Ελιά, του ήλιου η θυγατέρα
Στο περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα ''Ελιά, του ήλιου η θυγατέρα'' στοχεύσαμε να γνωρίσουμε ''τη φίλη μας'' ε το ταξίδι της από την εποχή του λίθου μέχρι σήμερα και τον τρόπο επεξεργασίας του ελαιοκάρπου, από το σύνθημα ''χάι-χουπ'' των Μανιατών ως τα νέα υπερσύχρονα ελαιοτριβεία. Να κατανοήσουμε την αξία των προϊόντων της ελιάς για την υγεία μας.
Μέσα από τις δραστηριότητές μας, επισκέψεις σε ελαιώνες, ελαιοτριβεία παραδοσιακά και υπερσύγχρονα,εικαστικά έργα, θεματικές παρουσιάσεις, τραγούδια, ποιητική έκφραση των μαθητών μας, καταγραφή υπεραιωνόβιων ελαιοδέντρων, εμπλουτίστηκε βιωματικά η γνώση μας για την ελιά που αποτελεί ένα κομμάτι από τη ζωή μας.
Καταγραφή υπεραιωνόβιων ελαιοδέντρων
Μέσα από τη βιωματική προσέγγιση τους θέματός μας ξεχυθήκαμε στους ελαιώνες της Βαλύρας. Με οδηγό τον τοπικό χάρτη της περιοχής, βρήκαμε είκοσι υπεραιωνόβια ελαιόδεντρα από τα εκατό περίπου που βρίσκονται στην περιοχή . Συγκεντρώσαμε στοιχεία, μετρήσαμε την περιφέρεια του κορμού τους (οι περιφέρειες των κορμών κυμαίνονται από 5,65 έως 8,92 μέτρα ), πήραμε τις συντεταγμένες τους με συσκευή πλοήγησης με <<Παγκόσμιο Σύστημα Θεσιθεσίας>>, (GPS), τις φωτογραφίσαμε, <<σκαρφαλώσαμε>> πάνω στα λιόδεντρα, πήραμε συνεντεύξεις από τους ιδιοκτήτες για την ιστορία των ελαιoδέντρων, τον τρόπο καλλιέργειας, λίπανσης και κλαδέματος.
Συμμετοχή στο πανελλαδικό σεμινάριο του δικτύου Ελιά 2013
Είχαμε την ευκαιρία και τη χαρά να πάρουμε μέρος στο 3ήμερο σεμινάριο <<Ενεργοί πολίτες και αειφόρος διαχείριση στον ίσκιο της γιαγιάς ελιάς>>, μιας και το σχολείο μας ανήκει στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο <<Ελιά>>. Στο σεμινάριο παρουσιάσαμε μέρος της εργασίας μας, με απαγγελίες ποιημάτων γραμμένων από τους μαθητές, με χορευτικό παραδοσιακού χορού(<<Τρεις ελιές και μια ντομάτα>> κυπριακής προέλευσης, με αναφορά στο πρόγραμμα από τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές, με εικαστικά έργα (κολάζ, ζωγραφική, γλυπτά πλαστελίνης και γλυπτά από υλικά της ελιάς) και παρουσίαση σε power point της δραστηριότητας:''Καταγραφή υπεραιωνόβιων ελαιοδέντρων''.