Χάσαμε τη γάτα
Γλώσσα, Α
΄ τάξη


Στόχοι της διδασκαλίας:
η επεξεργασία του Χ, χ,  το -ι στα ουδέτερα, το -η στα θηλυκά και στα αρσενικά, το κόμμα.

11/1/2021

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ

Είναι μέσα στο καλάθι.

Περισσότερα για την ορθογραφία ΕΔΩ.

ΑΦΟΡΜΗΣΗ


Θυμάται κάποιος να μας πει τι είχε γίνει στο προηγούμενο μάθημα;

Ας πάμε στη μεγάλη καρδιά ΕΔΩ σελ. 56.  

Κοιτάξτε προσεχτικά την εικόνα του μαθήματος.

 

O παπαγάλος λοιπόν ήταν πάνω στη λεμονιά.

  • Με τη γάτα τι έγινε; Tι καταλαβαίνουμε από την εικόνα;

  • Πού πήγε και τι έκανε;

  • Τι θα κάνουν τα παιδιά; Πώς θα το μάθουμε;

Ας διαβάσουμε τον τίτλο του μαθήματος.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι μαθητές πρέπει να εξασκηθούν να απαντούν στις ερωτήσεις ολοκληρωμένα. Περισσότερα για τον προφορικό λόγο ΕΔΩ.

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΗΧΟΣ

Δεν μπορούμε ακόμα να διαβάσουμε το μάθημα γιατί δεν ξέρουμε ένα καινούριο γραμματάκι. Είναι το γράμμα της χελώνας. Ας χωρίσουμε τη λέξη "χελώνα".

Σύνδεσμος ΕΔΩ

Aς πούμε λέξεις που έχουν Χ-χ.

Πάμε Β.Μ., μεγάλη καρδιά, σελ. 57

Στο τραγουδάκι κυκλώστε Χ, χ.

ΑΠΟΦΟΡΤΙΣΗ: Ας ακούσουμε το τραγουδάκι.

 

Πάμε Τ.Ε. καρδιά μικρή σελ. 48

Τι δείχνουν οι εικόνες; Κυκλώστε Χ, χ.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΤΡΟΠΟΣ ΓΡΑΦΗΣ  

Ας μάθουμε τώρα να το γράφουμε. Χρειαζόμαστε μία γραμμή από δω και μία από κει:

 

Βγάλτε το πινακάκι και γράψτε τεράστια Χ, χ.

Τώρα πηγαίνετε και στην καρδιά μικρή, σελ. 48 και γράψτε Χ, χ. 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Λέμε τη φωνή του γράμματος και ΟΧΙ το όνομα. Είναι «χ» και ΟΧΙ χι ή χου.

 

ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ

Εξηγούμε πάλι ότι το γράμμα αυτό είναι το γράμμα της χελώνας. Για να το πούμε κάνουμε όπως όταν ζεσταίνουμε τα χέρια μας τις κρύες μέρες του χειμώνα. Δε μιλάει δυνατά αλλά ακούγεται καλύτερα όταν από πίσω έχει άλλες φωνές. Όταν πίσω του έχει α, λέει χα, όταν έχει ο, λέει χο, όταν έχει ε, λέει χε, όταν έχει ι ή η, λέει χι ή χη.

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ ΣΥΛΛΑΒΩΝ, ΛΕΞΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Στόχοι: η γραφή των καινούριων συλλαβών, το κόμμα, το -ι στα ουδέτερα, το -η στα θηλυκά και αρσενικά.

 

Σύνδεσμος ΕΔΩ

Η δασκάλα εκφωνεί και τα παιδιά γράφουν. Όταν όλοι τελειώσουν, γράφει στον "πίνακα" και τα παιδιά διορθώνουν.

Χα, χο, χε, χι, χη, χια, χιο.
Αγόρασα ένα λάχανο.
Έσπασε ο χάρακας.
Ο λαγός έτρεχε.
-Αχ, πόνεσα!
-Αχ, χάθηκα!
Έπεσε χιόνι.
Χάλασε η μηχανή.
-Πού είναι η χήνα;
Ο Χάρης έτρεχε.
Πήγα στον χασάπη.
Ο Μιχάλης έχασε το χάπι.

Τρεις διδακτικές ώρες μέχρι εδώ.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Ας βρούμε ποιες λέξεις έχουν το γράμμα X, x. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

2. Πάτα στις εικόνες που έχουν "χ" ΕΔΩ.

3. Ένωσε τα κεφαλαία με τα πεζά. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

4. Διάβασε τις συλλαβούλες. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

5. Κάνε τη φωτοτυπία. Kατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

6. Δες την ιστορία του Φράκλιν "Το χελωνάκι λέει ψέματα":

 

 

12/1/2021

Ας διαβάσουμε μερικές προτασούλες:

Σύνδεσμος ΕΔΩ.

ΑΣΚΗΣΗ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Ας ζωγραφίσουμε μία χελώνα ακολουθώντας ακριβώς τις οδηγίες της παρακάτω παρουσίασης. Περισσότερα ΕΔΩ.

Άλλη μία διδακτική ώρα μέχρι εδώ.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Ξεμπέρδεψε τις λεξούλες. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

2. Ξεμπέρδεψε την πρόταση. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

3. Ξεμπέρδεψε την πρόταση. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

 

4. Κάνε τη φωτοτυπία. Kατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

 

 

13/1/2021

EΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Τώρα που μάθαμε να διαβάζουμε το καινούριο γράμμα ας διαβάσουμε παρακάτω το κείμενο, Β.Μ., σελ. 56:

Ας διαβάσουμε όμορφα το μάθημα. Λέτε μετά από μένα. Τα δαχτυλάκια να δείχνουν.

  • Ποιον βρήκαν ποιον έχασαν; Πού ήταν τελικά η γάτα;

  • Τι επικίνδυνο έκανε η γάτα; Τι της είπε η Μαρίνα;

  • Τελικά τι έκανε η γάτα; Γιατί έκανε όλες αυτές τις ζημιές;

  • Τι εννοεί ο Σαμπέρ όταν λέει ότι η γάτα τα έκανε πάλι θάλασσα; Πείτε ένα παράδειγμα.

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: Ελάτε να το παίξουμε!!!!! Χρειαζόμαστε μία Ιωάννα, έναν Σαμπέρ, έναν Άρη και μία Ιωάννα.

ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ: Τι έγινε στο σημερινό μάθημα;

 

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
σελ. 49

Ας δοκιμάσουμε να πούμε κι εμείς μερικούς γλωσσοδέτες:

ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

 

Ας διαβάσουμε κι άλλες προτάσεις προτάσεις. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

Συνολική διάρκεια 6 διδακτικές ώρες.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

 

1. Διάβασε τις συλλαβούλες. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

2. Διάβασε πολλές φορές το μάθημα μέχρι να το μάθεις σχεδόν απ' έξω. Μετά ψάξε στο κουίζ να βρεις ποιες λέξεις λείπουν. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

3. Κάνε τη φωτοτυπία. Kατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

4. Κάνε τις ασκήσεις στη σελ. 35 του γαλάζιου τετραδίου με το δέντρο. Ορθογραφία "Πάτησα ένα χαλίκι".

 

Δημιουργός Copyright © 2020-2021,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 07/01/2024

counter free