1
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΜΑΘΗΜΑ: Νεότερη Ιστορία
ΤΑΞΗ: Γ’ Γυμνασίου
ΕΝΟΤΗΤΑ/ΕΣ: 1
η
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Εξελίξεις στην Ευρώπη κατά τον 17
ο
και 18
ο
αιώνα
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ: 3 ώρες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Φουστέρη Σοφία
1.Διδακτικός (οί) στόχος (οι):
1.
Να είναι οι μαθητές σε θέση να αντλούν πληροφορίες από το διαδίκτυο
προκειμένου να ανταποκρίνονται σε εργασίες που θα τους ανατίθενται κατά
τη διάρκεια της χρονιάς.
2.
Να είναι οι μαθητές σε θέση να συνθέτουν παρουσιάσεις και να συντάσσουν
κείμενα που θα απαντούν στις εργασίες.
3.
Να είναι σε θέση να διακρίνουν τις έγκυρες και χρήσιμες πληροφορίες.
4.
Να είναι σε θέση να επιλέγουν τις πληροφορίες και να τις συνδυάζουν και όχι
να τις αντιγράφουν.
5.
Να είναι σε θέση να αναφέρουν με σαφή τρόπο την προέλευση των πηγών
τους.
6.
Να είναι σε θέση να συνθέτουν πρωτότυπη πολυμεσική εργασία με βάση τις
πηγές και να τη δημοσιεύουν στο ιστολόγιο της τάξης.
2.Διδακτική προσέγγιση:
Εργαστηριακό μάθημα
3.Μέσα διδασκαλίας-υλικά-προϋποθέσεις:
Εργαστήριο πληροφορικής
4. Προαπαιτούμενη γνώση:
Γνώση πλοήγησης στο διαδίκτυο και δημιουργίας
παρουσιάσεων
5.Σύντομη περιγραφή:
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς είναι χρήσιμο να
εισαχθούν οι μαθητές στην έννοια των πνευματικών δικαιωμάτων και της σημασίας
αναφοράς των πηγών. Παρατηρείται συχνά το φαινόμενο οι μαθητές να κάνουν
απλώς αντιγραφή επικόλληση από το Διαδίκτυο προκειμένου να απαντήσουν σε
εργασίες και ερωτήσεις. Οι πρώτες εργασίες της 1
ης
ενότητας είναι μια καλή
ευκαιρία να αποτελέσουν την αφορμή για προβληματισμό αλλά και εκπαίδευση
γύρω από το θέμα.
6.Δομή μαθήματος:
1
η
διδακτική ώρα:
Παράδοση του μαθήματος ή ολοκλήρωσή του (συνήθως για την ενότητα αυτή
απαιτούνται δύο ώρες.
Μετά την ολοκλήρωση της παράδοσης και ως εμπέδωση ανατίθενται οι παρακάτω
εργασίες:
1 2,3,4,5,6,7,8,9,10