Πρόκειται για την άσκηση 1 του Τετραδίου Εργασιών του κεφ. "Ο
αδερφός της Ασπασίας" της
6ης ενότητας του βιβλίου της Γλώσσας Δ΄ δημοτικού "Ιστορίες παιδιών". Βασικοί στόχοι: τα δομικά χαρακτηριστικά του ημερολογίου και
η αφήγηση από την πλευρά του άλλου. Επιμέρους στόχοι: να μπουν τα παιδιά στη
θέση του άλλου, να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και το χιούμορ τους.
Στο προσυγγραφικό στάδιο
αρχικά υπενθύμισα τα δομικά χαρακτηριστικά του ημερολογίου, που τα διδάχτηκαν
ήδη στη Γ΄ δημοτικού. Ύστερα συζητήσαμε σχετικά με τα συναισθήματα του κάθε ήρωα
και πώς ο καθένας βλέπει την κατάσταση στην οικογένεια της Ασπασίας. Συνήθως
αναθέτω την εργασία αυτή σε ομάδες, αλλά αρκετές φορές αφήνω ελεύθερα τα παιδιά
να επιλέξουν εκείνα τον ρόλο που θα δραματοποιήσουν και αυτό έκανα τούτη τη
φορά. Επειδή το θέμα είναι πολύ οικείο στα παιδιά, δεν το συζητάμε αναλυτικά στο
προσυγγραφικό στάδιο, για να παράγουν αγνώ, αθώο, παιδικό κείμενο.
Συγγραφικό
στάδιο:
Όταν τα παιδιά
ετοιμάστηκαν συναισθηματικά και ψυχολογικά προχωρήσαμε
στη συγγραφή.
Μετασυγγραφικό στάδιο:
Διάβασαν το γραπτό τους και αυτοαξιολογήθηκαν. Κατεβάστε την αξιολόγηση από
ΕΔΩ.
Ακολούθησε διόρθωση
και αξιολόγηση από μένα. Την επόμενη μέρα έγινε διόρθωση και καθαρογράψιμο. Διάβασα στην τάξη
αρκετά γραπτά κουβεντιάζοντας με τα παιδιά εάν ο συγγραφέας είχε ακολουθήσει τις
οδηγίες και εστίασα στις εκφράσεις που δηλώνουν τα συναισθήματα των ηρώων. Φυσικά επαινέθηκαν όλα τα κείμενά τους.
Απαιτήθηκαν συνολικά 3 διδακτικές ώρες. Σχολ. έτος 2019-2020
Δείτε περισσότερα για
τη γραφή ημερολογίου στη Γ΄ δημοτικού
ΕΔΩ.
Δείτε περισσότερα για
τη γραφή ημερολογίου
ΕΔΩ.
Δείτε περισσότερα για
την αφήγηση από την πλευρά του άλλου
ΕΔΩ.