Αθ.Βελέντζας

ΣΠΟΥΔΕΣ:

(1) Πτυχίο του Φυσικού τμήματος της ΦΜΣ του Πανεπιστημίου Αθηνών (1983).

(2) Δίπλωμα μεταπτυχιακών σπουδών του τομέα Φυσικών Επιστημών Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών στην κατεύθυνση «Φυσικές επιστήμες στην εκπαίδευση» (2003).

(3) Διδακτορικό δίπλωμα του τομέα Φυσικών Επιστημών Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα «Η συμβολή των Νοητικών Πειραμάτων στη Διδασκαλία της Φυσικής» (2010).

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: 

(1) 1985-1998 Καθηγητής Φυσικής σε κεντρικά φροντιστήρια των Αθηνών

(2) 1998-2017 Καθηγητής Φυσικής στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στη διάρκεια της θητείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποσπάστηκα 2 έτη στο Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και ένα έτος στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και από το 2012 -13 διετέλεσα υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων. Παράλληλα από το 2010 διδάσκω το μάθημα «Αρχές διδακτικής μεθοδολογίας – Διδακτική της Φυσικής» στη ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ.

(3) Από 24-10-2017 είμαι ΕΕΔΙΠ στη ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ. Διδάσκω τα μαθήματα «Αρχές παιδαγωγικής» και «Αρχές διδακτικής μεθοδολογίας – Διδακτική της Φυσικής» και επίσης είμαι διδάσκων στα εργαστήρια Φυσικής.

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ:

(I) ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΒΙΒΛΙΩΝ

A) ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ (εγκεκριμένα από το Π.Ι. με διαγωνισμό -2000)

  1. Φυσική θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης Β΄Λυκείου
  2. Φυσική θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης Γ΄Λυκείου

(συντονιστής ομάδος συγγραφής: Δρης Εμ. – καθηγητής ΕΜΠ)

B) ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

  1. Θέματα φυσικής εξετάσεων Κύπρου (Α. Βελέντζας – Π. Χριστοδούλου- 1995- ISBN 960-90121-0-8)
  2. Θέματα φυσικής Ευρωπαϊκών πανεπιστημίων (A. Βελέντζας – Γ. Μαυρογιώργος 1997- ISBN 960-90121-5-9)

Γ) ΒΙΒΛΙΑ -ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ

  1. Μηχανική Α΄ Λυκείου (1997-ISBN 960-90121-4-0)
  2. Θέματα Μηχανικής (1997-ISBN 960-90121-6-7)
  3. Ηλεκτρισμός Β΄ Λυκείου (1993)
  4. Φυσική Γ΄ Λυκείου (1993 – ISBN 960-90121-3-2)
  5. Διαγωνίσματα Φυσικής (1994- ISBN 960-90121-2-4)
  6. Επαναληπτικές Εργασίες στη Φυσική της Γ΄ Λυκείου (1995- ISBN 960-90121-1-6)

Δ) ΒΙΒΛΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ

  1. Νοητικά πειράματα. Ο ρόλος τους στην ανάπτυξη και στην διδασκαλία της Φυσικής. Εκδοτικός όμιλος συγγραφέων καθηγητών. (2013- ISBN 978-960-6784-29-3)

 

