Ένα ζιζάνιο στη ζύμη
Γλώσσα,Α
΄ τάξη


Στόχοι της διδασκαλίας:
η επεξεργασία των Ζ, ζ, Υ, υ,  τα άρθρα, η παύλα διαλόγου, το κεφαλαίο στα ονόματα, οι τόνοι, η τελεία, το ερωτηματικό, το θαυμαστικό.

15/1/2021

ΑΦΟΡΜΗΣΗ


Θυμάται κάποιος να μας πει τι είχε γίνει στο προηγούμενο μάθημα;

Ας πάμε στη μεγάλη καρδιά ΕΔΩ σελ. 58.  

Κοιτάξτε προσεχτικά την εικόνα του μαθήματος.

 

O γάτα λοιπόν πάλι θάλασσα τα έκανε.

  • Σε τι μαγαζί μπήκε μετά το μανάβικο η γάτα; Γιατί;

  • Τι έκανε εκεί; (ζημιά)

  • Ο ζαχαροπλάστης τι έκανε; Τι μπορεί να της είπε; Εάν εσύ ήσουν ο ζαχαροπλάστης, τι θα έλεγες στη γάτα; Τι θα έλεγες στα παιδιά;

  • Τι μπορεί να είπαν τα παιδιά στη γάτα; Τι μπορεί να είπαν στον ζαχαροπλάστη;

  • Τι ακριβώς έγινε τελικά; Πώς θα το μάθουμε;

Ας διαβάσουμε τον τίτλο του μαθήματος.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι μαθητές πρέπει να εξασκηθούν να απαντούν στις ερωτήσεις ολοκληρωμένα. Περισσότερα για τον προφορικό λόγο ΕΔΩ.

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΗΧΟΣ

Δεν μπορούμε ακόμα να διαβάσουμε το μάθημα γιατί δεν ξέρουμε ένα καινούριο γραμματάκι. Είναι το γράμμα της ζημιάς και του κουνουπιού. Ας χωρίσουμε τη λέξη "ζημιά".

Ποιες λέξεις ξέρεις που έχουν ζ;;;;

Πάμε Β.Μ., μεγάλη καρδιά, σελ. 59

Πάμε Τ.Ε. καρδιά μικρή σελ. 50

Τι δείχνουν οι εικόνες; Κυκλώστε Ζ, ζ.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΤΡΟΠΟΣ ΓΡΑΦΗΣ  

Ας μάθουμε τώρα να το γράφουμε. Το μικρό ζ είναι "καπέλο" και "σκουλήκι".

 

Γράφουμε Ζ, ζ στον αέρα με το δάχτυλο. Μετά στο Τ.Ε. με το δάχτυλο. Μετά στο πινακάκι. Μετά στον πίνακα σε προκαθορισμένες γραμμές.

Τώρα πηγαίνετε και στην καρδιά μικρή, σελ. 50  και γράψτε Ζ, ζ. 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Λέμε τη φωνή του γράμματος και ΟΧΙ το όνομα. Είναι «ζ» και ΟΧΙ  "ζήτα" ή ζου.

 

ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ

Εξηγούμε πάλι ότι το γράμμα αυτό είναι το γράμμα της ζημιάς και του κουνουπιού. Για να το πούμε κάνουμε όπως το κουνούπι. Δε μιλάει πολύ δυνατά και ακούγεται καλύτερα όταν από πίσω έχει άλλες φωνές. Όταν πίσω του έχει α, λέει ζα, όταν έχει ο, λέει ζο, όταν έχει ε, λέει ζε, όταν έχει ι ή η, λέει ζι ή ζη.

 

Τώρα πηγαίνετε και στην καρδιά μικρή, σελ. 51

Ποιο όνομα προτιμάτε εσείς για τη γάτα;

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟ 

Η δασκάλα εκφωνεί και τα παιδιά γράφουν. Όταν όλοι τελειώσουν, γράφει στον πίνακα τονίζοντας περισσότερο τα σημεία ενδιαφέροντος (ουδέτερα σε -ι, θηλυκά σε -η, παύλες διαλόγου, τελείες, κόμματα, θαυμαστικά, ερωτηματικά) και τα παιδιά διορθώνουν.

Προσοχή στις αποστάσεις των λέξεων.

Ζα, ζο, ζι, ζη, ζε, ζια.
Έκανα ζημιά.
Έχει ζέστη.
Να ένα τραπέζι.
- Πάμε στο μαγαζί.
- Θα ήθελα λαζάνια.
Αγόρασα μία ζακέτα.

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Λέξεις στον πίνακα και ύστερα προτάσεις στα χαρτάκια.

Μέχρι εδώ τρεις διδακτικές ώρες.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Βρες παρακάτω ποιες λέξεις έχουν το γράμμα Ζ, ζ. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

2. Ένωσε τα κεφαλαία με τα πεζά. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

3. Διάβασε τις συλλαβούλες. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

4. Κάνε τις ασκήσεις στη σελ. 36, στο γαλάζιο τετράδιο με το δέντρο.

