Αλληλογραφώντας
Β΄ τάξη


Πρόκειται για δραστηριότητα της 15ης ενότητας της Γλώσσας Β΄ δημοτικού "Αλληλογραφώ". Η ιδέα είναι τα παιδιά να αλληλογραφήσουν με τη Β΄ τάξη ενός άλλου σχολείου που βρίσκεται μακριά από το δικό τους. Στόχοι: να μάθουν να γράφουν επιστολή, να καταλάβουν τη χρήση του φακέλου και του γραμματόσημου, να έρθουν σε επαφή με τις υπηρεσίες του ταχυδρομείου (σχεδόν άγνωστες γι΄αυτά), η επαφή με έναν διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας, η χαρά της προσμονής και η ικανοποίηση από το αποτέλεσμα.

Αρχικά έκανα μια σχετική ανάρτηση στη σελίδα μου XylompogiaDeMy όπου πολλές συναδέλφισσες προθυμοποιήθηκαν να αλληλογραφήσουν μαζί μας. Από τις τάξεις αυτές ήθελα να διαλέξω μία που να έχει τον ίδιο αριθμό παιδιών και να είναι πολύ μακριά. Ωστόσο την ημέρα που γράψαμε το πρώτο γράμμα απουσίαζαν 5 μαθητές (ο ένας με covid). Τη δεύτερη μέρα επέστρεψαν οι 3 και έτσι τελικά γράφτηκαν 17 επιστολές. Οπότε διάλεξα τη Β΄ τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Φιλύρου Θεσσαλονίκης.

Ο τρόπος που γράψαμε την πρώτη επιστολή ήταν ο εξής:

ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Αρχικά στο γράμμα της Γαλήνης διακρίναμε τα βασικά μορφολογικά χαρακτηριστικά της επιστολής.

  • Το παρακάτω κείμενο είναι επιστολή; Γιατί;

  • Έχει όλα τα στοιχεία που χρειάζονται;

  • Τι επιστολή είναι; (επίσημη ή φιλική;)

  • Εμείς τι επιστολή θα γράψουμε; Άρα τι αριθμό θα χρησιμοποιήσουμε;

Ύστερα δόθηκαν οι σχετικές οδηγίες για το πώς θα έγραφαν το δικό τους γράμμα. Η γραφή επιστολής δεν ήταν τελείως άγνωστη στα παιδιά, αφού την είχαμε συναντήσει και στην Α΄ δημοτικού (ΕΔΩ).

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Τα παιδιά έγραψαν σύμφωνα με τις οδηγίες. Στην προσφώνηση άφησαν ένα κενό για το όνομα, γιατί εκείνη τη στιγμή δεν ξέραμε τα ονόματα των παιδιών με τα οποία θα αλληλογραφούσαμε. 

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

Μέχρι εδώ δύο διδακτικές ώρες. Για το σπίτι έδωσα την παρακάτω άσκηση:

ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Οι μαθητές αξιολόγησαν και βελτίωσαν την επιστολή τους. Ύστερα καθαρόγραψαν με στυλό το γραπτό τους σε "επιστολόχαρτο", το οποίο και διακόσμησαν κατά βούληση (το έντυπο ΕΔΩ).

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

Ακολούθησε η γραφή του φακέλου, τον οποίο είχα ζητήσει από μέρες να φέρουν οι μαθητές με τον εξής τρόπο:

Για να γράψουμε τον φάκελο χρειάζεται να ξέρουμε τη διεύθυνση του παραλήπτη. Τι είναι η διεύθυνση;

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στη διεύθυνση του αποστολέα τα παιδιά δεν έγραψαν την προσωπική τους, αλλά τη διεύθυνση του σχολείου τους. Με τον ίδιο τρόπο στη διεύθυνση του παραλήπτη γράψαμε το όνομα του παραλήπτη μαθητή και τη διεύθυνση του σχολείου του. Είχα επικοινωνήσει ήδη με τη συναδέλφισσα που μου έστειλε τα ονόματα των παιδιών της και την ακριβή διεύθυνση του σχολείου τους.

Μέχρι εδώ άλλες δύο διδακτικές ώρες.

Για το σπίτι έδωσα την παρακάτω άσκηση και τα δύο κουίζ που βρίσκονται ΕΔΩ και ΕΔΩ.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ

Επισκέφτηκα 2-3 μέρες πριν το ταχυδρομείο της γειτονιάς μας και συζήτησα με την υπάλληλο για το πόσα χρήματα χρειάζονταν τα παιδιά και ποια ώρα ήταν η πιο κατάλληλη για την επίσκεψή μας.

Ενημέρωσα τους γονείς σχετικά με την επίσκεψή μας και ζήτησα την ημέρα εκείνη τα παιδιά να κρατούν μαζί τους ακριβώς 90 λεπτά για το γραμματόσημο που θα αγόραζαν. Το έκανα αυτό για να μη χρειαστεί να πάρουν ρέστα και έτσι η διαδικασία της αγοράς του γραμματόσημου να γίνει γρήγορα και να μη διαμαρτυρηθεί ο κόσμος που θα υπήρχε εκείνη τη στιγμή στο ταχυδρομείο.

Κατά τη διαδρομή μας για το ταχυδρομείο άδραξα την ευκαιρία και εξήγησα επιτόπου στα παιδιά τα σχετικά με τη διεύθυνση, δηλαδή το όνομα του κάθε δρόμου και τον αριθμό της κάθε κατοικίας.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

Με την επιστροφή μας στο σχολείο οι μαθητές έγραψαν κείμενο οδηγιών με λίστα "Πώς μπορείς να στείλεις ένα γράμμα":

Συνολική διάρκεια δραστηριοτήτων 6 διδακτικές ώρες.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Από τη διαδικασία κατάλαβα ότι θα πρέπει πρώτα να γραφτούν τα γράμματα και, αφού είναι έτοιμα, τότε ο/η εκπ/κός να έρθει σε συνεννόηση με κάποιον άλλο/η συνάδελφο, που να διαθέτει ισάριθμους μαθητές, για να μπορούν να λάβουν απάντηση όλοι. Εμείς αλληλογραφήσαμε με τη Β΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Φιλύρου Θεσσαλονίκης. Μετά την αλληλογραφία μας μάλιστα συναντηθήκαμε και γνωριστήκαμε και διαδικτυακά και ευχαριστώ πολύ τη συναδέλφισσα Ελένη Τσαγιαννίδου για τη συνεργασία και το κέφι της.

Δείτε τη γραφή επιστολής στη Γ΄ τάξη ΕΔΩ.

Δείτε τη γραφή επιστολής στη Δ΄ τάξη ΕΔΩ.

Δείτε τη γραφή επιστολής στη Ε΄ τάξη ΕΔΩ.

Δείτε ΕΔΩ το γράμμα του μικρού κλεφτόπουλου.

Δείτε ΕΔΩ γράμμα προς τον Πόντιο Πιλάτο.

 

Δημιουργός Copyright © 2021-2022,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 28/04/2024

counter free