ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΑ (ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ)

ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Θέματα Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας που διαγωνίστηκαν οι νηπιαγωγοί στις εξετάσεις για τα Διδασκαλεία 

2000
Ένας από τους βασικούς στόχους του νηπιαγωγείου είναι η ανάπτυξη της αυτονομίας του παιδιού.
Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα να αναπτύξετε και να τεκμηριώσετε πώς η προσωπικότητα του/της νηπιαγωγού συμβάλλει στην αποτελεσματική ανάπτυξή της.

2001
Ένας από τους ρόλους του νηπιαγωγείου είναι να αξιοποιήσει τις ατομικές διαφορές των νηπίων.
Με βάση αυτή τη θέση και την εμπειρία σας να προτείνετε τρόπους που μπορεί να διευκολύνουν την ένταξη των νηπίων με διαφορετικά χαρακτηριστικά.

2002
Στο νηπιαγωγείο παρουσιάζεται συχνά το φαινόμενο της έντονης κινητικότητας που αρκετές φορές μπορεί να οδηγήσει στην υπερκινητικότητα-υπερενεργητικότητα του παιδιού.
Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα να αναπτύξετε τις απόψεις σας σχετικά με το πώς μπορεί ο νηπιαγωγός να διαφοροποιήσει αυτές τις δύο καταστάσεις και να προτείνετε ψυχοπαιδαγωγικούς χειρισμούς με τους οποίους μπορεί να αντιμετωπίσει αυτό το φαινόμενο.

2003
Στην καθημερινή ζωή του νηπιαγωγείου διαπιστώνουμε ότι τα νήπια εμφανίζουν διαφορές ως προς τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητές τους.
Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα να αναφέρετε τρόπους αξιοποίησης των διαφορών αυτών, ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να είναι εποικοδομιτική.

2004
Η μετακίνηση πληθυσμών και η αύξηση του αριθμού των μεταναστών στην Ελλάδα οδήγησαν στη διαμόρφωση μιας πολυπολιτισμικής σύνθεσης των τάξεων του ελληνικού σχολείου.
Με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και τις προσωπικές σας εμπειρίες να αναφέρετε τρόπους αντιμετώπισης των συνεπειών της νέας αυτής κατάστασης ώστε να δημιουργηθεί ένα θετικό παιδαγωγικό κλίμα.

2005
Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι ο συναισθηματικός τομέας είναι σημαντικός για την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού.
Με βάση τις εμπειρίες σας και τα επισημονικά δεδομένα να αναπτύξετε τα βασικά συναισθήματα των παιδιών της προσχολικής ηλικίας, τα χαρακτηριστικά τους γνωρίσματα και να προτείνετε ψυχοπαιδαγωγικούς τρόπους ανάπτυξης και καλλιέργειάς τους.

2006                                                                                                                                                                                                             Σήμερα υποστηρίζεται διεθνώς η σημαντικότητα του ρόλου της πρώιμης παρέμβασης στην αντιμετώπιση γνωστικών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων των παιδιών.  Με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και την εμπειρία σας, να τεκμηριώσετε πώς μπορεί να επιτευχθεί η σφαιρική εκτίμηση του νηπίου στο πλαίσιο του νηπιαγωγείου και της οικογένειας, προκειμένου να προληφθούν τέτοιου είδους προβλήματα.

2007                                                                                                                                                                                                                                 Η μετάδοση αξιών, στάσεων και πεποιθήσεων θεωρούνται από τους βασικούς στόχους της προσχολικής αγωγής .
Με βάση τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα και την εμπειρία σας, περιγράψτε πρακτικές που κατά την άποψή σας είναι αποτελεσματικές στην ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων.

 

 

ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Θέματα Διδακτικής Μεθοδολογίας στα οποία διαγωνίστηκαν οι νηπιαγωγοί στις εξετάσεις για τα Διδασκαλεία

2000
Ένα πρόγραμμα που δίνει προτεραιότητα στην επικοινωνιακή δύναμη της γλώσσας και ενθαρρύνει τα παιδιά να εκφραστούν προφορικά, παρέχει μια σταθερή βάση για την ανάπτυξη της πρώτης ανάγνωσης και γραφής.
Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα, να αναπτύξετε ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων που στοχεύει στην ανάπτυξη της προφορικής και γραπτής επικοινωνίας στο νηπιαγωγείο.

