Αν και το υδροξείδιο νατρίου και το
μεθοξείδιο του νατρίου χρησιμοποιούνται ευρέως ως καταλύτες, όμως
μια "πράσινη" διαδικασία που περιλαμβάνει επαναχρησιμοποιούμενο
καταλύτη λιπάσης και υπερκρίσιμο διοξείδιο του άνθρακα είναι περισσότερο
φιλική προς το περιβάλλον. Το κύριο εμπόδιο στην ευρεία χρήση του
βιοντίζελ είναι ο κόστος, από το οποίο περισσότερο από το 75% αποτελεί
το κόστος της πρώτης ύλης δηλαδή των ελαίων. Η προσπάθεια επικεντρώνεται
στη χρήση χρησιμοποιημένων μαγειρικών λιπών και ελαίων αλλά ζητήματα
ανομοιομορφίας, διαθεσιμότητας και συλλογής έχουν αποτρέψει την
εμπορική χρήση μέχρι σήμερα.
Επειδή έχει παρόμοιες ιδιότητες με το ντίζελ πετρελαίου, το βιοντίζελ
μπορεί να συνδυαστεί σε οποιαδήποτε αναλογία μ΄ αυτό και μπορεί
να χρησιμοποιηθεί στις μηχανές ντίζελ χωρίς σημαντικές τροποποιήσεις.
Τα μίγματα μέχρι 20% του βιοντίζελ με ντίζελ πετρελαίου (βιοντίζελ
20%, ή B20) μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν σε όλο τον εξοπλισμό
μηχανών ντίζελ και είναι συμβατά με τον περισσότερο εξοπλισμό αποθήκευσης
και διανομής. Αυτά τα χαμηλά μίγματα επιπέδου (20% και λιγότερο)
γενικά δεν απαιτούν οποιεσδήποτε τροποποιήσεις των μηχανών.
Τα υψηλότερα μίγματα, ακόμη και καθαρό βιοντίζελ (βιοντίζελ 100%,
ή B100), μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλές μηχανές που κατασκευάστηκαν
μετά το 1994 με ελάχιστη ή καμία τροποποίηση. Η μεταφορά και η αποθήκευση,
εντούτοις, απαιτούν ειδική διαχείριση.
Η χρησιμοποίηση του βιοντίζελ σε μια συμβατική μηχανή ντίζελ μειώνει
ουσιαστικά τις εκπομπές των άκαυτων υδρογονανθράκων, το μονοξείδιο
του άνθρακα, τα οξείδια του θείου, τους πολυκυκλικούς αρωματικούς
υδρογονάνθρακες, τους νιτρωμένους πολυκυκλικούς αρωματικούς υδρογονάνθρακες,
και τα ολικά στερεά (particulate matter). Αυτές οι μειώσεις αυξάνονται
όσο αυξάνεται το % ποσοστό του βιοντίζελ στο καύσιμο μίγμα. Οι καλύτερες
μειώσεις εκπομπών ρύπων επιτυγχάνονται με B100.
|