5. Κάνε τη φωτοτυπία. Kατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

 

 

18/1/2021

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΗΧΟΣ

Aκόμα δεν μπορούμε να διαβάσουμε το μάθημα γιατί δεν ξέρουμε άλλο ένα καινούριο γραμματάκι. Είναι το γράμμα της ζύμης και είναι ακόμα ένα υ. Ας χωρίσουμε τη λέξη "ζύμη".

 

ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ

Ας τη βάλουμε και αυτή τη φωνούλα πίσω από τα άλλα γράμματα:

ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΛΕΞΕΩΝ

Η δασκάλα γράφει σχετικές λέξεις στον πίνακα και τα παιδιά διαβάζουν. Επιλέγει έναν μαθητή που λέει τη λέξη, σηκώνεται στον πίνακα χωρίζει συλλαβές και δείχνει Υ, υ.

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Πάμε Β.Μ., μεγάλη καρδιά, σελ. 59

Πάμε Τ.Ε. καρδιά μικρή σελ. 50

Τι δείχνουν οι εικόνες; Κυκλώστε Y, υ.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΤΡΟΠΟΣ ΓΡΑΦΗΣ  

Ας μάθουμε τώρα να το γράφουμε. Το κεφαλαίο Υ είναι χωνάκι με πόδι.

 

Γράφουμε Υ, υ στον αέρα με το δάχτυλο. Μετά στο Τ.Ε. με το δάχτυλο. Μετά στο πινακάκι. Μετά στον πίνακα σε προκαθορισμένες γραμμές.

Τώρα πηγαίνετε και στην καρδιά μικρή, σελ. 50  και γράψτε Υ, υ. 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Λέμε τη φωνή του γράμματος και ΟΧΙ το όνομα. Είναι «υ» και ΟΧΙ  "ύψιλον".

 

ΑΠΟΦΟΡΤΙΣΗ: ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ - Ο Υπέροχος Υπναράς (Υ)

 

 

ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΓΡΑΦΗ ΣΥΛΛΑΒΩΝ, ΛΕΞΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Στόχοι: η γραφή των καινούριων συλλαβών, η πρόταση, η παύλα διαλόγου, η τελεία και το ερωτηματικό.

Η δασκάλα εκφωνεί και τα παιδιά γράφουν. Όταν όλοι τελειώσουν, γράφει στον "πίνακα" και τα παιδιά διορθώνουν. Προσοχή στις αποστάσεις των λέξεων.

Ζη, ζι, ζυ, Γι, γη, γυ, Μι, ρυ, Λη, νυ, Ση, θι.
Να η ζύμη.
-Εσύ τι θες;
-Θα ήθελα ένα χυμό.
- Κυρία πάρε το σκυλί.

 

ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Ελάτε τώρα να διαβάσουμε μερικές προτασούλες:

 

Σύνδεσμος ΕΔΩ.


Δύο διδακτικές ώρες μέχρι εδώ.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Διάβασε τις συλλαβούλες του Υ, υ. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

2. Κάνε τη φωτοτυπία. Kατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

3. Πάτα στις λέξεις που έχουν ζ και υ ΕΔΩ.

4.Ξεμπέρδεψε τις λεξούλες. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

5. Ξεμπέρδεψε την πρόταση. Σύνδεσμος ΕΔΩ:

19/1/2021

 

EΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Tι είχε συμβεί στο προηγούμενο μάθημα με τη γάτα;

Τώρα που μάθαμε να διαβάζουμε τα καινούρια γράμματα ας διαβάσουμε παρακάτω το κείμενο, Β.Μ., σελ. 58:

Ας διαβάσουμε όμορφα το μάθημα. Λέτε μετά από μένα. Τα δαχτυλάκια να δείχνουν.

  • Πού μπήκε τελικά η γάτα από την τρομάρα της;

  • Έκανε πολλές ζημιές; Ποιες;

  • Και τελικά που κατέληξε;

  • Τι σημαίνει ο τίτλος του μαθήματος;

  • Ο ζαχαροπλάστης θύμωσε μαζί της; Τα παιδιά θύμωσαν; Γιατί;

  • Εσείς είστε ζιζάνια; Έχετε κάνει ζημιές; Τι έκαναν οι γονείς σας; Γιατί;

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: Ελάτε να το παίξουμε!!!!!

 

ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ: Τι έγινε στο σημερινό μάθημα;

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
σελ. 51

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: Ένα σπίτι από γλυκιά ζύμη.

Συνολική διάρκεια διδασκαλία 5 διδακτικές ώρες.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Κάνε τη φωτοτυπία. Kατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

2. Κάνε τις ασκήσεις στη σελ. 37 του γαλάζιου τετραδίου με το δέντρο. Ορθογραφία "Ένα σπίτι από γλυκιά ζύμη".

3. Ταίριαξε τα κεφαλαία με τα μικρά. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

4. Διάβασε πολλές φορές το μάθημα μέχρι να το μάθεις σχεδόν απ' έξω. Μετά ψάξε στο κουίζ να βρεις ποιες λέξεις λείπουν. Σύνδεσμος ΕΔΩ.

 

Δημιουργός Copyright © 2020-2021,
Μυλωνάκη Δήμητρα
,
δασκάλα
All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 11/01/2024

counter free