θεωρία
Ασκήσεις
α' μέρος
β' μέρος
γ' μέρος
Βρες την πτώση των ουσιαστικών του κειμένου
Αν έχεις αμφιβολίες για την απάντηση, πάτα για βοήθεια το
!
Όταν σπάσεις, λέει, καθρέφτη (
αιτ.
γεν.
ονομ.
!
), περίμενε εφτά χρόνια (
αιτ.
γεν.
ονομ.
!
) γρουσουζιάς (
αιτ.
γεν.
ονομ.
). Τι πρέπει να κάνεις για να φέρεις χαρά (
αιτ.
γεν.
ονομ.
!
) και ευδαιμονία (
αιτ.
γεν.
ονομ.
!
); Να σας το πω εγώ. Ν’ ανοίξεις νηπιαγωγείο (
αιτ.
γεν.
ονομ.
!
) στην αυλή (
αιτ.
γεν.
ονομ.
) σου.
Πέρασε ένα έτος (
αιτ.
γεν.
ονομ.
) που το εγκαινιάσαμε και από κείνη την ημέρα (
αιτ.
γεν.
ονομ.
) θαρρείς άλλος αέρας (
αιτ.
γεν.
ονομ.
) φύσηξε. Έπαψαν τα κλάματα (
αιτ.
γεν.
ονομ.
!
) των παιδιών (
αιτ.
γεν.
ονομ.
), η νευρικότητα (
αιτ.
γεν.
ονομ.
) των μανάδων (
αιτ.
γεν.
ονομ.
). Σηκώνουνται τα πουλάκια (
αιτ.
γεν.
ονομ.
!
) μου το πρωί (
αιτ.
γεν.
ονομ.
) και τρέχουν χαρούμενα στο σχολειό (
αιτ.
γεν.
ονομ.
) τους. Πηγαίνουν ν’ ανταμώσουν την Αννούλα (
αιτ.
γεν.
ονομ.
), που τα περιμένει με ανοιχτή αγκαλιά (
αιτ.
γεν.
ονομ.
!
). Εγώ από τώρα άρχισα να σκέφτουμαι τι πρέπει να κάνω για να παρατείνω την ευτυχία (
αιτ.
γεν.
ονομ.
) μας.
Διασκευασμένο απόσπασμα από το βιβλίο της Μαρίας Ιορδανίδου
Η αυλή μας
.
Έλεγχος
ΕΝΤΑΞΕΙ
© Γιάννης Παπαθανασίου - Ελληνικός Πολιτισμός