Βλάστος Αιμίλιος   Μαθηματικός

Στο Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας

aistos άτ sch.gr

emil άτ windowslive.com

Μαθηματικά           Επιμόρφωση         ΑΕΠΠ        ΤΠΕ      Διάφορα      Ρήσεις     Ιστορία    home

 

 

ΕΙΠΑΝ  ΕΓΡΑΨΑΝ

" Οι μεγάλοι άνθρωποι μιλούν για ιδέες. Οι μεσαίοι άνθρωποι μιλούν για γεγονότα. Οι μικροί άνθρωποι μιλούν για τους άλλους." Πλάτωνας

 
Ανασφάλειες; ή....
Από Πανεπιστημιακό
 Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, αυτό το κείμενο σκέφτηκε ο ο Ν. Χατζιδάκης (1872-1942) καθηγητής Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ώστε να  μπορεί να θυμάται κανείς τα πρώτα 23 δεκαδικά ψηφία του π
 "Παρακαλούμε πείτε μας
τη γνώμη σας για την έλλειψη τροφής στον υπόλοιπο κόσμο"
Τα Μαθηματικά είναι ποίηση και όχι  πίεση 
Από Πανεπιστημιακό
"βρήκα ένα πολύ ωραίο τρόπο απόδειξης αυτής της πρότασης αλλά δυστυχώς το περιθώριο της σελίδας μου δεν την χωρά"
 Όποιος δεν γνωρίζει, και δεν γνωρίζει πως δεν γνωρίζει, είναι τρελός, απόφυγε τον.

Όποιος δεν γνωρίζει και γνωρίζει πως δεν γνωρίζει, είναι παιδί, μόρφωσε το.

Όποιος γνωρίζει και δεν γνωρίζει πως γνωρίζει, κοιμάται, ξύπνα τον.

Όποιος γνωρίζει και γνωρίζει πως γνωρίζει, είναι σοφός, ακολούθησε τον 
Από σχόλιο φιλάθλου
  Σνφμύωα με μαι έυρενα σοτ Πμανιπσητετο τυο Κμτρπιαιζ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ολο και περισσότεροι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι παραπονιούνται για τους νέους φοιτητές τους.
 Για εκείνους που πέρασαν την πύλη των Πανεπιστημίων μετά από σκληρές εξετάσεις δυο χρόνων (διαδοχικά «πύρινα στεφάνια»), 
και δεκάδες εκατοντάδες ώρες σχολείου, φροντιστηρίου και ιδιαίτερων μαθημάτων. 
Να τι γράφει ένας από αυτούς, ένας καθηγητής του ΕΜΠ 
«Εάν κάθε χρόνο η πολιτεία ανέθετε σ' ένα μαθηματικό να διδάσκει Μαθηματικά σε διακόσιους 
τόσους απόφοιτους του Λυκείου, και μάλιστα από τους καλύτερους στα Μαθηματικά, διαλεγμένους 
μέσα από σκληρές διαδικασίες, σίγουρα θάπρεπε αυτός να αισθάνεται χαρά και περηφάνια.
 Θάπρεπε. Κι όμως εγώ σ' αυτή τη θέση, δηλαδή δάσκαλος στο Πολυτεχνείο, θλίψη και οργή αισθάνομαι. 
Ντροπή, επίσης. Κάθε χρόνο. Και κυρίως στις εξεταστικές περιόδους. 
Πώς είναι δυνατόν οι περισσότερες ερωτήσεις των φοιτητών να είναι του τύπου «να κάνω αυτό;»,
 «να κάνω εκείνο», «να διαιρέσω δια x;», «να πολλαπλασιάσω επί y;»; Γιατί αυτή η ανασφάλεια; 
Δεν ζητούν την άδειά μου να διαιρέσουν: την επιβεβαίωση ζητούν, ότι βρίσκονται στο σωστό δρόμο.
 Τον μοναδικό σωστό δρόμο. Ότι έτσι αρχίζει το ποιηματάκι. 
Δεν έχουν μάθει ότι στα Μαθηματικά - κι όχι μόνο - δεν υπάρχει μοναδικός δρόμος,
 διαιρείς κι αν βγει βγήκε, ειδεμή δοκιμάζεις κάτι άλλο. 
Πολλά δεν έχουν μάθει, γιατί πολλή σαβούρα τους έχουν φορτώσει. 
Φράσεις όπως «τα Μαθηματικά τα καταλαβαίνεις, δεν τα αποστηθίζεις, 
και τα καταλαβαίνεις σημαίνει ότι μπορείς να τα χρησιμοποιείς», 
ή «ένα θεώρημα το γνωρίζεις όταν μπορείς να το πεις με δικά σου λόγια», 
για μένα είναι κοινοτοπίες. Στ' αυτιά τους ηχούν παραδοξολογίες.
 Και δικαιολογημένα: για να πετύχεις πρέπει ν' αποστηθίσεις.
 up

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αεί

3,

ο

1

Θεός

4

ο 

1

Μέγας

5

γεωμετρεί

9

το

2

κύκλου

6

μήκος

5

 ίνα

  3

ορίση

5

διαμέτρω

8

παρήγαγεν

9

 

αριθμόν

7

 

απέραντον

9

 

, καί 

3

 

όν

2

 

φεύ,

3

 

ουδέποτε 

8

 

 όλον 

4

 

θνητοί

6

 

θα

2

 

εύρωσι

6

 

 

 

 up

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σνφμύωα με μαι έυρενα σοτ Πμανιπσητετο
τυο Κμτρπιαιζ, δνε πεαιζι ρλόο με τι

σριεά ενίαι τοθοπεμετενα τα

γταμαμρά μσέα σε μαί λξηέ,
αεκρί το πώτρο κια το
ταελείτυο γάμρμα να ενιαί σητ στωσή θσέη.
 Τα υλοπιόπα μροπούν να ενίαι σε
τχίυεας θιέεσς κια να μροπετίε να τςι
 δαβαιάεστε χρωίς πλβημόρα. Ατυό
γνίταει γαιτί ο απρώνθονις εκέγλφοας
 δνε δαεβζιάι γάμρμα γάμρμα κθάε λξηέ
αλλά τνη λξηέ σνα σνύλοο.

 Ατίπτσυεο ε;

 

Πάνω

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Έγινε παλιότερα παγκόσμιας εμβέλειας έρευνα με κύριο ερώτημα "Παρακαλούμε πείτε μας
τη γνώμη σας για την έλλειψη τροφής στον υπόλοιπο κόσμο". Η έρευνα δεν κατέληξε
σε κανένα αποτέλεσμα διότι:

Στην Αφρική κανείς δεν ήξερε τι είναι "τροφή"

Στη Δυτική Ευρώπη κανείς δεν ήξερε τι είναι "έλλειψη"

Στην Ανατολική Ευρώπη κανείς δεν ήξερε τι είναι "γνώμη"

Στη Νότια Αμερική κανείς δεν ήξερε τι θα πει "παρακαλούμε"

Και στις Η.Π.Α. κανείς δεν ήξερε τι είναι "υπόλοιπος κόσμος"

UP