(ΙΙ)ΑΡΘΡΑΣΕΔΙΕΘΝΗΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

  1. Velentzas A., Halkia K., Skordoulis C.: (2007), Thought experiments in the theory of relativity and in quantum mechanics: Their presence in textbooks and in popular science books. Science & Education: 16: 353-370
  2. Velentzas, A., Halkia, K. (2011). The ‘Heisenberg’s Microscope’ as an Example of Using Thought Experiments in Teaching Physics Theories to Students of the Upper Secondary School. Research in Science Education 41:525-539
  3. Velentzas, A., Halkia, K. (2013). The Use of Thought Experiments in Teaching Physics to Upper Secondary-Level Students: Two examples from the theory of relativity. International Journal of Science Education. 35, No. 18, 3026–3049
  4. Velentzas, A., Halkia, K. (2013). From Earth to Heaven: Using ‘Newton’s Cannon’ Thought Experiment for Teaching Satellite Physics. Science & Education.  22:2621–2640
  5. Velentzas, A. (2014). Teaching Diffraction of Light and Electrons: Classroom Analogies to Classic Experiments. The Physics Teacher 52, 493
  6. Velentzas, A., Halkia, K. (2018). Scientific explanations in Greek upper secondary physics textbooks, International Journal of Science Education, VOL. 40, NO. 1, 90–108
  7. Georgia Iliaki, Athanasios Velentzas, Emily Michailidi & Dimitris Stavrou (2018): Exploring the music: a teaching-learning sequence about sound in authentic settings, Research in Science & Technological Education, DOI: 10.1080/02635143.2018.1526170
  8. Kateris A. -Lazos P. – Tsoukos S.- Tzamalis P.- Velentzas A. (2020):Possible Technical Problems Encountered by The Teacher in The Incorporation of Mobile Phone Sensors in The Physics Lab, European Journal of Physics Education, Volume 11 Issue 2, 1309-7202
  9. Velentzas A., Stavrou D., (2020) Exploring fullerenes and nanotubes in the classroom.Chemistry Teacher International.2021; 3(1): 45–55. https://doi.org/10.1515/cti-2020-0003
  10. Tsoukos S.,Lazos P. ,  Tzamalis P., Kateris A., Velentzas A. (2021):

    How effectively can students’ personal smartphones be used as tools in physics labs? International Journal: Interactive Mobile Technologies. https://www.online-journals.org/index.php/i-jim/article/view/22375

  11. Tzamalis P.,Kateris A., Lazos P. Tsoukos S.,  Velentzas A. (2021): An educational proposal for students’ experimentation in a distance learning environment. Phys. Educ. 56 065010

(ΙΙΙ) ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

  1. Δρης Εμ.- Βελέντζας Aθ. (2001) Παρατηρήσεις για τη χρήση κάποιων όρων φυσικής. ΦΥΣΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, Aριθ. Τευχ. 3, σελ. 38.
  2. Βελέντζας Α., Κουσίδης Σ., Ντούβαλης Γ., (2001) Πάνω σε ένα προηγούμενο θέμα, ΦΥΣΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ αριθ τευχ. 5, σελ.93-94
  3. Βελέντζας Α., Οβαδίας Σ., Οικονομίδης Σ., Πατρινόπουλος Μ., Δημητριάδης Π., (2002) Θέματα διεθνών ολυμπιάδων φυσικής, ΦΥΣΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, αριθ. τευχ. 9, σελ 85-89.
  4. Βελέντζας Α., Οβαδίας Σ., Οικονομίδης Σ., Πατρινόπουλος Μ., Δημητριάδης Π., (2003) Θέματα διεθνών ολυμπιάδων φυσικής, ΦΥΣΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, αριθ. τευχ. 10, σελ 80-83.
  5. Σωτηρόπουλος Δ., Βελέντζας Α., Σερέπα Β., Δημητριάδη Κ., Δημόπουλος Β., Καλκάνης Γ., (2003) Εκπαιδευτικές εργαστηριακές ασκήσεις φυσικής με θεματική την οθόνη του Η/Υ και χρήση αισθητήρων – απτήρων, ΦΥΣΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ αριθ. τευχ. 13, σελ. 59-63
  6. Βελέντζας Α. (2013). Τα Νοητικά Πειράματα στην Επιστήμη και στη Διδασκαλία. Δελτίο Εκπαιδευτικού προβληματισμού και επικοινωνίας, τεύχος 50, σελ. 30-33, Άνοιξη – Καλοκαίρι 2013. Έκδοση σχολής Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου.