2001
Οι αυθόρμητες δραστηριότητες κατέχουν σημαντική θέση στο ισχύον πρόγραμμα σπουδών του νηπιαγωγείου.
Με βάση την εμπειρία σας και τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα να τεκμηριώσετε τη δική σας διδακτική παρέμβαση.

2002
Στο σύγχρονο νηπιαγωγείο η καλλιέργεια εννοιών των Φυσικών Επιστημών κατέχει σημαντική θέση.
Να τεκμηριώσετε την επιλογή σχετικών στρατηγικών και δραστηριοτήτων για την προσέγγιση των εννοιών αυτών.

2003
Σήμερα υποστηρίζεται ότι τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι δυνατόν να ενταχθούν στο νηπιαγωγείο.
Με βάση την εμπειρία σας και τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα, να αναφέρετε τρόπους σχετικά με το πώς μπορούν να αναπτυχθούν κοινά προγράμματα εκπαίδευσης, μέσω της μεθόδου σχεδίων εργασίας (projects) ώστε να επωφεληθούν όλα τα παιδιά.

2004
Οι φυσικές και μαθηματικές έννοιες αποτελούν βασικά στοιχεία των αναλυτικών προγραμμάτων του νηπιαγωγείου.
Με βάση τις εμπειρίες σας και τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα να προτείνετε διδακτικές μεθόδους και στρατηγικές που θα βοηθήσουν τα παιδιά να αποκτήσουν τις έννοιες αυτές στο πλαίσιο της διαθεματικής προσέγγισης.

2005
Υποστηρίζεται ότι τα ανοικτά αναλυτικά προγράμματα συντελούν αποτελεσματικότερα στην παιδαγωγική διαδικασία, ιδαίτερα στην προσχολική εκπαίδευση.
Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα να αναπτύξετε τους παράγοντες εκείνους που συμβάλλουν στην επιτυχή εφαρμογή αυτών των αναλυτικών προγραμμάτων.

2006                                                                                                                                                                                                                             Στο σύγχρονο νηπιαγωγείο τονίζεται η αξία του ατομικού φακέλου του παιδιού. Με βάση την εμπειρία σας και τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα να αναφέρετε τρόπους αξιοποίησης του φακέλου στην εκπαιδευτική διαδικασία..

2007                                                                                                                                                                                                                                               Ο χώρος και ο χρόνος είναι έννοιες που μπορούν να προσεγγιστούν στο νηπιαγωγείο μέσα από διαφορετικές γνωστικές περιοχές.
Περιγράψτε δραστηριότητες μέσα από γνωστικές περιοχές της δικής σας επιλογής που συμβάλουν στην ανάπτυξη των παραπάνω εννοιών.

 

ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ *

Θέματα των εξετάσεων για τα Διδασκαλεία στο μάθημα της Νεοελληνικής Γραμματείας για δασκάλους και νηπιαγωγούς (κοινά θέματα)

1984 Ο θάνατος του παλικαριού (Παλαμάς)
1985 Η γυναίκα της Ζάκυνθος (Σολωμός)
1989 Σατραπεία (Καβάφης)
1990 Ο ύμνος της ζωής (Παλαμάς)
1991 Θερμοπύλες (Καβάφης)
1998 Οι μικροί γαλαξίες (Βρετάκος)
1999 Η πορτοκαλένια (Ελύτης)
2000 Αιολική γη (Βενέζης)
2001 Πρωινό άστρο (Ρίτσος)
2002 Σατυρικά γυμνάσματα (Παλαμάς)
2003 Το τρελοβάπορο (Ελύτης)
2004 Πειρασμος από τους Ελεύθερους Πολιορκημένους (Σολωμός)
2005 Ένα συρτάρι γεμάτο όνειρα (Κοντολέων)

2006 Ο Λάμπρος (Σολωμός)

2007 Επί ασπαλάθων (Σεφέρης)

 

* Δες αναλυτικά τα θέματα της Νεοελληνικής Γραμματείας στον αντίστοιχο σύνδεσμο των δασκάλων

 

 
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΥΛΙΚΟ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΥΛΙΚΟ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΥΛΙΚΟ Ε΄ ΤΑΞΗΣ
ΥΛΙΚΟ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΑΘΩΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