Posted by slnkya on May - 16 - 2011 0 Comment

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ολοκληρώθηκε το 3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Με πολύ μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 3ου ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ , στο Συνεδριακό Κέντρο «Ν. Οικονόμου» – ΝΟΗΣΙΣ, Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας. Το συνέδριο ξεπέρασε και τις πλέον αισιόδοξες προσδοκίες, εφόσον ανταποκρίθηκαν θετικά 4.500 μαθητές (σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης -των τάξεων Ε΄ και ΣΤ΄- και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και από τους 7 νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας) με 420 εργασίες οι οποίες παρουσιάσθηκαν σε 8 προσυνεδριακές εκδηλώσεις στους Νομούς Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών και Χαλκιδικής. Από τις εργασίες αυτές επιλέχθηκαν οι 130 αντιπροσωπευτικές εργασίες που παρουσιάστηκαν στην τελική φάση του συνεδρίου.

Τα συνέδριο διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, τους Σχολικούς Σύμβουλους Πληροφορικής & Σχολικούς Συμβούλους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ και το Σωματείο «Φίλοι του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης».

Το θέμα των εργασιών ήταν ελεύθερο και επιλέχθηκε από τους ίδιους τους μαθητές με τη συνεργασία και την καθοδήγηση των καθηγητών Πληροφορικής του σχολείου τους, για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, και των δασκάλων τους για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ενδεικτικά, οι εργασίες είχαν τη μορφή:

? Απλής παρουσίασης με λογισμικό Παρουσιάσεων

? Ψηφιακών εντύπων (Σχολική εφημερίδα, Σχολικό Λεύκωμα , κ.ά.)

? Ιστοσελίδας, διαδικτυακών τόπων

? Προγράμματος, σε γλώσσα προγραμματισμού που διδάσκεται στο σχολείο

? Κατασκευής τρισδιάστατων μοντέλων

? Πειραματικών διατάξεων

? Διατάξεις Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Οι εργασίες μεταδόθηκαν on line από το Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, Το συνέδριο ξεκίνησε μελωδικά με μαθητές από το Μουσικό Γυμνασίο Κατερίνης.

Ο Περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Θόδωρος Καρτσιώτης κλείνοντας τις εργασίες του συνεδρίου τόνισε:

«Εντυπωσίασε φέτος η ποιότητα των εργασιών και η συμμετοχή: Χιλιάδες μαθητές και εκατοντάδες εκπαιδευτικοί προετοίμασαν για 6 μήνες – εκτός ωραρίου εργασίας – με ομαδοσυνεργατικές προσεγγίσεις τα «σχέδια εργασίας», αποδεικνύοντας ότι η νέα γενεά των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών, έχει ξεπεράσει στην πράξη τα απηρχαιωμένα συστήματα μετωπικών διδασκαλιών και είναι έτοιμοι για τις νέες διδακτικές προσεγγίσεις οι οποίες εισάγονται στο Νέο Λύκειο. Εργασίες που προάγουν την διερευνητικά μάθηση, και καλλιεργούν τη δημιουργική και την κρητική σκέψη.

150 εκπαιδευτικοί, 16 διευθυντές εκπαίδευσης, 50 υπεύθυνους ΠΛΗΝΕΤ και Εκπαιδευτικοί σύμβουλοι, 10 καθηγητές Πανεπιστημίου στελέχωσαν τις επιτροπές των προσυνεδρίων και του συνεδρίου

Όλο το επιστημονικό δυναμικό της περιφερειακής μας διεύθυνσης Εκπαίδευσης , τα μέλη του ΔΣ του ΝΟΗΣΙΣ και τα μέλη του ΔΣ του Σωματείου Φίλων Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, συνεργάστηκαν αρμονικά ώστε να συντονιστεί και να υλοποιηθεί μία προσπάθεια μοναδικού μεγέθους και αξίας. Και όλα αυτά έγιναν χωρίς καμία αμοιβή για κανένα και χωρίς να επιβαρυνθεί ο Έλληνας φορολογούμενους, εφόσον δεκάδες χορηγοί σε τοπικό επίπεδο και οι κεντρικοί χορηγοί κάλυψαν όλα τα έξοδα του συνεδρίου