(ΙV) ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΜΕ ΚΡΙΤΕΣ

  1. Velentzas A., Halkia K. and Skordoulis C. (2005) Thought Experiments in the Theory of Relativity and in Quantum Mechanics: Their Presence in Textbooks and in Popular Science Books. Proceedings of International History, Philosophy and Science Teaching Conference, (http://www.ihpst2005.leeds.ac.uk/) Leeds, UK, July 2005. (*Αυτή η εργασία αποτελεί τμήμα της εργασίας ΙΙ-1)
  2. Velentzas A., Halkia K. and Skordoulis C. (2005) Thought experiments in physics theories of the 20th century: A tool for popularization and teaching in secondary education. Proceedings of European Science Education Research Association (ESERA) Conference. August 28 – September 1, 2005, Barcelona, p.1334-1338.
  3. Velentzas A., Halkia K. and Skordoulis C. (2007) The use of thought experiments in Greek physics textbooks in the field of Newtonian mechanics. In e-Proceeding IOSTE International Meeting – Tunisia 2007, Hammamet (Tunisia), 7 – 10 February 2007, pp.1022 – 1029.
  4. Velentzas A., Halkia K. and Skordoulis C. (2009) Thought Experiments: A tool for teaching Physics Theories in Secondary Education. The Case of “Heisenberg’s microscope. Proceedings of European Science Education Research Association (ESERA) Conference. August 31- September 4, 2009, Istanbul, Turkey. (*Αυτή η εργασία αποτελεί την πιλοτική έρευνα της εργασίας ΙΙ-2)
  5. Velentzas A., Halkia K. (2010) The Use of Thought and Hands-on Experiments in teaching physics. Proceedings of 7th International Conference Hand-on Science Bridging the Science and Society gap. pp. 284-9. July 25-31, 2010, Rethymno, Greece.
  6. Velentzas A., Halkia K. and Skordoulis C (2011) The Use of Thought Experiments in Teaching Physics Theories of the 20th Century to Students of the Upper Secondary Education. Book of Proceedings of 11th International History Philosophy and Science Teaching (IHPST). pp. 557-560. July 1-5 Thessaloniki, Greece, epikentro.
  7. Velentzas A., Halkia K. (2011) The use of Thought Experiments in Teaching Physics. The Case of the Principle of Equivalence. Proceedings of European Science Education Research Association (ESERA) Conference. September 5-9, 2011, Lyon, France. (*Αυτή η εργασία αποτελεί τμήμα της εργασίας ΙΙ-3)
  8. Velentzas A., Halkia K. (2013) The difficulties students face in predicting the outcome of an experiment. Proceedings of European Science Education Research Association (ESERA) Conference. September 2-7, 2013, Nicosia, Cyprus
  9. Tzamalis P, Kateris A. , Lazos P. , Tsoukos S. , Athanasios A. (2019). EXPLORING DIFFICULTIES IN THE USE OF MOBILE DEVICE SENSORS IN THE SCIENCE CLASSROOM: THE CASE OF ACCELEROMETER, 13th European Science Education Research Association (ESERA) Conference. August 5-9, 2019, Bologna, Italy.
  10. Velentzas A., Theodonis I. (2022) Supporting laboratory work with virtual experiments: A case study during the covind-19 quarantine. Proceedings of ESERA 2021, Braga, Portugal.
  11. Lazos P., 1, Kateris A., Tsoukos S., Tzamalis P., Velentzas V. (2022)Physics experiments at home. A case study in the era of covind-19 quarantine. Proceedings of ESERA 2021, Braga, Portugal.

(V) ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΕ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΜΕ ΚΡΙΤΕΣ

