοντέλο Ένταξης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα.

Αθανάσιος Τζιμογιάννης

Περίληψη

Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠE) έχουν οδηγήσει σε ριζικές κοινωνικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια. Οι νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στα πλαίσια της λεγόμενης Κοινωνίας της Πληροφορίας αναμένεται να αλλάξουν ριζικά τη δομή και τον προσανατολισμό του εκπαιδευτικού συστήματος. Στο σύγχρονο σχολείο οι ΤΠΕ δεν περιορίζονται απλά στον πληροφορικό αλφαβητισμό των μαθητών. Σήμερα είναι ευρύτατα αποδεκτό ότι η αλματώδης ανάπτυξη και διάδοση των ΤΠΕ επηρεάζει καθοριστικά τις εκπαιδευτικές αλλαγές που προδιαγράφονται για το κοντινό μέλλον. Αυτές δεν περιορίζονται µόνο στις διδακτικές πρακτικές αλλά επεκτείνονται στις μαθησιακές συνήθειες, στα χρησιμοποιούμενα μέσα και στην οργάνωση των εκπαιδευτικών χώρων (Τζιμογιάννης 2000)…

Πηγή:http://ejournals.lib.auth.gr/1105-3968/article/view/4356