
Τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούνται πάρα πολυ στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα στην ειδική αγωγή οι διαδραστικοί πίνακες σε συνδυασμό με εκπαιδευτικά λογισμικά.
Είναι γεγονός πως η χρήση του διαδραστικού πίνακα (δυνατότητα αφής αντί πληκτρολογίου) σε συνδυασμό με τα εκπαιδευτικά λογισμικά βοηθούν τους μαθητές να εμπλακούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έτσι, η γνώση ανακαλύπτεται σταδιακά από τα παιδιά και μέσω της ενεργητικής της διάστασης γίνεται κτήμα τους.
Τα εκπαιδευτικά λογισμικά που χρησιμοποιούνται συμβάλλουν στην απόκτηση λεξιλογίου, βελτιώνουν την κατανόηση του προφορικού λόγου και τον οπτικοκινητικό συντονισμό (μάτι – χέρι), ενώ παράλληλα αυξάνουν την ικανότητα συγκέντρωσης και εστίασης.
Τέλος, ο τρόπος που τα λογισμικά είναι δομημένα μπορούν να κινητοποιήσουν την προσοχή των μαθητών και να επιτύχουν εκπαιδευτικούς στόχους σε ατομικό αλλά και συλλογικό επίπεδο.