    1. Σωτηρόπουλος Δ., Βελέντζας Α., Σερέπα Β., Δημητριάδη Κ., Δημόπουλος Β., Καλκάνης Γ., (2002) Η οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή ως μέσο αλλά και αντικείμενο εκπαιδευτικής προσέγγισης των φαινομένων της θερμιονικής εκπομπής, της επίδρασης ηλεκτρικού και μαγνητικού πεδίου σε δέσμη ηλεκτρονίων, του φθορισμού και της δημιουργίας χρωμάτων με τη βοήθεια αισθητήρων, απτήρων και οπτικών αναπαραστάσεων του μικρόκοσμου. Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Εφαρμογή Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Ρέθυμνο 9-11 Μαΐου 2002. Σελ. 743-747 (*Αυτή η εργασία παρουσιάστηκε πληρέστερα στο περιοδικό Φυσικός Κόσμος. Δες εργασία ΙΙΙ-5)
    2. Βελέντζας Α. (2003) Έρευνα με αντικείμενο την επεξεργασία των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων 2001 και 2002 στο μάθημα της φυσικής. Πρακτικά 8ου Κοινό Συνέδριο Ελλήνων και Κυπρίων Φυσικών. Καλαμάτα 17-19 Ιανουαρίου 2003. Σελ. 58-60.
    3. Σωτηρόπουλος Δ., Βελέντζας Α., Σερέπα Β., Δημητριάδη Κ., Δημόπουλος Β., Καλκάνης Γ., (2003) Οι εκπαιδευτικές εργαστηριακές ασκήσεις φυσικής με έναυσμα – θεματική την οθόνη του καθοδικού σωλήνα του ηλεκτρονικού υπολογιστή και χρήση αισθητήρων – απτήρων. Εφαρμογή και αξιολόγηση. Πρακτικά 8ου Κοινό Συνέδριο Ελλήνων και Κυπρίων Φυσικών. Καλαμάτα 17-19 Ιανουαρίου 2003. Σελ. 83-86. (*Σε αυτή την εργασία γίνεται αξιολόγηση της πρότασης που παρουσιάστηκε στην εργασία V-I)
    4. Πατρινόπουλος Μ., Βελέντζας Α., Οικονομίδης Σ., Οβαδίας Σ., Δημόπουλος Β., Καντζανός Ε. Ξένου Ζ., Καλκάνης Γ., (2003) Πολυμορφικές διατάξεις αισθητήρων – απτήρων σε εργαστηριακές ασκήσεις της Β΄ Λυκείου. Προτάσεις, εφαρμογές. Νόμοι αερίων, Θερμοδυναμική. Πρακτικά 8ου Κοινό Συνέδριο Ελλήνων και Κυπρίων Φυσικών. Καλαμάτα 17-19 Ιανουαρίου 2003. Σελ. 87-89.
    5. Βλάχος Ι., Βελέντζας Α., Οβαδίας Σ., Οικονομίδης Σ., Πρίνου Λ., (2003) Η εξέλιξη των ελληνικών προγραμμάτων σπουδών στις φυσικές επιστήμες σε σύγκριση με τα προγράμματα 2061 των ΗΠΑ, National Curriculum της Αγγλίας και Sacsa της Αυστραλίας. 5ο Ετήσιο Συνέδριο με διεθνή συμμετοχή της Μονάδας Μεθοδολογίας και Προγραμμάτων Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Πατρών. Πάτρα 9-11 Μαίου 2003. Η εργασία περιέχεται στο βιβλίο: Ο εκπαιδευτικός και το αναλυτικό πρόγραμμα. Επιμέλεια: Μπαγάκης Γ. Μεταίχμιο 2004. Σελ. 379-388.
    6. Βελέντζας Α., Καλκάνης Γ., (2004) Εκπαιδευτική ανάδειξη της κυματικής φύσης (και) των ηλεκτρονίων με συσχέτιση δεδομένων εργαστηριακών πειραμάτων ορατού φωτός και ηλεκτρονίων στο εκπαιδευτικό και ερευνητικό εργαστήριο». Πρακτικά 10ου Πανελλήνιου Συνέδριου Φυσικής της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. Λουτράκι 29 Ιανουαρίου – 1η Φεβρουαρίου 2004. Σελ. 53-56. (Η εργασία περιλαμβάνει και CD)
    7. Βελέντζας Α., Οβαδίας Σ., Οικονομίδης Σ., Καλκάνης Γ., (2004) Πρόταση για τη διδασκαλία της θερμότητας στο γυμνάσιο με κατάλληλες πειραματικές δραστηριότητες και υποστήριξη λογισμικού. Πρακτικά 10ου Πανελλήνιου Συνέδριου Φυσικής της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. Λουτράκι 29 Ιανουαρίου – 1η Φεβρουαρίου 2004. Σελ. 152-155. (Η εργασία περιλαμβάνει και CD)