?Όταν ως σχολικός σύμβουλος Πληροφορικής, μαζί με τους συναδέλφους μου προτείναμε προ τριετίας την διοργάνωση του συνεδρίου, δεν μπορούσαμε να φανταστούμε τις διαστάσεις που θα έπαιρνε. Οι 450 μαθητές του 1ου συνεδρίου έγιναν 1500 στο 2ο και έφθασαν σήμερα τους 4500

Όμως η βασική ιδέα και οι κύριοι στόχοι του συνεδρίου παραμένουν ίδιοι:

- Να βιώσουν οι μαθητές μας – για μοναδική ίσως φορά στη μαθητική τους ζωή- τις διαδικασίες προετοιμασίας μίας εργασίας, τον φορμαλισμό που πρέπει αυτή να έχει, της κρίσης της από επιστημονική επιτροπή και την παρουσίασής της . Να την δουν τυπωμένη στα πρακτικά του συνεδρίου που και εφέτος θα μοιρασθούν στα σχολεία της κεντρικής Μακεδονίας, ώστε το συνέδριό μας να έχει θετική προστιθέμενη εκπαιδευτική αξία. Φέτος άλλωστε με το νέο φιλικό διαδραστικό μας site, ήδη οι εργασίες των προσυνεδρίων και όλες οι εργασίες των προηγούμενων συνεδρίων είναι διαθέσιμες στην εκπαιδευτική κοινότητα

- Να εξοικειωθούν με τη συνεργατική μάθηση αξιοποιώντας την Πληροφορική ως βασικό εργαλείο για την υλοποίηση και παρουσίαση των καινοτόμων ιδεών τους

- Να διαπιστώσουν τελικά – και μαζί με τους μαθητές μας και η ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα – ότι μπορεί επιτέλους να υπάρχει το νέο ψηφιακό σχολείο, που θα ανατρέψει τις απαράδεκτες διδακτικές πρακτικές του παρελθόντος και θα αποκαθηλώσει τη στείρα απομνημόνευση

Με αυτά τα δεδομένα το 4ο μαθητικό συνέδριο το οποίο ξεκινά σήμερα και θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2012 προβλέπεται ακόμη πιο σημαντικό. Αισθάνομαι την ανάγκη να υπενθυμίσω ότι η γλώσσα και ο πολιτισμό μας εξακολουθούν να παραμένουν οι βασικοί πυλώνες της εκπαιδευτικής μας διαδικασίας και σας ευχαριστήσω θερμά όλους σας γιατί συμβάλλατε ώστε ένα το ταξίδι που ξεκίνησε πριν από 3 χρόνια συνεχίζεται ανοίγοντας πανιά σε όλο και μεγαλύτερα πελάγη».

Επικοινωνήστε με την Οργανωτική Επιτροπή


  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Αναζήτηση στο site

Δημοφιλείς Αναρτήσεις

2Katerini

Ζωντανή μετάδοση - Πιερία

Οι προσυνεδριακές εκδηλώσεις του Νομού Πιερίας θα μεταδοθούν ...

noesis

Τοποθεσία

Το 3ο Μαθητικό Συνέδριο πληροφορικής θα διεξαχθεί στο ...

noesis2

Προκήρυξη

Σκοποί του συνεδρίου είναι : Η ενθάρρυνση των μαθητών ...

MOYSIKO_THESS

Πρόγραμμα & Εργασίες Ανατ. Θ

Κάντε κλικ στο σύνδεσμο για να δείτε το ...

calm

1η Ανακοίνωση

Διαβάστε την 1η ανακοίνωση του συνεδρίου .

Χορηγοί