    8. Βελέντζας Α., Καλκάνης Γ. (2004) Εκπαιδευτική προσέγγιση της διττής φύσης του φωτός με τη χρήση LED στο σχολικό εργαστήριο. Πρακτικά του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και τις Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση. Αθήνα 26-28 Νοεμβρίου 2004. Σελ. 193-199.  (Η εργασία περιλαμβάνει και CD)
    9. Βελέντζας Α., Σπηλιοπούλου Ι., Χαλκιά Κ., Σκορδούλης Κ., (2004) Νοητικά πειράματα: η παρουσίασή τους στο διαδίκτυο. Έρευνα για την παρουσίαση τεσσάρων νοητικών πειραμάτων στο διαδίκτυο με σκοπό την αξιοποίησή τους στη διδασκαλία των ΦΕ. Πρακτικά του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και τις Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση. Αθήνα 26-28 Νοεμβρίου 2004. Σελ. 389-396..
    10. Βελέντζας Α., Χαλκιά Κ., (2006) Η αξιοποίηση των Νοητικών Πειραμάτων στη διδασκαλία της φυσικής με τη χρήση βιβλίων εκλαΐκευσης της επιστήμης. Η περίπτωση του μικροσκοπίου του Heisenberg. Πρακτικά 3oυ Πανελλήνιου συνεδρίου της Ένωσης για τη διδακτική των Φυσικών Επιστημών (ΕΔΙΦΕ). Βόλος 7-9 Απριλίου 2006. Σελ.229-236. (*Σε αυτή την εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής, τα αποτελέσματα της αντίστοιχης κύριας έρευνας παρουσιάζονται στη εργασία ΙΙ-2)
    11. Βελέντζας Α., Χαλκιά Κ., Σκορδούλης Κ., (2007) Η χρήση των νοητικών πειραμάτων στα σχολικά εγχειρίδια – η περίπτωση παρουσίασης της Νευτώνειας μηχανικής. Πρακτικά σε ηλεκτρονική μορφή του 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και τις Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση. Ιωάννινα 15-18 Μαρτίου 2007.  Σελ. 548 – 555. (*Αυτή η εργασία είναι παρόμοια με την εργασία ΙV-3 η οποία παρουσιάστηκε στα Αγγλικά)
    12. Βελέντζας Α., Χαλκιά Κ., (2007) Νοητικά Πειράματα: ένα σημαντικό εργαλείο για τη διδασκαλία και την εκλαΐκευση των θεωριών της Φυσικής του 20ου αιώνα». Πρακτικά Πανελλήνιου συνεδρίου «Ζητήματα επιστήμης: Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδακτική», 4η Συνάντηση Αθηνών. 28-30 Σεπτεμβρίου 2007. Σελ. 321-328. (*Αυτή η εργασία είναι στα Ελληνικά μέρος της εργασίας ΙΙ-1)
    13. Βελέντζας Α., Χαλκιά Κ., Σκορδούλης Κ., (2009) Η Αξιοποίηση των Νοητικών Πειραμάτων στη Διδασκαλία των Θεωριών της Φυσικής του 20ου Αιώνα σε Μαθητές του Λυκείου. Η περίπτωση «του ανελκυστήρα του Αϊνστάιν». Πρακτικά σε ηλεκτρονική μορφή του 6ου Πανελληνίου Συνεδρίου για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και τις Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση. Φλώρινα 7-10 Μαΐου 2009. Σελ. 232-240.
    14. Βελέντζας Α., Χαλκιά Κ., (2010) Το «κανόνι του Newton»: ένα παράδειγμα αξιοποίησης των «ιστορικών» Νοητικών Πειραμάτων στη διδασκαλία της Φυσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά του Πανελληνίου Συνεδρίου 2010  «Ιστορία, Φιλοσοφία και διδακτική των επιστημών», 5-9 Μαΐου, 2010, Αθήνα, σ.161-170 (*Η εργασία αυτή είναι τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής της εργασίας ΙΙ-4)
    15. Βελέντζας Α., Χαλκιά Κ., (2011). Προτάσεις για τη Διδασκαλία Νόμων και Αρχών της Φυσικής του 20ου Αιώνα στο Λύκειο με την αξιοποίηση Ιστορικών Νοητικών Πειραμάτων. Στο πλαίσιο του συμποσίου με θέμα: Διδάσκοντας Θεωρίες της Φυσικής του 20ου Αιώνα στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Θεωρητικά Ζητήματα, Ερευνητικές Κατευθύνσεις, Προτάσεις. Πρακτικά σε ηλεκτρονική μορφή του 7ου Πανελληνίου Συνεδρίου για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και τις Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση. Αλεξανδρούπολη 15-17 Απριλίου 2011. Σελ. 129-137.
    16. Βελέντζας Α., Χαλκιά Κ., (2013). Η πρόβλεψη της έκβασης ενός πειράματος από τους μαθητές. Εμπόδια, δυσκολίες, προοπτικές. Πρακτικά σε ηλεκτρονική μορφή του 8ου Πανελληνίου Συνεδρίου για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και τις Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση. Βόλος 26-28 Απριλίου 2013. Σελ. 459-467
    17. Βελέντζας Α., Κατέρης Α., Λάζος Π., Τσούκος Σ. (2014) Η συνεργασία των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού. Η περίπτωση του υπολογισμού της επιτάχυνσης της βαρύτητας g, στο σχολικό εργαστήριο. Workshop οργανωμένο από το 1ο ΕΚΦΕ Α΄Αθήνας (ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων) στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικής της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. Ναύπλιο 6-9 Μαρτίου 2014. Εκτός από την εργασία στα πρακτικά εκπονήθηκε e-book που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων  http://ekfe-ampel.att.sch.gr/?p=655
    18. Βελέντζας Α., Κατέρης Α., Λάζος Π., Τσούκος Σ. (2015) Προτάσεις για τη διδασκαλία νόμων της Φυσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω του πειραματισμού των μαθητών με παιχνίδια χαμηλού κόστους. Workshop οργανωμένο από το 1ο ΕΚΦΕ Α΄Αθήνας (ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων) στο 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τη Διδακτική και τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση (ΕΝΕΦΕΤ). Θεσσαλονίκη 8-10 Μαίου 2015.
    19. Βελέντζας Α., Χαλκιά Κ., (2015). Ανάλυση των πειραματικών δραστηριοτήτων των εργαστηριακών οδηγών του Λυκείου στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών. 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τη Διδακτική και τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση (ΕΝΕΦΕΤ). Θεσσαλονίκη 8-10 Μαίου 2015.
    20. Βελέντζας A., 1, Δημητριάδη K., Μανδρίκας A., Μαργαρίτης A., Σάλτα K., (2015). Εφαρμογή Διδακτικής Ενότητας σε θέματα Νανοτεχνολογίας. Συμπόσιο με θέμα: Αλληλεπίδραση Εκπαίδευσης, Επιστημονικής Έρευνας και Κέντρων Φυσικών Επιστημών για την Ανάπτυξη Διδακτικής Ενότητας Νανοτεχνολογίας: το πρόγραμμα Irresistible. 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τη Διδακτική και τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση (ΕΝΕΦΕΤ). Θεσσαλονίκη 8-10 Μαίου 2015.
    21. Βελέντζας Α., Κατέρης Α., Λάζος Π., Τσούκος Σ. (2016) Το «εκκρεμές του Νεύτωνα» ως παράδειγμα αξιοποίησης των παιχνιδιών στη διδασκαλία της Φυσικής. Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου “Διδακτικές προσεγγίσεις και πειραματική διδασκαλία στις Φυσικές Επιστήμες”, σελ. 435 – 441 http://physcool.web.auth.gr/synedrio2016. Θεσσαλονίκη 16-17 Απριλίου 2016
    22. Σταματοπούλου Αικ., Βελέντζας Α., (2016) Μία πρόταση για τη διδασκαλία βασικών εννοιών της νανοτεχνολογίας στο γυμνάσιο. Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου “Διδακτικές προσεγγίσεις και πειραματική διδασκαλία στις Φυσικές Επιστήμες”, σελ. 589 – 598 http://physcool.web.auth.gr/synedrio2016. Θεσσαλονίκη 16-17 Απριλίου 2016
    23. Βελέντζας Α., Χαλκιά Κ., (2016). Επιστημονικές εξηγήσεις στα σχολικά εγχειρίδια Φυσικής γενικής παιδείας του Λυκείου. Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου συνεδρίου Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδακτικής Φυσικών Επιστημών, σελ. 336-348, 11-13 Νοεμβρίου 2016, Αθήνα. (*Αυτή η εργασία είναι στα Ελληνικά μέρος της εργασίας ΙΙ-6)
    24. Βελέντζας Α., Ευαγγελοπούλου Α., Καμπούρη Α., Καράμπελα Σ., Λυκούση Π., Μπέρτσος Α., Στεφανίδου Κ., (2017). Διάχυση της γνώσης από μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευση σχετικά με τεχνολογίες αιχμής μέσω εκθεμάτων. 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τη Διδακτική και τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση (ΕΝΕΦΕΤ). Ρέθυμνο 7-9 Απριλίου 2017.
    25. Βελέντζας Α., Κατέρης Α., Λάζος Π., Τζαμαλής Π., Τσούκος Σ., (2017). Η χρήση αισθητήρων σε έξυπνες κινητές συσκευές στο σχολικό εργαστήριο φυσικής. Παραδείγματα εφαρμογής. Εργαστήριο οργανωμένο στο πλαίσιο του 10ου Πανελλήνιου Συνέδριου για τη Διδακτική και τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση (ΕΝΕΦΕΤ). Ρέθυμνο 7-9 Απριλίου 2017.
    26. Τσούκος Σ.,Κατέρης Α., Λάζος Π., Τζαμαλής Π., Βελέντζας Α. (2018). Διερεύνηση της Δυνατότητας Χρήσης Έξυπνων Κινητών Συσκευών στη Διδακτική Πράξη. Η Περίπτωση της Αξιοποίησης του Αισθητήρα Επιτάχυνσης. Πανελλήνιο Συνέδριο Scientix για την εκπαίδευση STEM 3-4 /9/2018
    27. Λάζος Π., Κατέρης Α.,Τσούκος Σ., Τζαμαλής Π., Βελέντζας Α. (2019). Διερεύνηση των Δυσκολιών Κατά την Αξιοποίηση των Αισθητήρων των Έξυπνων Κινητών Συσκευών στη Διδασκαλία της Φυσικής. 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΝΕΦΕΤ – Φλώρινα, 19-21/4/2019
    28. Λάζος Π., Κατέρης Α.,Τζαμαλής Π.,Τσούκος Σ.,  Βελέντζας Α. (2021). Μία εκπαιδευτική πρόταση για πειραματισμό των μαθητών κατά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη Φυσική. 12th Panhellenic & International Conference
      «ICT in Education»,Florina (online), 14-16 May 2021. http://etpe2020.web.uowm.gr/wp-content/uploads/2021/07/HCICTE2020_total.pdf
    29. Λάζος Π., Τζαμαλής Π, Τσούκος Σ., Κατέρης Α., Βελέντζας Α. (2023). Εργαστήριο φυσικής με τη χρήση κινητών τηλεφώνων – Η περίπτωση της εφαρμογής Phyphox. Πρακτικά  Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Σελ. 323-327
    30. Θεοδώνης Ι., Βελέντζας Α.(2023). Τα εικονικά πειράματα ως εργαλεία υποστήριξης της εργασίας στο εργαστήριο Φυσικής. Μια μελέτη περίπτωσης στην περίοδο της καραντίνας λόγω του κορωνοϊού. Πρακτικά  Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Σελ. 531-540
    31. Κατέρης Α., Λάζος Π., Τσούκος Σ., Τζαμαλής Π., Βελέντζας Α. (2023). Πόσο αποτελεσματικά μπορούν να χρησιμοποιούν οι μαθητές τα κινητά τους τηλέφωνα στο σχολικό εργαστήριο των φυσικών επιστημών; Πρακτικά  Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Σελ. 541-549